Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Är på vippen att köpa en S7 Edge. Kommer från LG G4 som jag är strålande nöjd med, men tänkte ge Samsung en chans denna gång. Får ett knakande tilbud på telfon med abb som är det samma jag redan har. Får telefon till 6100 med 12 mån Telia 6GB.

 

Vilka eller vilken viktig akilles har S7 Edge? Formen på telefon är fin, har testat. Tänker mer på det tekniska. Är batteritid dålig? Blir den för varm? Throttling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Är på vippen att köpa en S7 Edge. Kommer från LG G4 som jag är strålande nöjd med, men tänkte ge Samsung en chans denna gång. Får ett knakande tilbud på telfon med abb som är det samma jag redan har. Får telefon till 6100 med 12 mån Telia 6GB.

 

Vilka eller vilken viktig akilles har S7 Edge? Formen på telefon är fin, har testat. Tänker mer på det tekniska. Är batteritid dålig? Blir den för varm? Throttling?

jeg har opplevd at den har blitt varm, kun en gang, det var mens den oppdaterte. Aldri opplevd at den blir varm i det hele tatt under vanlig bruk eller spilling. Så det vil da si at jeg har heller aldri opplevd throttling, telefonen tar alt du kaster på den med glans. Batteritid er fenomenalt. Etter x antall timer med spilling, musikk og filmstreaming så har jeg ofte 50% igjen på enden av dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Är på vippen att köpa en S7 Edge. Kommer från LG G4 som jag är strålande nöjd med, men tänkte ge Samsung en chans denna gång. Får ett knakande tilbud på telfon med abb som är det samma jag redan har. Får telefon till 6100 med 12 mån Telia 6GB.

 

Vilka eller vilken viktig akilles har S7 Edge? Formen på telefon är fin, har testat. Tänker mer på det tekniska. Är batteritid dålig? Blir den för varm? Throttling?

Med 8GB data hos Djuice (399,- /mnd) sparer du 400,- kontra Telia ;-)

 

Gikk fra en G4 selv faktisk og er veldig fornøyd med S7'en. Har bare hatt den et par dager så har ikke noe dyp innsikt, men liker generelt mye av nyvinningene.

 

Trådløs lading fungerer bedre enn på G4'en (S7'en er ikke så pirkete som G4'en på hvor på ladeplata jeg legger den. Synes også det virker som om den lader raskere selv om batteriet er større (og det med en uoriginal 2Ah lader. Har faktisk ikke testa den originale laderen ennå)). Tok telefonen av ladeplata ca. 16.00 i går og jeg har spilt 1-1,5t, sendt en del meldinger, surfa litt og hørt på musikk. Har 43% igjen nå (WiFi, 4G, BT på). 

 

Dette er jo ikke noe make or break, men jeg er veldig glad i "Smart stay"-funksjonen (telefonen skjønner at du ser på den og holder skjermen aktiv så lenge du holder den opp. Man kan da ha ganske kort tid på når skjermen skal skru seg av for så lenge du holder på med den holder den  seg uansett på).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er det kun Samsung sine der du vil få fast charge trådløs, men haster det er det jo bare å koble til med ledning. Til vanlig er det sjeldent kjempestress å få inn mest mulig juice på kortest mulig tid. Jeg hadde prøvd en først for å se om den fungerer greit før jeg kjøper 3-4 ;-)

Lenke til kommentar

Kjøpte samsung sin fast charge trådløse enhet fra mytrendyphone for 327,- inkl frakt, 2 dager senere stod den på nattbordet. Bruker selv fast charge bare ved behov da. Men virker som solid kvalitet den samsung sin i hvertfall.

 

Setter mer pris på trådløs lading enn jeg først antok :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller noen her som opplever å ikke mottar sms som er sendt mens telefonen er i flymodus, som selvfølgelig ikke kommer opp etter man har skrudd av flymodus?

 

Edit: Problem solved

Sliter mer med at telefonen ikke sier fra om at SMS ikke er sendt fordi jeg har glemt å slå av flymodus :p

Siden jeg ikke får noen "meldingen kunne ikke sendes" så tror jeg at alt er i skjønneste orden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Är på vippen att köpa en S7 Edge. Kommer från LG G4 som jag är strålande nöjd med, men tänkte ge Samsung en chans denna gång. Får ett knakande tilbud på telfon med abb som är det samma jag redan har. Får telefon till 6100 med 12 mån Telia 6GB.

