Gå til innhold

Derfor kommer Snapchat trolig aldri til Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor kommenterte Snapchat sin offisielle support da på Twitter at de lager en applikasjon til Windows Phone?

 

http://www.windowscentral.com/vague-snapchat-tweet-gets-windows-phone-hopes-try-not-get-too-excited

 

Når det er sagt, så vet jeg ikke hvem som bryr seg minst. Utviklerne av Snapchat eller Microsoft? Facebook og Messenger er fortsatt så dårlige at jeg heller velger å benytte meg av den nettbaserte utgaven, og jeg er ikke alene om å føle det.

Lenke til kommentar

Killer appen er gjerne ikke den du bruker mest, men den litt sære som veldig få bruker men som er viktig for deg.

 

For meg er det f.eks Tesla-appen. Gidder ikke styre med tredjepart og gir ikke bort et passord som kan starte bilen min til noen som helst. Og Cluster, en bitteliten app som hele familien bruker som bare finnes til Android og iOs. De fleste har noen sånne apper, og de finnes (nesten) aldri til Windows fordi 0.1% (nisjeapps!) av 2% (windows) av brukerne er altfor lite til å bruke pengene på å lage en app.

Det er derfor jeg beskriver problemet (naturligvis størst for MS) med at man søker etter spesifikke apper. Som jeg skriver er det svært mange apper som gjør det samme men heter noe annet. Jeg snakker ikke da om 3. parts apper til tesla, men helt standalone apper.

 

Jeg har veldig stor forståelse for alle problemene med mangelen på spesifikke apper, men det jeg også mener er at dette for veldig mange ville være mer et teoretisk enn praktisk problem med tanke på de appene de faktisk bruker. Hvilket jeg har konkludert med ved å sjekke hva folk i min omgangskrets har på sine mobiler. Men det er klart at det finnes de som er avhengige av apper som ikke finnes.

 

Videre ser jeg også at man kan stille seg spørsmålet om hvorfor man skal bruke tid på å finne nye apper, når man allerede har apper som fungerer, eller hvorfor man skal ta en risiko om ved å kjøpe en mobil med et OS der dette potensielt kan bli et problem.

 

Det er imidlertid et stykke fra sannheten at iOS android har alt og WP/W10 ikke har noen apper. Det største problemet er ikke mangelen på standalone apper som gjør ting, men at HW produsenter som eksempelvis Tesla og banker og slikt ikke lager apper tilknyttet sine tjenester. Samt noen, og da i hovedsak en, sosiale tjenester. Som SC.

Lenke til kommentar

At utviklerne er noen store tosker er jo ikke noe nytt i denne saken, og folk bør egentlig bare innse det og komme seg vekk fra den idiotiske appen. Jeg har Nokia 830 nå og savnet snapchat litt i starten, men når jeg slår på android-telefonen og sjekker snapchat så er det bare noen som baker, noen som ser på tv, og kjæledyr, ikke noe jeg ikke får på instagram for eksempel. eller Facebook. 

 

savner den ikke lenger nå, og er faktisk letta over å slippe å sjekke "oppdateringene" fra vennene mine som "ser skavlan" eller "baker kake i dag".

Lenke til kommentar

Forstår ikke hele raga dramaen her.. Det er jo helt normalt å lage eksklusive rettigheter, det gjør jo både Microsoft og Apple og Samsung og Sony. Folk tar til og med patent på potensielle produkter bare for å hindre andre til å bruke dette. Klart, for oss forbrukere er det ikke kjekt, men kan ikke forstå at denne saken skal være så mye annerledes enn utallige andre saker.

 

Hva er det som gjør denne saken så hat verdig ?

Snap Chat har blitt en slags de facto standard for denne typen tjenester, og da er det utidig å ramme brukere som ikke har andre valg. Særlig i lys av at det finnes vilje til å løse dette uten kostnader for SC.  Det er nok ingen som bestrider SC sin juridiske rett til å gjøre det de gjør, men det vitner ikke om særlig hyggelige mennesker.

