Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

 

Dette er Trump sin private formue, det må man ha med i likningen. Før var det penger, men nå er det makt som driver ham. Pengene er bare ett verktøy til makten.

 

Er du ikke enig i at det er litt synd at systemet er lagt opp sånn?

Trump har brukt minst penger totalt(hans egen + contributions fra andre) enn alle andre kandidatene men er på toppen mens Bush har brukt mest penger og er på bunnen.

Disse fakta motsier din påstanden

 

 

Om man bruker skarp nok retorikk og spiller på de mindre gode menneskelige egenskapene våre i denne sammenheng, slik som frykt, penger og nasjonalisme, så kommer man langt i mange kretser. Og når salgs pitchen blir fremmedfrykt, så kan nok dette kompensere en del for manglende millioner ettersom man får langt mer tv tid (28 ganger tid på TV kontra Sanders som har flere velgere), for langt mindre penger. Har du ikke fått med deg at Trump er en businessmann? Han spiller dem trill rundt.

 

Dine fakta motbeviser neppe at store penger i en amerikansk valgkamp gir store sjanser for å vinne, noe som jo er en kjensgjerning. Det holder ikke kun med irrasjonell taletid, må ha noen hundre millioner også for å kunne i det hele tatt få delta på den store scenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Dette er Trump sin private formue, det må man ha med i likningen. Før var det penger, men nå er det makt som driver ham. Pengene er bare ett verktøy til makten.

 

Er du ikke enig i at det er litt synd at systemet er lagt opp sånn?

Trump har brukt minst penger totalt(hans egen + contributions fra andre) enn alle andre kandidatene men er på toppen mens Bush har brukt mest penger og er på bunnen.

Disse fakta motsier din påstanden

Om man bruker skarp nok retorikk og spiller på de mindre gode menneskelige egenskapene våre i denne sammenheng, slik som frykt, penger og nasjonalisme, så kommer man langt i mange kretser. Og når salgs pitchen blir fremmedfrykt, så kan nok dette kompensere en del for manglende millioner ettersom man får langt mer tv tid (28 ganger tid på TV kontra Sanders som har flere velgere), for langt mindre penger. Har du ikke fått med deg at Trump er en businessmann? Han spiller dem trill rundt.

 

Dine fakta motbeviser neppe at store penger i en amerikansk valgkamp gir store sjanser for å vinne, noe som jo er en kjensgjerning. Det holder ikke kun med irrasjonell taletid, må ha noen hundre millioner også for å kunne i det hele tatt få delta på den store scenen.

Trump er en flink politiker, Bush er en dårlig politiker. Det er det som teller mest, ikke hvor mange penger en har å bruke. Noe forskning illustrerer dette poenget

 

Levitt finds that changes in campaign spending produce negligible changes in electoral outcomes when candidate characteristics are held

constant. Campaign financing has an extremely small impact on election outcomes regardless of who does the spending.

http://pricetheory.uchicago.edu/levitt/Papers/LevittUsingRepeatChallengers1994.pdf

 

Det er kandidatenes egenskaper som teller mest, ikke hvor mange penger han bruker

 

Det trenges selvfølgelig en del penger til å bli kjent(mer hvis du er ukjente) men dårlige kandidater slår aldri gode kandidater, selv om de bruker dobbelt så mye penger

 

Sanders eller Trump taper eller vinner ikke pga penger, de taper eller vinner fordi nok velgere mener de bør være president eller ikke. Makten ligger enda hos velgerne.

Lenke til kommentar

Har du ikke fått med deg at Trump er en businessmann? Han spiller dem trill rundt.

 

Har du ikke fått med deg at ALLE de andre kandidatene er i lomma til store internasjonale konsern?

 

Det Trump har gående for seg er at han bruker sine egne penger, og har dermed bare sine egne interesser bak sin kampanje, ikke Coca Cola eller Exon Mobil sine interesser slik som de andre kandidatene har.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du ikke fått med deg at Trump er en businessmann? Han spiller dem trill rundt.

 

Har du ikke fått med deg at ALLE de andre kandidatene er i lomma til store internasjonale konsern?

 

Det Trump har gående for seg er at han bruker sine egne penger, og har dermed bare sine egne interesser bak sin kampanje, ikke Coca Cola eller Exon Mobil sine interesser slik som de andre kandidatene har.

