Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV


Anbefalte innlegg

Hvis du har plass så er det bare å kjøre på. Du blir sikkert fort vant til 65" på soverommet og begynner vel heller å sikle etter å bytte ut "frimerket" på stua med 80++ tommer.

 

PS. Hvis noen har en LG OLED E6 (55 eller 65 tommer) og likevel sikler etter årets BF-tilbud, så kan jeg tilby "innbyttepris" på LGen. Helst i Tromsø-området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper 55 b7/c7 for 10 000,- og 65' for 20 000,- eller lavere.

 

Og Sony a1 er jo drit overprisa da, koster nå 28 000 for 55 tommer mens lg b7 er 15 000,-  Ikke rart at

folk velger lg når bildet er så og si 100% identiske. 

 

 

sony sliter når de har slike priser, er sikker på lg selger en lass med oled tver over sony. 

 

 

Om B7 eller C7 går for 10'000kr så er det jo et latterlig godt kjøp. Mulig prisnivået på TV-er har forandret seg endel, men jeg er vant med at TV-er med god bildekvalitet normalt koster 25k+ i ok størrelse.

 

Sony bruker samme panelet men har vel endel bedre motion behandling og interpolering? Men ja, prisnivået er jo temmelig absurd med tanke på at de er såpass like. Sony'en er vel også ekstra sær hva gjelder å henge på veggen etter det jeg forstår? 

 

Må vel bare følge med på tilbudene, om 65-tommeren selges under 20'000kr så får jeg vel bare gå med på galskapen og dytte B6 65-tommeren inn på soverommet..

Lenke til kommentar

20 000 for Sonyen må jo være grei skuring. Er jo tross alt snakk om en "design-modell" der man betaler litt ekstra for en utforming noe litt utover det vanlige. Ut fra det jeg leser virker det også som om Sony kanskje har hakket kvassere bildeprosessering og litt andre prioriteringer når det gjelder hva de fokuserer på av bildekvalitet?

 

Jeg syns ikke det er så ille at den havner mellom 7 og 10 cm fra veggen, avhengig av hvilket veggfeste man går for. Selvsagt ville det være penere med en løsning ala LGs syltynne toppmodell, men... (Se bilder i spoiler for hvordan det kan se ut. ) Står den på et vanlig tv-møbel har jo denne løsningen virkelig "wow-faktor".

 

 

109d21266161342ca3c433d3dd81d682.jpg

96cf92a87aef2a21fd0692aa5f63ef89.jpg

 

 

 

Jeg slo til tvert når jeg kunne få den så billig. Forventer vel egentlig ikke at den vil falle så utrolig mye mer i pris senere, men jeg vet ikke. Har ca. null peiling på tv-markedet, og har så langt måttet klare meg med pc-skjerm. Har vært fristet helt siden jeg så den første OLED-en... og nå fant jeg ut at det er på tide.

 

Egentlig ser det jo ut som om OLED-tv-er er veldig ålreit priset her allerede, og at det "bør" være lite å gå på. Se f.eks til USA der man forventer B7A til $1499 / $2299 på black friday. Legg på moms og regn om til norske kroner og man ender opp med... 15400,- og 23700,-. Veldig nært prisen de allerede selges for her.

 

https://www.engadget.com/2017/11/17/lg-oled-4k-black-friday-discount/

https://www.theverge.com/2017/11/17/16665182/lg-oled-tv-sales-black-friday-2017

 

Skal man sammenligne Sonyen mot LG så er det jo E7/G7/W7 som er naturlige å sammenligne med. Bilder er greit nok, men "resten" skal også være påkostet. (Hvorvidt det er verdt å betale for det... er jo mer en smakssak.)

 

Forøvrig så er det visst sånn at Sonyen selger over all forventning. De ser jo på den som en flagskip-modell som skal stå side ved side med ZD9, ikke en ren volum-modell. 

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Jeg tipper 55 b7/c7 for 10 000,- og 65' for 20 000,- eller lavere.

 

Og Sony a1 er jo drit overprisa da, koster nå 28 000 for 55 tommer mens lg b7 er 15 000,-  Ikke rart at

folk velger lg når bildet er så og si 100% identiske. 

 

 

sony sliter når de har slike priser, er sikker på lg selger en lass med oled tver over sony. 

b7 har vært på en del åpningstilbud av nye butikker til 13k. tviler veldig veldig sterkt på at BF pris går under dette. tviler også sterkt på at det skjer noe særlig under 25k for 65" 

 

men sånn igjen, jeg kan ta feil :p

Lenke til kommentar

Personlig sitter jeg å venter på LG sin 65" OLED B7/C7 skal falle under 20K. Da slår jeg til med engang. Men er litt skeptisk, sålangt er det bare gamle modeller som har fått litt prisfall.