 

At du ikke kan forstå at denne saken skal være så mye annerledes enn utallige andre saker har nok en viss sammenheng med at du er på en plattform som er støttet tenker jeg. Lett å ri prinsipper når man ikke er berørt. (hvis du er berørt får du ha meg unnskyldt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At utviklerne er noen store tosker er jo ikke noe nytt i denne saken, og folk bør egentlig bare innse det og komme seg vekk fra den idiotiske appen. Jeg har Nokia 830 nå og savnet snapchat litt i starten, men når jeg slår på android-telefonen og sjekker snapchat så er det bare noen som baker, noen som ser på tv, og kjæledyr, ikke noe jeg ikke får på instagram for eksempel. eller Facebook. 

 

savner den ikke lenger nå, og er faktisk letta over å slippe å sjekke "oppdateringene" fra vennene mine som "ser skavlan" eller "baker kake i dag".

 

Jeg gjorde det samme som deg. Hadde en android telefon jeg sjekka snapchat på o.l. på kvelden før jeg la meg, var storfornøyd med opplegget men som deg fikk jeg og bare kjedelige snaps...

 

En dag forveksla jeg MS telefonen og Android telefonen min på nattbordet, så Android`en ble med meg på jobb. Fikk sendt litt snaps gjennom dagen som var blitt en uvant følelse. Når jeg var ferdig på jobb skulle jeg inn en tur til byen, heldigvis hadde jeg med meg Android telefonen den dagen så jeg fikk kjøpt meg bussbillett på den til normal pris. I byen fikk jeg til og med bestilt meg frisørtime på mobilen til 20% rabatt siden jeg bestilte gjennom appen deres! Kanon! Når jeg kom hjem den dagen hadde jeg fått masse snaps iløpet av dagen. Ikke bare skavlan og bilder av middagen til folk, men kjekke snaps! Erfaringen er nok at siden jeg sendte litt snaps og ikke kun bladde gjennom dem på kvelden uten noe respons tilbake, fikk jeg noe tilbake. 

 

Min 950 levde 1 mnd og er nå pensjonert. Synes det var kjedelig å jobbe 1 mnd gratis som betatester for MS..... :(

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter. 

 

Mistenker at Google eller Apple (om ikke begge) dytter penger ned i baklomma på SnapChat for å forhindre en app til WP, nettopp for å unngå at den yngre generasjonen bytter plattform. Dette er en sleip strategi, men en jeg faktisk tror kan stemme. 

Lenke til kommentar

Jeg tipper dette er så enkelt som at Snapchat ikke vil støtte Windows. Tre plattformer er mye mer enn to, og øker kompleksiteten i utviklingen mer enn folk tror. Så få brukere som det er på Windows og så mange rare endringer ms har gjort på plattformen forstår jeg godt at de gir blaffen.

 

Særlig når de tydeligvis ikke liker MS.

 

Jeg drikker noen ganger øl på en bar som heter Internasjonalen i Oslo. Der står det nederst på barkartet at de aldri noensinne vil servere rusbrus. Det synes jeg er helt OK. Selskaper har faktisk lov til å ta valg som ikke bare er for å tjene mest mulig penger til enhver tid. Ikke alle prinsipper er like fornuftige eller bra, men det er helt OK at bedrifter har meninger.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg tipper dette er så enkelt som at Snapchat ikke vil støtte Windows. Tre plattformer er mye mer enn to, og øker kompleksiteten i utviklingen mer enn folk tror. Så få brukere som det er på Windows og så mange rare endringer ms har gjort på plattformen forstår jeg godt at de gir blaffen.

 

Særlig når de tydeligvis ikke liker MS.

 

Jeg drikker noen ganger øl på en bar som heter Internasjonalen i Oslo. Der står det nederst på barkartet at de aldri noensinne vil servere rusbrus. Det synes jeg er helt OK. Selskaper har faktisk lov til å ta valg som ikke bare er for å tjene mest mulig penger til enhver tid. Ikke alle prinsipper er like fornuftige eller bra, men det er helt OK at bedrifter har meninger.

