Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Lefal oppgjer release 16.11 og at telefonen er ca 1 veke forsinka inn til Norge. ( 16.11 ny dato) 

 

 

http://www.lefdal.com/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUANEX32GY/huawei-nexus-6p-smarttelefon-32-gb-gra

 

Elkjøp oppgjer 09.11 - men dei har vel ikkje endra datoen i det heile ? Folk her fekk vel sms om at den var utsatt. 

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUANEX32GY/huawei-nexus-6p-smarttelefon-32-gb-gra

Endret av KlamiLysken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lefal oppgjer release 16.11 og at telefonen er ca 1 veke forsinka inn til Norge. ( 16.11 ny dato) 

 

 

http://www.lefdal.com/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUANEX32GY/huawei-nexus-6p-smarttelefon-32-gb-gra

 

Elkjøp oppgjer 09.11 - men dei har vel ikkje endra datoen i det heile ? Folk her fekk vel sms om at den var utsatt. 

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUANEX32GY/huawei-nexus-6p-smarttelefon-32-gb-gra

 

 

Har fått bekreftet via troverdige kilder, at telefonen er å finne i butikk mellom 18 - 24 November....[  ]

 

Telefonen er allerede ankommet på flere sentrale lager i Europa, men etter beskjed fra Google (Eventuelt fra Huawei og LG) skal den ikke sendes ut, før Mandag 16.11 slik at den kan være på plass og klar til salgs mellom 18. og 24.

Så det kan jo da hende at Lefdal får telefonene inn rundt 16.11 og sender dem ut samme dag/gjør klar til salg 18.11

 

Det er min teori i alle fall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Lefal oppgjer release 16.11 og at telefonen er ca 1 veke forsinka inn til Norge. ( 16.11 ny dato) 

 

 

http://www.lefdal.com/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUANEX32GY/huawei-nexus-6p-smarttelefon-32-gb-gra

 

Elkjøp oppgjer 09.11 - men dei har vel ikkje endra datoen i det heile ? Folk her fekk vel sms om at den var utsatt. 

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUANEX32GY/huawei-nexus-6p-smarttelefon-32-gb-gra

 

 

Har fått bekreftet via troverdige kilder, at telefonen er å finne i butikk mellom 18 - 24 November....[  ]

 

Telefonen er allerede ankommet på flere sentrale lager i Europa, men etter beskjed fra Google (Eventuelt fra Huawei og LG) skal den ikke sendes ut, før Mandag 16.11 slik at den kan være på plass og klar til salgs mellom 18. og 24.

Så det kan jo da hende at Lefdal får telefonene inn rundt 16.11 og sender dem ut samme dag/gjør klar til salg 18.11

 

Det er min teori i alle fall!

 

Enig! Alt som underbygg at telefonen vert tilgjengeleg so tidleg som mogleg er eg med på :-) 

Lenke til kommentar

 

 

Lefal oppgjer release 16.11 og at telefonen er ca 1 veke forsinka inn til Norge. ( 16.11 ny dato) 

 

 

http://www.lefdal.com/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUANEX32GY/huawei-nexus-6p-smarttelefon-32-gb-gra

 

Elkjøp oppgjer 09.11 - men dei har vel ikkje endra datoen i det heile ? Folk her fekk vel sms om at den var utsatt. 

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUANEX32GY/huawei-nexus-6p-smarttelefon-32-gb-gra

 

 

Har fått bekreftet via troverdige kilder, at telefonen er å finne i butikk mellom 18 - 24 November....[  ]

 

Telefonen er allerede ankommet på flere sentrale lager i Europa, men etter beskjed fra Google (Eventuelt fra Huawei og LG) skal den ikke sendes ut, før Mandag 16.11 slik at den kan være på plass og klar til salgs mellom 18. og 24.

Så det kan jo da hende at Lefdal får telefonene inn rundt 16.11 og sender dem ut samme dag/gjør klar til salg 18.11

 

Det er min teori i alle fall!

 

Enig! Alt som underbygg at telefonen vert tilgjengeleg so tidleg som mogleg er eg med på :-) 

 

 

Ja! Jeg vil så gjerne ha den nååå, men jeg MÅ ha den på release x) haha

Må bare få solgt unna den S6'en her... 32Gb gull om noen er intr! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ingen store planer om å roote den med det første av en merkelig grunn, første jeg har gjort med alle nexii´ne jeg har hatt så langt. men kommer til å låse opp bootloaderen før første start så slipper jeg å wipe hvis jeg skulle ombestemme meg :ninja:

Mange her som har bestilt 128gb versjonen?? 

