Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Større skjerm og batteri vippa det glatt til Edge for min del. Hadde klart meg fint uten den bøyde skjermen, men bruker den faktisk litt så totalt bortkasta er den ikke. Det hadde dog ingen innvirkning på valget mitt. 

 

Hva spesifikt bruker man den kurvede skjermen til? Er funksjonene verdt 700,-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er ihvertfall dagens batteri. Utav laderen klokka 11. 00 ca og no klokka 00.00 12prosent. Det vil sei 88 prosent på 11 timar. Beskjeden bruk vil eg sei. Ser dokke noko mistenksomt?

ser ut til at android-systemet bruker for mye. Hvis den ikke er oppdatert, så oppdater. Dersom den er oppdatert så ville jeg anbefalt en factory reset. For den der bruker for mye ser det ut som.
Lenke til kommentar

 

Større skjerm og batteri vippa det glatt til Edge for min del. Hadde klart meg fint uten den bøyde skjermen, men bruker den faktisk litt så totalt bortkasta er den ikke. Det hadde dog ingen innvirkning på valget mitt.

Hva spesifikt bruker man den kurvede skjermen til? Er funksjonene verdt 700,-?

funksjonene er ikke verdt 700, men jeg vil våge å si at batteriet er verdt 700. Dersom batteritid er veldig viktig så går du får edge, hvis ikke er det like greit å gå for vanlig s7 (med mindre du vil ha større skjerm da). Esge funkjsonene er greie å ha, men er på ingen måte et must.
Lenke til kommentar

 

 

Større skjerm og batteri vippa det glatt til Edge for min del. Hadde klart meg fint uten den bøyde skjermen, men bruker den faktisk litt så totalt bortkasta er den ikke. Det hadde dog ingen innvirkning på valget mitt.

Hva spesifikt bruker man den kurvede skjermen til? Er funksjonene verdt 700,-?

funksjonene er ikke verdt 700, men jeg vil våge å si at batteriet er verdt 700. Dersom batteritid er veldig viktig så går du får edge, hvis ikke er det like greit å gå for vanlig s7 (med mindre du vil ha større skjerm da). Esge funkjsonene er greie å ha, men er på ingen måte et must.

 

Hiver meg på Mr D her. 

 

Du får en ticker på ene siden som kan vise nyheter, sportsresultater, Twitter-feed (tror jeg) mens skjermen er av (bare den lille fliken på siden lyser da opp). På den andre siden får du opp en hurtigmeny som du får frem ved å "dra den ut". Her kan du f. eks ha mest brukte app'er, mest brukte kontakter (flere samtidig, du drar ut menyen og så "flipper mellom dem" som med hjemmeskjermen). Som jeg skrev tidligere er det ikke DET jeg ville betalt de ekstra lappene for, men det er helt ok funksjoner som du sikkert like greit kunne funnet i en custom launcher.

Lenke til kommentar

 

Her er ihvertfall dagens batteri. Utav laderen klokka 11. 00 ca og no klokka 00.00 12prosent. Det vil sei 88 prosent på 11 timar. Beskjeden bruk vil eg sei. Ser dokke noko mistenksomt?

ser ut til at android-systemet bruker for mye. Hvis den ikke er oppdatert, så oppdater. Dersom den er oppdatert så ville jeg anbefalt en factory reset. For den der bruker for mye ser det ut som.

 

 

 

Kan du sjå her om eg har siste versjon? Kjøpte via telenorbutikken, og har telenor. 

post-351755-0-86917500-1471344232_thumb.png

Lenke til kommentar

Her er ihvertfall dagens batteri. Utav laderen klokka 11. 00 ca og no klokka 00.00 12prosent. Det vil sei 88 prosent på 11 timar. Beskjeden bruk vil eg sei. Ser dokke noko mistenksomt? 

Jeg tenkte først at du brukte mobilen mye, siden Chrome ligger så høyt, men så ser jeg ikke screen bruk i hele tatt på den lista. Dette virker noe rart...

Lenke til kommentar

 

Her er ihvertfall dagens batteri. Utav laderen klokka 11. 00 ca og no klokka 00.00 12prosent. Det vil sei 88 prosent på 11 timar. Beskjeden bruk vil eg sei. Ser dokke noko mistenksomt? 

Jeg tenkte først at du brukte mobilen mye, siden Chrome ligger så høyt, men så ser jeg ikke screen bruk i hele tatt på den lista. Dette virker noe rart...

 

Det er to bilder, venstre bildet viser øverst på lista osv.

 

"Screen bruk" er som nr. 2. 

Lenke til kommentar

 

Angående kameratesten, er det spesifisert noen plass om det er Sony eller Samsung sin kamerasensor som står i telefonene EISA prisen er basert på? Det er noen forskjeller ute å går.

App'en AIDA64 / Devices     gir deg svar. Hos meg (7Edge) står det SONY_IMX260_FIMC_IS

 

Eh... nei den gir meg ikke svar på et jeg lurte på, dvs hvilken kamerabrikke de har testet med. Samsung opererer med to forskjellige brikker i S7 modellene, alt etter hvilket marked, tilgjengelighet ved produksjon osv. Den ene er en Sony brikke (som forøvrig sitter i min), og den andre er Samsungs egenproduserte Isocell kamerabrikke.

