Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Han på elkjøp sa forresten at 9.11 var bekreftet release dato, så hvis vi er heldig kan vi kanskje bestille på google store allerede på mandag :)

 

Tror vi kan si det ja - alt tyder på at bestilling/betaling blir mulig fra 09.11, og utsending times slik at vi har tlf i hånd mellon 16.11 og 18.11 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Han på elkjøp sa forresten at 9.11 var bekreftet release dato, så hvis vi er heldig kan vi kanskje bestille på google store allerede på mandag :)

Tror vi kan si det ja - alt tyder på at bestilling/betaling blir mulig fra 09.11, og utsending times slik at vi har tlf i hånd mellon 16.11 og 18.11 :)

Krysser fingrene for det. Virker logisk ihvertfall. :D

 

EDIT: Snakket akkurat med Lefdal, og de sa (som det også står på nettsiden deres) at ny forespeilet release fra Google er 16/11. Hvis salg på Google Store tilsvarer Nexus 5X (1 uke før release, 9/11), er det mulig at Nexus 6P vil legges ut for salg 9/11 (også 1 uke før release, 16/11). Det burde ihvertfall skje noe neste uke vil jeg tro!  :wee:

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

 

 

Han på elkjøp sa forresten at 9.11 var bekreftet release dato, så hvis vi er heldig kan vi kanskje bestille på google store allerede på mandag :)

Tror vi kan si det ja - alt tyder på at bestilling/betaling blir mulig fra 09.11, og utsending times slik at vi har tlf i hånd mellon 16.11 og 18.11 :)

Krysser fingrene for det. Virker logisk ihvertfall. :D

 

EDIT: Snakket akkurat med Lefdal, og de sa (som det også står på nettsiden deres) at ny forespeilet release fra Google er 16/11. Hvis salg på Google Store tilsvarer Nexus 5X (1 uke før release, 9/11), er det mulig at Nexus 6P vil legges ut for salg 9/11 (også 1 uke før release, 16/11). Det burde ihvertfall skje noe neste uke vil jeg tro!  :wee:

 

 

Jah, satser på det!

Jeg fikk jo solgt S6en igår, så sitter nå med frøknas iPhone 4S... HELDIGVIS kommer en kamerat innom meg med en Note 3 jeg kan få låne inntil videre! #Venneraltså  :w00t:

 

EDIT: ENDELIG kom Note3! iPhone skjermen var ALT for liten x)

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

 

Føøøøøøkkk....

 

lefdalsucks.jpg

 

.... Er det muuuuuliiiiiig.... :(

Samme dama jeg snakket med i stad, og hun nevnte ikke noe av det der... :(

 

 

Nei hadde hun sagt noe uten å bli spurt er det jo et større potensiale for at kunden ikke handler..

 

Lefdal+Elkjøp er forøvrig den største møkka vi har tillatt i det norske markedet, etter min mening. Deler system, eiere, hovedlager, nettsider - men er å betegne som "konkurenter" :p At konkuransetilsynet ikke har sagt NEI til det, synes jeg er HELT sykt :p

Lenke til kommentar

 

 

Føøøøøøkkk....

 

.... Er det muuuuuliiiiiig.... :(

Samme dama jeg snakket med i stad, og hun nevnte ikke noe av det der... :(
Lurer på hvor mye tid kundebehandlere må "kaste bort" på spørsmål av typen "når kommer produkt X"?

 

Sikkert alt for mye! :) Hadde de ikke bevist at de gang på gang ikke klarer å legge ut oppdatert informasjon i tide, så hadde jeg helt sikkert ikke spurt :)

 

Denne saken er av en karakter hvor butikker tar pengne til folk, UTEN å informere om endringer i bestillingen , ved f.eks datoendring.

 

Veldig dårlig kundebehandling, synes jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Føøøøøøkkk....

 

.... Er det muuuuuliiiiiig.... :(

Samme dama jeg snakket med i stad, og hun nevnte ikke noe av det der... :(
Lurer på hvor mye tid kundebehandlere må "kaste bort" på spørsmål av typen "når kommer produkt X"?

 

Når det gjelder villedende informasjon slik man kan se på Lefdals sider, er dette ganske alvorlig. Når Lefdal opplyser på sine nettsider at de skal sende enheten til forbruker 9/11 (evt. 16/11 slik det har blitt endret nå), men besitter informasjon at dette ikke er tilfellet (nå sier de 23/11), er dette både uheldig for forbruker og for andre butikker med tanke på konkurranse hensyn.

 

Kan være enig i at det sikkert blir en del "bortkastet tid" for diverse kundebehandlere. Men jeg mener at når de ikke klarer å opplyse kunden på korrekt vis med oppdatert informasjon, har de ikke andre å takke enn seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Føøøøøøkkk....

 

.... Er det muuuuuliiiiiig.... :(

Samme dama jeg snakket med i stad, og hun nevnte ikke noe av det der... :(
Lurer på hvor mye tid kundebehandlere må "kaste bort" på spørsmål av typen "når kommer produkt X"?

 

Når det gjelder villedende informasjon slik man kan se på Lefdals sider, er dette ganske alvorlig. Når Lefdal opplyser på sine nettsider at de skal sende enheten til forbruker 9/11 (evt. 16/11 slik det har blitt endret nå), men besitter informasjon at dette ikke er tilfellet (nå sier de 23/11), er dette både uheldig for forbruker og for andre butikker med tanke på konkurranse hensyn.

