Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?


Manx

Anbefalte innlegg

Det må jo bli bakoverkompitabel, eller så kommer det vel til å bli en del bråk i starten.

 

Bilde og lyden er jo helt topp med den tv-standaren vi har i dag. Men når HDTV kommer så må det nok komme noe nytt. Blu ray skal jo kunne lagre opp mot 50gb på en side hvis jeg ikke husker feil, og det blir jo litt bedre en dagens for å si det sånn.

 

Edit: Da tar jeg kvelden, i dag så har jeg vært så aktiv at jeg er nr. 3 på listen over aktive brukere. Må slutte og streike, blir jo sittende forand pc'en hele kvelden. :D

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nope, filmen på plata er rådata, men er optimalisert for en av av formatene. Det er DVD-spilleren som avgjør om den spilles som PAL eller NTSC.

 

" The first thing I need to clarify about DVD is that PAL and NTSC are words and formats that are applied to DVD for convenience, and because of historical convention. There is nothing fundamental about a DVD which makes it either PAL or NTSC, "

 

Sakset fra www.michaeldvd.com

Må nok si at den siden der tar litt feil...

 

Etter min mening er det to store hovedforskjeller på PAL og NTSC DVD'er:

 

*Oppløsningen.720 X 576 på PAL og 720 X 480 på NTSC

 

*Bilder per sekund. PAL 25fps og NTSC 29.97fps. Dette fører til at PAL filmer går litt fortere enn de skal, hele filmen er speedet opp (Dette pga at filmer lages i 23fps og hvis man vil ha 30fps så er det bare å kjøre noen frames om igjen, men på PAL så kjører de 25 på et sekund i stedenfor 23, så filmen blir kortere).

 

Det er heller ikke dvd-spilleren som avgjør dette. Min dvd-spiller takler begge formatene og det vises når han skifter mellom de (blinker litt sort-hvitt hvis jeg setter i en NTSC-plate). Betegnelsene NTSC og PAL er muligens feil, men der er forskjeller. Så jeg vet ikke helt hvor denne siden har fått infoen sin fra, eller om du quoter litt ut av sammenheng.

Lenke til kommentar
Etter siste telling er jeg nå på nr. 550

DVD Profiler :woot:

 

Eller som noen jeg kjenner sier, det er vel litt trist :D

 

Men, men nå er jeg ferdig med å skryte hvor mange har du?

Jeg har merkelig nok veldig få. Men det er hovedsakelig fordi jeg ser lite på tv. Altså, jeg bruker ikke tvn i det hele tatt til annet enn å okkupere plass. Men jeg har tenkt litt over det i det siste, at jeg burde vel kanskje gå til innkjøp av noen filmer jeg virkelig liker.

 

Av en eller annen grunn så har jeg de fleste filmene mine på boksen, og der de der. Litt av sjarmen faller jo selvsagt bort og jeg får ikke med meg all det ekstra stuffet som kommer med DVD filmene.

 

Da jeg bodde i utlandet der i mot, og ikke hadde pc (langt mindre nettilgang) kjøpte jeg en god del DVDer. :)

Lenke til kommentar
Nope, filmen på plata er rådata, men er optimalisert for en av av formatene. Det er DVD-spilleren som avgjør om den spilles som PAL eller NTSC.

 

"  The first thing I need to clarify about DVD is that PAL and NTSC are words and formats that are applied to DVD for convenience, and because of historical convention. There is nothing fundamental about a DVD which makes it either PAL or NTSC, "

 

Sakset fra www.michaeldvd.com

Må nok si at den siden der tar litt feil...

 

Etter min mening er det to store hovedforskjeller på PAL og NTSC DVD'er:

 

*Oppløsningen.720 X 576 på PAL og 720 X 480 på NTSC

 

*Bilder per sekund. PAL 25fps og NTSC 29.97fps. Dette fører til at PAL filmer går litt fortere enn de skal, hele filmen er speedet opp (Dette pga at filmer lages i 23fps og hvis man vil ha 30fps så er det bare å kjøre noen frames om igjen, men på PAL så kjører de 25 på et sekund i stedenfor 23, så filmen blir kortere).

 

Det er heller ikke dvd-spilleren som avgjør dette. Min dvd-spiller takler begge formatene og det vises når han skifter mellom de (blinker litt sort-hvitt hvis jeg setter i en NTSC-plate). Betegnelsene NTSC og PAL er muligens feil, men der er forskjeller. Så jeg vet ikke helt hvor denne siden har fått infoen sin fra, eller om du quoter litt ut av sammenheng.

Forskjeller er det ja. Men råmaterialet på en DVD er hverken PAL eller NTSC.

