Gå til innhold

Derfor kommer Snapchat trolig aldri til Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke fullversjonen av Opera tilgjengelig på Windows-telefoner?

 

Kan godt hende at Edge er bra, men jeg liker hvordan navigasjon mellom mine favorittsider fungerer i Opera. Edge er ikke bra på PC, så jeg er skeptisk til å bytte til en mobil plattform uten alternativer.

 

 

EDIT: Om jeg tolker dette riktig, så er det kun Opera Mini som virker på Windows-telefoner.

http://www.opera.com/no/mobile

 

Å kjøpe Windows-telefon uten å vite på forhånd om Edge faller i smak, blir et sjangsespill.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ok, så du vet best uten å ha testet?

Jeg hatt Lumia 640, 930 og 950. Neste telefon blir nok Android. Fanboyen i meg klarer ikke mer. Windows 10 krasjer hele tiden. Det ble lansert for uferdig. jeg savner flere nettlesere, lokale applikasjoner, Steam, Snapchat osv. Populære applikasjoner som som Facebook, Twitter og Messenger er elendige, og får ikke akkurat mye oppmerksomhet fra Microsoft. Lar karakterene i Store tale for seg.

Lenke til kommentar

helt spesiell case.

 

Snapchat er verdsatt med tanke på brukere, og i dette tilfellet så vil de ikke ha x antall millioner ekstra brukere på verdensbasis.

 

Normalt sett ville enhver forretningsmann gjort dette, men nei da.. Jeg skulle gjerne hatt Snapchat på 950XL telefonen min, men det blir lettere å glemme det når Snapchat er SÅ på viddene som de faktisk er.

 

Gleder meg til Kiwi nekter folk med Tesla biler å handle hos de.. :) (for å sette det på spissen).

 

På Windows Phone (og alle andre plattformer) finnes Cyber Dust, som er noe av det samme. Når mange nok går over til å bruke denne, er Snapchat død.

Lenke til kommentar

 

helt spesiell case.

 

Snapchat er verdsatt med tanke på brukere, og i dette tilfellet så vil de ikke ha x antall millioner ekstra brukere på verdensbasis.

 

Normalt sett ville enhver forretningsmann gjort dette, men nei da.. Jeg skulle gjerne hatt Snapchat på 950XL telefonen min, men det blir lettere å glemme det når Snapchat er SÅ på viddene som de faktisk er.

 

Gleder meg til Kiwi nekter folk med Tesla biler å handle hos de.. :) (for å sette det på spissen).

På Windows Phone (og alle andre plattformer) finnes Cyber Dust, som er noe av det samme. Når mange nok går over til å bruke denne, er Snapchat død.

 

 

Og dagen alle går over til Google+, så er Facebook dødt osv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke helt hva du er ute etter, hva er så galt med å utvide konseptet sitt til flere plattformer? Sånn som jeg har skjønt det er det dette som er hele grunnlaget for det kapitalistiske systemet vi har i vesten, altså kontinuerlig vekst og utvikling. Hvis du tror miliardærene bak snapchat "synes det blir for komplisert" med TRE plattformer. 3!!! Hvorav den siste blir gitt de gratis, så tar du feil. Når utvikleren selv har sagt at han aldri noen sinne vil utvikle eller tillate snapchat til windows phone fordi han ikke liker Microsoft, hvorfor sier du noe annet da?

 

...

 

Nå tror jeg tilogmed denne listen er utdatert, fordi jeg har sett candycrush på noens smart-tv (eller var det apple-tv?) og amazon Fire HD tablets (en android shell) og det kan også nevnes at det er dedikerte apper for nettbrettene. Candy Crush har siden 2012 tronet listene over den mest-tjenende appen i appstore, og det er sikkert like tilstander på google play og windows phone, så hvorfor ikke kopiere en suksesshistorie?

 

 

Der du tar feil er det it-tekniske. Det er på ingen måte gratis å "bare få kildekoden", og det å ha tredjepartsklienter på er enda verre. Så det har en kost å utvide til flere plattformer - men det billigste er garantert å skrive klienten selv. At noen vi gi bort koden er fullstendig irrelevant her og teller verken for eller mot noe som helst.

---

 

Selv har jeg egentlig ikke så mye mot Microsoft (selv om produktene deres er triste greier), men å se deres egne gamle strategier treffe dem såpass hardt plager meg lite. Aktiv ødeleggelse for andre selskaper har de gjort så mange ganger selv (embrace, extend, extinguish) at jeg ikke akkurat plages når de utsettes for kjipe taktikker selv. 

 

 

Det er på ingen måte gratis å drive et firma og utvikle programmvare, jeg er over 10 år og skjønner såppas. Her er det så klart snakk om tap av inntekter, og ikke kostnader ved utvikling, når de velger å boikotte Microsoft.

 

Du nevner at Microsoft er den store stygge ulven når det gjelder å ødelegge for andre selskaper. Kan du utdype dette litt med dine egne, subjektive meninger? Jeg husker det var mye snakk om at internet explorer ikke skulle være bundlet med windows xp og så videre. Nå i ettertid kan jeg ikke for i helvette skjønne hvorfor ikke den skulle det? Var virkelig kundene så idiotiske at de ikke klarte å skaffe seg/kjøpe en versjon av netscape eller lignende tilbud som var tilgjengelig på den tiden?

 

Nå i 2016 er det vanskelig å forestille seg hvorfor Microsoft skulle bøye seg for konkurerende firma, men prisen har jo kommet ned på windows til ca halvparten så det er jo en god ting da.

 

Beklager off-topic, men tek.no elsker vel flamewar/fanboybattles for det gir treff og klikk :)

Lenke til kommentar

Microsoft pleide å ha en strategi de kalte "Embrace, Extend, Exterminate".

 

Den gikk ut på at når konkurrenter kom med produkter som slo an skulle Microsoft (som da hadde nesten hele PC-markedet) først støtte disse produktene ved å følge standarder. Så skulle de utvide standardene med egne, proprietære løsninger som ikke konkurrentene fikk brukt, før de til slutt kunne drepe standarden og dominere markedet. Dette var f.eks motivasjonen bak ActiveX (der gikk det ikke så bra).

 

"Det er egentlig mye det samme som Apple gjør i dag", vil mange si. Og det er ikke helt feil, bortsett fra at Apple ikke har 98% av markedet og ikke dreper andres standarder men heller finner på egne og gir blaffen i standardisering generelt.

Lenke til kommentar

 

Har hatt ios og android tidligere, har kamerater med ip6 og galaxy s6. Har fått teste litt med de og ble ikke veldig imponert. Fungerer greit, men ikke bedre. Mulig jeg bruker feil apper, men merker ikke noe heng eller treghet på de jeg har...

Har lest at noen har hatt restart og diverse, har ennå tilgode å få restart siden jeg kjøpte tidlig i desember.

Veldig godt fornøyd, og kjenner meg ikke igjen i dommedagsprofetiene...

https://www.youtube.com/watch?v=-wne8m9qCFs

 

Min mobil kutter samtaler konsekvent etter 9 minutter, slår av telefonen).

Apper henger seg opp, tar evigheter å starte o.l. Ikke særlig imponert...

Lei for å si det, hva gjør liksom denne testen fra techradar så fornuftig? Hvem starter og avslutter apper i ett eneste kjør... I allefall ikke jeg. Mulig andre personer har dette behovet?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...