Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Dersom Gore hadde vunnet valget som han skulle gjort den gangen, så hadde vi ikke hatt Syriakrisen eller Irakkrisen eller Afghanistanflyktninger eller ISIS.

Uenig. Etter 911 måtte selv Gore angripe Afghanistan

Jeg gjetter at det ikke hadde värt noe sjokk and awe, men målrettede angrep mot Al-Qaida kanskje uten Talibans godkjennelse men at man ikke hadde massebombet Afghanistan men konsentrert seg om Al-Qaida.

 

Bill Clinton kjempet ivrig mot Al-Qaida men alt dette forsvant etter Bush.. Dermed fikk vi 911 fordi presidenten spilte mer golf enn politikk.

Det vet vi aldri, men noe mer enn å drepe Bin Laden og AlQaida krevdes. Dette syn at Obama ikke gjør noe mot terrorisme idag er det Trump merker og er flink til å benytte seg av. Det er klart, den neste president må se ut til å ha et kraftig plan mot terrorisme. Et "mykt" plan som fungerte bra for Obama pga tretthet fra Irak krigen passer ikke bra idag, særlig blant republikanere.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Obama har ikke värt myk mot terrorisme, han ledet aksjonen mot Bin Laden, og sörget for at han ble skutt. Period, den värste satsingen mot terror var Bush jr, som spilte golf og latet seg sånn at Al Qaida kunne gjennomföre 911 som ellers ville ha blitt avvärget under feks Clinton eller Gore.

 

Sånn jeg merker Donald så er han isolasjonist, og han vil nedtrappe USAs aksjoner i utland og si hade bra til nato.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Obama har ikke värt myk mot terrorisme, han ledet aksjonen mot Bin Laden, og sörget for at han ble skutt. Period, den värste satsingen mot terror var Bush jr, som spilte golf og latet seg sånn at Al Qaida kunne gjennomföre 911 som ellers ville ha blitt avvärget under feks Clinton eller Gore.

 

Sånn jeg merker Donald så er han isolasjonist, og han vil nedtrappe USAs aksjoner i utland og si hade bra til nato.

De fleste republikanere mener Obamas utenrikspolitikk er myk selv om han fikk Bin Laden. Han gir inntrykket at han ikke leder, men følger etter europeere fordi han ønsker støtte fra andre land, ifølge mange republikanere. Det er disse folk som ønsker Trump slik at USA blir "great" igjen
Lenke til kommentar

 

Obama har ikke värt myk mot terrorisme, han ledet aksjonen mot Bin Laden, og sörget for at han ble skutt. Period, den värste satsingen mot terror var Bush jr, som spilte golf og latet seg sånn at Al Qaida kunne gjennomföre 911 som ellers ville ha blitt avvärget under feks Clinton eller Gore.

 

Sånn jeg merker Donald så er han isolasjonist, og han vil nedtrappe USAs aksjoner i utland og si hade bra til nato.

De fleste republikanere mener Obamas utenrikspolitikk er myk selv om han fikk Bin Laden. Han gir inntrykket at han ikke leder, men følger etter europeere fordi han ønsker støtte fra andre land, ifølge mange republikanere. Det er disse folk som ønsker Trump slik at USA blir "great" igjen

Kampen mot terrorismen og aggressive stater som Russland må møtes med samarbeid og samhold.

 

Jeg mistenker at Trump, vil ut av Nato, strupe skatter, og legge ned alle utenlandske aksjoner...

Lenke til kommentar

 

 

Obama har ikke värt myk mot terrorisme, han ledet aksjonen mot Bin Laden, og sörget for at han ble skutt. Period, den värste satsingen mot terror var Bush jr, som spilte golf og latet seg sånn at Al Qaida kunne gjennomföre 911 som ellers ville ha blitt avvärget under feks Clinton eller Gore.

 

Sånn jeg merker Donald så er han isolasjonist, og han vil nedtrappe USAs aksjoner i utland og si hade bra til nato.

De fleste republikanere mener Obamas utenrikspolitikk er myk selv om han fikk Bin Laden. Han gir inntrykket at han ikke leder, men følger etter europeere fordi han ønsker støtte fra andre land, ifølge mange republikanere. Det er disse folk som ønsker Trump slik at USA blir "great" igjen
Kampen mot terrorismen og aggressive stater som Russland må møtes med samarbeid og samhold.

 

Jeg mistenker at Trump, vil ut av Nato, strupe skatter, og legge ned alle utenlandske aksjoner...

