Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV


Anbefalte innlegg

 

Det at det er flere B modeller som tar kvelden enn C og E modeller er det samme som å si at man ser flere Volkswagen på verksted i forholdt til Alfa Romeo, betyr ikke at VW er dårligere, men at det er 100 VW per Alfa. Å det samme tipper jeg gjelder B og C, hvertfall for årets modeller der C ikke har 3d eller curved, men fremdeles koster en del mer.

 

Men panel lotteriet er jeg selv bekymret for, har lest mye om det på avsforum og avforums, å konkludert med at jeg ikke kommer til å kjøre den berømte 5% testen med mindre jeg faktisk ser noe under normal bruk, da jeg veit med meg selv at om jeg veit det er feil på panelet, vil jeg se det "overalt"

Men synd at man skal være redd for panelfeil på en tv som hadde utsalgs pris når den kom på 50k, den burde være feilfri.

Test tvn før 30 dager retur perioden er over har selv sikkert levert in over 10 stk Oled tvr siden 2014 pga feil på panelene.

G6n min er heldigvis nesten feil fri ingen Banding.

 

Marco polo på netflix har en episode der alt av feil vises på paneler .... helt nådeløst samme med Alien enconter på the Arrival grå tonen der er nådeløs.

 

Ja er redd jeg kommer til å sjekke det, nesten så jeg vurderer å droppe oled for å slippe alt styret.

Samtidig så jeg i helgen litt skikkelig på en LCD tv før første gang, en samsung qled hos en kammerat, himmel og hav så mye clouding i bekmørkt rom, å det var tv til nærmere 40k. Foretrekker faktisk min 8 år gammle lg plasma over enhver qled, 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men synd at man skal være redd for panelfeil på en tv som hadde utsalgs pris når den kom på 50k, den burde være feilfri.

 

Hvis det var tilfelle at alle TV-er med en viss startpris skulle være feilfri bildemessig hadde ikke en eneste TV over den gitte prisen eksistert, det er alltid noe å peke fingeren på, vær glad for at det er et problem man stort sett må bruke testmønster for å provosere frem.

Helt feil alt vises på panning shots spesielt på lyse farver.

Lenke til kommentar

 

 

Det at det er flere B modeller som tar kvelden enn C og E modeller er det samme som å si at man ser flere Volkswagen på verksted i forholdt til Alfa Romeo, betyr ikke at VW er dårligere, men at det er 100 VW per Alfa. Å det samme tipper jeg gjelder B og C, hvertfall for årets modeller der C ikke har 3d eller curved, men fremdeles koster en del mer.

Men panel lotteriet er jeg selv bekymret for, har lest mye om det på avsforum og avforums, å konkludert med at jeg ikke kommer til å kjøre den berømte 5% testen med mindre jeg faktisk ser noe under normal bruk, da jeg veit med meg selv at om jeg veit det er feil på panelet, vil jeg se det "overalt"

Men synd at man skal være redd for panelfeil på en tv som hadde utsalgs pris når den kom på 50k, den burde være feilfri.

 

Test tvn før 30 dager retur perioden er over har selv sikkert levert in over 10 stk Oled tvr siden 2014 pga feil på panelene.

G6n min er heldigvis nesten feil fri ingen Banding.

Marco polo på netflix har en episode der alt av feil vises på paneler .... helt nådeløst samme med Alien enconter på the Arrival grå tonen der er nådeløs.

Ja er redd jeg kommer til å sjekke det, nesten så jeg vurderer å droppe oled for å slippe alt styret.

Samtidig så jeg i helgen litt skikkelig på en LCD tv før første gang, en samsung qled hos en kammerat, himmel og hav så mye clouding i bekmørkt rom, å det var tv til nærmere 40k. Foretrekker faktisk min 8 år gammle lg plasma over enhver qled,

Kjøp en plass med 30dager retur rett og sjekk Oled tvn dag 2 ikke dag en da får du sjokk. De forandrer seg drastisk de første 3 rense syklusene.

Lenke til kommentar

 

 

Men synd at man skal være redd for panelfeil på en tv som hadde utsalgs pris når den kom på 50k, den burde være feilfri.

Hvis det var tilfelle at alle TV-er med en viss startpris skulle være feilfri bildemessig hadde ikke en eneste TV over den gitte prisen eksistert, det er alltid noe å peke fingeren på, vær glad for at det er et problem man stort sett må bruke testmønster for å provosere frem.

Helt feil alt vises på panning shots spesielt på lyse farver.

 

Les hva jeg skriver mann!

 

 

vær glad for at det er et problem man stort sett må bruke testmønster for å provosere frem.

 

 

Tipper Noreg ikke har eid mange Oled tvr selv ....

