Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

førstebil 40k


jonny67

Anbefalte innlegg

 

 

Liker du å skru bør du kjøpe VAG.

 

Ellers vil jeg anbefale å se på Toyota. Kjedelig som fy, men aldri noen problemer.

 

Honda er også gode biler. Ford kan du få rimelig og være heldig med.

 

Velg også bensinmotor. Diesel er det langt mer problemer med.

vil ikke ha en kjempekjedelig bil, vil jo imponere "gutta" litt. noen ford/honda du anbefaler?

 

Aner ikke, jeg har aldri sett behovet for å kjøpe materielle ting for å imponere andre. Jeg kjøper en bil for å komme fra A til B tryggest mulig og ha minst mulig utgifter.

 

De fleste "kule" biler til den prisen vil du sannsynligvis ende opp med påløpende utgifter ved. Kan du skru selv er det jo greit, men ellers tror jeg ikke du skal ha mange regninger fra det lokale bilverkstedet før smilet peker nedover. (1000 kr pr time + deler.)

 

jeg skrur ingen problem :) veldig handy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna a6... Hvertfall med 2.5 tdi og automatgir (multitronic).

Oljelekkasjer, girkasseproblemer osvosv osv..

2.4 bensin er endel bedre men tørst!

1.4 liter på mila på bykjøring lett

oki, hva synes du om http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68767058http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68767058&reference=2015/12/vertical-3/20/8/687/670/58_1038503959.jpg ville helst ha manuel da, men jeg synes bilen så bra ut? noen erfaring med mitsubishi?

Endret av jonny67
Lenke til kommentar

 

 

Styr unna a6... Hvertfall med 2.5 tdi og automatgir (multitronic).

Oljelekkasjer, girkasseproblemer osvosv osv..

2.4 bensin er endel bedre men tørst!

1.4 liter på mila på bykjøring lett

oki, hva synes du om http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=68767058http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68767058&reference=2015/12/vertical-3/20/8/687/670/58_1038503959.jpg ville helst ha manuel da, men jeg synes bilen så bra ut? noen erfaring med mitsubishi?

Ikke lyst å uttale meg om biler jeg ikke har hatt eller kjenner til.

Jeg anser meg som god på vw/audi og det er de jeg kan mest om etter å ha hatt 3 poloer, 1 passat og 6 audier.

 

Men er jo begrenset hva du får for 40000.- også da.

Lenke til kommentar

Styr unna a6... Hvertfall med 2.5 tdi og automatgir (multitronic).

Oljelekkasjer, girkasseproblemer osvosv osv..

2.4 bensin er endel bedre men tørst!

1.4 liter på mila på bykjøring lett

2,5 TDI V6 er en skikkelig møkkamotor ja.

 

2,4 V6 bensin er som du sier ganske tørst, en del rapporterer at den bruker like mye som 2,8 V6 samtidig som den ikke er sprek akkurat.

Lenke til kommentar

Nytter ikke å diskutere med en som er så trangsynt å sier at kun bensin er godt nok.

 

Ber alle å se vekk fra hans kommentarer. For her er det bensin uansett.

 

 

 

Jeg har hatt noen biler de siste årene.

Alt fra Golf 2, 1,6l diesel 90modell., Passat 1,8l, 91 modell bensiner, golf 3, 1,6l bensiner 98modell, Audi a4, 2,8l V6 bensiner 96modell, Polo 1,3 bensin 95 modell og nå BMW 320dat 2003modell.

 

Bilen jeg er mest fornøyd med er BMWen. Billige servicer, billige deler å sjeldent noe ryker.

Golfene og Poloen var den letteste bilene å skru på. Alt var veldig enkelt, men ser BMWen har mye bedre kvalitet.

Kjører 15000+ i året å bmwen er beste bilen jeg har hatt.

 

 

Kan anbefale begge deler. Bensin motor og diesel. Liker du å kjøre en del og ikke bare 5 min hver vei, så anbefaler jeg diesel bil unntatt du bor i oslo eller en grønn idiot :)

 

Synes det er litt mer futt i bensin bilen jeg hadde sist (Audien), men bmwen er bedre igjen med komfort å egentlig det meste, med tanke på service kostnader og drivstoff kostnadene.

 

 

 

 

 

Bensin:
småkjøring/bykjøring

du bor i oslo

er miljøgrønn

 

Diesel:

økonomisk

langkjøring

middelskjøring

Lenke til kommentar

Nytter ikke å diskutere med en som er så trangsynt å sier at kun bensin er godt nok.

 

Ber alle å se vekk fra hans kommentarer. For her er det bensin uansett.

Det er rett og slett så enkelt som at bensinmotorer er bedre egnet for normal bruk enn moderne turbodieselmotorer.

