Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Men når man ser bort fra Trump sine negative uttalelser om Muslimer. Så har han faktisk rett i en ting.

China steals American jobs. Kinesere stjeler også norske jobber :D

 

Når dere ser på denne videoen. Så kommer dere til å forstå hvorfor vestlige arbeisplasser overføres til Kina.

Denne videoen er kunnskap. Ikke ignorer denne videoen.

https://www.youtube.com/watch?v=WlSHo61nRWw

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noe jævla sprøyt. Tror du det var en avgjørende faktor for at Solberg ble statsminister, altså hvor mye hun veide før valget?

Jeg sa medvirkende årsak, ikke avgjørende. Det blir vanskelig å debattere med en som oppfatter så dårlig.

 

Den eneste kandidaten pr nå som faktisk har fokus på dette å ta tilbake politikken ifra realityshowet som det har blitt, er den hakket mer edruelige sosialdemokraten Bernie Sanders.

 

Her viser du jo at folk faktisk er opptatt av utseende ...

 

Jeg er enig i at amerikansk politikk og valgkampene i særdeleshet, er preget av uverdig oppførsel og useriøst show. Men det er ikke først og fremst stemmekveget som er skyld i dette, men politikerne selv. Årsaken til at Se og Hør eksisterer, er at det blir produsert.

 

Jeg trakk frem Trumps overvekt og tilsynelatende mangel på måtehold og selvkontroll. Dette er ikke en løs kommentar om utseende, men direkte knyttet til hans evner til å være øverste leder for et samfunn. If you can't lead yourself, why should anyone follow you? Og hvis du ikke kan motstå fristelsene på kjøkkenet, hvordan kan du motstå de langt større fristelsene du møter som øverste leder? Korrupsjon og bestikkelser er et betydelig samfunnsproblem.

Lenke til kommentar

Fra Horten :

Jeg er enig i at amerikansk politikk og valgkampene i særdeleshet, er preget av uverdig oppførsel og useriøst show. Men det er ikke først og fremst stemmekveget som er skyld i dette, men politikerne selv. Årsaken til at Se og Hør eksisterer, er at det blir produsert.

 

Svar:

Vi stemmer på presidenten direkte, som trenger ingen parti. Ordet partiet eksisterer i amerikansk grunnloven, det er dette som skaper de store forskjellene mellom norsk og amerikansk valgkamper, ikke fordi amerikansk politikere er dumme. Personlige egenskaper spiller en større rolle når en velger personen istedenfor partiets ideologi.

Lenke til kommentar

 

Her viser du jo at folk faktisk er opptatt av utseende ...

 

Jeg er enig i at amerikansk politikk og valgkampene i særdeleshet, er preget av uverdig oppførsel og useriøst show. Men det er ikke først og fremst stemmekveget som er skyld i dette, men politikerne selv. Årsaken til at Se og Hør eksisterer, er at det blir produsert.

 

Jeg trakk frem Trumps overvekt og tilsynelatende mangel på måtehold og selvkontroll. Dette er ikke en løs kommentar om utseende, men direkte knyttet til hans evner til å være øverste leder for et samfunn. If you can't lead yourself, why should anyone follow you? Og hvis du ikke kan motstå fristelsene på kjøkkenet, hvordan kan du motstå de langt større fristelsene du møter som øverste leder? Korrupsjon og bestikkelser er et betydelig samfunnsproblem.

 

 

Folk er opptatt av utseende derfor stemmer de på Sanders...? Hehe mulig det, hver sin smak.

 

Uansett så vil noen være glad i mat, mens andre i intervalltrening. Det er ingen sammenheng mellom det og om man har ett anstendig verdigrunnlag og er en habil politiker. Skjønner ikke at folk kan få seg til å tro at korrupsjonsfaren varierer iforhold til kandidatens fysiologiske utgangspunkt. På en annen side så er det helt tydelig at mange Amerikanere faktisk har slike kriterier til sine politiske kandidater med tanke på muskel-guvernørene Wrestler Ventura og Terminator Arnold... Om det skulle sammenfalle ved tilfeldighet at den klokeste kandidaten også har mest muskler er en ting, men tviler på at det er casen her dessverre.

Lenke til kommentar

 

 

Her viser du jo at folk faktisk er opptatt av utseende ...

 

Jeg er enig i at amerikansk politikk og valgkampene i særdeleshet, er preget av uverdig oppførsel og useriøst show. Men det er ikke først og fremst stemmekveget som er skyld i dette, men politikerne selv. Årsaken til at Se og Hør eksisterer, er at det blir produsert.

 

Jeg trakk frem Trumps overvekt og tilsynelatende mangel på måtehold og selvkontroll. Dette er ikke en løs kommentar om utseende, men direkte knyttet til hans evner til å være øverste leder for et samfunn. If you can't lead yourself, why should anyone follow you? Og hvis du ikke kan motstå fristelsene på kjøkkenet, hvordan kan du motstå de langt større fristelsene du møter som øverste leder? Korrupsjon og bestikkelser er et betydelig samfunnsproblem.

 

Folk er opptatt av utseende derfor stemmer de på Sanders...? Hehe mulig det, hver sin smak.

 

Uansett så vil noen være glad i mat, mens andre i intervalltrening. Det er ingen sammenheng mellom det og om man har ett anstendig verdigrunnlag og er en habil politiker. Skjønner ikke at folk kan få seg til å tro at korrupsjonsfaren varierer iforhold til kandidatens fysiologiske utgangspunkt. På en annen side så er det helt tydelig at mange Amerikanere faktisk har slike kriterier til sine politiske kandidater med tanke på muskel-guvernørene Wrestler Ventura og Terminator Arnold... Om det skulle sammenfalle ved tilfeldighet at den klokeste kandidaten også har mest muskler er en ting, men tviler på at det er casen her dessverre.

