Gå til innhold

Microsoft kutter hardt i OneDrive-lagringen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de kutter i de begrensede lagringsmengdene hvis problemet handler om de som misbruker "ubegrenset" lagringsplass..?

 

Kunne ha sagt kollektiv avstraffelse, men i virkeligheten er jo dette at Microsoft innser at de har oversolgt, og kommet opp med mer realistiske kvoter som de kan leve med at folk faktisk bruker.

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk overrasket?

Alle leverandører av nett-tjenester for lagring eller hosting har sære klausuler om at de kan begrense lagringen til kundene hvis det blir et problem. Til og med nettleverandører kan finne på slikt lenge før folk får utnyttet kjøpet maksimalt. Ingenting er gratis her i livet, og tilnærmet ubegrenset kapasitet er definitivt ikke gratis.

 

Må man være overrasket for å synes det er et latterlig triks?

 

Forøvrig har onedrive endel andre særheter som gjør det dårligere enn andre tjenester allerede, nå virker nytteverdien stadig mer begrenset.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må man være overrasket for å synes det er et latterlig triks?

 

Forøvrig har onedrive endel andre særheter som gjør det dårligere enn andre tjenester allerede, nå virker nytteverdien stadig mer begrenset.

 

for min del har de andre løsningene (iallefall DropBox og Google Disk) en del manglende funksjonalitet som gjør at OneDrive fremstår som det beste valget for meg.

Lenke til kommentar

Jeg tipper disse brukerne som har lagret 75TB+ ikke eksisterer en gang. Sikkert noe Microsoft har funnet på for å, i deres øyne, rettferdiggjøre handlingen..

 

Skulle likt å vite hva som rører seg i den hjernen som besluttet dette og skrev innlegget på bloggen til OneDrive. Ser de ikke selv at dette er for dumt? Tenkte de liksom at "dette høres jo bra ut. Brukerne kommer sikkert til å forstå"?

Lenke til kommentar

Jeg tipper disse brukerne som har lagret 75TB+ ikke eksisterer en gang. Sikkert noe Microsoft har funnet på for å, i deres øyne, rettferdiggjøre handlingen..

 

Skulle likt å vite hva som rører seg i den hjernen som besluttet dette og skrev innlegget på bloggen til OneDrive. Ser de ikke selv at dette er for dumt? Tenkte de liksom at "dette høres jo bra ut. Brukerne kommer sikkert til å forstå"?

 

Sikkert nokre PR-folk fra XO-avdelinga(2013) som vart overflytta til nye avdelinger. Ein av di dukke opp på OD-avdelinga og fekk glatt jobben med å forklare nedjusteringa på ein proff måte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...