Mange republikanske velgere er uenige med deg og Trump er med dem. Han sier han vill angripe ISIS og vill til og med drepe familiene til ISIs terroristene istedenfor den "myke" angrepene disse republikanere mener Obama gjør.

Han tiltrekker mange republikanere med slik retorikk som mener Obama og andre republikanske kandidater er svake ledere

Lenke til kommentar

Tja, jeg tror det er så enkelt som at Trump snakker til de som hører på. Det krever kort, enkelt og presist språk. Om du ikke får sagt det du skal på noen få sekunder begynner du å miste tilhørere. Lange resonnementer med ett ord-rikt språk er sikkert bra for intellektuelle tilhørere, for nyhetsmedier som vil skrive gode artikler osv, men for de som står/sitter og hører på glipper mye når man prater lenge og bruker ett komplisert språk. Når Obama prater i en halvtime i Berlin i stekende varme er det ikke for tilhørerene han prater, men for de som skal analysere og kommentere talen i ettertid, Trump bruker en annen strategi. Er man uenig med Trump håper jeg det er mulig å finne bedre argumenter enn at han har ett barnslig/enkelt språk og/eller att han har stygt hår... 

Lenke til kommentar

Nei, hva er poenget? At en politiker sier ting for å oppnå noe? At han er "salesman"? At "Nerdwriter1" er god på å markere ord med ulike farger? Som alle andre som sier noe offentlig er Trump opptatt av at målgruppen sitter igjen med det han har som hovedbudskap, at han ikke gjør det på samme måte som alle andre endrer da ingenting?

Lenke til kommentar

Barnslig og enkelt er ikke poenget, se videoen ferdig..

Barnslig og enkelt og dermed effektivt er poenget, særlig for de som er lavutdannete eller interserer seg lite i politikk. Disse folk er Trumps "base". Problemet for Trump er at mange velgere utenfor denne "base" med høyere utdannelse eller er intersert fakta og ønsker mer saklige svar, har sterke negative syn mot Trump.

Det er grunnen til at parti ledere hater Trump. Polariserende politikere blir aldri presidenter.

Lenke til kommentar

Et av poengene som fremlegges mot slutten av videoen er at Trump bruker et enkelt og repetitivt salgsspråk rettet mot lytteren, men tross mye snakking viser han lite kunnskap om produktet (ref. TV-selger). Således kan man kalle Trump diverse ting, men ikke "smart" eller "godt informert". 

 

 

Teksten over er en referanse og ikke representativt for forfatterens egne meninger.

Lenke til kommentar

Et av poengene som fremlegges mot slutten av videoen er at Trump bruker et enkelt og repetitivt salgsspråk rettet mot lytteren, men tross mye snakking viser han lite kunnskap om produktet (ref. TV-selger). Således kan man kalle Trump diverse ting, men ikke "smart" eller "godt informert".

 

 

Teksten over er en referanse og ikke representativt for forfatterens egne meninger.

Han er dårlig informert men intelligent. Wharton studenter (det var Trump) er alltid intelligente.
Lenke til kommentar

Jeg er veldig bekymret for Norge og hele verden i Europa hvis Donald Trump blir president.

Hvis Donald Trump blir president så utløses det full religionskrig i Europa og USA.

Al Shabaab fra somalia har allerede oppfordret muslimer til å utføre hellig krig hvis Trump blir president.

https://www.youtube.com/watch?v=dtvdf9mjrUo

 

Derfor er det viktig at amerikanere. Gjør det de kan for å forhindre at Trump blir president. Ellers blir det full religionskrig i Europa og alle NATO nasjoner. Jeg er veldig bekymret. Vi må behandle innvandrer som familie og vise dem toleranse, respekt og kjærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig bekymret for Norge og hele verden i Europa hvis Donald Trump blir president.

Hvis Donald Trump blir president så utløses det full religionskrig i Europa og USA.

Al Shabaab fra somalia har allerede oppfordret muslimer til å utføre hellig krig hvis Trump blir president.

https://www.youtube.com/watch?v=dtvdf9mjrUo

 

Derfor er det viktig at amerikanere. Gjør det de kan for å forhindre at Trump blir president. Ellers blir det full religionskrig i Europa og alle NATO nasjoner. Jeg er veldig bekymret. Vi må behandle innvandrer som familie og vise dem toleranse, respekt og kjærlighet.

