Gå til innhold

Derfor kommer Snapchat trolig aldri til Windows Phone


Anbefalte innlegg

Tull og tøys. Ms var milevis foran de andre da de var dominerende på markedet. Snapchat har en barnslig og uetisk oppførsel og jeg håper og tror vi får en annen tjeneste som konkurrerer ut snapchat.

Og nei, jeg tror veldig få kommer til å velge bort ms sine produkter på bakgrunn av en enkelt app.

At du koser deg er vel helt som forventet da du aldri har vært for konkurranse på like vilkår...

Og grunnen til at snapchat er blitt så store som de er blitt heter vel ene og alene Android.

En eller annen grunn er det iallfall til at 98% av markedet velger bort Windows...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er vel ingen tvil om at Snapchat aktivt saboterer Windows Phone. Og det har de all rett til - det er de som eier produktet og tjenesten Snapchat og som bestemmer hva den skal brukes til. Kanskje MS har behandlet en av eierne dårlig en gang, kanskje noen i MS lå med kona hans, hvem vet. Det er uansett snakk om en forsvinnende liten andel av brukerne, så den forretningsmessige risikoen er minimal.

 

Det kan jo hende de rett og slett ikke gidder fordi etterspørselen er lav og fordi de heller vil prioritere plattformene som har brukere, men det at de "tillater" tredjepartsklienter på andre plattformer enn Windows gjør at det ikke virker sånn.

 

Personlig koser jeg meg litt med dette her. Endelig er det noen som behandler MS sånn MS behandlet alle andre da de var markedsledende.

Tull og tøys. Ms var milevis foran de andre da de var dominerende på markedet. Snapchat har en barnslig og uetisk oppførsel og jeg håper og tror vi får en annen tjeneste som konkurrerer ut snapchat.

Og nei, jeg tror veldig få kommer til å velge bort ms sine produkter på bakgrunn av en enkelt app.

At du koser deg er vel helt som forventet da du aldri har vært for konkurranse på like vilkår...

Og grunnen til at snapchat er blitt så store som de er blitt heter vel ene og alene Android.

 

 

Foran eller ikke, MS har mange riper i lakken når det gjelder å behandle andre aktører den tiden. Nå er de ikke så dominerende lenger, og får det tilbake i trynet, noen ville kalle det karma.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tull og tøys. Ms var milevis foran de andre da de var dominerende på markedet. Snapchat har en barnslig og uetisk oppførsel og jeg håper og tror vi får en annen tjeneste som konkurrerer ut snapchat.

Og nei, jeg tror veldig få kommer til å velge bort ms sine produkter på bakgrunn av en enkelt app.

At du koser deg er vel helt som forventet da du aldri har vært for konkurranse på like vilkår...

Og grunnen til at snapchat er blitt så store som de er blitt heter vel ene og alene Android.

En eller annen grunn er det iallfall til at 98% av markedet velger bort Windows...

 

Av samme grunn som at folk holder seg til enten Android eller iPhone.

At en er fornøyde nok med det de allerede har til at de gidder å lære seg noe nytt.

 

Folk er vanemennesker. Har du først kjøpt en Android telefon eller en iPhone så er sjansen stor for at du vil fortsette å kjøpe det.

De vil ha det de er vant med. Og jeg skjønner de godt.

 

Så har du slike som meg. Som prøver litt forskjellige, som ikke er avhengig av at alt en prøver har tilgang til en lang smørbrødliste med apps. Men vi er i et veldig stort mindretall.

 

Å prøve og vokse og bli levedyktig innen mobiltelefonmarkedet for nye aktører (OS i denne sammenheng) er dødfødt. 

Det toget har gått. Da må det i så fall være at det nye OSet kan kjøre Android eller iOS apps og har tilgang til de like enkelt som nettopp Android og iOS.

