Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?


Manx

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Jeg går utifra at du bestiller filmene dine på internett (at du ikke reiser og henter dem). Siden filmene koster 250/300 vil du ikke da måtte betale toll/moms eller hva de kaller det? Eller har du funnet en side som "hjelper" deg med problemet (setter lavere pris på pakken eller tilfeldigvis et klistremerke over prisen?

Godt spørsmål. Hvem gidder egentlig å kjøpe en dvd til over 200, for så å betale 24% mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handler på Laserworld i nedre slottsgate i Oslo. Men jeg får en del rabatt etter noen år som fast kunde ;)

 

Edit:

Og nei jeg bestiller aldri filmer som koster over 200 kr. Er jo ikke totalt idiot Hadde jo ikke vært så veldig lurt heller si filmen koster 250 så kommer posten lille gebyr på 150 (ja jeg vet det er 70 kr. nå, var ikke det før) plus momsen på ca. 60 spenn. Dårlig butikk :yes:

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Men strengt tatt så er jo ikke DVD verken PAL eller NTSC..

 

Å?

Nope, filmen på plata er rådata, men er optimalisert for en av av formatene. Det er DVD-spilleren som avgjør om den spilles som PAL eller NTSC.

 

" The first thing I need to clarify about DVD is that PAL and NTSC are words and formats that are applied to DVD for convenience, and because of historical convention. There is nothing fundamental about a DVD which makes it either PAL or NTSC, "

 

Sakset fra www.michaeldvd.com

Lenke til kommentar
Må virkelig si at denne posten har våknet til live! :w00t:

Ja det var noe veldig, det hjalp å kjøre en liten:

 

[ole brum-mode]

Bumpeti-bump-i-bump. En liten bump på fooorumet, bumpeti-bump-i-bump

[/ole brum-mode]

 

:green:

 

Synes det var litt dødt, var jo nesten fire månder siden det var noe aktivitet på den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Noen som bryr seg om hvor mange dvd-filmer andre har egentlig? Greit nok hvis vedkommende har over 1000, men ellers er det ikke interessant. Å snakke om antall dvd-filmer er bare gøy i en liten periode :roll:

Lenke til kommentar

Er jo gøy å lodde stemmningen er jo ikke verre en det. Er jo greit å se om det er andre der ute som har den samme "sykdommen" som jeg har.

 

Hos meg så er det jo smittsomt, brodern har jo enda flere enn meg. Så til sammen så har vi vel ca 1200-1400 filmer. Er jo greit hvis det skulle regne i 4 månder i strekk :D

 

Edit: Skriveleif og det er sikkert noen til ;)

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Det kommer vel helt ann på hvordan du behandler og lagrer dem det. Jo mindre slitasje jo lengre lever de. Men har jo mange forskjellige tidsrammer for levetid på cd/dvd og 10 til 15 år er jo det laveste jeg har hørt til nå.

Har jo hørt alt fra 50-100 år også. Men det finner man jo fort ut.

 

Sitter jo også på en del cd'er som er godt over 10 år gamle og null tull, men jeg kommer til å hyle som en liten jente hvis platene ikke virker om en 10 års tid. Man er bare ung og dum en liten stund. Går jo over til bare dum etterhvert :D

Lenke til kommentar

Og om 50 år så, sitter vel noen av oss på gammlehjem og klyper pleierne i rumpa. Vel noen av oss i hvertfall, er jo for pokker nærmere 30 en 20 for tiden og tror ikke det kommer til å endre seg med det første :green:

 

Men den som lever får se, og det kommer helt sikkert til å komme en dag hvor de ikke virker mer, desverre :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men den som lever får se, og det kommer helt sikkert til å komme en dag hvor de ikke virker mer, desverre :(

Tror ikke du skal bekymre deg. Platene "dør" ikke etter 50 år, de er bare "best før".

Lenke til kommentar

Stemmer nok det men nå har jo vhs vært med oss i sikkert 20 år +. Og selv om det skulle komme nye dvd formater som f.eks. blue-ray så kommer nok dette til å være kompatibelt med de platene vi har nå. Det tror hvertfall jeg.

 

 

  QUOTE (MU26599 @ 27/04/2004 : 22:32)

Men den som lever får se, og det kommer helt sikkert til å komme en dag hvor de ikke virker mer, desverre 

 

 

Tror ikke du skal bekymre deg. Platene "dør" ikke etter 50 år, de er bare "best før

 

Vet at det er best før, derfor skrev jeg ikke noe ca. årstall ;)

Lenke til kommentar
Det er litt vanskelig å holde tritt med det som skal ta over. Nå for tiden så er det vel en to tre forskjellige ting som prøver å bli den neste standaren.

Jepp. Nei, jeg har ikke lest så mye om det. Det virker bare sannsynlig, ettersom det er en fin måte høste inn penger på. Vi må kjøpe nye spillere, pluss at vi må kjøpe inn hele samlingen på nytt. Det blir forferdelig mye spenn ut av det.

 

Neida, sikkert ikke med en gang, men jeg tror DVD er ganske ut når de slutter å virke, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Poenget er jo at DVD fortsatt er i "utviklings fasen". Dvs. det er ikke lenge siden man faktisk ikke kunne kjøpe DVD opptaker uten å måtte ut med et par. månders lønn. Blir liksom for "kjapt" å bytte ut DVD nå. (De kan godt vente litt til. Men dette er vel ikke noe problem etter som det ennå ikke er lansert ?! ;) )

Blu ray bør være bakoverkompitabel på samme måte som PS2 var med PS.

( opptak hadde heller ikke vært å forakte)

Personlig mener jeg at kvaliteten på DVD nå til dags er vannvittig god og ser i øyeblikket intet behov for bedre bilde. :ermm:

Men forandring fryder da.... :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...