Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

Så da kan det se ut til at videoen indikerer at Trump faktisk er brukt i en rekrutteringsvideo nå nylig. Men det er fortsatt et makkverk av en klippejobb. Mitt poeng er at man ikke bør la seg påvirke for mye av det som dukker opp av sånne ting, det kan fort bli en jobb av å skille det seriøse fra det useriøse.

 

 

Det har du rett på. Videoen er fortsatt klipp og lim, men fortsatt et forsøk av terroristene på å rekruttere flere soldater.

Det er kun ISIS som lager hollywood videoer, men de er jo utslettet nå :) De trener jo også jernballe metoden.

Også kalt Iron balls på engelsk.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0cd1om7_qAc

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Dersom Gore hadde vunnet valget som han skulle gjort den gangen, så hadde vi ikke hatt Syriakrisen eller Irakkrisen eller Afghanistanflyktninger eller ISIS.

Uenig. Etter 911 måtte selv Gore angripe Afghanistan

 

Jeg gjetter at det ikke hadde värt noe sjokk and awe, men målrettede angrep mot Al-Qaida kanskje uten Talibans godkjennelse men at man ikke hadde massebombet Afghanistan men konsentrert seg om Al-Qaida.

 

Bill Clinton kjempet ivrig mot Al-Qaida men alt dette forsvant etter Bush.. Dermed fikk vi 911 fordi presidenten spilte mer golf enn politikk.

 

 

Tror du det er presidenten alene som sitter og dikterer over hvordan milliliter strategier som skal brukes? Tror du har et rimelig forkvaklet syn på hvordan den amerikanske politikken egentlig fungerer...

 

 

Presidenter som har fokusert på ferie, golf og fritid har gjennom tidene gjort det svärt dårlig. Det finnes mange eksempler på det. Selv om det finnes administrasjon så er det viktig med en sterk ledelse.

Lenke til kommentar

 

Obama har ikke värt myk mot terrorisme, han ledet aksjonen mot Bin Laden, og sörget for at han ble skutt. 

 

Hmmm, jeg visste ikke at Obama drev å løpte rundt i Pakistan med en rifle og drepte taliban ledere...

Jaja, man lærer noe nytt hver dag...  :roll:

 

 

den värste satsingen mot terror var Bush jr, som spilte golf og latet seg sånn at Al Qaida kunne gjennomföre 911 som ellers ville ha blitt avvärget under feks Clinton eller Gore.

 

Å overta kontrollen Iraq og Afghanistan hadde han ikke noe med å gjøre da regner jeg med? Og det er presidenten alene som driver landets etterretningstjeneste? Han flyr rundt i hele verden og lytter til alle telefoner og leser alle e-poster i verden... Litt av noen supermenn disse Clinton og Gore....  :roll:

 

Sånn jeg merker Donald så er han isolasjonist, og han vil nedtrappe USAs aksjoner i utland og si hade bra til nato.

 

Ja for å trappe ned USA's kriger over alt i verden ville jo vært dumt...  :roll:

Hva var det Obama lovte i sin kampanje for hans første presidentperiode igjen? Og fikk han ikke til og med en pris for det?

 

 

å herlighet, Det er da president som har hovedansvar for utövende politikk.. Såklart finnes det administrasjon også, men presidenten har ansvaret.

 

Var vel en eller annen syk Donald i Bush jr admen også som måtte ryke og reise.

Lenke til kommentar

Han slår nok ikke Calvin eller Bushs avskriving av ansvar på ferie eller farmen..

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Calvin_Coolidge

 

Dersom man er kritisk til golf og presidend så kan man jo glede seg til denne Donald fyren....

 

https://www.google.se/search?q=Donald+trump+golf&biw=1138&bih=529&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiF4ZWkq4vKAhWB1iwKHTz7CQIQsAQIHQ

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Han slår nok ikke Calvin eller Bushs avskriving av ansvar på ferie eller farmen..

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Calvin_Coolidge

 

Dersom man er kritisk til golf og presidend så kan man jo glede seg til denne Donald fyren....