 

Med annet Google eller Apple fullstendig saboterer for seg selv, så vil nok de to fortsette å ha mer eller mindre 90% av markedet.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, kjedelig det, det er kanskje bare at av alle selskaper i verden som skulle lide under at det er vanskelig å komme inn på et marked med allerede dominerende aktører, så synes jeg kanskje aller minst synd på MS.

 

AtW

Syns aldri det er synd på noen. Er en for seint ute, så er en for seint ute. Det gjelder alle. Samme om du heter Google, Apple, Microsoft eller Ola Normann Inc..

Ikke syns jeg det er spesielt kjedelig heller. Skulle faktisk sett at vi hadde mye mindre fragmenterte markeder enn vi har i dag.

 

Bare se på norsk politikk. Mye bedre med få store partier med skikkelig forskjeller i den politisk retningen enn et hav av partier med alt for mye overlappende politikk og små forskjeller.

 

Hvis Microsoft syns det er greit med 3% andel så må de bare fortsette å kjøre på.

 

Jeg elsker Windows på telefonen, men jeg kommer aldri til anbefale det til noen. Men så liker jeg å ha noe som ikke alle andre har da så.. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter. 

 

Du undervurderer markedet her. Av de jeg kjenner så er det foreldre / steforeldre, tante og onkler (35+) osv som benytter Snapchat aktivt. Langt mer aktivt enn de fleste jeg kjenner i alderen 18-28. Men en ting er sikkert, det er vel ikke en eneste person jeg kjenner som ikke bruker Snapchat og det understreker jo viktigheten av å det tilgjengelig i sitt økosystem.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, Windows Phone har ikke alle de appene man er vant med, men det finnes mange gode alternativer og det er egentlig ingenting jeg savner. Snapchat er ikke viktig nok til at det, for de fleste, er noe stort tap å mangle det. Jeg hadde det på Androiden, det sved i et par uker etter at jeg byttet, men nå er jeg helt vant til det og det er no stress. Jeg tror at mange brukere ikke er villig til å prøve seg uten de appene de er vant til, men hadde folk testet så ville savnet vært begrenset.

 

Snapchat og appene er for de fleste langt viktigere enn det er å kjøre windows mobile.

 

AtW

 

Ja, jeg registrerer også at det er slik, men jeg har ikke noe problem med å anbefale Windows Phone likevel når folk spør. Jeg tror at folk er veldig styrt av forventninger om et savn mer enn at de faktisk vil erfare et stort savn når de bruker telefonen.

 

Skjønt det blir vel for heftig for mange å måtte google/binge et alternativ enn å bare skrive inn et appnavn de har hørt om. Det er dessverre ikke mange som gjør rasjonelle valg.

 

Det er klart at MS må gjøre noe med appmangelen/markedsføringen. Jeg tror at løsningen ikke bare er å pushe apputviklere, men også i større grad å gå inn med markedsføring av konkurrenter til de appene som ikke vil bli med på Windows. Det kan ha effekten av å sette hardt mot hardt. Snapchat er kanskje for store til å begynne der, men det finnes flere apper som har større konkurrenter og kan presses til å lage Windowsapp ved at MS markedsfører konkurrenten.

 

 

 

Nå handler jo Snapchat om kommunikasjon mellom personer. Alternative apper, om du vurderer de til å være aldri så mye bedre har absolutt null verdi om folkene du ønsker å kommunisere med ikke benytter tjenesten.

 

Telegram er jo en kjempetjeneste som strengtatt burde og kunne erstattet Facebook Messenger, SMS osv men det vil jo aldri skje i den tid at 95% av de du kommuniserer med i løpet av en uke ikke benytter tjenesten.

 

 

Dette blir jo hele Facebook vs Google+ om igjen, hvor mange "nerder" påsto at Google+ var så mye bedre og ville ta over.

Lenke til kommentar

 

Tull og tøys. Ms var milevis foran de andre da de var dominerende på markedet. Snapchat har en barnslig og uetisk oppførsel og jeg håper og tror vi får en annen tjeneste som konkurrerer ut snapchat.

Og nei, jeg tror veldig få kommer til å velge bort ms sine produkter på bakgrunn av en enkelt app.

