Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Vi har vel også såpass gode garanti/reklamsjonsordninger i Norge, at mye er dekt der. Er det ikke 5 års reklamasjonsrett? Veit det ikke er det samme som ulykkesforsikring første år, men behovet for slike ordninger er generelt lavere her til lands.

5 års reklamasjonsrett og 3 års garanti i Google Store ifølge hun jeg har snakket med.  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nærmer seg... "Sendes fra lageret innen 9. november."

 

Nexus 6P dekselet har også blitt tilgjengelig for salg, noe det ikke var i går!

 

EDIT: Kjøpte forøvrig dette dekselet istedenfor: https://store.google.com/product/adopted_case_n6p (karbonsvart)

Oi! Må vel bety at den er rett rundt hjørnet ? Kjøpte same deksel sjølv no.

 

 

Som nevnt tidligere, så var vi delvis klar over at 5X kom noe før 6P. Det gir god mening at den blir sendt ut 9.11, og at 6P går ut 1 uke etter det. Min teori i alle fall :)

 

Håper på utsending mandag 16.11! :D

Lenke til kommentar

 

Vi har vel også såpass gode garanti/reklamsjonsordninger i Norge, at mye er dekt der. Er det ikke 5 års reklamasjonsrett? Veit det ikke er det samme som ulykkesforsikring første år, men behovet for slike ordninger er generelt lavere her til lands.

5 års reklamasjonsrett og 3 års garanti i Google Store ifølge hun jeg har snakket med.  :)

 

 

Såpass? 5års reklamasjonsrett har du på kjøpet jf forbrukerkjøpsloven.

 

3års garanti... Hmm, det høres nesten litt for godt ut til å være sant, da ingen andre mobilprodusenter gir mer enn 2år by default her til lands. Er jo alltids mulig at Google vil ha et lite forsprang da!

 

2års garanti og 5 års reklamasjonsrett har du uansett :)

Lenke til kommentar

 

 

Ingen Nexus Protect her. Litt kjipt.

Det ga Google klar beskjed om ved lansering og, kun i USA :)

 

Dessuten, så er det lignende løsninger i Norge!

 

F.eks kosta Protect for 6P 89USD each year + 79USD ved skade. Det er 168USD, som igjen tilsvarer 1422kr for 1 år skadeforsikring inkl en egenandel.

 

Hos Elkjøp/Lefdal/Expert får du trygghetsavtale til et sted mellom 1100kr og 1900kr pr år og en egenandel på 400kr ved skade.

Så i Norge vil en egen form for "protect" altså ligge et sted mellom 1500kr og 2300kr for 1 år skadeforsikring inkl en egenandel.

 

Synes forsåvidt ikke det er så galt, (Justerer du på prosent, hvor mye mer 6P koster her, og faktorerer det inn i regnestykket, tror jeg vi fort hadde sett at Protect hadde vært en del dyrere her i landet, og ipsum faktum vil det være bortkastet, når slike lønsinger allerede er her), det er nok grunnet pris/konkuranse at Google ikke gidder Protect her :)

 

En fordel jeg dog må si at Protect har, er at Google sender ut ny telefon, med 1day shipping - og ved service sender de ofte ut en ny en, før du må sende tilbake den gamle. I Norge, med skadeforsikring i butikk, må telefonen sendes inn og ofte byttes hos verkstedet. Dette kan jo medføre noen dager sendetid etc. men i det hele og store bildet, skjønner jeg hvorfor vi ikke har Protect her... for vi har det allerede :)

Nei, det gjorde de ikke, de sa at det ville bli tilgjengelig i flere land "in the coming months", uten å spesifisere hvilke.

 

At Lefdal og andre tilbyr forsikring er 100% irrelevant når jeg ikke kjøper telefonen der.

Lenke til kommentar

 

 

Vi har vel også såpass gode garanti/reklamsjonsordninger i Norge, at mye er dekt der. Er det ikke 5 års reklamasjonsrett? Veit det ikke er det samme som ulykkesforsikring første år, men behovet for slike ordninger er generelt lavere her til lands.

5 års reklamasjonsrett og 3 års garanti i Google Store ifølge hun jeg har snakket med.  :)

 

 

Såpass? 5års reklamasjonsrett har du på kjøpet jf forbrukerkjøpsloven.

