Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Akkurat snakka med telenor. De skal ta inn begge Nexus-telefonene men de vet ikke når det blir å skje. Bare å smøre seg med tålmodighet og binde seg i 12 nye måneder :)

I flere tilfeller lønner det seg faktisk å kjøpe mobilen via en vanlig (billig) nettbutikk, for så å binde abonnementet i 12 måneder (altså uten mobil). Si du velger å kjøpe Nexus 6P til 5 690,- + Telenor Mobil S bundet i 12 måneder til 219,- pr. måned (istedenfor 249,-) = 8 318,-. Noen ganger kan dette være langt billigere enn å kjøpe mobil og abonnement i en pakke. :)

Har ikke hørt om å binde et abonnement uten tlf før, og kan ikke se at det er mulig å gjøre på f.eks Telenor sine nettsider? Uansett pleier det å være veldig lønnsomt å kjøpe mobil+tlf og binde seg i 12 måneder, sparer ofte store penger, pluss fint om man ikke har 6000 kr til overs.
Bare å ringe inn til kundeservice. Har gjort dette på Djuice nonstop m. Istedenfor 249,- betaler jeg 219,- i måneden. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp support melder at du kan sette inn minnekort (!) Litt av ein produktspesialist. 

 

 
Elkjøp Johanne 
· 8 timer siden  
 

Hei,

Denne telefonen kommer kun med 32 GB internt minne, men du kan sette inn et minnekort med opptil 128 GB lagringsplass. Trykk på lenken under for å komme til et kompatibelt minnekort. Dette er på 32 GB slik at det til sammen blir 64 GB lagringsplass.

Hilsen Johanne, produktspesialist.

Lenke til kommentar

 

Elkjøp support melder at du kan sette inn minnekort (!) Litt av ein produktspesialist. 

 

 
Elkjøp Johanne  
· 8 timer siden  
 

Hei,

Denne telefonen kommer kun med 32 GB internt minne, men du kan sette inn et minnekort med opptil 128 GB lagringsplass. Trykk på lenken under for å komme til et kompatibelt minnekort. Dette er på 32 GB slik at det til sammen blir 64 GB lagringsplass.

Hilsen Johanne, produktspesialist.

 

Enten vet hun noe resten av verden ikke vet, eller så bør hun ikke smykke seg med tittelen spesialist...  :tease:

Lenke til kommentar

Skjønner uansett ikke helt "hypen" rundt minnekort. Flash leser og skriver jo vesentlig fortere. 

Må faktisk si meg helt enig. Av en eller annen grunn liker jeg når ting er "fast" hvis det går an å si... Gjelder egentlig både batteri og minnekort, men smaken er som baken.

Lenke til kommentar

 

Skjønner uansett ikke helt "hypen" rundt minnekort. Flash leser og skriver jo vesentlig fortere. 

Problemet er at man må ofte betale en god del mer for ekstra innebygd lagring kontra minnekort.

 

 

Men minnekort og flash kan ikke sammenlignes, så hvordan kan det være så veldig relevant da? Leser og skriver i mange tilfeller 3-4 ganger raskere enn class 10. 

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner uansett ikke helt "hypen" rundt minnekort. Flash leser og skriver jo vesentlig fortere. 

Problemet er at man må ofte betale en god del mer for ekstra innebygd lagring kontra minnekort.

 

 

Men minnekort og flash kan ikke sammenlignes, så hvordan kan det være så veldig relevant da? Leser og skriver i mange tilfeller 3-4 ganger raskere enn class 10. 

 

Det er ofte ikke like viktig når det kommer til mobiltelefoner da selve operativsystemet er lagret på flash og man egentlig sjeldent utfører oppgaver med store filer. Som oftest så lagrer man musikk, bilder og video på minnekortet. Hastighetene på minnekort fungerer helt fint til å spille av/vise disse filene. Heller ikke det å spille inn HD-videoer og lagre på minnekortet tar særlig lang tid.

De største forskjellene kommer nok om man skal lagre appdata på minnekortet. Da kan det ta litt ekstra tid å åpne/laste inn en app, men det må være en ganske stor app for at man virkelig skal merke forskjellen.

 

Selv har jeg bestilt 128 GB-versjonen. Kanskje litt overkill for meg, men det var jo billigere enn flere av de andre toppmodellene som har 16/32 GB.

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner uansett ikke helt "hypen" rundt minnekort. Flash leser og skriver jo vesentlig fortere. 

Problemet er at man må ofte betale en god del mer for ekstra innebygd lagring kontra minnekort.

 

 

Men minnekort og flash kan ikke sammenlignes, så hvordan kan det være så veldig relevant da? Leser og skriver i mange tilfeller 3-4 ganger raskere enn class 10. 

 

 

Det er jo isåfall ofte telefonens feil, det er mange minnekort med over 100 MB/s i lesehastighet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Skjønner uansett ikke helt "hypen" rundt minnekort. Flash leser og skriver jo vesentlig fortere. 

Problemet er at man må ofte betale en god del mer for ekstra innebygd lagring kontra minnekort.

 

 

Men minnekort og flash kan ikke sammenlignes, så hvordan kan det være så veldig relevant da? Leser og skriver i mange tilfeller 3-4 ganger raskere enn class 10. 

 

 

Det er jo isåfall ofte telefonens feil, det er mange minnekort med over 100 MB/s i lesehastighet.

 

AtW

 

 

UFS 2.0 HS-G2 har opp til 750 MB/s i lesehastighet. Leser 450 MB/s til vanlig. Minnekort-teknologien i telefoner (merk telefoner), er ikke helt der enda for å si det mildt. Samme opplegget i Nexus 6P. 

 

UFS-vs-eMMC-speeds-710x139.jpg

 

UFS-Slide-710x549.jpg

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

 

Hva slags type lagring er det Nexus 6P har?

 

 

NAND, med UFS som filsystem (veldig populært i UNIX-miljøet).

 

eMMC som er tidligere brukt er jo en pakke som inneholder flash-minne og minne-kontroller i samme pakke.

UFS i denne sammenheng betyr vanligvis unified flash storage, som er en ny type flash pakke som skal erstatte Emmc. Nexus 6p har ikke ufs, men Emmc 5.0.

 

Angående filsystem har jeg ikke hørt om noen som bruker ufs filsystemet, det vanligste tror jeg er ext4 og f2fs.

Lenke til kommentar

 

 

Hva slags type lagring er det Nexus 6P har?

 

NAND, med UFS som filsystem (veldig populært i UNIX-miljøet).

 

eMMC som er tidligere brukt er jo en pakke som inneholder flash-minne og minne-kontroller i samme pakke.

UFS i denne sammenheng betyr vanligvis unified flash storage, som er en ny type flash pakke som skal erstatte Emmc. Nexus 6p har ikke ufs, men Emmc 5.0.

 

Angående filsystem har jeg ikke hørt om noen som bruker ufs filsystemet, det vanligste tror jeg er ext4 og f2fs.

Du har helt rett, feil fra min side. Jeg som blandet inn S6 og 6P. Takk :)

Endret av Sermoni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...