 

Jeg mistenker at jeg har en anelse bedre forståelse for konstruksjonene enn du har.

 

Hersketeknikker som du så mislykket forsøker deg på her blir for dumt.

 

Jeg har hatt noen biler de siste årene.

Alt fra Golf 2, 1,6l diesel 90modell., Passat 1,8l, 91 modell bensiner, golf 3, 1,6l bensiner 98modell, Audi a4, 2,8l V6 bensiner 96modell, Polo 1,3 bensin 95 modell og nå BMW 320dat 2003modell.

Er det antall biler som avgjør hvilken kompetanse man har?

Jeg har hatt opptil flere biler i mitt eie hittil, noen uttømmende liste gidder jeg ikke legge ut her nå.

Jeg er heller ikke særlig bekvem med å følge opp dine forsøk på hersketeknikker.

 

Bilen jeg er mest fornøyd med er BMWen. Billige servicer, billige deler å sjeldent noe ryker.

Golfene og Poloen var den letteste bilene å skru på. Alt var veldig enkelt, men ser BMWen har mye bedre kvalitet.

Kjører 15000+ i året å bmwen er beste bilen jeg har hatt.

Du er vel glad du ikke har en -07 eller nyere BMW med dieselmotor da?

N47-motoren er det jo mange som har kost seg med, noen så mye som 100kkm før registeret har rast.

 

Kan anbefale begge deler. Bensin motor og diesel. Liker du å kjøre en del og ikke bare 5 min hver vei, så anbefaler jeg diesel bil unntatt du bor i oslo eller en grønn idiot :)

Med tanke på at jeg ikke kjører bil i det daglige, er det grønn idiot du kaller meg?

Fordi jeg ikke ønsker å få sluppet ut mest mulig farlig NOX som tar livet av mennesker?

 

Synes det er litt mer futt i bensin bilen jeg hadde sist (Audien), men bmwen er bedre igjen med komfort å egentlig det meste, med tanke på service kostnader og drivstoff kostnadene.

Jo kraftigere motor man har, jo mer futt blir det i bilen.

Det er akkurat passe futt i bruksbilen min, den har bensinmotor, det har også de andre bilene mine. 

 

 

 

Bensin:

småkjøring/bykjøring

du bor i oslo

er miljøgrønn

 

Diesel:

økonomisk

langkjøring

middelskjøring

Igjen: dieselmotorer er kun økonomisk hvis du ser på forbruk isolert sett.

Service er som regel dyrere på dieselmotor enn bensinmotor, det er langt flere ting som kan ryke på en moderne turbodieselmotor enn på en konvensjonell bensinmotor.

Trådstarter skal handle i et prissjikt der det er aktuelt både med en relativt moderne dieselmotor og med en konvensjonell bensinmotor.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

BMWen har mye bedre kvalitet.

AHAHAHA

Dette er vel før den har begynt å ramle fra hverandre. 2003 bmw med 2.0 diesel er også en skikkelig treskeverkmotor. Forskjellen fra en 320IA jeg kjørte til en 320D var rett og slett to forskjellige verdener. Der 6-er bensinen var silkemyk, lydløs og turtallsvillig var dieselen det totalt motsatte.

 

Når det gjelder førstebil til 40 tusen er vel det tryggeste å gå for en japaner med bensinmotor, pent brukt sådan. Nesten det eneste du vil plages med da er vel litt rust.

Går du for noe annet og mer spennende kan det nok gå like bra men mer risiko og kanskje noen reparasjoner.

Lenke til kommentar

 

BMWen har mye bedre kvalitet.

AHAHAHA

Dette er vel før den har begynt å ramle fra hverandre. 2003 bmw med 2.0 diesel er også en skikkelig treskeverkmotor. Forskjellen fra en 320IA jeg kjørte til en 320D var rett og slett to forskjellige verdener. Der 6-er bensinen var silkemyk, lydløs og turtallsvillig var dieselen det totalt motsatte.

 

Når det gjelder førstebil til 40 tusen er vel det tryggeste å gå for en japaner med bensinmotor, pent brukt sådan. Nesten det eneste du vil plages med da er vel litt rust.

Går du for noe annet og mer spennende kan det nok gå like bra men mer risiko og kanskje noen reparasjoner.

 

hva ville du tenkt på som en typisk japse bil?

Lenke til kommentar

 

 

 

Gratulere med lappen!

Vel, abs er standar utstyr på dei aller fleste bila. For 40k kan du finne ein godt brukbarbil.

Ting eg ville ha tenkt på før eg bestemte meg:

-Manuell eller automat. Kva foretrekke du?

-Fwd, rwd eller awd. Skal bilen brukast kun på veg eller blir det offroad?