Tipper Samco har lese- og skrive-vansker...

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Finnes ikke en perfekt Oled der ute litt feil må man leve med. Men om 5 ire er helt forferdelig er det bare å returnere fort.

 

Hvordan fungerer det i Norge? Må man ta det med LG eller der man kjøpte? Hvor greie er dem å ha med å gjøre å hvor lenge er man uten tv? Lite gira på å diskutere med en sur kundebehandler når jeg levere tv nr 4 å er på tredje måneden uten Tven. Begynner å lure på om plasmaen må klare seg ett par år til så oled får fjernet barnesykdommene sine.

Lenke til kommentar

 

Finnes ikke en perfekt Oled der ute litt feil må man leve med. Men om 5 ire er helt forferdelig er det bare å returnere fort.

 

 

Hvordan fungerer det i Norge? Må man ta det med LG eller der man kjøpte? Hvor greie er dem å ha med å gjøre å hvor lenge er man uten tv? Lite gira på å diskutere med en sur kundebehandler når jeg levere tv nr 4 å er på tredje måneden uten Tven. Begynner å lure på om plasmaen må klare seg ett par år til så oled får fjernet barnesykdommene sine.

Har bare returnert i 30 dagersen selv om panelet var dålig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men synd at man skal være redd for panelfeil på en tv som hadde utsalgs pris når den kom på 50k, den burde være feilfri.

 

Hvis det var tilfelle at alle TV-er med en viss startpris skulle være feilfri bildemessig hadde ikke en eneste TV over den gitte prisen eksistert, det er alltid noe å peke fingeren på, vær glad for at det er et problem man stort sett må bruke testmønster for å provosere frem.
Helt feil alt vises på panning shots spesielt på lyse farver.

Les hva jeg skriver mann!

 

 

vær glad for at det er et problem man stort sett må bruke testmønster for å provosere frem.

 

Tipper Noreg ikke har eid mange Oled tvr selv ....

 

Tipper Samco har lese- og skrive-vansker...
Virker som du har større problemer. Ingen svar på om du har eid en Oled for en ekspert...

 

Rapportert in brukeren... for personelig mobbing.

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

 

Finnes ikke en perfekt Oled der ute litt feil må man leve med. Men om 5 ire er helt forferdelig er det bare å returnere fort.

 

Hvordan fungerer det i Norge? Må man ta det med LG eller der man kjøpte? Hvor greie er dem å ha med å gjøre å hvor lenge er man uten tv? Lite gira på å diskutere med en sur kundebehandler når jeg levere tv nr 4 å er på tredje måneden uten Tven. Begynner å lure på om plasmaen må klare seg ett par år til så oled får fjernet barnesykdommene sine.

Har bare returnert i 30 dagersen selv om panelet var dålig.

 

 

Så du returnerer å så bestiller en ny en? Er vel begrensa hvor mange ganger man kan gjøre det fra samme butikk før men begynner å lure?

Lenke til kommentar

 

 

 

Finnes ikke en perfekt Oled der ute litt feil må man leve med. Men om 5 ire er helt forferdelig er det bare å returnere fort.

 

 

Hvordan fungerer det i Norge? Må man ta det med LG eller der man kjøpte? Hvor greie er dem å ha med å gjøre å hvor lenge er man uten tv? Lite gira på å diskutere med en sur kundebehandler når jeg levere tv nr 4 å er på tredje måneden uten Tven. Begynner å lure på om plasmaen må klare seg ett par år til så oled får fjernet barnesykdommene sine.

Har bare returnert i 30 dagersen selv om panelet var dålig.

 

Så du returnerer å så bestiller en ny en? Er vel begrensa hvor mange ganger man kan gjøre det fra samme butikk før men begynner å lure?

Har fått byttet tvr til refusjon av pengene har gått fint enda snakk med butikken så går ting greit.

Lenke til kommentar

Nå skal man vell ikke skremme for mye folk med Oled panel lotteri ettersom jeg har aldri hørt eller lest panel lotteri utrykket bli brukt mer en til Samsung sine lcd paneler de siste årene.

 

Så å miste motet på Oled for også se på Samsung er ikke nødvendigvis det beste. Med lcd er man jo også helst garantert masse clouding OG man har de vanlige problemer som banding som kan forekomme i mindre eller større grad.

 

Ellers er jeg ikke helt enig at alt man ser på 5% grey slide med lang lukkertid er noe du garantert vil se i "virkeligheten".

 

Med annet vi snakker om feil og banding man ser med det blottet øye? Fordi "feil" man ser ved å ta bilde (som oftest vil si telefonen eller kamera stiller seg med lang lukkertid) har I alle fall jeg til gode med å oppleve i spill eller tv / film titting.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...