 

Vilka eller vilken viktig akilles har S7 Edge? Formen på telefon är fin, har testat. Tänker mer på det tekniska. Är batteritid dålig? Blir den för varm? Throttling?

En ting jeg ikke er fornøyd med er lyden fra høyttaleren. Lav og spinkel lyd.

Lenke til kommentar

 

Är på vippen att köpa en S7 Edge. Kommer från LG G4 som jag är strålande nöjd med, men tänkte ge Samsung en chans denna gång. Får ett knakande tilbud på telfon med abb som är det samma jag redan har. Får telefon till 6100 med 12 mån Telia 6GB.

 

Vilka eller vilken viktig akilles har S7 Edge? Formen på telefon är fin, har testat. Tänker mer på det tekniska. Är batteritid dålig? Blir den för varm? Throttling?

En ting jeg ikke er fornøyd med er lyden fra høyttaleren. Lav og spinkel lyd.

 

her er en løsning om du ikke er redd for å tukle med telefonen; 

 

http://forum.xda-developers.com/s7-edge/themes/mod-volume-surround-mod-v4-t3340601

 

resultat; 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får lese noen hundre tester da dere med pøse fingre og styringsproblemer i hjernen. Må da være fryktelig skuffene å gå for en kjedelig flat S7 kontra Edge som er en designperle med større skjerm og klart bedre batteri. Synd på dere som ikke klarer å skrive på en slik skjerm hvordan dere ikke får det til er for meg og millioner av andre mennesker uforståelig men kos deg med din helt ordinære flate S7 du  :tease:

 

 

 

 

Har da ikke sett noen som sier de ikke kan skrive på skjermen. Det er bare noe du har funnet på. Det som er sagt er at det kan være problemer, særlig på sidene. Og swiftkey har da også kommet med flere oppdateringer de siste ukene der de sier de har gjort forbedreinger på "typing experience" på S7 Edge. Det var også en oppdatering som konkret nevnte skriving på sidene av telefonen. 

Lenke til kommentar

Får lese noen hundre tester da dere med pøse fingre og styringsproblemer i hjernen. Må da være fryktelig skuffene å gå for en kjedelig flat S7 kontra Edge som er en designperle med større skjerm og klart bedre batteri. Synd på dere som ikke klarer å skrive på en slik skjerm hvordan dere ikke får det til er for meg og millioner av andre mennesker uforståelig men kos deg med din helt ordinære flate S7 du  :tease:

 

 

 

 

Har da ikke sett noen som sier de ikke kan skrive på skjermen. Det er bare noe du har funnet på. Det som er sagt er at det kan være problemer, særlig på sidene. Og swiftkey har da også kommet med flere oppdateringer de siste ukene der de sier de har gjort forbedreinger på "typing experience" på S7 Edge. Det var også en oppdatering som konkret nevnte skriving på sidene av telefonen. 

Vem fan vad det skrivet till?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Får lese noen hundre tester da dere med pøse fingre og styringsproblemer i hjernen. Må da være fryktelig skuffene å gå for en kjedelig flat S7 kontra Edge som er en designperle med større skjerm og klart bedre batteri. Synd på dere som ikke klarer å skrive på en slik skjerm hvordan dere ikke får det til er for meg og millioner av andre mennesker uforståelig men kos deg med din helt ordinære flate S7 du  :tease:

 

 

 

 

Har da ikke sett noen som sier de ikke kan skrive på skjermen. Det er bare noe du har funnet på. Det som er sagt er at det kan være problemer, særlig på sidene. Og swiftkey har da også kommet med flere oppdateringer de siste ukene der de sier de har gjort forbedreinger på "typing experience" på S7 Edge. Det var også en oppdatering som konkret nevnte skriving på sidene av telefonen. 

Vem fan vad det skrivet till?

 

Satser på meg, I'm the sad, bad wolf! I'm the hater of EDGE! My life depends on that hate, and I'm dead serious!  :dremel:  :eek:  :ph34r:

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...