Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Nexus 6P er endelig offisiell, og står som "coming soon" i Play Store: https://store.google.com/product/nexus_6p. I følge Huawei Norge er den i butikkene i begynnelsen av november.

 

Norske priser:

32GB, 5 790,-

64GB, 6 190,-

128GB, 7 090,-

 

 

nexus_6p_presentation.png

 

Jeg er strålende fornøyd, den har tilnærmet alt jeg vil ha i et 2015-flaggskip. Endelig et skikkelig batteri (3450 mAh), stor AMOLED-skjerm, fingeravtrykkleser, tilsynelatende bra kamera, Gorilla Glass 4, 3 GB RAM, kjappe Android-oppdateringer m.m.

 

Har satt meg på venteliste!

Endret av Peppep
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns prisene er VELDIG stive for en nexus telefon, ett av fortrinnene var jo pris.

 

F.eks galaxy s6 er ofte nede rundt 4700,- for standard 32Gb utgaven, så jeg hadde nesten ventet nexus 6P til en lavere pris enn dette.

 

Ellers har jeg ikke mye å klage på, med unntak av den alltid manglende minnekortplassen på nexus telefoner.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

Var nærmest bestemt på 5X, men 2 GB RAM er uaktuelt. Blir enten 6P, Z5 eller å vente på en tlf med SD820.

Har du vurdert Moto X Style? Jeg tror jeg går for den hvis jeg ikke får kjøpt 6P i løpet av oktober (skal reise en del i november, og trenger ny telefon før det).

 

Jeg har moto X play. Har svært lite negativt å si om den, mye telefon for pengene, greit kamera, super skjerm og god bateritid. Med mitt telefonbruk lader jeg en gang i uka. SD615 er mer enn rask nok for meg, spiller ikke noe krevende, bare litt puzzle/kabal og slikt. Nesten stock 5.1.1 android også, som er et pluss.

Lenke til kommentar

Syns prisene VELDIG stive for en nexus telefon, ett av fortrinnene var jo pris.

 

F.eks galaxy s6 er ofte nede rundt 4700,- for standard 32Gb utgaven, så jeg hadde nesten ventet nexus 6P til en lavere pris enn dette.

 

Ellers har jeg ikke mye å klage på, med unntak av den alltid manglende minnekortplassen på nexus telefoner.

Etter min mening er det mer naturlig å sammenligne med Galaxy S6+, som er samme størrelse. Den koster 7 690,-. Da får man bl.a bedre kamera (etter all sannsynlighet) og trådløs lading, men 13% mindre batteri, Touchwiz (som jeg helst unngår) - og mye tregere Android-oppdateringer.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

OC-Freak:

Jeg vurderer også Moto X Play. Selv om den ikke er en Nexus, har den et ganske rent Android OS. Tror ikke den er til salgs i Norge ennå. Har du kjøpt den her eller fra utlandet?


Hva gjør at du vil karakterisere kameraet som "greit"? Det er altså en del for og mot.

Hvordan synes du den er når det gjelder antenner (2G, 3G, 4G-mottak og WiFi)?

 

 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

OC-Freak:

 

Jeg vurderer også Moto X Play. Selv om den ikke er en Nexus, har den et ganske rent Android OS. Tror ikke den er til salgs i Norge ennå. Har du kjøpt den her eller fra utlandet?

 

Hva gjør at du vil karakterisere kameraet som "greit"? Det er altså en del for og mot.

 

Hvordan synes du den er når det gjelder antenner (2G, 3G, 4G-mottak og WiFi)?

Dustinhome har Moto X Play på lager, og har i morgen som estimert dato for Moto X Style (https://www.dustinhome.no/product/5010879137/motorola-moto-x-style).

Lenke til kommentar

Har hatt iPhone lenge. Men denne interesserer meg veldig. Eneste problemet er at jeg får forhandler abbo gjennom jobben men da må jeg ta det gjennom operatøren og jeg tviler på at de kommer til å selge denne.

 

Litt kjipt å betale full pris når jeg kan få Fks en iPhone 6s til ca 2500 kr uten binding/nedbetaling. Men syntes den ser forbanna sexy ut.

Lenke til kommentar

Kameraet får skryt fra DxO Mark: http://www.dxomark.com/Mobiles/Google-Nexus-6P-review-Serious-contender-for-mobile-photography

 

De rangerer kameraet som #2 etter Samsung S6E med LG G4 på #3. 

 

Merk: "We’ve put a pre-release sample of the Nexus 6P through our industry-standard image quality tests prior to today’s launch and are delighted to bring you the results."

Tror kanskje jeg må vurdere Nexus 6P selv om den er ganske stor med sine 5,7"... :hmm:
 
Lenke til kommentar

Var egentlig ganske klar på at jeg skulle kjøpe Nexus 5x men nå er jeg ikke sikker likevel. Rapportene om at den er mer kompakt enn man skulle tro på forhånd gjør meg nysgjerrig på 6P. I tillegg har den 3 gb ram istedet for 2. 

 

Blir spennende om batteriet varer lenger enn Nexus 5x, da den har riktignok mindre batteri, men den har også mindre oppløsning som igjen er mer batterivennlig.

 

Får vel vente med å lese noen anmeldelser først.

Endret av schnoog
Lenke til kommentar

Prisene for Nexus 6P/5X for UK er klare: http://www.engadget.com/2015/09/29/uk-pricing-nexus-5x-6p-pixel-c-chromecasts/

 

Nexus 5X 16: 339£ (ca 4300), 32: 379£ (ca 4800 kr).

 

Nexus 6P 32: 449£ (ca 5700), 64 (ca 6400): 499£, 128: 579£ (ca 7400 kr).

 

Edit: ser at hvis man f.eks. leser om Android M på Google Store så ser man prisene for hhv. N5X (16) og N6P (32) nederst på siden. N5X 16 - fra 4190 kr. N6P 32 - fra 5800.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

OC-Freak:

 

Jeg vurderer også Moto X Play. Selv om den ikke er en Nexus, har den et ganske rent Android OS. Tror ikke den er til salgs i Norge ennå. Har du kjøpt den her eller fra utlandet?

 

Hva gjør at du vil karakterisere kameraet som "greit"? Det er altså en del for og mot.

 

Hvordan synes du den er når det gjelder antenner (2G, 3G, 4G-mottak og WiFi)?

 

Kjøpte den hos dustinhome for en måned siden.

 

Kameraet tar gode bilder i dagslys, men er ikke blent de beste i mørke omgivelser og har ikke optisk bildestabilisering. Men det er bedre enn mange kameraer i dyrere telefoner likevel.........

 

Mottak er blant det beste jeg har vært borti for android telefoner. Wifi fungerer greit for meg, men har ikke testet hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...