Gå til innhold

Microsoft kutter hardt i OneDrive-lagringen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får egentlig folk lastet opp 75 TB når det største tilbudet deres begrenser seg oppad til 1TB. Greit nok at folk prøver seg men Microsoft burde kjørt hardere på Disc quotan sin.

 

Det har i praksis vert "uendelig" lagringsplass.

 

Men eneste jeg klarer å lese ut av dette er at Microsoft rett og slett ønsker seg ut av forbrukermarkedet for skylagring. Det er eneste grunnen jeg kan se for at de gjør alle disse kuttene i steden for å kun redusere "uendelig" til 1 TB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Samma det. Jeg bruker Jotta med evig lagring for en liten sum i året. Verdt hver krone når jeg syncer 2 telefoner, nettbrett og 2 datamaskiner.

Har det sammen, men et stort problem med Jotta er manglende støtte for Linux. Helt bak mål, spør du meg.

 

Tror nok det blir for dyrt for dem å utvikle støtte for alle 5 Linux-brukerne sine...

 

 

Ikkje langt ifra sannheten dette. De som kan litt, klarer å få det til greitt med linux uansett med Crossover eller Wine. Det er vel mest vilja det står på som vanlig :p

Lenke til kommentar

Det skal vel sies at 15GB camera roll var et stunt som ble gjennomført i forbindelse med at mange iPhone brukere den gangen fikk store problemer med å oppgradere enhetene sine fordi de var fulle. Apple anbefalte å slette bilder for å frigjøre plass, så Microsoft gikk ut og sa at de som aktiverte camera roll backup skulle få 15 GB lagring istede slik at de skulle kunne oppgradere. De skrev den gangen limited time offer, så jeg tenker man ikke bare fikk kort tid til å melde seg på, men også begrenset tid til å bruke den. :\

 

Ser jeg har 130GB gratis.

Groove Music Pass-abonnement 100 GB

Vet ikke om det er standard, eller noe kampanjegreier jeg har fått. Blir uansett spennende å se om den forsvinner eller ikke. Hvis ikke kan det være en grei bundle om man uansett skal ha musikk og lagring.

 

Dumt at de kutter de 15GB gratis til 5. De andre endringene har jeg ikke noe problem med, men denne var potensielt kjedelig. Selv om jeg enda har 109GB ledig selv.

 

Men, de har vel planer om å tjene noen kroner på denne tjenesten også, og da er vel ikke 30GB gratis lagring en veldig god modell. Ja, noen kjøper mer, men mengder av personer bruker bare gratis. Og den store mengden gratisbrukere blir da kanskje så stor at vinningen går opp i spinningen med så mange gratis GB.

Lenke til kommentar

Hvordan får egentlig folk lastet opp 75 TB når det største tilbudet deres begrenser seg oppad til 1TB. Greit nok at folk prøver seg men Microsoft burde kjørt hardere på Disc quotan sin.

 

Tror det ubegrensede valget var noe som var der for amerikanske brukere? Selv kjøpte jeg University for snart 1,5 år siden.. og har bare hatt de samme 1tb'ene med plass siden den gang.

Lenke til kommentar

Det kan vel neppe være energiprisene som gjør utslaget. USA har jo mange kilder til strøm, atomkraft, drittbillig olje, solcellepaneler med mere, gjenvunnet frityrolje med mere.

 

Så da står disker, servere og administreringen av disse igjen som noen av flere kostnader.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har det sammen, men et stort problem med Jotta er manglende støtte for Linux. Helt bak mål, spør du meg.

Tror nok det blir for dyrt for dem å utvikle støtte for alle 5 Linux-brukerne sine...

 

 

Ikkje langt ifra sannheten dette. De som kan litt, klarer å få det til greitt med linux uansett med Crossover eller Wine. Det er vel mest vilja det står på som vanlig :p

 

Tja, Linux har større andel (semi-)avanserte brukere som har mye mer behov for skylagring. De fleste slike brukere ville nok foretrukket SFTP-tilgang eller lignende fremfor et potensielt dårlig integrert skytjeneste-synkroniseringsprogram. At Jottacloud ikke har satt opp dette skyldes nok rett og slett at de ikke ønsker denne typen kunder, fordi de nettopp vil ruinere den finansielle modellen deres. :p

 

Jeg stusset forøvrig over at nettsiden til Jottacloud fremstiller synkronisering som backup, noe det absolutt ikke er. Hvis uerfarne brukere tror at synkronisering er backup så kan de faktisk gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har det sammen, men et stort problem med Jotta er manglende støtte for Linux. Helt bak mål, spør du meg.