 

Men ta en kikk i denne tråden. Er en ganske omfattende diskusjon angående dette på gang der.

 

Men egentlig tror jeg vi er stort sett enige. At det er forskjeller, men at det egentlig ikke er PAL\NTSC. :p

 

God natt!

Lenke til kommentar
Brotherhood of the wolf er råbra! Har sett den 3 ganger.

Den er veldig bra, synd den er så lang. Hadde blitt enda bedre hvis de hadde fjernet en 15-20 minutter. Og Christophe Gans lager veldig bra filmer, hvis du ikke har sett Crying Freeman så bør du det den er veldig bra laget. Mener å huske at den er laget etter en japansk tegneserie. Den er med MarK Dacascos som og så er med i brotherhood of the wolf.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne klare opp i noen ting her inne, først til brodder'n, vi har ikke 12-1400 filmer tilsammen, jeg rundet akkuratt 1400 alene (ikke si det til moder'n).

 

Av dette er det 63 LaserDisk, ca 130 VHS og 1200+DVD (ca 90%+sone1) :wow:

 

 

Jeg har INGEN stjålene filmer fra nettet. Hvis det er lov å laste ned filmer, men ikke gi dem videre, hvem er det du da laster ned i fra??? Ikke film selskapet i hvertfall.

 

Når det gjelder NTSC/PAL på plater, så er det riktig at spillerene omgjør signalet, men det er kun fra NTSC til PAL for oss her i sone 2 land, takke være Japan. I USA finnes det ikke maskiner som omgjør andre veien.

 

Når de lager DVD plater så tar de filmrullen, gjør den om til riktig format, i USA NTSC og i Europe PAL, så kompromeres det til MPEG 2 på platen. Når du setter platen i spilleren din, så omgjør den først tilbake til originalen, altså NTSC i USA og PAL i Europe. Så har DU valgt om din spiller skal sende ut ett PAL signal eller det originale (gjerne AUTO innstilling), da vil du oppleve at filmene blir sort/hvitt hvis din TV ikke tåler NTSC formatet.

 

Hvis du blir fortalt annet, så kan du heller peke å le, og kalle dem dumme, og ikke tro alt som er skrevet, spesielt ikke på nettet (vel denne posten er helt sann :yes: ).

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne klare opp i noen ting her inne, først til brodder'n, vi har ikke 12-1400 filmer tilsammen, jeg rundet akkuratt 1400 alene (ikke si det til moder'n).

 

Av dette er det 63 LaserDisk, ca 130 VHS og 1200+DVD (ca 90%+sone1) :wow:

 

 

Jeg har INGEN stjålene filmer fra nettet. Hvis det er lov å laste ned filmer, men ikke gi dem videre, hvem er det du da laster ned i fra??? Ikke film selskapet i hvertfall.

 

Når det gjelder NTSC/PAL på plater, så er det riktig at spillerene omgjør signalet, men det er kun fra NTSC til PAL for oss her i sone 2 land, takke være Japan. I USA finnes det ikke maskiner som omgjør andre veien.

 

Når de lager DVD plater så tar de filmrullen, gjør den om til riktig format, i USA NTSC og i Europe PAL, så kompromeres det til MPEG 2 på platen. Når du setter platen i spilleren din, så omgjør den først tilbake til originalen, altså NTSC i USA og PAL i Europe. Så har DU valgt om din spiller skal sende ut ett PAL signal eller det originale (gjerne AUTO innstilling), da vil du oppleve at filmene blir sort/hvitt hvis din TV ikke tåler NTSC formatet.

 

Hvis du blir fortalt annet, så kan du heller peke å le, og kalle dem dumme, og ikke tro alt som er skrevet, spesielt ikke på nettet (vel denne posten er helt sann :yes: ).

Hvor mange av de filma er det du faktisk digger? Virker kanskje som om du har filmene bare for å ha dem men håper jeg tar feil. Tar jeg feil så må jeg si jeg er imponert :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nettopp lagt inn ny bestilling:

 

28 days later

Appleseed

Blood (the last vampire)

Enemy at the gates

 

 

Har ikke sett noen av dem fra før :)

 

 

 

EDIT: Glemte at jeg bestilte Sleepy Hollow her om dagen. Har sett den før, og den er suverent bra, herlig skummel stemning.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Har ca 200 VHS filmer som jeg selger billig.

Filmene er pent brukt og har alle en nypris på 150-200.

 

Selger dem for ca 145-150,- pr stk. Førstemann til mølla.

 

OBS: Kjøp 101 filmer og betal bare for 100. Jeg spanderer den billigste!!!!!

 

Kun seriøse henvendelser!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...