At du koser deg er vel helt som forventet da du aldri har vært for konkurranse på like vilkår...

Og grunnen til at snapchat er blitt så store som de er blitt heter vel ene og alene Android.

En eller annen grunn er det iallfall til at 98% av markedet velger bort Windows...

 

 

Sikkert samme grunn som at 95% velger Windows på PC'n.

Lenke til kommentar

 

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter. 

 

Du undervurderer markedet her. Av de jeg kjenner så er det foreldre / steforeldre, tante og onkler (35+) osv som benytter Snapchat aktivt. Langt mer aktivt enn de fleste jeg kjenner i alderen 18-28. Men en ting er sikkert, det er vel ikke en eneste person jeg kjenner som ikke bruker Snapchat og det understreker jo viktigheten av å det tilgjengelig i sitt økosystem.

 

 

Av min 5 beste venner er det ingen som bruker snapchat.

Lenke til kommentar

Et OS bør anbefales ut i fra kriteriene og behovene en har, ikke ut i fra hva alle ANDRE vil ha. Folk er individuelle og burde behandles deretter.

Dvs. at om Snapchat ikke er et behov, men Office er en fin ting på farten, så kan en fint anbefale en Windows Phone.

 

Er Snapchat veldig viktig for en, så kan en kjøpe den Android telefonen som har best kamera og som gir mest for pengene.

 

Osv., osv.

 

Snapchat har ingen å tape, spesielt ikke når både Rudy Huyn og Microsoft tilbyr seg å utvikle og vedlikeholde appen. Alt de trenger fra Snapchat er en identifikator som lar appen få tilgang til Snapchat-systemet.

 

Men allikevel forundrer det meg litt.

Vet de ikke at Windows 10 apps er universielle?

At en Windows 10 app ikke ville fungert kun på mobiler, men nettbrett, laptoper og stasjonære pcer i tillegg?

Tenke seg til alle de nye mulighetene som hadde åpnet seg for Snapchat brukerene.

 

En slik begrensning av platformer er ganske gammeldags tekning. Det vet en når til og med Microsoft åpner opp programmene sine for andre platformer enn Windows.

Løsningen er derimot enkel. Microsoft bare kjøper hele driten. Tror egentlig det på lenger sikt hadde vært en god investering for Microsoft i forhold til Windows som mobilt OS.

 

Billige og bra Windows mobiler finnes allerede. Tenk deg den eksplosive salgsøkningen de ville fått blant ungdommen med Snapchat på plass.

 

 

Har ikke Snapchat aktivt gått inn for å IKKE være tilgjengelig på annet enn mobil da? De har jo ikke app til nettbrett etter det jeg forstår, verken til iOS eller Android. Så akkurat dette med "Universal App" kan fort være en ulempe i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nettleser, kalender epost osv finnes det "tusen apps" som gjør, de viktigste for meg er de som kommunserer med styringssystemet mitt, mediacenter-softwaren, intercomen osv, som det ikke finnes noen erstatning til.

 

AtW

 

Ja, det var jo nettopp poenget mitt. At de aller fleste nytteappene finnes. Mediasenter-software finnes det massevis av. Intercomen din er kanskje en case, jeg ville valgt en som har universell app.

 

 

Ja, det finnes masse media-senter-software, men den beste støtter ikke WP, ja det finnes flere intercom, men den beste (for meg) støtter ikke WP (ikke den nest beste heller såvidt jeg vet). Hvor mye skal jeg "ofre" for å velge et OS som "bare er litt dårligere"?

 

AtW

 

Jeg velger jo også OS etter apper, men slik jeg ser det så er ikke manglene dramatiske på WP. Det er noen apper som mangler, ja, men viktigheten av disse er vesentlig mindre enn viktigheten av at de samme appene kjører på nettbrettet og laptopen min.

 

Du snakker om at WP er "bare litt dårligere", men jeg vil heller snu på argumentet ditt. Jeg vil si at appmangelen på WP ikke er i nærheten av dramatisk nok til å veie opp for at OSet er bedre!