Lenke til kommentar

ingen store planer om å roote den med det første av en merkelig grunn, første jeg har gjort med alle nexii´ne jeg har hatt så langt. men kommer til å låse opp bootloaderen før første start så slipper jeg å wipe hvis jeg skulle ombestemme meg :ninja:

Mange her som har bestilt 128gb versjonen?? 

 

Ikke noe nervøs for EFuse? Har ingen planer om noe som helst egentlig, har justert bruken etter ren Android, så 6.0 i seg selv er "nok" for meg. Nye launchere gjør susen, men selvfølgelig... TWRP er alltid digg  :hmm: 

 

Får se, tror jeg nøyer meg med å være "good boy" i Googles øyne, fremover. Haha

Lenke til kommentar

Har selv bestilt 128 GB.

Den Efuse-greia (QFuse som det "offisielt" kalles) er ikke så ille som først antatt.

XDA-tråd om det her og her.

 

Hvis vi ved et eller annet mirakel skulle få Android Pay her til lands så vil ikke det fungere perfekt med root. Du kan betale med root, men ikke legge til og verifisere nye kort, men det kan omgås ved å midlertidig unroote eller cloake rooten. Leste det på XDA, men jeg husker ikke helt detaljene.

Imprint fungerer fint med root btw.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Tror heller ikke Efuse/QFuse som El Jefe sier over her blir så ille.. Google har aldri vært vanskelige på RMA med telefoner som har hatt custom recovery eller vært ulåste.. Men tar sjansen min på å åpne den Efuse/QFuse eller ikke! 

Er jo alltid vært en utviklertelefon i utgangspunktet hvorav man kan ha behov for root eller åpnede telefoner, kun de siste årene med Galaxy Nexus og Nexus 4 de begynte å selge en del nexii

Lenke til kommentar

Tror heller ikke Efuse/QFuse som El Jefe sier over her blir så ille.. Google har aldri vært vanskelige på RMA med telefoner som har hatt custom recovery eller vært ulåste.. Men tar sjansen min på å åpne den Efuse/QFuse eller ikke! 

Er jo alltid vært en utviklertelefon i utgangspunktet hvorav man kan ha behov for root eller åpnede telefoner, kun de siste årene med Galaxy Nexus og Nexus 4 de begynte å selge en del nexii

 

Ja, altså jeg er helt enig! 

Fikk forøvrig akkurat solgt S6en min, yohoo! Sååå nå er jeg helt klar for 6P!

 

Må bare overleve med en iPhone 4 som nød-telefon til jeg får tak på en 6P da... ja...æsj...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvor mye gikk den for?

 

3900kr :)

32GB Gull, bruksmerker men ellers god stand!

 

 

Det var jo ikke verst! På finn? Skal selge en Note 4 selv.

 

 

Ja, synes det var en fair pris, for begge parter!

Akkurat han som "vant" budrunden (som forøvrig begynte på 3700) hadde funnet annonsen på finn.no - men budrunden gikk på Kjøp/Salg gruppe på facebook! Er medlem av alle "lokal"-sidene, legger alltid ut alt jeg har og selge der. Går ganske fort, og da er det som oftest aldri noe sending involvert, for gruppen er jo for de som er fra lokalområdet :p

 

Finn.no er et greit sted å finne et utgangspunkt for pris! 

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Ingen Nexus Protect her. Litt kjipt.

 

Det ga Google klar beskjed om ved lansering og, kun i USA :)

 

Dessuten, så er det lignende løsninger i Norge!

 

F.eks kosta Protect for 6P 89USD each year + 79USD ved skade. Det er 168USD, som igjen tilsvarer 1422kr for 1 år skadeforsikring inkl en egenandel.

 

Hos Elkjøp/Lefdal/Expert får du trygghetsavtale til et sted mellom 1100kr og 1900kr pr år og en egenandel på 400kr ved skade.

Så i Norge vil en egen form for "protect" altså ligge et sted mellom 1500kr og 2300kr for 1 år skadeforsikring inkl en egenandel.

 

Synes forsåvidt ikke det er så galt, (Justerer du på prosent, hvor mye mer 6P koster her, og faktorerer det inn i regnestykket, tror jeg vi fort hadde sett at Protect hadde vært en del dyrere her i landet, og ipsum faktum vil det være bortkastet, når slike lønsinger allerede er her), det er nok grunnet pris/konkuranse at Google ikke gidder Protect her :)

 

En fordel jeg dog må si at Protect har, er at Google sender ut ny telefon, med 1day shipping - og ved service sender de ofte ut en ny en, før du må sende tilbake den gamle. I Norge, med skadeforsikring i butikk, må telefonen sendes inn og ofte byttes hos verkstedet. Dette kan jo medføre noen dager sendetid etc. men i det hele og store bildet, skjønner jeg hvorfor vi ikke har Protect her... for vi har det allerede :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...