-Motor. Kor stor treng du at motoren skal ver? Arbeidshest eller jaguar?

-Sedan, stasjonsvogn, pickup. Vil du ha praktisk bil? Cab for sommaren?

Etter du har funne nokre alternativ så må du sjekke tilstand på bilen, altså feil og manglar. Sjekk historikken. God historikk er ofte eit godt tegn. Kor mange eigarar har bilen hatt. Mange eigarar er ikkje eit godt tegn, så finn ut kvifor bilen skifta eigar så ofte. Har du eit familiemedlem eller kompis som er god på bil så spør om han/ho vil vere med. Bedre med 4 auge enn 2! Finn ut så mykje du kan om bilen før du besteme deg.

Når det gjeld forsikring så lønne det seg å sjekke fleire forsikringsselskap. Du kan spare tusenvis på forsikringa.

Lykke til med leitinga! Hugs, forsvinne favoritten så er ein ny like rundt hjørne. Ha litt is i magen, det lønne seg :-)

Tenkte fwd eller awd. Vil ha sedan eller stasjonsvogn. Vil også helst ha manuelt(men automat funker fint det også) å en bil som kan kjøre litt. Blir vel å kjøre venner litt å da er det fordel med ikke kassebil feks. Bor i kongsberg så blir ikke mye offroad

Eg svara deg her i staden, rekna med det går bra. Då har du mykje å velge mellom. Noko merke du foretrekker foran andre? Tyske eller asiatiske merke? Sjølv likar eg Ford, Volvo, Jaguar, Alfa Romeo osv... Lag deg eit innsnevra søk på finn.no og sjå gjennom litt forskjellig.

 

altså, personlig synes jeg mange audi ser bra ut. om der er tysk/asiatisk er for meg ikke det viktigste. har sett litt på mistubishi galant, den var ganske fin. utenom det har jeg også sett litt på volvo v40 samt audi a6. men kom gjerne med forslag, er lettere vis jeg får forslag også utifra det finner noen få modeller også søker utifra det. setter stoooor pris på hjelpen deres!

 

VAG har eg aldri vert noko fan av, men audi er heilt ok.. Ut frå dei forslaga du kom med her hadde eg nok holdt ein knapp på Galant og v40. V40 og Ford Focus dela mykje av dei samme delane og egenskapane. Så mellom desse to er det alt etter kva du lika. Elles kan eg nemne Mondeo også, men alt spørs på smak. Gode bila å kjøyre sommar som vinter. Saab og Honda er også driftssikre merke som kan sjå veldig bra ut!  Men igjen så syns eg du bør lage deg eit finn-søk. Gjer det enklare for deg å sjå kva du eventuelt lika ;)

Lenke til kommentar

da har jeg narrowa det ned litt. her er det jeg har funnet så langt.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68767058&reference=2015/12/vertical-3/20/8/687/670/58_2064740815.jpg

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68528439

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=65869320&reference=2015/10/vertical-3/16/l/nul/l_976577112.jpg

sett litt på ford mondeo, de er også kurrante, men har ikke narrowa det ned enda, hva tenker dere om disse bilene?

 

også en dieselbil min venn anbefaler på det mester http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68732101men jeg er jo usikker siden dere sier at turboen ryker å diesel tetter seg ved bykjøring....

Endret av jonny67
Lenke til kommentar

da har jeg narrowa det ned litt. her er det jeg har funnet så langt.

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68767058&reference=2015/12/vertical-3/20/8/687/670/58_2064740815.jpg

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68528439

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=65869320&reference=2015/10/vertical-3/16/l/nul/l_976577112.jpg

sett litt på ford mondeo, de er også kurrante, men har ikke narrowa det ned enda, hva tenker dere om disse bilene?

 

også en dieselbil min venn anbefaler på det mester http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=68732101men jeg er jo usikker siden dere sier at turboen ryker å diesel tetter seg ved bykjøring....

Det finnes bare et alternativ av de du har liata opp der og det er mazdaen..

Utgiftsmessig mtp reperasjoner osv så kommer du klart best ut av det med den

Lenke til kommentar

Tre stasjonsvogner og en sedan.. Hvilket karosseri har du mest behov for?

 

Hva passaten angår så lurer jeg på hva du mener med "diesel tetter seg ved bykjøring"?

Dieselen liker ikke bykjøring som fører til at bl.a turboene ryker og dpf kan tette seg.

Begge er svært dyre reperasjoner quote fra ARJ. altså er ikke helt sikker.. hadde vært kos med stasjonsvogn for sverige turer etc. men mazda'en er sykt fint da. derfor jeg lurer på hva dere mener er best av de bilene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...