 

 

 

Det er jo fint og flott for deg, og ingen nekter deg å bruke Windows Phone / 10 Mobile. Men jeg tør nå å påstå at for veldig mange så oppleves ikke operativsystemet som det beste og apputvalget er fort en utfordring for å si det mildt.

Lenke til kommentar

det som er litt morsmomt er at .. vis man kan bekrefte at snapchat prøve hemme microsoft platform med vilje ( der de kun saksøke microsoft applikasjoner og ikke IOS eller android 3rd party apps ... så kan faktisk snapchat gjør noe ulovligt selv .. men dette må kunne bevises godt... det fins faktisk regler på verdensbasis om sånne ting =P .. uansett .. eg bruke ikke snapchat .. bruke bare facebook, twitter, skype, slack, og discord ..så har ikke det probleme heldigvis =P

 

 

Her tror jeg du roter skikkelig. Henvis gjerne til hvilke lover du mener at Snapchat bryter ved å nekte utvikling til Windows Phone. De kan da utvikle apper til nøyaktig dem de selv vil. Eller skal alle spill som kun kommer til Xbox One være ulovlig? Eller spill som bare komme til PS4? Eller spill som bare er til Windows men ikke Mac OS X og Linux?

Lenke til kommentar

 

 

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter. 

 

Du undervurderer markedet her. Av de jeg kjenner så er det foreldre / steforeldre, tante og onkler (35+) osv som benytter Snapchat aktivt. Langt mer aktivt enn de fleste jeg kjenner i alderen 18-28. Men en ting er sikkert, det er vel ikke en eneste person jeg kjenner som ikke bruker Snapchat og det understreker jo viktigheten av å det tilgjengelig i sitt økosystem.

 

 

Av min 5 beste venner er det ingen som bruker snapchat.

 

 

 

Kanskje de bruker det til litt ymse aktivitet så de benytter det i skjul  :tease:

Lenke til kommentar

Antakeligvis mener han det er ulovlig å diskriminere ved å la tredjepart på andre plattformer leve mens man slår ned på alt som kommer til Windows Phone. Det er kjipt gjort mot MS såklart, men tviler sterkt på om det er ulovlig eller mulig å saksøke for. Det er fullt lovlig for selskaper å gjøre ting som er kjipe for andre selskaper.

 

Og som AtW sier; de av oss som har vært med i gamet lenge nok til å huske nittitalls-Microsoft humrer i skjegget nå. Dette her er velfortjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter. 

 

Du undervurderer markedet her. Av de jeg kjenner så er det foreldre / steforeldre, tante og onkler (35+) osv som benytter Snapchat aktivt. Langt mer aktivt enn de fleste jeg kjenner i alderen 18-28. Men en ting er sikkert, det er vel ikke en eneste person jeg kjenner som ikke bruker Snapchat og det understreker jo viktigheten av å det tilgjengelig i sitt økosystem.

 

 

Gjør jeg det? 71 % av brukermassen er under 34 år. Personlig bruker jeg ikke tjenesten særlig ofte, men det er helt klart den enkleste måten å nå de fleste i omgangskretsen. En flott måte å dele en opplevelse/event på en uformell måte, sånn som når jeg var på nordlysjakt forrige uke. 

 

Er dog svært enig i det siste du sier. Tilgjengelighet er viktig, og her sliter WP. Jeg tror alle klonene/tredjepartsappene skremmer den vanlige mannen i gata. Om WP skal kunne konkurrere med Android/iOS må det også appellere til alle(nå vet jeg ikke om MS har en spesifikk målgruppe for WP, men jeg antar de ønsker å nå flest mulig). 

 

 

 

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter. 