 

truth-has-been-spoken.jpg

Lenke til kommentar

 

Hva er definisjonen på en politiker? Er det en beskyttet tittel?

Jeg kaller meg ikke general. Vet du hvorfor? Nei? Fordi jeg har en vanlig kontorjobb. Jeg kunne skaffe meg kort hvor det står "General" under navnet mitt. Det er ikke ulovlig. Det gjør det likevel ikke sant.

 

 

Hmm er en general en politiker? Eller skriver du om noe helt annet enn hva jeg spurte om?

Lenke til kommentar

 

Jeg kaller meg ikke general. Vet du hvorfor? Nei? Fordi jeg har en vanlig kontorjobb. Jeg kunne skaffe meg kort hvor det står "General" under navnet mitt. Det er ikke ulovlig. Det gjør det likevel ikke sant.

Hmm er en general en politiker? Eller skriver du om noe helt annet enn hva jeg spurte om?

 

Beklager at det ble litt flåsete. Det jeg mener er at man blir ikke politiker av å sanke stemmer til et valg. Man blir politiker av å jobbe som politiker. Og når noen sier Trump er en flink politiker, da spør jeg i første rekke hva som gjør at man kan kalle ham politiker i det hele tatt, og om man kommer forbi den forklaringen med helsa i behold - hva har han gjort som politiker som gjør at vi kan si han er en flink politiker? Det i seg selv betyr ikke bare at han har jobbet som politiker, men at han har gjort en masse og at han har gjort det bra.

Det hele bare virker litt rart. Man blir ikke noe nytt ved å ta på seg en annen hatt. Og så vidt meg bekjent er Trump en forretningsmann som vil bli president.

Lenke til kommentar

Hvis kriteriet for å være en god politiker er at Trump stiller til valg, så er disse to gutta her gode homser:

 

Trump er langt utenfor sin egen vektklasse, uansett oppmerksomhet, polularitet og mediedekning han har skaffet etter The Apprentice og Miss Universe-tilknytning. Han er en selger, ikke en president, det kan bli dyrt å ta feil av de to. Prøv å se tilbake på dette om et år.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kaller meg ikke general. Vet du hvorfor? Nei? Fordi jeg har en vanlig kontorjobb. Jeg kunne skaffe meg kort hvor det står "General" under navnet mitt. Det er ikke ulovlig. Det gjør det likevel ikke sant.

Hmm er en general en politiker? Eller skriver du om noe helt annet enn hva jeg spurte om?
Beklager at det ble litt flåsete. Det jeg mener er at man blir ikke politiker av å sanke stemmer til et valg. Man blir politiker av å jobbe som politiker. Og når noen sier Trump er en flink politiker, da spør jeg i første rekke hva som gjør at man kan kalle ham politiker i det hele tatt, og om man kommer forbi den forklaringen med helsa i behold - hva har han gjort som politiker som gjør at vi kan si han er en flink politiker? Det i seg selv betyr ikke bare at han har jobbet som politiker, men at han har gjort en masse og at han har gjort det bra.

Det hele bare virker litt rart. Man blir ikke noe nytt ved å ta på seg en annen hatt. Og så vidt meg bekjent er Trump en forretningsmann som vil bli president.

Ok da, på engelsk ville jeg si at Trump er en "brilliant campaigner", veldig flink til å overbevise andre til å støtte ham. Dette er noe alle "flinke politikere" må ha. På norsk vet jeg ikke hvordan det oversettes
Lenke til kommentar

Hvis kriteriet for å være en god politiker er at Trump stiller til valg, så er disse to gutta her gode homser:

 

Trump er langt utenfor sin egen vektklasse, uansett oppmerksomhet, polularitet og mediedekning han har skaffet etter The Apprentice og Miss Universe-tilknytning. Han er en selger, ikke en president, det kan bli dyrt å ta feil av de to. Prøv å se tilbake på dette om et år.

