Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil ikke si at det er noen dårligere kvalitet på filmene. :p

I vertfall ikke hos meg da. Har jeg en film med dårlig kvalitet så bare kaster jeg den, ellers sletter den.

 

Men vi skal vel ikke snakke så veldig mye om WaReZ  her :p

Dårligere kvalitet er det uansett. Det er ikke noe magisk ved Divx/Xvid, og det vises på billedkvaliteten. Hvis du ikke greier å se det så er det jo fint for deg heh :)

 

Hvem har snakket om Warez? Har laget Divx'er av en del av filmene mine jeg, og kvaliteten er merkbart dårligere (det er ikke direkte dårlig, men det er for dårlig etter min smak).

Hmm, jeg har nydelig kvalitet på filmene mine jeg. Riktig ikke akkurat LIKE bra som en orginal DVD, men det er ikke mye om å gjøre.

Når du kjører xvid filmene på en fin liten 42" plasmaskjerm så gjør nok det susen :) Bare vent og se :p

Lenke til kommentar
Kan nok se forskjell på en pc-skjerm men på en tv.. no way. I allefall ikke om filmen er rippa skikkelig.

Det er bare tull... Har mange gode rip'er og jeg ser lett forskjell. Tror folk her burde skaffe seg et par nye briller (snakker da om 2cd rip'er). Det er lossy codecs uansett, og de kan _umulig_ beholde kvaliteten, uansett hvor stor plass de tar (i tillegg er mpeg2 lossy fra før av og dette gjør saken verre).

 

Det blir som med mp3... mp3'er har grei kvalitet, men det betyr ikke at det ikke er god forskjell fra orginal cd'en.

Lenke til kommentar
Kan nok se forskjell på en pc-skjerm men på en tv.. no way. I allefall ikke om filmen er rippa skikkelig.

Det er bare tull... Har mange gode rip'er og jeg ser lett forskjell. Tror folk her burde skaffe seg et par nye briller (snakker da om 2cd rip'er). Det er lossy codecs uansett, og de kan _umulig_ beholde kvaliteten, uansett hvor stor plass de tar (i tillegg er mpeg2 lossy fra før av og dette gjør saken verre).

 

Det blir som med mp3... mp3'er har grei kvalitet, men det betyr ikke at det ikke er god forskjell fra orginal cd'en.

Kan nok ha litt å si hva dvd-source'n er. På en såpass grafikk-prega som LOTR så ja sikkert, men stort sett de fleste filma jeg har rippa har jeg testa på tv'en og det er ingen merkbar forskjell i forhold til dvd'en.

Lenke til kommentar
Her er det jeg har av film:

Min samling så langt.

Pent, mye bra der. Men du mangler 3 filmer med Jason (Hvorfor er det ingen smilies med hocky-maske? :D )

Jo takk for det ;)

Men hvilke Jason-filmer mangler jeg bortsett fra Jason X?

Har de 9 første + Freddy Vs Jason.

Leste litt fort ser jeg, mangler bare en. Har alle selv, moro med Jason :w00t:

Puh... Trodde det var noen jeg ikke viste om.

Jason er KONGEN. Dabbet litt av de i siste filmene, men var tilbake for fullt i Freddy Vs Jason.

 

Fått med deg at det muligens kommer en Micheal Meyer Vs Pinhead film? :w00t:

et har vært snakk om det, men mest sannsynlig blir det at New Line kjøper seg til at Mike Meyers blir med i neste Freddy vs Jason film.

 

Det har også vært snakk om noe enda morsommere, at de ville lage Ash vs Freddy vs Jason, nå det hadde vært kult, for New Line sitter på rettighetene til Ash. (Hvis dere vet hvem det er da)

 

 

EDIT: Så Ash var nevnt litt nedover

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Kan nok se forskjell på en pc-skjerm men på en tv.. no way. I allefall ikke om filmen er rippa skikkelig.

Det er bare tull... Har mange gode rip'er og jeg ser lett forskjell. Tror folk her burde skaffe seg et par nye briller (snakker da om 2cd rip'er). Det er lossy codecs uansett, og de kan _umulig_ beholde kvaliteten, uansett hvor stor plass de tar (i tillegg er mpeg2 lossy fra før av og dette gjør saken verre).

 

Det blir som med mp3... mp3'er har grei kvalitet, men det betyr ikke at det ikke er god forskjell fra orginal cd'en.

Kan nok ha litt å si hva dvd-source'n er. På en såpass grafikk-prega som LOTR så ja sikkert, men stort sett de fleste filma jeg har rippa har jeg testa på tv'en og det er ingen merkbar forskjell i forhold til dvd'en.

Det er kvalitetsforskjell på DVD og DVD-ripper. Bildet er mer kornete, og lyden er heller ikke like bra.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Mellom 5 å 6 hundre DVD'er. Begynner å bli ett helvete å finne frem i de nå. To store bokhyller fulle. Ja vet det, er kanskje litt film slave :!:

 

Har også en rimelig stor bunke med tv serier, men de ligger på dataen i xvid format. Filmer ser jeg ikke på noe annet enn DVD, da kvaliteten skal være på topp.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...