 

3års garanti... Hmm, det høres nesten litt for godt ut til å være sant, da ingen andre mobilprodusenter gir mer enn 2år by default her til lands. Er jo alltids mulig at Google vil ha et lite forsprang da!

 

2års garanti og 5 års reklamasjonsrett har du uansett :)

 

"Du har rett i det, bestiller du Nexus 6P gjennom oss (Google Store), vil du kunne ha vår garanti på 3 år og det vil være lettere for oss å kunne hjelpe deg om du skulle trenge hjelpe med noen angående din Nexus 6P. "

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi har vel også såpass gode garanti/reklamsjonsordninger i Norge, at mye er dekt der. Er det ikke 5 års reklamasjonsrett? Veit det ikke er det samme som ulykkesforsikring første år, men behovet for slike ordninger er generelt lavere her til lands.

5 års reklamasjonsrett og 3 års garanti i Google Store ifølge hun jeg har snakket med.  :)

 

 

Såpass? 5års reklamasjonsrett har du på kjøpet jf forbrukerkjøpsloven.

 

3års garanti... Hmm, det høres nesten litt for godt ut til å være sant, da ingen andre mobilprodusenter gir mer enn 2år by default her til lands. Er jo alltids mulig at Google vil ha et lite forsprang da!

 

2års garanti og 5 års reklamasjonsrett har du uansett :)

 

"Du har rett i det, bestiller du Nexus 6P gjennom oss (Google Store), vil du kunne ha vår garanti på 3 år og det vil være lettere for oss å kunne hjelpe deg om du skulle trenge hjelpe med noen angående din Nexus 6P. "

 

 

Wow! Jaja, det er jo bare et stort pluss i boka! :)

Med mindre en liten pengsky regner over meg, så må jeg nok selv ordne kjøpet gjennom telenor, fornye bidningen etc... 

Men om Google gir 3år til alle sluttbrukere som har kjøpt 6P... Hmm, det vil jeg da tro!

 

Mtp at Infocare mest antagelig blir å ta service på disse, om det skulle skje noe (Skal maile med infocare å høre!), regner jeg med at når de sender en garantihenvendelse til Google, at de vil gi 3 år der og.

 

Nååå må jeg høre med Infocare! (kanskje Mcare får servicedelen? Yuck, håper ikke det :p )

Lenke til kommentar

 

Fikk melding fra Google nettopp:

"Det stemmer, vi har nå mottatt utgivelsesdato på Nexus 5X som er 9. November.
 
Accessories er også tilgjengelig i vår Google Butikk nå. 
 
Når det kommer til Nexus 6P, avventer vi fortsatt en dato for utgivelsen. "

 

 

Wowski! Jaja, kult at de faktisk kan svare nå da. Kjedlig at de ikke kan si når 6P går ut av lager :p

For de har nemlig telefonene på sentral-lager :p

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Vi har vel også såpass gode garanti/reklamsjonsordninger i Norge, at mye er dekt der. Er det ikke 5 års reklamasjonsrett? Veit det ikke er det samme som ulykkesforsikring første år, men behovet for slike ordninger er generelt lavere her til lands.

5 års reklamasjonsrett gjør at ting som "3 års garanti" er ganske meningsløst. Nexus Protect er noe helt annet - idiotforsikring som gir ny telefon i løpet av et par dager hvis man klarer å knuse skjermen, drukne telefonen osv.

 

Den er for øvrig for to år, ikke ett som flere skriver.

Lenke til kommentar

 

 

Ingen Nexus Protect her. Litt kjipt.

Det ga Google klar beskjed om ved lansering og, kun i USA :)

 

Dessuten, så er det lignende løsninger i Norge!

 

F.eks kosta Protect for 6P 89USD each year + 79USD ved skade. Det er 168USD, som igjen tilsvarer 1422kr for 1 år skadeforsikring inkl en egenandel.

 

Hos Elkjøp/Lefdal/Expert får du trygghetsavtale til et sted mellom 1100kr og 1900kr pr år og en egenandel på 400kr ved skade.

Så i Norge vil en egen form for "protect" altså ligge et sted mellom 1500kr og 2300kr for 1 år skadeforsikring inkl en egenandel.