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4095123

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4095125

Ser ut som om både B7 og C7 har hatt noen ganske heftige prisfall for meg. På en annen side er det en stund siden siste fall, og det er derfor ikke utrolig om de faller ned noe til fredagen.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt så er B og C modellene klin like sett bort ifra fargen på baksiden av TVen. Utrolig irriterende at C versjonen er såpass mye dyrere om så. Den datt riktignok til samme pris som B7 i èn dag for noen uker siden, men det varte ikke lenge. Føler ihvertfall at C7 har noen tusenlapper å gå på nedover, mens B7 allerede er nesten så langt ned forgjengeren kom før den ble utdatert i markedet.

 

LG har hvertfall ikke noe problem med å få solgt disse OLEDene sine  :w00t:

Lenke til kommentar

Kjøpte C6 sekstifem tommeren da den nokså uanmeldt kom på tilbud hos Power forrige BF. Fikk den da for 25k med gratis levering, noe jeg anbefaler alle å forhandle frem,da det var nokså enkelt.

 

Forskjellen fra b6 var at den var curved og hadde 3D + passiv 3d. Har brukt passiv 3D overraskende mye, har fått en større wow faktor av det enn 4k.. Mener dog å ha hørt det var siste 3D modellen LG kommer til å ha, om det stemmer vil jeg tro det kun er curved som er forskjellen.. Det er det en del som ikke har sansen for. B6 til rundt tjuve tusen er en veldig god pris.

Lenke til kommentar

 

Personlig sitter jeg å venter på LG sin 65" OLED B7/C7 skal falle under 20K. Da slår jeg til med engang. Men er litt skeptisk, sålangt er det bare gamle modeller som har fått litt prisfall.

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4095123

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4095125

Ser ut som om både B7 og C7 har hatt noen ganske heftige prisfall for meg. På en annen side er det en stund siden siste fall, og det er derfor ikke utrolig om de faller ned noe til fredagen.

 

 

wow ja den har droppet noe enormt ser jeg ja. Blir vel å kjøpe uansett black friday tilbud eller ikke. Sitter med vanlig 65" led 1080P fra før av. Når jeg dro på Elkjøp og fikk se OLED med Dolby Vision så ble jeg solgt. Det er det sykeste jeg noensinne har sett. OLED i seg selv er meget rått, men Dolby Vision.....fy flate. Love it!

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har skjønt så er B og C modellene klin like sett bort ifra fargen på baksiden av TVen. Utrolig irriterende at C versjonen er såpass mye dyrere om så. Den datt riktignok til samme pris som B7 i èn dag for noen uker siden, men det varte ikke lenge. Føler ihvertfall at C7 har noen tusenlapper å gå på nedover, mens B7 allerede er nesten så langt ned forgjengeren kom før den ble utdatert i markedet.

 

LG har hvertfall ikke noe problem med å få solgt disse OLEDene sine  :w00t:

 

 

Årets c er ikke curved.

 

B7 er sølv/blank ramme og curvet fot.

C7 har mørk ramme og rett fot.

 

Dette er eneste forskjell.

Er det ikke forskjell i lysstyrke på disse to tv'ene?

Lenke til kommentar

I følge LG selv så er ALLE deres 2017 OLED helt like. Samme panel, samme bildeprosessor og bildebehandling.

 

Men selvom det er samme panel så er jo ingen panel like. (if that makes sense) Så det kan jo være forskjeller alle veier :p

 

 

edit: bildekvalitet altså. Som blir sagt over så har E7 og opp Twin tuner og Glasset helt ut.("ingen ramme"). Det er også bedre lyd jo høyere man kommer opp i modell. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

 

 

Personlig sitter jeg å venter på LG sin 65" OLED B7/C7 skal falle under 20K. Da slår jeg til med engang. Men er litt skeptisk, sålangt er det bare gamle modeller som har fått litt prisfall.

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4095123

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4095125

Ser ut som om både B7 og C7 har hatt noen ganske heftige prisfall for meg. På en annen side er det en stund siden siste fall, og det er derfor ikke utrolig om de faller ned noe til fredagen.

wow ja den har droppet noe enormt ser jeg ja. Blir vel å kjøpe uansett black friday tilbud eller ikke. Sitter med vanlig 65" led 1080P fra før av. Når jeg dro på Elkjøp og fikk se OLED med Dolby Vision så ble jeg solgt. Det er det sykeste jeg noensinne har sett. OLED i seg selv er meget rått, men Dolby Vision.....fy flate. Love it!

Du bør også vurdere å vente på DnB Supertilbudet som er på Power 3-4 ganger i året. 20% rabatt blir fort noen tusenlapper. Problemet er at en ikke vet når de kampanjene er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...