Jeg håper du er klar over at videoen ikke er et eksempel på at Trump blir brukt i rekrutteringsvideoer for terrorisme, slik videoens tittel antyder. Jeg sier ikke at det ikke skjer, men denne videoen er ikke et eksempel på det.

Mannen som snakker heter Anwar al-Awlaki, en amerikansk statsborger og Al Qaida-rekrutterer som ble likvidert i Yemen i 2011. Trump-segmentet er et opptak fra 7. desember 2015. Dette er et makkverk av en klippejobb gjort etter at det ble påstått i desember at Trump blir brukt i rekrutteringsvideoer, rørt sammen av et Youtube-troll, og publisert denne uken for å skremme lettlurte sjeler.

Ikke vær en lettlurt sjel.   :glare:

Lenke til kommentar

Jeg håper du er klar over at videoen ikke er et eksempel på at Trump blir brukt i rekrutteringsvideoer for terrorisme, slik videoens tittel antyder. Jeg sier ikke at det ikke skjer, men denne videoen er ikke et eksempel på det.

 

Mannen som snakker heter Anwar al-Awlaki, en amerikansk statsborger og Al Qaida-rekrutterer som ble likvidert i Yemen i 2011. Trump-segmentet er et opptak fra 7. desember 2015. Dette er et makkverk av en klippejobb gjort etter at det ble påstått i desember at Trump blir brukt i rekrutteringsvideoer, rørt sammen av et Youtube-troll, og publisert denne uken for å skremme lettlurte sjeler.

Ikke vær en lettlurt sjel.   :glare:

 

Jeg skrev jo al shabaab.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3381612/Terror-group-Al-Shabaab-uses-clip-Donald-Trump-calling-Muslims-banned-U-S-new-propaganda-video-aimed-exploiting-racial-tensions.html

 

http://abcnews.go.com/Politics/al-shabaab-releases-recruitment-video-featuring-donald-trump/story?id=36052185

 

http://www.politico.com/story/2016/01/trump-al-shabaab-recruitment-video-217286

 

http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/264566-trump-featured-in-terror-groups-recruitment-video-reports

 

Den videoen du så på var bare en smakebit. Rekrutterings videoen er 50 minutter langt.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

 

Jeg kaller meg ikke general. Vet du hvorfor? Nei? Fordi jeg har en vanlig kontorjobb. Jeg kunne skaffe meg kort hvor det står "General" under navnet mitt. Det er ikke ulovlig. Det gjør det likevel ikke sant.

Hmm er en general en politiker? Eller skriver du om noe helt annet enn hva jeg spurte om?

 

Beklager at det ble litt flåsete. Det jeg mener er at man blir ikke politiker av å sanke stemmer til et valg. Man blir politiker av å jobbe som politiker. Og når noen sier Trump er en flink politiker, da spør jeg i første rekke hva som gjør at man kan kalle ham politiker i det hele tatt, og om man kommer forbi den forklaringen med helsa i behold - hva har han gjort som politiker som gjør at vi kan si han er en flink politiker? Det i seg selv betyr ikke bare at han har jobbet som politiker, men at han har gjort en masse og at han har gjort det bra.

Det hele bare virker litt rart. Man blir ikke noe nytt ved å ta på seg en annen hatt. Og så vidt meg bekjent er Trump en forretningsmann som vil bli president.

 

 

Så hvis man ikke er en politisk broiler så er man ikke en politiker?

Høres ganske bakvendt ut i mine ører....

 

Tror du ikke han har tatt noen politiske beslutninger i sine selskaper? Det ser da ut som at de i så fall har vært rimelig bra med tanke på suksessen selskapene hans har...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

 

 

Dersom Gore hadde vunnet valget som han skulle gjort den gangen, så hadde vi ikke hatt Syriakrisen eller Irakkrisen eller Afghanistanflyktninger eller ISIS.

Uenig. Etter 911 måtte selv Gore angripe Afghanistan

 

Jeg gjetter at det ikke hadde värt noe sjokk and awe, men målrettede angrep mot Al-Qaida kanskje uten Talibans godkjennelse men at man ikke hadde massebombet Afghanistan men konsentrert seg om Al-Qaida.

 

Bill Clinton kjempet ivrig mot Al-Qaida men alt dette forsvant etter Bush.. Dermed fikk vi 911 fordi presidenten spilte mer golf enn politikk.

 

 

Tror du det er presidenten alene som sitter og dikterer over hvordan milliliter strategier som skal brukes? Tror du har et rimelig forkvaklet syn på hvordan den amerikanske politikken egentlig fungerer...