 

Synes forsåvidt ikke det er så galt, (Justerer du på prosent, hvor mye mer 6P koster her, og faktorerer det inn i regnestykket, tror jeg vi fort hadde sett at Protect hadde vært en del dyrere her i landet, og ipsum faktum vil det være bortkastet, når slike lønsinger allerede er her), det er nok grunnet pris/konkuranse at Google ikke gidder Protect her :)

 

En fordel jeg dog må si at Protect har, er at Google sender ut ny telefon, med 1day shipping - og ved service sender de ofte ut en ny en, før du må sende tilbake den gamle. I Norge, med skadeforsikring i butikk, må telefonen sendes inn og ofte byttes hos verkstedet. Dette kan jo medføre noen dager sendetid etc. men i det hele og store bildet, skjønner jeg hvorfor vi ikke har Protect her... for vi har det allerede :)

Nei, det gjorde de ikke, de sa at det ville bli tilgjengelig i flere land "in the coming months", uten å spesifisere hvilke.

 

At Lefdal og andre tilbyr forsikring er 100% irrelevant når jeg ikke kjøper telefonen der.

 

De sa  "for the initial release, it will only be available in the US - with more countries following in the coming months"

 

Jeg tviler ekstremt sterkt på at det kommer til Norge.

 

Forstår at det er "irrelevant" for deg, da de eksemplene jeg brukte var fra butikk - men det finnes mange forsikringselskaper som tilbyr forsikring på telefon, uten at prisen er så langt i fra Nexus Protect :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

 

Vi har vel også såpass gode garanti/reklamsjonsordninger i Norge, at mye er dekt der. Er det ikke 5 års reklamasjonsrett? Veit det ikke er det samme som ulykkesforsikring første år, men behovet for slike ordninger er generelt lavere her til lands.

5 års reklamasjonsrett gjør at ting som "3 års garanti" er ganske meningsløst. Nexus Protect er noe helt annet - idiotforsikring som gir ny telefon i løpet av et par dager hvis man klarer å knuse skjermen, drukne telefonen osv.

 

Den er for øvrig for to år, ikke ett som flere skriver.

 

 

Vell der tar du litt feil... Garanti og reklamasjon er ikke det samme.

 

Det er f.eks forskjellig vektig av bevisbyrde, under en garantisak og reklamasjonsak. Utsalgsted står forsåvidt heller ikke pålagt å håndtere reklamasjonsaker, da dette kan gjøres direkte opp mot produsent, så vidt jeg har forstått :)

Lenke til kommentar

 

 

Vi har vel også såpass gode garanti/reklamsjonsordninger i Norge, at mye er dekt der. Er det ikke 5 års reklamasjonsrett? Veit det ikke er det samme som ulykkesforsikring første år, men behovet for slike ordninger er generelt lavere her til lands.

5 års reklamasjonsrett gjør at ting som "3 års garanti" er ganske meningsløst. Nexus Protect er noe helt annet - idiotforsikring som gir ny telefon i løpet av et par dager hvis man klarer å knuse skjermen, drukne telefonen osv.

 

Den er for øvrig for to år, ikke ett som flere skriver.

 

 

Vell der tar du litt feil... Garanti og reklamasjon er ikke det samme.

 

Det er f.eks forskjellig vektig av bevisbyrde, under en garantisak og reklamasjonsak. Utsalgsted står forsåvidt heller ikke pålagt å håndtere reklamasjonsaker, da dette kan gjøres direkte opp mot produsent, så vidt jeg har forstått :)

 

En garanti lar deg ofte klage på flere typer feil enn reklamasjonen.

 

"En garanti er en privat avtale mellom deg som kjøper og selgeren eller produsenten av en vare (eller tjeneste). I denne avtalen gis du nærmere avgrensede rettigheter ved feil eller mangler ved varen eller tjenesten. For at garantien skal ha reell betydning, må den gi deg rettigheter som går videre enn lovens reklamasjonsrettigheter."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ingen Nexus Protect her. Litt kjipt.

Det ga Google klar beskjed om ved lansering og, kun i USA :)

 

Dessuten, så er det lignende løsninger i Norge!

 

F.eks kosta Protect for 6P 89USD each year + 79USD ved skade. Det er 168USD, som igjen tilsvarer 1422kr for 1 år skadeforsikring inkl en egenandel.

 

Hos Elkjøp/Lefdal/Expert får du trygghetsavtale til et sted mellom 1100kr og 1900kr pr år og en egenandel på 400kr ved skade.

Så i Norge vil en egen form for "protect" altså ligge et sted mellom 1500kr og 2300kr for 1 år skadeforsikring inkl en egenandel.