Eneste grunnen til at snapchat ikke kommer til windows er at personen som står bak snapchat er en sleip liten drittsekk som har personlige problemer. Sikkert fanboyisme på sitt verste.

Vel jeg både håper og tror andre sosiale mmedier vil utkonkurrere snap. Tilogmed 13 åringen i dette huset har fått med seg det tvilsomme ryktet til snapchat. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at snapchat ikke kommer til windows er at personen som står bak snapchat er en sleip liten drittsekk som har personlige problemer. Sikkert fanboyisme på sitt verste.

...pluss at Windows Phone er en relativt irrelevant plattform. Hadde det vært Android eller iOS han hata hadde han nok bitt det i seg.

Lenke til kommentar

Kunne gjerne sett litt mer debatt om den problemstillingen jeg tok opp egentlig, er man en drittsekk eller barnslig om man handler etter overbevisning istedet for penger?

Absolutt ikke. Heller tvert i mot. Men man kan jo være en drittsekk eller barnslig på grunn av overbevisningene sine.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Hva har MS gjort i dette tilfellet? Kanskje på tide å ta frem fredspipa og dekke utviklingskostnadene for egen app til WP? Snapchat er nok dealbreaker for mange, spesielt yngre generasjoner - og da bør det være win-win for begge parter.

Mistenker at Google eller Apple (om ikke begge) dytter penger ned i baklomma på SnapChat for å forhindre en app til WP, nettopp for å unngå at den yngre generasjonen bytter plattform. Dette er en sleip strategi, men en jeg faktisk tror kan stemme.

Hverken Google eller Apple har noe å frykte for øyeblikket. Lumia sliter med lav markedsandel, dårlig utvalg av applikasjoner, operativsystem med mye bugs, og generelt dårlige applikasjoner som faktisk er der.

Lenke til kommentar

Kunne gjerne sett litt mer debatt om den problemstillingen jeg tok opp egentlig, er man en drittsekk eller barnslig om man handler etter overbevisning istedet for penger?

 

AtW

Han er en drittsekk og barnslig fanboy da han ekskluderer mange som ønsker tjenesten hans, av en enkel grunn; han har personlige problemer med ett selskap som lager knakende gode os...

Må bare ile til og si jeg ikke har windows phone.

Det blir nesten som å stå i døra på pubben og nekte alle som har Nike sko å komme inn,pga at man selv har et personlig problem med Nike.

Snap har jeg, men bruker det sjelden. Kun til å sende morsomme tryner til mine barn ?

Lenke til kommentar

 

Forstår ikke hele raga dramaen her.. Det er jo helt normalt å lage eksklusive rettigheter, det gjør jo både Microsoft og Apple og Samsung og Sony. Folk tar til og med patent på potensielle produkter bare for å hindre andre til å bruke dette. Klart, for oss forbrukere er det ikke kjekt, men kan ikke forstå at denne saken skal være så mye annerledes enn utallige andre saker.

 

Hva er det som gjør denne saken så hat verdig ?

Snap Chat har blitt en slags de facto standard for denne typen tjenester, og da er det utidig å ramme brukere som ikke har andre valg. Særlig i lys av at det finnes vilje til å løse dette uten kostnader for SC.  Det er nok ingen som bestrider SC sin juridiske rett til å gjøre det de gjør, men det vitner ikke om særlig hyggelige mennesker.

 

At du ikke kan forstå at denne saken skal være så mye annerledes enn utallige andre saker har nok en viss sammenheng med at du er på en plattform som er støttet tenker jeg. Lett å ri prinsipper når man ikke er berørt. (hvis du er berørt får du ha meg unnskyldt :-)

 

Du traff vel egentlig dobbelt opp på antakelsen din, jeg har plattform som støtter SC, men har selv aldri brukt tjenesten, så er vel egentlig ikke berørt. Har forstått at SC er det samme som MMS, bare at meldingen blir slettet etter 5 sekund visning hos mottaker. Så føler selv at MMS dekker mitt behov.