Lenke til kommentar

 

Jeg gjetter at det ikke hadde värt noe sjokk and awe, men målrettede angrep mot Al-Qaida kanskje uten Talibans godkjennelse men at man ikke hadde massebombet Afghanistan men konsentrert seg om Al-Qaida.

 

Bill Clinton kjempet ivrig mot Al-Qaida men alt dette forsvant etter Bush.. Dermed fikk vi 911 fordi presidenten spilte mer golf enn politikk.

 

Tror du det er presidenten alene som sitter og dikterer over hvordan milliliter strategier som skal brukes? Tror du har et rimelig forkvaklet syn på hvordan den amerikanske politikken egentlig fungerer...

 

Presidenten er en konge med begrenset makt. President er monark som får lov til å være statsoverhode i en begrenset periode. På samme måte som konsulen i rommerriket var en konge/monark med begrenset makt. President systemet er basert på konsulsystemet. Konsulsystemet er et system der kongen deler makt og er konge i en begrenset periode. Så en president er jo i realiteten en monark valgt av befolkningen for en begrenset periode.

 

Presidenten har utøvende makt.

Kongen i Norge har utøvende makt.

 

Presidenten - utøvende makt

Den utøvende makt er hos presidenten. Denne velges for fire år og tiltrer sitt embete 20. januar i året etter valgåret.

https://snl.no/USAs_politiske_system

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Obama har ikke värt myk mot terrorisme, han ledet aksjonen mot Bin Laden, og sörget for at han ble skutt. 

 

Hmmm, jeg visste ikke at Obama drev å løpte rundt i Pakistan med en rifle og drepte taliban ledere...

Jaja, man lærer noe nytt hver dag...  :roll:

 

 

den värste satsingen mot terror var Bush jr, som spilte golf og latet seg sånn at Al Qaida kunne gjennomföre 911 som ellers ville ha blitt avvärget under feks Clinton eller Gore.

 

Å overta kontrollen Iraq og Afghanistan hadde han ikke noe med å gjøre da regner jeg med? Og det er presidenten alene som driver landets etterretningstjeneste? Han flyr rundt i hele verden og lytter til alle telefoner og leser alle e-poster i verden... Litt av noen supermenn disse Clinton og Gore....  :roll:

 

Sånn jeg merker Donald så er han isolasjonist, og han vil nedtrappe USAs aksjoner i utland og si hade bra til nato.

 

Ja for å trappe ned USA's kriger over alt i verden ville jo vært dumt...  :roll:

Hva var det Obama lovte i sin kampanje for hans første presidentperiode igjen? Og fikk han ikke til og med en pris for det?

Lenke til kommentar

 

Jeg håper du er klar over at videoen ikke er et eksempel på at Trump blir brukt i rekrutteringsvideoer for terrorisme, slik videoens tittel antyder. Jeg sier ikke at det ikke skjer, men denne videoen er ikke et eksempel på det.

 

Mannen som snakker heter Anwar al-Awlaki, en amerikansk statsborger og Al Qaida-rekrutterer som ble likvidert i Yemen i 2011. Trump-segmentet er et opptak fra 7. desember 2015. Dette er et makkverk av en klippejobb gjort etter at det ble påstått i desember at Trump blir brukt i rekrutteringsvideoer, rørt sammen av et Youtube-troll, og publisert denne uken for å skremme lettlurte sjeler.

Ikke vær en lettlurt sjel.   :glare:

 

Jeg skrev jo al shabaab.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3381612/Terror-group-Al-Shabaab-uses-clip-Donald-Trump-calling-Muslims-banned-U-S-new-propaganda-video-aimed-exploiting-racial-tensions.html

 

http://abcnews.go.com/Politics/al-shabaab-releases-recruitment-video-featuring-donald-trump/story?id=36052185

 

http://www.politico.com/story/2016/01/trump-al-shabaab-recruitment-video-217286

 

http://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/news/264566-trump-featured-in-terror-groups-recruitment-video-reports

 

Den videoen du så på var bare en smakebit. Rekrutterings videoen er 50 minutter langt.

 

Så da kan det se ut til at videoen indikerer at Trump faktisk er brukt i en rekrutteringsvideo nå nylig. Men det er fortsatt et makkverk av en klippejobb. Mitt poeng er at man ikke bør la seg påvirke for mye av det som dukker opp av sånne ting, det kan fort bli en jobb av å skille det seriøse fra det useriøse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...