Det er jo den amerikansk drømmen, å nå toppen uansett bakgrunnen. Dette drømmen bidro til Obamas seier, en uerfaren(på nasjonal scenen)mørkhudete activist. Erfarne politikere demoniseres idag i USA.
Lenke til kommentar

Ok da, på engelsk ville jeg si at Trump er en "brilliant campaigner", veldig flink til å overbevise andre til å støtte ham. Dette er noe alle "flinke politikere" må ha. På norsk vet jeg ikke hvordan det oversettes

På norsk kan det kalles å være en god selger. Han gjør en bra kampanje, får en del av velgerne til å støtte ham. Politikere trenger slike egenskaper, men også andre ferdigheter.

Lenke til kommentar

 

Ok da, på engelsk ville jeg si at Trump er en "brilliant campaigner", veldig flink til å overbevise andre til å støtte ham. Dette er noe alle "flinke politikere" må ha. På norsk vet jeg ikke hvordan det oversettes

På norsk kan det kalles å være en god selger. Han gjør en bra kampanje, får en del av velgerne til å støtte ham. Politikere trenger slike egenskaper, men også andre ferdigheter.

 

Det tror jeg også han er. Vi blir jo ikke så eksponert for det på denne siden av dammen, men det er jo bare å se på oppslutningen hans det. Han gjør helt klart noe som mange finner tiltalende, og han virker til å appellere til en side ved den amerikanske folkesjela som ingen andre tør appellere til. Skjønt, etter min mening lener han seg mot korttidsprosjekter. Litt som da Bush sa "er dere ikke med oss er dere mot oss". Det låt sikkert fint da de skrev talen og øvde den på amerikanere, men for resten av verden (som dette tross alt var myntet på) var det idioti. Og det forble et blaff som ikke kunne leve ute i den virkelige verden. Putin gjør forørig det samme ganske ofte. Han holder flammende TV-taler til omverdenen, hvor han bruker kraftog språk for å fortelle hva de finner seg i og hva de vil gjøre om de blir dårlig behandlet. Det er taler til russere for å styrke sin egen posisjon. Det er samme greia.

Og det er vel bare et tidsspørsmål for Trumps utblåsninger mot ikke-amerikanere ikke lenger er gangbart. Men at det har et nedslagsfelt i USA er jo forståelig, og det er der det teller under valgkampen.

Lenke til kommentar

Jeg tror verden går inn i en svärt dyster tid med Donald som president, Donald Duck hadde värt bedre. Vi kan glemme NATO og vi kan vente en mer aggressiv umenneskelig politikk.

 

Hillary er heller ingen favoritt hos meg, men det beste av to onder,

 

Jeg vil heller ha Bush som president framfor Donald, uansett hvor mye jeg misliker den Bush familien. Men da har vi iaf NATO, og jeg synes ikke Senior Bush var det värste, selvom jeg ville stemt Demokrat uansett om jeg var amerikansk. Bush junior var derimot en katastrofe og Donald kommer til å bli helt forferdelig.

 

Vi kan begynne å frykte Putins Russland på virkelig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Har du ikke fått med deg at Trump er en businessmann? Han spiller dem trill rundt.

 

Har du ikke fått med deg at ALLE de andre kandidatene er i lomma til store internasjonale konsern?

 

Det Trump har gående for seg er at han bruker sine egne penger, og har dermed bare sine egne interesser bak sin kampanje, ikke Coca Cola eller Exon Mobil sine interesser slik som de andre kandidatene har.

 

 

Alle?

 

https://berniesanders.com/issues/money-in-politics/

 

https://www.youtube.com/watch?v=uqQQ-2hdScU

 

Ikke la deg blinde av populismen. Det finnes rasjonelle alternativer der ute, men det må bli ditt eget ansvar at du ikke lar deg selv drukne i all støyen og løgnene som du nå blir servert og som også veldig mange andre utrolig nok sluker rått...

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Dersom Gore hadde vunnet valget som han skulle gjort den gangen, så hadde vi ikke hatt Syriakrisen eller Irakkrisen eller Afghanistanflyktninger eller ISIS.

Uenig. Etter 911 måtte selv Gore angripe Afghanistan

 

Jeg gjetter at det ikke hadde värt noe sjokk and awe, men målrettede angrep mot Al-Qaida kanskje uten Talibans godkjennelse men at man ikke hadde massebombet Afghanistan men konsentrert seg om Al-Qaida.

 

Bill Clinton kjempet ivrig mot Al-Qaida men alt dette forsvant etter Bush.. Dermed fikk vi 911 fordi presidenten spilte mer golf enn politikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...