Lenke til kommentar

 

 

Angående kameratesten, er det spesifisert noen plass om det er Sony eller Samsung sin kamerasensor som står i telefonene EISA prisen er basert på? Det er noen forskjeller ute å går.

App'en AIDA64 / Devices     gir deg svar. Hos meg (7Edge) står det SONY_IMX260_FIMC_IS

 

Eh... nei den gir meg ikke svar på et jeg lurte på, dvs hvilken kamerabrikke de har testet med. Samsung opererer med to forskjellige brikker i S7 modellene, alt etter hvilket marked, tilgjengelighet ved produksjon osv. Den ene er en Sony brikke (som forøvrig sitter i min), og den andre er Samsungs egenproduserte Isocell kamerabrikke.

 

i min er det S5K2L1, samsung sin? Hvem er best :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet om man kan aktivere et eller annet slik at den automatisk kobler opp mot mobilnettverk når man sender MMS? På min gamle Sony gjorde den det automatisk. Jeg ønsker ikke å ha mobildata aktivert til enhver tid nemlig. 

 

Er det slik at telefonen automatisk bruker wlan (hvis det er tilgjengelig) foran mobilnettverk? Er redd for at den skal velge mobilnettverk foran wlan hvis jeg har mobildata aktivert til enhver tid.

 

Sliter også med at den detter ut av wlan ofte, dvs. det står at den er tilkoblet, men skjer ingenting når jeg f.eks søker i Google. Må restarte nettleseren, så fungerer det igjen. Skikkelig irriterende. Har aldri hatt noen problemer med dette på Xperiaen min. 

Dersom telefonen er tikoblet et WLAN vil den alltid bruke dette fremfor mobildata. Har du ingen inkluderte MB i abonnementet ditt? Skjønner at det er irriterende at telefonen ikke holder seg til WiFi, men er det noen krise om et Google-søk i ny og ne blir gjort via mobildata?

 

 

Nei er ikke krise. Har 1 GB inkludert, bare opplevde her om dagen at den lastet ned ny software på telefonen over 4G fordi WLAn plutselig hadde mistet kontakten (ref. det andre punktet mitt). Plutselig hadde den lastet ned 700 mb over datattrafikk og jeg hadde bare 300 mb igjen denne måneden. Hvordan unngå dette?

 

I det konkrete tilfellet, så huker man bare av valget for å laste ned oppdateringer automatisk over wifi. Da forholder oppdateringer seg til wifi. Min gjør i tillegg det bare når jeg plugger i lader, men usikker på hva jeg huket av for at det skulle skje.

 

Uansett, hvis man velger å oppdatere ting manuellt, så vil telefonen prøve å utføre ordre så effektivt så mulig. Da leter den nok etter beste alternativ. I et slikt tilfelle kan det nok være greit å slå av mobildata en liten stund for å være på den sikre siden.

 

 

Hvor finner jeg det valget? At den kun skal bruke wifi for oppdateringer av software

Lenke til kommentar

http://www.phonearena.com/news/Galaxy-S7-ISOCELL-vs-Sony-IMX260-sensors-comparison-low-light-performance_id79400

 

Her så man forskjellene litt bedre, jeg hadde også heldigvis samsung sin, ser ut til at sony-sensoren gjør som den pleier, skaper et gulsjkæri bildet under dårlige lysforhold. Tror også kanskje at samsung sine er forbeholdt exynos-enhetene (uen at det står noe om det). Så tror man finner sony-brikkene i amerika. 

Lenke til kommentar

Jeg opplever at WLAN er veldig tregt på min S7. Av og til når jeg skal surfe går det kjempetregt før den kommer igang. Jeg har 180.no appen, og den klarer aldri å slå opp navn på innkommende samtaler. Går jeg på samtaleloggen etterpå så ligger riktig navn der, men når det ringer står det bare "Finner ingen internettforbindelse". Dette skjer overalt, hvor jeg på min gamle Sony fikk kontakt på et blunk. 

Ofte må jeg også restarte browseren fordi det står at den ikke har forbindelse til internett, selvom jeg er kobla til. Kjempeirriterende. Noen som har forslag?

Lenke til kommentar

Jeg opplever at WLAN er veldig tregt på min S7. Av og til når jeg skal surfe går det kjempetregt før den kommer igang. Jeg har 180.no appen, og den klarer aldri å slå opp navn på innkommende samtaler. Går jeg på samtaleloggen etterpå så ligger riktig navn der, men når det ringer står det bare "Finner ingen internettforbindelse". Dette skjer overalt, hvor jeg på min gamle Sony fikk kontakt på et blunk. 

Ofte må jeg også restarte browseren fordi det står at den ikke har forbindelse til internett, selvom jeg er kobla til. Kjempeirriterende. Noen som har forslag?

 

https://www.reddit.com/r/GalaxyS7/comments/4lhsa1/s7_and_s7_edge_slow_internet_on_wifi_fixed/ Prøvd dette? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...