Vi velger direkte blant kandidater med lignende ideologier. Da spiller deres personlige egenskaper en større rolle enn når en stemmer bare på partiet uten kontroll på hvem som leder partiet. Kandidatens utseende da kan bli det som skiller en kandidat fra en annen hvis deres politikk er ganske like

 

Det blir veldig, veldig få som velger Sanders foran Christie pga vekten fordi deres ideologi er helt annerledes, men det blir kanskje en faktor hvis en skal velge mellom Christie og Kasich.

Lenke til kommentar

Vi stemmer på presidenten direkte, som trenger ingen parti. Ordet partiet eksisterer i amerikansk grunnloven, det er dette som skaper de store forskjellene mellom norsk og amerikansk valgkamper, ikke fordi amerikansk politikere er dumme. Personlige egenskaper spiller en større rolle når en velger personen istedenfor partiets ideologi.

Jeg er fullt enig i at politikken i USA er mye mer personlig, eller skal man si mindre ideologisk enn i Norge. At dette skyldes partiveldet som eksisterer i Norge er det liten tvil om.

 

På den annen side tror jeg hverken den norske eller den amerikanske grunnloven sier noe som helst om poltiske partier, faktisk eksisterte det ikke politiske partier i Norge når grunnloven ble skrevet, og jeg tror heller ikke de eksisterte i USA (dog, litt reserver der i og med at USA var en del av storbritania like i forkant, omtrent som Norge var en del av Danmark).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Men når man ser bort fra Trump sine negative uttalelser om Muslimer. Så har han faktisk rett i en ting.

China steals American jobs. Kinesere stjeler også norske jobber :D

 

Når dere ser på denne videoen. Så kommer dere til å forstå hvorfor vestlige arbeisplasser overføres til Kina.

Denne videoen er kunnskap. Ikke ignorer denne videoen.

https://www.youtube.com/watch?v=WlSHo61nRWw

 

Bjarte Fagerlid : "Sånn er det ba-re !" :D

Lenke til kommentar

Jeg er fullt enig i at politikken i USA er mye mer personlig, eller skal man si mindre ideologisk enn i Norge. At dette skyldes partiveldet som eksisterer i Norge er det liten tvil om.

På den annen side tror jeg hverken den norske eller den amerikanske grunnloven sier noe som helst om poltiske partier, faktisk eksisterte det ikke politiske partier i Norge når grunnloven ble skrevet, og jeg tror heller ikke de eksisterte i USA (dog, litt reserver der i og med at USA var en del av storbritania like i forkant, omtrent som Norge var en del av Danmark).

 

Folkesuverenitet er bedre enn sosialisme og liberalisme.

https://snl.no/folkesuverenitet

 

Den fyrstesuverenitet som kongeloven hadde uttrykt, ble ved Grunnloven erstattet med folkesuverenitet som det viktigste ideologiske grunnlaget for staten. http://grunnloven.lovdata.no/index.php/artikkel/Mon%20...%20demokrati%3F

Lenke til kommentar

Men når man ser bort fra Trump sine negative uttalelser om Muslimer. Så har han faktisk rett i en ting.

China steals American jobs. Kinesere stjeler også norske jobber :D

Det er ingen som stjeler jobber, en jobb kan ikke stjeles. Varene dine blir laget i Kina fordi du ikke er villig til å betale det det koster å produsere dem i Norge.

Hvis du og alle andre er villig til å betale det dobbelte eller tredobbelte for din neste iphone eller TV så kan en norsk fabrikk starte med å produsere dette. Men du kommer ikke til å kjøpe produktene.

Lenke til kommentar

Tenkte akkurat det samme. Kina henger milevis etter Usa hva gjelder utslipp, hms og lønn av arbeidere. Dette gjør at ting produsert i Kina blir billig, Usa kan bare glemme å utfordre produksjonsjobber i Kina (som han har snakket om).

Det er vel gjennom tariffer Trump ønsker å løse dette. Fyren er et geni når det kommer til forretninger, men er selv spent på om han klarer å innfri lovnadene sine (gitt at han i hele tatt blir president, noe jeg betviler)

Lenke til kommentar

Det er ingen som stjeler jobber, en jobb kan ikke stjeles. Varene dine blir laget i Kina fordi du ikke er villig til å betale det det koster å produsere dem i Norge.

Feil, noen varer produseres i Kina fordi man der er istand til å produsere den kombinasjon av pris og kvalitet som best tilfredsstiller de som kjøper disse varene.

 

Akkurat som noen varer produseres i Norge av akkurat samme grunn.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen som stjeler jobber, en jobb kan ikke stjeles. Varene dine blir laget i Kina fordi du ikke er villig til å betale det det koster å produsere dem i Norge.

Feil, noen varer produseres i Kina fordi man der er istand til å produsere den kombinasjon av pris og kvalitet som best tilfredsstiller de som kjøper disse varene.

 

Akkurat som noen varer produseres i Norge av akkurat samme grunn.

Det var vel omtrent akkurat det jeg sa - hvis nordmenn ville ha kjøkkenvisper og radioer produsert i Norge måtte de betalt mye mer for samme kvalitet, eller enda mer for bedre kvalitet. I Kina får du også den kvaliteten du betaler for, akkurat som du kan få i Norge, men prisen blir naturlig nok høyere.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...