Tror nok det blir for dyrt for dem å utvikle støtte for alle 5 Linux-brukerne sine...

Ikkje langt ifra sannheten dette. De som kan litt, klarer å få det til greitt med linux uansett med Crossover eller Wine. Det er vel mest vilja det står på som vanlig :p

Tja, Linux har større andel (semi-)avanserte brukere som har mye mer behov for skylagring. De fleste slike brukere ville nok foretrukket SFTP-tilgang eller lignende fremfor et potensielt dårlig integrert skytjeneste-synkroniseringsprogram. At Jottacloud ikke har satt opp dette skyldes nok rett og slett at de ikke ønsker denne typen kunder, fordi de nettopp vil ruinere den finansielle modellen deres. :p

 

Jeg stusset forøvrig over at nettsiden til Jottacloud fremstiller synkronisering som backup, noe det absolutt ikke er. Hvis uerfarne brukere tror at synkronisering er backup så kan de faktisk gjøre vondt verre.

Heldigvis kan man få forskjellige filversjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Har det sammen, men et stort problem med Jotta er manglende støtte for Linux. Helt bak mål, spør du meg.

Tror nok det blir for dyrt for dem å utvikle støtte for alle 5 Linux-brukerne sine...

 

 

Ikkje langt ifra sannheten dette. De som kan litt, klarer å få det til greitt med linux uansett med Crossover eller Wine. Det er vel mest vilja det står på som vanlig :p

 

Tja, Linux har større andel (semi-)avanserte brukere som har mye mer behov for skylagring. De fleste slike brukere ville nok foretrukket SFTP-tilgang eller lignende fremfor et potensielt dårlig integrert skytjeneste-synkroniseringsprogram. At Jottacloud ikke har satt opp dette skyldes nok rett og slett at de ikke ønsker denne typen kunder, fordi de nettopp vil ruinere den finansielle modellen deres. :p

Mange Linux-folk er kanskje mer avanserte og behandler flere og /eller større filer, men så er det mange flere Windows- og OS X-brukere at du sannsynligvis vil finne brukere der som også har et stort behov for skylagring på lik linje som Linux-folket. Tror derfor at grunnen til manglende Linux-støtte er pga. mangel av kunder som igjen sikkert foretrekker andre tjenester pga. SFTP-tilgang.

Lenke til kommentar

 

Hvordan får egentlig folk lastet opp 75 TB når det største tilbudet deres begrenser seg oppad til 1TB. Greit nok at folk prøver seg men Microsoft burde kjørt hardere på Disc quotan sin.

 

Tror det ubegrensede valget var noe som var der for amerikanske brukere? Selv kjøpte jeg University for snart 1,5 år siden.. og har bare hatt de samme 1tb'ene med plass siden den gang.

Nei, det var ikke bare for USA. Vet ikke on det gjalt University. Men det sto 1TB oppført, selv om man hadde ubegrenset. Man kunne fortsette forbi 1TB. Det var ikke oppdatert alle steder, så vidt jeg har forstått.

Office365 hadde ubegrenset i noen utgaver. Gikk fra 1TB til ubegrenset. Husker ikke hvilken av utgavene som ga ubegrenset.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Så var ikke MS sin lagringsteknologi så bra allikevel da. Sånn går det når en forregner seg på om egen teknologi skalerer. (Noe vi vet at MS sin teknologi aldri har gjort og aldri vil gjøre).

Lenke til kommentar

Samma det. Jeg bruker Jotta med evig lagring for en liten sum i året. Verdt hver krone når jeg syncer 2 telefoner, nettbrett og 2 datamaskiner.

 

Bare vær obs på at Jotta ikke har ubegrenset lagring selv om de så misvisende hevder det selv. I praksis er grensen 10TB. Det er temmelig langt unna ubegrenset men det er sikkert nok for de fleste :-) I tillegg ligger alt lagret ukryptert på serverene deres hvis det er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...