 

Kan være enig i at det sikkert blir en del "bortkastet tid" for diverse kundebehandlere. Men jeg mener at når de ikke klarer å opplyse kunden på korrekt vis med oppdatert informasjon, har de ikke andre å takke enn seg selv.

 

 

This! ^  :)

Lenke til kommentar

 

 

Føøøøøøkkk....

 

lefdalsucks.jpg

 

.... Er det muuuuuliiiiiig.... :(

Berre det her ikkje får konsekvensar for tilgjengelegheit i Google Play Store  :confused:

 

 

Håper dette har skjedd fordi Google vil ha første batchen for seg selv :D

 

Ja satsar på det :-) hugsar med grøss og gru at Nexus 6 ikkje vart tilgjengeleg i Play store før på nyåret (2015) sjølv om den var lansert 29 oktober 2014, og veldig sporadisk tilgjengelegheit i norske (nett) butikkar til langt ut i desember 2014. 

Lenke til kommentar

Vel, nystad97, det er ikke så veldig alvorlig om de sier én dato, og så blir det forskyvet en uke. Er snakk om release av en telefon her. Et fly som er 30 min forsinket forårsaker mer bry enn det der, og det skjer relativt ofte :)

 

Hva er det for en sammenligning? Det kan være vell så "alvorlig" for noen, at den blir dyttet 1dag, for ikke å snakke om 1 uke, 2 uker eller 5.

 

Jeg, f.eks, har ikke telefon som møter mine behov atm, og skal straks inn i en eksamenperiode (er vell allerede i en...), hvor utvikling og spesielt da telefonen min er ekstremt viktig - så for meg, som f.eks avhenger av en Nexus 6P for å gjennomføre planlagt arbeid, så er det faktisk ekstremt mye mer viktig at jeg får en telefonen innen et viss dato - enn om flyet er 30min forsinket ;)

 

Synes det er rart av deg og selv konkludere med hva som "forårsaker mer bry enn det her" og at det "er snakk om release av en telefon her".

 

Til syvende og sist handler det ikke om hva som er "alvorlig" for Ola eller Kari, det handler om at det er sleip markedsføring og oppgi en dato på nett, og en annen over chat. I tilegg skriver flere at de har vært i kontakt med f.eks Elkjøp/Lefdal og ikke fått oppgitt samme informasjon som gis til andre kunder. Det er frekt, synes jeg.

 

Det her handler om å kaste lys over dårlig kundebehandling, rett og slett :)

Endret av Buckzie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, nystad97, det er ikke så veldig alvorlig om de sier én dato, og så blir det forskyvet en uke. Er snakk om release av en telefon her. Et fly som er 30 min forsinket forårsaker mer bry enn det der, og det skjer relativt ofte :)

Neida, sier ikke at det er verdens undergang. ;) Bare påpeker at dersom det er gjort bevisst (så langt har Lefdal forskyvet fristen med 14 dager uten å opplyse dette på en god måte - står fortsatt 9/11 noen steder, og 23/11 er ikke nevnt i det hele tatt), noe det ofte ikke er da det er vanskelig å spå slike ting, kan det anses som ganske alvorlig dersom det er snakk om uker med forsinkelse (markedsføringsloven §7 b)). Selger har også plikt til å varsle kjøper dersom forsinkelse skulle oppstå (forbrukerkjøpsloven §25). I tillegg kan det koste andre bedrifter stort ved at de mister kunder som følge av at bedrift A sier de kan oppfylle leveransen mye snarere enn bedrift B. Til slutt står kunden igjen som en lidende part som følge av forsinkelsen (forbrukerkjøpsloven §19).

 

Hvor alvorlig en forsinkelse er avhenger jo til syvende og sist av behovet hos forbrukeren. For noen kan et forsinket fly være verre enn en forsinket mobil, og vice versa. :)

Endret av Nystad97
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror vel noen hyper det opp til å være en større greie enn hva det er. Man snakker om noe som ikke har blitt gitt en offisiell release-dato, så at de da gjetter basert på tidligere erfaringer/informasjon fra distributør er vel legitimt? Særlig når de ser ut til å treffe innafor ei uke.

 

Og det at en 6P er ekstremt viktig for noen kjøper jeg ikke ;-) hadde en slik telefon vært SÅ viktig kunne man handlet en tilnærmet identisk en på butikken med en gang :-) at man har veldig lyst på den er en annen sak.

Lenke til kommentar

Og det at en 6P er ekstremt viktig for noen kjøper jeg ikke ;-) hadde en slik telefon vært SÅ viktig kunne man handlet en tilnærmet identisk en på butikken med en gang :-) at man har veldig lyst på den er en annen sak.

Det er vel opp til enhver å bestemme hva man synes er viktig. Noen synes en fotballkamp er livsviktig, mens noen synes en telefon er det. I dagens samfunn er telefoner mer enn bare en telefon. Det er kanskje den "partneren" man ser mest til. De aller fleste har med seg telefonen mer enn noe annet og bruker den gjennom hele dagen. Og "tilnærmet identisk" er ikke godt nok. De aller fleste topp-telefoner er relativt like både i ytelser, form og funksjon. Likevel så er det såpass mange forskjeller at det er som regel bare én telefon som er den man er ute etter.

 

Skjønner at ikke alle deler den gleden og forhåpningene som andre har angående telefoner, men oppførselen her inne er da helt normal. Slik har det vel alltid vært når det gjelder kommende produkter.  :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...