 

Synes forsåvidt ikke det er så galt, (Justerer du på prosent, hvor mye mer 6P koster her, og faktorerer det inn i regnestykket, tror jeg vi fort hadde sett at Protect hadde vært en del dyrere her i landet, og ipsum faktum vil det være bortkastet, når slike lønsinger allerede er her), det er nok grunnet pris/konkuranse at Google ikke gidder Protect her :)

 

En fordel jeg dog må si at Protect har, er at Google sender ut ny telefon, med 1day shipping - og ved service sender de ofte ut en ny en, før du må sende tilbake den gamle. I Norge, med skadeforsikring i butikk, må telefonen sendes inn og ofte byttes hos verkstedet. Dette kan jo medføre noen dager sendetid etc. men i det hele og store bildet, skjønner jeg hvorfor vi ikke har Protect her... for vi har det allerede :)

Nei, det gjorde de ikke, de sa at det ville bli tilgjengelig i flere land "in the coming months", uten å spesifisere hvilke.

 

At Lefdal og andre tilbyr forsikring er 100% irrelevant når jeg ikke kjøper telefonen der.

De sa "for the initial release, it will only be available in the US - with more countries following in the coming months"

 

Jeg tviler ekstremt sterkt på at det kommer til Norge.

 

Forstår at det er "irrelevant" for deg, da de eksemplene jeg brukte var fra butikk - men det finnes mange forsikringselskaper som tilbyr forsikring på telefon, uten at prisen er så langt i fra Nexus Protect :)

 

Lykke til!

Nettopp. Som er det motsatte av det du skrev ("Det ga Google klar beskjed om ved lansering og, kun i USA").

 

Nå vet vi jo at det ikke er (og neppe blir) tilgjengelig i Norge, siden 5X er lansert. Det visste vi ikke i går.

 

I følge en del artikler, bl.a http://www.pocket-lint.com/news/135474-nexus-protect-explained-this-is-how-google-s-new-warranty-plan-works skulle Protect komme til "other markets where Google's Nexus phones are sold". Det er ikke veldig mange land (Canada, Ireland, Japan, United States, United Kingdom, Australia, Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Hong Kong, India, Italy, Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, South Korea, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan), så det var ikke usannsynlig at Norge (Norden) ble inkludert.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi har vel også såpass gode garanti/reklamsjonsordninger i Norge, at mye er dekt der. Er det ikke 5 års reklamasjonsrett? Veit det ikke er det samme som ulykkesforsikring første år, men behovet for slike ordninger er generelt lavere her til lands.

5 års reklamasjonsrett gjør at ting som "3 års garanti" er ganske meningsløst. Nexus Protect er noe helt annet - idiotforsikring som gir ny telefon i løpet av et par dager hvis man klarer å knuse skjermen, drukne telefonen osv.

 

Den er for øvrig for to år, ikke ett som flere skriver.

Vell der tar du litt feil... Garanti og reklamasjon er ikke det samme.

 

Det er f.eks forskjellig vektig av bevisbyrde, under en garantisak og reklamasjonsak. Utsalgsted står forsåvidt heller ikke pålagt å håndtere reklamasjonsaker, da dette kan gjøres direkte opp mot produsent, så vidt jeg har forstått :)

På papiret er det ikke det samme. En garanti må i Norge gi bedre rettigheter enn man har etter forbrukerkjøpsloven, det er preseptorisk, jf § 3. I praksis gir loven tilstrekkelig vern.

 

Man kan selvfølgelig ta det direkte med salgsstedet. Men loven gir i tillegg rettigheter også mot tidligere ledd, f.eks importøren hvis butikken har gått konkurs, jf § 35.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

 

Nytt ord fra Söta bror! :)

 

Tre.se bekrefter dato på 5X og 6P i Sverige! :)

 

EDIT: https://tre.se/privat/handla/mobiltelefoni/mobiler/Huawei---Nexus-6P/

 

Hmm, spennende priser!

 

Dette er forsåvidt ikke ny informasjon, da Huawei selv bekreftet datoen på sin svenske Facebook-side for nærmere en måned siden. 

 

 

Det var da svært så negative folk var her nå da :p

Er ny informasjon jo, for dette handler om telefoner med gitt subsidiering, med binding, 

Det er betrygende for oss som f.eks venter på en 6P med binding, og vite at de også kommer 18.11 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...