Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Det stemmer at Nexus 6P ikke støtter Qualcom Quick charge, men det er fordi Qualcomm ikke har kjørt kvalifiseringstester som sertifiserer til Qualcomm Quick Charge. Hvis en kobler Nexus 6P til en lader som er merket med Qualcomm Quick charge OG gir 3A ut, så vil den mest sannsynlig lade like raskt som den originale Nexus 6P laderen. (kilde: leste et langt utfyllende svar en hadde fått fra Google Support)

 

Så se etter ladere som støtter 3A ut, og Qualcomm Quick Charge.. (og USB-C da)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte mail til cdon. Fikk et standard svada svar tilbake med at lager blir etterfylt og kontinuerlig sendt ut....?

Det kan hende at de har blitt bedre, men jeg har sluttet å handle fra CDON etter flere dårlige erfaringer på rad for noen år siden. Forsinket levering uten beskjed, lagerdatoer som aldri stemte, alltid svadasvar fra kundeservice m.m. Bare en heads up til dere som vurderer å bestille der.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat snakka med telenor. De skal ta inn begge Nexus-telefonene men de vet ikke når det blir å skje. Bare å smøre seg med tålmodighet og binde seg i 12 nye måneder :)

I flere tilfeller lønner det seg faktisk å kjøpe mobilen via en vanlig (billig) nettbutikk, for så å binde abonnementet i 12 måneder (altså uten mobil). Si du velger å kjøpe Nexus 6P til 5 690,- + Telenor Mobil S bundet i 12 måneder til 219,- pr. måned (istedenfor 249,-) = 8 318,-. Noen ganger kan dette være langt billigere enn å kjøpe mobil og abonnement i en pakke.  :)

Lenke til kommentar

 

Akkurat snakka med telenor. De skal ta inn begge Nexus-telefonene men de vet ikke når det blir å skje. Bare å smøre seg med tålmodighet og binde seg i 12 nye måneder :)

I flere tilfeller lønner det seg faktisk å kjøpe mobilen via en vanlig (billig) nettbutikk, for så å binde abonnementet i 12 måneder (altså uten mobil). Si du velger å kjøpe Nexus 6P til 5 690,- + Telenor Mobil S bundet i 12 måneder til 219,- pr. måned (istedenfor 249,-) = 8 318,-. Noen ganger kan dette være langt billigere enn å kjøpe mobil og abonnement i en pakke.  :)

 

Man må så klart sjekke hva som er billigst, men hver eneste gang jeg har kjøpt telefoner med binding så har jeg spart minimum 500 på et år. Så lenge det ikke er dyrere å kjøpe med binding så er det jo fint, da du får rentefri nedbetaling på telefonen (i bytte mot å binde deg). Det man eventuelt sparer blir bonus føler jeg.

 

Liker Telenor også, da de er flinke å gi rabatt. Sist jeg pratet med kundeservice da det var noe galt og de trakk meg for mye, så ga de meg tilbake pengene og så tok han i tillegg og ga meg 50kr rabatt i mnd på abonnementet mitt. Så nå har jeg 5gb-avtalen til 249 i måneden. Flott det! Klarer de å gi meg samme pris og Nexusen til samme pris som i Google Store/billigere så er jeg storfornøyd.

 

Får se hva de gjør :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere er veldig på å ringe Google Store. Altså, den kommer når den kommer.... :)

Jeg tenker litt det samme som deg.

 

Hvis man likevel er helt bestemt på å ha denne telefonen, er det vel bare å vente til den kommer? Den kommer ikke tidligere suansett hvor mange ganger man ringer og spør etter den.

 

Det er bare å legge inn en bestilling hos de som har den i sortimentet sitt, eller vente til den er tilgjengelig der man vil handle den fra. Den kommer når den kommer. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dere er veldig på å ringe Google Store. Altså, den kommer når den kommer.... :)

Jeg tenker litt det samme som deg.

 

Hvis man likevel er helt bestemt på å ha denne telefonen, er det vel bare å vente til den kommer? Den kommer ikke tidligere suansett hvor mange ganger man ringer og spør etter den.

 

Det er bare å legge inn en bestilling hos de som har den i sortimentet sitt, eller vente til den er tilgjengelig der man vil handle den fra. Den kommer når den kommer. :)

Nei, jeg reiser til Singapore 13/11 og MÅ derfor ha ny telefon senest 12/11 (den jeg bruker nå holder noen få timer med lite bruk, grusomt etter å ha vært vant med Xperia Z3 frem til skjermen knuste). Så hvis jeg ikke får bestilt tidsnok til å være sikker på å få 6P før avreise må jeg gå for en annen telefon.

 

Synes det er helt legitimt å ringe et selskap fordi man vil gi dem 6200 kr. Har forsøkt å kaste pengene på skjermen, det fungerte dårlig.

Endret av Peppep
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AndroidAuthority har giveaway på Nexus 6P gående, slik som de titt og ofte har. 

 

Link til konkurransen
Legger ved en referral-link her, så hvis dere entrer konkurransen via denne linken får jeg ekstra lodd i trekningen. Andre måter å få det på er jo via å Tweete om konkurransen og lignende. Referral-linker er jo ikke populære, men siden jeg er ærlig om det og tipser om konkurransen håper jeg det holder til at dere bruker den :p.


 

Lenke til kommentar

 

Akkurat snakka med telenor. De skal ta inn begge Nexus-telefonene men de vet ikke når det blir å skje. Bare å smøre seg med tålmodighet og binde seg i 12 nye måneder :)

I flere tilfeller lønner det seg faktisk å kjøpe mobilen via en vanlig (billig) nettbutikk, for så å binde abonnementet i 12 måneder (altså uten mobil). Si du velger å kjøpe Nexus 6P til 5 690,- + Telenor Mobil S bundet i 12 måneder til 219,- pr. måned (istedenfor 249,-) = 8 318,-. Noen ganger kan dette være langt billigere enn å kjøpe mobil og abonnement i en pakke.  :)

 

Har ikke hørt om å binde et abonnement uten tlf før, og kan ikke se at det er mulig å gjøre på f.eks Telenor sine nettsider? Uansett pleier det å være veldig lønnsomt å kjøpe mobil+tlf og binde seg i 12 måneder, sparer ofte store penger, pluss fint om man ikke har 6000 kr til overs.

Lenke til kommentar

Google Store Australia åpnet opp for forhåndsbestilling i natt, så det kan hende at den kommer her senere i dag. Ringte Google Support, de sier at den ikke kommer i dag, men "veldig veldig snart". Men det har de jo sagt en stund.

https://www.reddit.com/r/Nexus6P/comments/3pnhwu/availability_for_nonlaunch_european_countries/

 

Ser ut som det er 9 november for ein del andre europeiske land og. (Sidan elkjøp og lefdal oppgjer 9 november) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...