 

https://www.google.se/search?q=Donald+trump+golf&biw=1138&bih=529&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiF4ZWkq4vKAhWB1iwKHTz7CQIQsAQIHQ

Intersannt å vite at nordmenn også engasjere seg i usaklig politiske argumentasjon. Intersannt også at dere ofte bare låner mange argumenter fra amerikanske pundits. Heldigvis har dere ingen stemmerett.
Lenke til kommentar

I det siste har Trump kommet med to uttalelser jeg reagerte litt på. 

 

Det ene var når Putin ga han noen falske komplimenter om hans evner, og hvor han hadde et intervju på Morning Joe hvor han svarte på dette. For meg virket det som om det var helt tydelig at han hadde blitt påvirket av denne smigeren. Trump gjengjeldte rosen til Putin og hadde vanskeligheter for å innrømme at Putin var hardhendt med journalister. Han forsvarte også russernes invasjoner av land som Ukraina med at amerikanerne gjorde det samme. Husk at dette er en mann som stiller til valg som amerikansk president og Russland er geopolitisk hovedfiende til USA i kampen om Øst-Europa. Alt dette kom som en følge av noen rosende ord fra Putin.

 

Det andre var hvordan han omtalte Saddam Hussein i følge Maggie Haberman fra New York Times:

 

 

 

Her beskriver han Saddam som en som kastet litt gass i regionale kamper, i tillegg har han tidligere sagt at verden hadde vært bedre med Saddam ved makten. For å påminne folk, så invaderte Hussein to nasjoner: Kuwait og Iran. I tillegg drepte han 200 000 kurdere (5000 med gass i byen Halabja) og 700 000 shia-muslimer i Irak. Hussein kan ha vært ansvarlig for over 2 millioner drepte mennesker til sammen. 

 

Jeg synes at Trump sin narsissisme er potensielt svært farlig for USA og det at han kan skifte mening kun ut i fra noen komplimenter til han selv fra hans nasjons hovedfiende, gjør at han muligens ikke er egnet som president. 

Endret av Sandy Koufax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror verden går inn i en svärt dyster tid med Donald som president, Donald Duck hadde värt bedre. Vi kan glemme NATO og vi kan vente en mer aggressiv umenneskelig politikk.

 

Hillary er heller ingen favoritt hos meg, men det beste av to onder,

 

Jeg vil heller ha Bush som president framfor Donald, uansett hvor mye jeg misliker den Bush familien. Men da har vi iaf NATO, og jeg synes ikke Senior Bush var det värste, selvom jeg ville stemt Demokrat uansett om jeg var amerikansk. Bush junior var derimot en katastrofe og Donald kommer til å bli helt forferdelig.

 

Vi kan begynne å frykte Putins Russland på virkelig.

Trump er "mot" NATO?

 

Kan hende at han ønsker at de resterende nasjonene ( untatt Tyskland) skal betale mer av utgiftene.

 

Har du en referanse til din påstand.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror verden går inn i en svärt dyster tid med Donald som president, Donald Duck hadde värt bedre. Vi kan glemme NATO og vi kan vente en mer aggressiv umenneskelig politikk.

 

Hillary er heller ingen favoritt hos meg, men det beste av to onder,

 

Jeg vil heller ha Bush som president framfor Donald, uansett hvor mye jeg misliker den Bush familien. Men da har vi iaf NATO, og jeg synes ikke Senior Bush var det värste, selvom jeg ville stemt Demokrat uansett om jeg var amerikansk. Bush junior var derimot en katastrofe og Donald kommer til å bli helt forferdelig.

 

Vi kan begynne å frykte Putins Russland på virkelig.

Trump er "mot" NATO?

 

Kan hende at han ønsker at de resterende nasjonene ( untatt Tyskland) skal betale mer av utgiftene.

 

Har du en referanse til din påstand.

 

Det er mulig jeg ser ihvertfall ett av Gouldfans poeng av grunner Gouldfan ikke har gitt uttrykk for, men det ser ut som Trump er på samme sti som isolasjonister og de som ønsker seg et "Fortress America" hvor man lar verden seile sin egen sjø, pga. "We have tremendous problems" og må finne ut "what the hell is going on". Det var/er en politisk ideologi med utspring i konseptet "Fortress North America" (inkluderer Canada) favorisert av mange rundt WWII og den kalde krigen, og kan peke både for og imot opprettholdelse av NATO avhengig av hvordan man ser det. Pussig at han også uttaler seg positivt om Putin, som ønsker å gjenreise sovjetmakten. Det er paradoksalt, eller ikke, avhengig av hvordan man ser det.