 

Du undervurderer markedet her. Av de jeg kjenner så er det foreldre / steforeldre, tante og onkler (35+) osv som benytter Snapchat aktivt. Langt mer aktivt enn de fleste jeg kjenner i alderen 18-28. Men en ting er sikkert, det er vel ikke en eneste person jeg kjenner som ikke bruker Snapchat og det understreker jo viktigheten av å det tilgjengelig i sitt økosystem.

 

 

Av min 5 beste venner er det ingen som bruker snapchat.

 

 

Dine fem beste venner representerer med andre ord alle andre? I mai 2015 var det 100 millioner aktive brukere. 

Lenke til kommentar

Antakeligvis mener han det er ulovlig å diskriminere ved å la tredjepart på andre plattformer leve mens man slår ned på alt som kommer til Windows Phone. Det er kjipt gjort mot MS såklart, men tviler sterkt på om det er ulovlig eller mulig å saksøke for. Det er fullt lovlig for selskaper å gjøre ting som er kjipe for andre selskaper.

 

Og som AtW sier; de av oss som har vært med i gamet lenge nok til å huske nittitalls-Microsoft humrer i skjegget nå. Dette her er velfortjent.

 

 

 

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter. 

 

Du undervurderer markedet her. Av de jeg kjenner så er det foreldre / steforeldre, tante og onkler (35+) osv som benytter Snapchat aktivt. Langt mer aktivt enn de fleste jeg kjenner i alderen 18-28. Men en ting er sikkert, det er vel ikke en eneste person jeg kjenner som ikke bruker Snapchat og det understreker jo viktigheten av å det tilgjengelig i sitt økosystem.

 

 

Gjør jeg det? 71 % av brukermassen er under 34 år. Personlig bruker jeg ikke tjenesten særlig ofte, men det er helt klart den enkleste måten å nå de fleste i omgangskretsen. En flott måte å dele en opplevelse/event på en uformell måte, sånn som når jeg var på nordlysjakt forrige uke. 

 

Er dog svært enig i det siste du sier. Tilgjengelighet er viktig, og her sliter WP. Jeg tror alle klonene/tredjepartsappene skremmer den vanlige mannen i gata. Om WP skal kunne konkurrere med Android/iOS må det også appellere til alle(nå vet jeg ikke om MS har en spesifikk målgruppe for WP, men jeg antar de ønsker å nå flest mulig). 

 

 

 

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter. 

 

Du undervurderer markedet her. Av de jeg kjenner så er det foreldre / steforeldre, tante og onkler (35+) osv som benytter Snapchat aktivt. Langt mer aktivt enn de fleste jeg kjenner i alderen 18-28. Men en ting er sikkert, det er vel ikke en eneste person jeg kjenner som ikke bruker Snapchat og det understreker jo viktigheten av å det tilgjengelig i sitt økosystem.

 

 

Av min 5 beste venner er det ingen som bruker snapchat.

 

 

Dine fem beste venner representerer med andre ord alle andre? I mai 2015 var det 100 millioner aktive brukere. 

 

 

Du bør kanskje lese hva jeg svarer på?

Lenke til kommentar

 

Du bør kanskje lese hva jeg svarer på?

 

 

Det gjorde jeg. 

 

Av de nærmeste bruker omlag 6 tjenesten relativt aktivt. Jeg vet ikke helt hvorfor denne informasjonen skal være nyttig, men nå vet du det. 

 

 

Han skrev at alle han han kjente brukte snapchat, så den er viktig. Jeg svarte at ingen av mine nærmeste kompiser bruker den. Tar du den nå?

Lenke til kommentar

Har ikke Snapchat aktivt gått inn for å IKKE være tilgjengelig på annet enn mobil da? De har jo ikke app til nettbrett etter det jeg forstår, verken til iOS eller Android. Så akkurat dette med "Universal App" kan fort være en ulempe i dette tilfellet.

 

Vet ikke hva deres ståsted er på akkurat det feltet, men jeg har Snapchat på det begge Android nettbrettene mine (det ene er et vanlig 10.1" brett så det er ikke størrelsen heller), hentet ned på den helt vanlige måten gjennom Play Store.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...