Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV


Anbefalte innlegg

 

Det vi har sett fra Samsung hittil tilsier at det fortsatt vil ta noen år før vi får se potensialet til QLED, når de kvitter seg med LCD-panelene fra QLED om et år eller to vil en SUHD-LED-TV se avleggs ut.

 

Har OLED LCD panel? hmm du gjorde valget mitt enda vanskeligere hehe. om 10-11 måneder så vil jeg stå med følelsen: Driter jeg meg ut om 2 år da?

 

Hvilke år blir det året som blir det ALLE bare må ha og som varer. !! 

Huff, nei dette ble litt hodebry for meg, først var det KS7005, men nei.. så kom nyheten om QLED, men akk.

 

Mulig jeg må endre taktikk å heller gå for OLED i år.

 

 

QLED/OLED...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lyst på nytt TV, vil ha minst 50" med smart tv, helst 4k også. Ser det er en del salg ute og går nå i januar, men har tynt med penger. Noen som vet om det vil være gode tilbud på helt ok tver etter januar også?

Sånne salg osv er litt "over-hyped" tror jeg.

Lenke til kommentar

Har lyst på nytt TV, vil ha minst 50" med smart tv, helst 4k også. Ser det er en del salg ute og går nå i januar, men har tynt med penger. Noen som vet om det vil være gode tilbud på helt ok tver etter januar også?

Sånne salg osv er litt "over-hyped" tror jeg.

Tradisjonelt pleier prisene å gå opp noe etter januarsalget er over. Så kommer nye TV-er om tre-fire måneder og hever prisene vesentlig før disse begynner å gå ned mot januar-nivå igjen.

Lenke til kommentar

Har lyst på nytt TV, vil ha minst 50" med smart tv, helst 4k også. Ser det er en del salg ute og går nå i januar, men har tynt med penger. Noen som vet om det vil være gode tilbud på helt ok tver etter januar også?

Sånne salg osv er litt "over-hyped" tror jeg.

Tidligere år så har det nå vært tilbud gjevnt fra mars og igjennom sommeren på fjorårsmodellene. Sammenfaller ofte med når årets modeller kommer.

Jeg ville ikke stresset med det om jeg var deg iallefall.

Synes vel heller ikke at det har vært noen elleville tilbud nå i januar.

 

Edit: ser Noreng har svart samtidig. Er enig i det han skriver. Modellene som kommer på tilbud utover vil som regel være 2016 modeller.

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

En kompis har storebroren til denne:

 

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL48WD653BAE/sony-48-full-hd-smart-tv-kdl48wd653bae

 

Dvs 55", og han er storfornøyd. Jeg vurderer å bestille samme tv. 

 

49" ligger til 3999 hos elkjøp nå.

 

Det er en flott "vente" tv om du bare vil ha nyeste teknologi til en ok penge. Og evt sitte på gjerdet fram til Oled blir billigere (enn 15k)

 

Men sett en del på den sony med ps4 pro spilling, 4k film via Xbox S og HDR effekter og det er helt nydelig. Netflix app som også kjører 4K er helt utrolig pent. 

 

:)

Endret av FB.804925758
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I dont know what language you speak, men nordmenn kaller det buet. LG sine OLED-skjermer kommer både i buede og flate utgaver. Personlig ville jeg ikke valgt LCD nå selv om de skal være gode. OLED sitt sortnivå er i en annen klasse og jeg synes det er ganske viktig. Personlig liker jeg ikke buede skjermer på grunn av plagsomme refleksjoner. Skulle jeg kjøpt TV nå ville jeg kjøpt fjorårets LG OLED55E6V om den kom på tilbud til rundt 20 000.

Lenke til kommentar

oled skjermer vil bli billigere og billigere i tidene framover, nå som OEM skjerm produsenten vestel med ekspertise fra LG har startet masseproduksjon av oled paneler i begynnelsen av 2017. vi vil se mer oled skjermer fra kjente merker som Panasonic, jvc, Toshiba, philips, Sharp etc til en mer vennelig pris innen utgangen av 2017 tipper jeg.

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar

Trenger en ny TV i løpet av april-mai(ny leilighet).

Sitter derfor og venter litt på tilbud. Nå kom DnB/Expert med sin 20%-kampanje ved bruk av MasterCard. Dette gjør blant annet at du får Samsung 8-serie 55"  til 8000 kr og LG B6 55" til 13.6 kr.

 

Lenge siden jeg har sett så gode tilbud, er det sannsynlig at det vil dukke opp noe bedre på fjorårets modeller i løpet av april-mai? 

(Trenger jo egentlig ikke TV nå, den blir i så fall stående på et lager en stund).

Lenke til kommentar

Trenger en ny TV i løpet av april-mai(ny leilighet).

 

Sitter derfor og venter litt på tilbud. Nå kom DnB/Expert med sin 20%-kampanje ved bruk av MasterCard. Dette gjør blant annet at du får Samsung 8-serie 55"  til 8000 kr og LG B6 55" til 13.6 kr.

 

Lenge siden jeg har sett så gode tilbud, er det sannsynlig at det vil dukke opp noe bedre på fjorårets modeller i løpet av april-mai? 

 

(Trenger jo egentlig ikke TV nå, den blir i så fall stående på et lager en stund).

 

Så dette selv, så blir Samsung UE55KS8005 på meg, på torsdag ;-) (9 måneder siden kosta denne TV-en 23 000 kr!)

Endret av Kilko1337
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Har lyst på ny TV men kan ikke ta meg råd til det nå :( ellers skulle jeg hoppet på det tilbudet fra DNB jeg også. Forfall på kredittkortet mitt er 5. i hver måned, hadde forfallet vært på slutten av måneden så skulle jeg gjort det.

 

REDIGERT: Nei jeg husket feil, forfallsdato er 25. :) men de har vel neppe den TV'en på min expertbutikk... *løper og sjekker*..

 

REDIGERT IGJEN: Nope, de har den ikke... :(

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Uten at jeg har noe greie på, men mastercard? selv med 20% kampanje er vel resultatet at du betaler mer enn det smaker? Eller tar jeg feil?

Hmmm, ikke hvis jeg betaler alt ved første forfall.

 

REDIGERT: Sjekket for sikkerhets skyld med DNB og det stemmer, inntil første forfall er rentefritt.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...