Gå til innhold

Microsoft: – 139 kroner for å se film i Windows 10, takk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Var det kabalen som kostet 12 kroner i måneden?

 

Uansett, her er den fullstendige prislisten:

 

Skru av PC uten å dra ut støpslet, kr 5 per måned.

Høyreklikking på utvalgte objekter: kr 7 per måned.

Komplett kalkulator (gratisversjonen kan ikke dele): kr 4 per måned.

Reklamefri Explorer, kr 7 per måned.

Tilgang til spesialtegn (ä, ö, ü, ë), kr 9 i engangspris.

 

Og så videre, og så videre

Barnslig slippery slope fallacy

 

 

Sier mannen som "argumenterer" med "whiners gonna whine"?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ro ned løken folkens. DVD-appen blir gratis for dem som oppgraderte fra en Windows-versjon som støttet DVD-avspilling:

 

 
"If you’re upgrading from Windows 7 Ultimate, Professional, Home Premium or Windows 8.1 with Media Center, then you will get Windows DVD Player for free. You don’t have to do anything, it will be installed as an automatic Windows Update. Microsoft says you'll be able to get it "free for a limited time"
Endret av Nuffern
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Eventuelt, hva med å gjøre noe skikkelig undersøkende journalistikk om hvorfor Windows 10, et operativsystem i 2015, ennå har en maksimal stilengde på 260 karakterer? Intervjue utviklere, sette opp utviklingsavdelingen hos Microsoft mot markedsavdelingen.

 

Det skulle jeg også gjerne sett, selv om jeg delvis vet svaret, fy faen så latterlig det er.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fortsatt 360 kr mindre enn hva Tek.no nettverket skal ha hvert år for at du skal få lese ekstra artiklene og se nettsiden uten reklame :p

 

Syns det begynner å bli vel mye av disse clickbait artiklene deres nå, kan dere ikke heller skrive en god å grundig artikkel om hvordan Microsoft endrer hele sin foretningsmodell for operativsystemer med mikrotransaksjoner istedet for betalt oppgradering? Kanskje kan dere til og med intervjue noen selv, eller dere kan sikkert finne en ferdig artikkel på engelsk som dere bare kan oversette slik dere pleier.

 

Eventuelt, hva med å gjøre noe skikkelig undersøkende journalistikk om hvorfor Windows 10, et operativsystem i 2015, ennå har en maksimal stilengde på 260 karakterer? Intervjue utviklere, sette opp utviklingsavdelingen hos Microsoft mot markedsavdelingen.

 

Enig.

 

Skulle gjerne også vist om de som betaler for Windows 10 direkte slipper noen av disse utgiftene (kabel osv).

 

Hjalp akuratt en som hadde fått problemer under oppgraderingen, og Windows versjonen han hadde ble borte. Han hadde også greit for 3-4 dager siden å rydde litt, og da greid å kaste Windows 7 disken med kode han hadde i fra før. Så da var det 1200,- til MS for ny Windows.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-194400

Denne artikelen forstår jeg lite av, 139 kroner for å se DVD i Windows 10? NEI. 139 kroner for å laste ned Microsoft sin DVD-avspiller app? JA.

 

Det er tusener av DVD-avspillere som er gratis. VLC fungerer i Windows 10..

Lenke til kommentar

Er det blitt en trend nå å daglig lage et par dissende artikler om windows 10 kan de jo være litt mere relevant enn dette.

Og skal man sammenlikne får man gjøre det mot forrige OS (windows 8/8.1).

Win 8 , som forøvrig Tek publiserte en artikkel om samme for tre år siden http://www.tek.no/artikler/ingen-dvd-avspilling-i-windows-8/108974

 

Tommyb lister så fint media og kodek tilgangene for alle tidligere os i sin post.

Lenke til kommentar
 

 

Tommyb lister så fint media og kodek tilgangene for alle tidligere os i sin post.

 

Jeg tok ikke med WIndows 3.11 for Workgroups.

 

Hehe.

 

Jeg har oppgradert fra 8.1 Pro with Media Center så jeg betaler kr 0,- ;)

Og det gjør alle de andre som hadde den tidligere også.

 

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_apps-insider_other/getting-the-windows-dvd-player-app/6c94b519-8b05-462e-a864-b7ad67d5c834?tm=1438117403084&auth=1

1. Q: What Windows editions are eligible for the free Windows DVD Player app when upgrading to Windows 10?

A: Windows 7 Home Premium, Professional, and Ultimate, and Windows 8/8.1 with Media Center

 

 

Men DVD skuffen kunne likesågodt vært brukt til koppholder.

 

 

Edit

:blush:  Hadde den jeg - uten å vite det. Sjekkes i windows update / advanced / update history KB3081704

post-35394-0-57979700-1438983024_thumb.jpg

Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...