Det er også på mange måter en foreldet tankegang, på linje med andre av Trumps utsagn, hvorav mange passer bedre til situasjonen slik den var i forskjellige perioder fra 70-tallet og opp til ca. 2008, ifølge analytikere. Man kan gå lengre tilbake også, Operation Wetback anyone? Sterkt kritisert i ettertid, og "wetback" har også endt opp som nedlatende slanguttrykk mot personer av latinsk opphav, bla. eksemplifisert i gamle Cheech & Chong-filmer. Yeah, I digress.  :roll:

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg tror verden går inn i en svärt dyster tid med Donald som president, Donald Duck hadde värt bedre. Vi kan glemme NATO og vi kan vente en mer aggressiv umenneskelig politikk.

 

Hillary er heller ingen favoritt hos meg, men det beste av to onder,

 

Jeg vil heller ha Bush som president framfor Donald, uansett hvor mye jeg misliker den Bush familien. Men da har vi iaf NATO, og jeg synes ikke Senior Bush var det värste, selvom jeg ville stemt Demokrat uansett om jeg var amerikansk. Bush junior var derimot en katastrofe og Donald kommer til å bli helt forferdelig.

 

Vi kan begynne å frykte Putins Russland på virkelig.

Trump er "mot" NATO?

 

Kan hende at han ønsker at de resterende nasjonene ( untatt Tyskland) skal betale mer av utgiftene.

 

Har du en referanse til din påstand.

Det er mulig jeg ser ihvertfall ett av Gouldfans poeng av grunner Gouldfan ikke har gitt uttrykk for, men det ser ut som Trump er på samme sti som isolasjonister og de som ønsker seg et "Fortress America" hvor man lar verden seile sin egen sjø, pga. "We have tremendous problems" og må finne ut "what the hell is going on". Det var/er en politisk ideologi med utspring i konseptet "Fortress North America" (inkluderer Canada) favorisert av mange rundt WWII og den kalde krigen, og kan peke både for og imot opprettholdelse av NATO avhengig av hvordan man ser det. Pussig at han også uttaler seg positivt om Putin, som ønsker å gjenreise sovjetmakten. Det er paradoksalt, eller ikke, avhengig av hvordan man ser det.

Det er også på mange måter en foreldet tankegang, på linje med andre av Trumps utsagn, hvorav mange passer bedre til situasjonen slik den var i forskjellige perioder fra 70-tallet og opp til ca. 2008, ifølge analytikere. Man kan gå lengre tilbake også, Operation Wetback anyone? Sterkt kritisert i ettertid, og "wetback" har også endt opp som nedlatende slanguttrykk mot personer av latinsk opphav, bla. eksemplifisert i gamle Cheech & Chong-filmer. Yeah, I digress. :roll:

Det er meget vanskelig å vite Trumps mening om mye fordi det som han sier idag ofte står i strid med hans tidligere utsagn. Preker han bare til koret han har etablert eller har han endret sine meninger? Jeg tror han preker til koret
Lenke til kommentar

Så hvis man ikke er en politisk broiler så er man ikke en politiker?

Høres ganske bakvendt ut i mine ører....

"Politiker (fra greske polis) er en person som deltar aktivt i politisk beslutningstaking og har politiske verv. Personer som har rent administrative stillinger (som byråkrater) regnes ikke som politikere. Oftest refererer begrepet til personer som politiske verv som hovedinntektskilde ("heltidspolitiker")."

En politisk broiler er en som aldri har drevet med noe annet og er et produkt av, i mangel av et bedre uttrykk, "politisk opplæring". Man kan fint være en politiker uten den bagasjen.

 

Tror du ikke han har tatt noen politiske beslutninger i sine selskaper? Det ser da ut som at de i så fall har vært rimelig bra med tanke på suksessen selskapene hans har...

Der har du vel litt av problemet. Folk sliter med å se forskjell på politikk og butikk.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...