 

Etter flere innlegg, har jeg fått en bedre forståelse på hvorfor folk reagerer såpass rundt denne artikkelen.

Lenke til kommentar

Jeg tipper dette er så enkelt som at Snapchat ikke vil støtte Windows. Tre plattformer er mye mer enn to, og øker kompleksiteten i utviklingen mer enn folk tror. Så få brukere som det er på Windows og så mange rare endringer ms har gjort på plattformen forstår jeg godt at de gir blaffen.

 

Særlig når de tydeligvis ikke liker MS.

 

Jeg drikker noen ganger øl på en bar som heter Internasjonalen i Oslo. Der står det nederst på barkartet at de aldri noensinne vil servere rusbrus. Det synes jeg er helt OK. Selskaper har faktisk lov til å ta valg som ikke bare er for å tjene mest mulig penger til enhver tid. Ikke alle prinsipper er like fornuftige eller bra, men det er helt OK at bedrifter har meninger.

 

Kompleksiteten er ikke inne i bildet her så lenge Microsoft har tilbudt at de kan stå for utvikling, hjelpe til med utviklingen, betale for utvikling osv. Man blir altså tilbudt å få tjenesten sin over på en ny plattform tilnærmet gratis. 

Eller at en utvikler har utviklet en kjempegod 3. parts utgave han tilbød SnapChat kunne bruke, når han fikk beskjed om å trekke tilbake appen fra Windows Phone. Eller når advokatene til SnapChat bare går etter 3. parts utviklere på Windows plattformen og ikke iOs eller Android.

De hele koker ned til at det er en eksentrisk eier som er Apple fanboy og "hater Micro$oft".

 

Det er en vegg Microsoft har truffet flere ganger når de har kontaktet utviklere for å prøve å få en app over på Windows plattformen, hvor de ville betale for utviklingen. Et annet eksempel som dukket opp samtidig som SnapChat var Pebbel.

Lenke til kommentar

Kompleksiteten er ikke inne i bildet her så lenge Microsoft har tilbudt at de kan stå for utvikling, hjelpe til med utviklingen, betale for utvikling osv. Man blir altså tilbudt å få tjenesten sin over på en ny plattform tilnærmet gratis. 

Eller at en utvikler har utviklet en kjempegod 3. parts utgave han tilbød SnapChat kunne bruke, når han fikk beskjed om å trekke tilbake appen fra Windows Phone. Eller når advokatene til SnapChat bare går etter 3. parts utviklere på Windows plattformen og ikke iOs eller Android.

De hele koker ned til at det er en eksentrisk eier som er Apple fanboy og "hater Micro$oft".

 

Det er en vegg Microsoft har truffet flere ganger når de har kontaktet utviklere for å prøve å få en app over på Windows plattformen, hvor de ville betale for utviklingen. Et annet eksempel som dukket opp samtidig som SnapChat var Pebbel.

I dag har ikke Snapchat noe offisielt API og kan gjøre akkurat som de vil på plattformen sin. Å gå derfra til å ha offisielt godkjente tredjepartsapper som benytter et API er et enormt steg i kompleksitet og noe de aller fleste bedrifter unngår så langt det er mulig. Så jo, kompleksiteten øker enormt når man får inn flere apper - kanske enda mer når de lages av en tredjepart. I dag kan Snapchat gjøre som de vil uten å bry seg om de knekker alle de uoffisielle appene, det kan de ikke om de "lar" Microsoft utvikle en "offisiell" app. Og når noe går galt er det ikke MS som får skylda, men Snapchat. Så jeg forstår dem.

 

Når det er sagt er det lite tvil om at det også er snakk om boikott her, men det er ikke sånn at det at noen andre betaler utviklingen er særlig relevant for om man sier ja til å få laget en app - det er stort sett ikke der kompleksiteten og kostnadene oppstår.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...