Gå til innhold

Microsoft: – 139 kroner for å se film i Windows 10, takk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst?

Ja, Windows tilbyr en app (applikasjon) eller et program (som vi normale bruker å si) som lar deg spille av DVD. Vil du ha et gratisprogram bruker du VLC.

Hvorfor har dere ikke artikler på at man må betale mange tusen kroner for å redigere et bilde i os x? Da må man kjøpe photoshop. Unnlater dere å nevne gratisprogram da og?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvis jeg må betale for å kunne spille av DVD filmer 

 

Du ikke det. Du kan

 

Må, kan eller ikke nødvendig , artikkelen sier jo veldig mye som forvirrer

 

jeg skrev at hvis jeg må betale så vil jeg heller kjøp et program som lar mag også redigere og brenne video

 

gratis alternative programmer er vel og bra , men målspørsmålet er de dekker behovet på samme måte

 

forøvrig så har jeg i liten grad benyttet meg av avspillingsmulighetene  til mikrosoft

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Greit nok at microsoft tar betalt, men da burde de legge til noe bedre en windows mediaplayer for windows 7 eller mediacenter.

 

Tror uansett de fleste som vil betale satser heller på PowerDVD 15 eller WinDVD Pro 11

 

Spørs om det finnes særlig marked igjen for det. Og med dagens kronekurs så blir vi nordmenn "tapere".

Det er svært vanlig at utviklere av programvare ligger måneder foran i det å slippe en ny versjon til en ny Windows-generasjon (Windows 10). Men ikke med WinDVD laget av Corel. Kan hende streaming har gjort markedet for slik programvare surt.

 

http://www.windvdpro.com/en/products/windvd/pro/#tab=2

Lenke til kommentar

 

 

Hvis jeg må betale for å kunne spille av DVD filmer 

 

Du ikke det. Du kan

 

Må, kan eller ikke nødvendig , artikkelen sier jo veldig mye som forvirrer

 

jeg skrev at hvis jeg må betale så vil jeg heller kjøp et program som lar mag også redigere og brenne video

 

gratis alternative programmer er vel og bra , men målspørsmålet er de dekker behovet på samme måte

 

forøvrig så har jeg i liten grad benyttet meg av avskrivingsmulighetene til mikrosoft

 

 

Avskrivningsmuligheter til Mikrosoft. Hva er det du prater om? Driver du firma og spør oss om avskrivningsmuligheter? Kan du ikke velge selv om du ønsker å avskrive det i regnskapet ditt, uten å spørre Mikkesoft først?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ingen her som leser artikkelen? Står kommentert side opp og side ned med VLC. Men det står da tydelig i artikkelen og? Må bare lese hele?

 

Men hva er DVD igjen? Imponerende at en slik overskrift generer så mange klikk og ikke minst kommentarer. For noe som ingen bryr seg om lengre...

Lenke til kommentar

Huh, har aldri sett dere klage for at en må _kjøpe_ programvare før jeg. Dette begynner å ligne på en kampanje mot Microsoft.

 

Har hittil ikke sett en positiv overskrift over win10 jeg på tek.no. Når det er epler involverte finnes det ikke negative overskrifter.

 

Disse endringen går jo i negativ retning da klager man.

Når man fik noe gratis før , hvor skal man da plutselig betale for det ?

 

nå ser jeg heller ikke helt hensikten med  at  mikrosoft tar betaling så lenge det finnes gratis alternativer

hvis folk er lit fornuftige så må patenttrollene bite i sitronen

Lenke til kommentar

Disse endringen går jo i negativ retning da klager man.

Når man fik noe gratis før , hvor skal man da plutselig betale for det ?

 

Jeg vet det er no dritt å lese igjennom 3 sider av andres kommentarer før man får ytret sin egen mening, men det er likevel lurt å gjøre det. Har blitt presisert tidligere at Microsoft ikke har gitt dette gratis før. Lisensen har vært en del av en dyrere pakke.

 

Men det har alltid vært gratis alternativer. (I alle fall siden DVD-Jon fant en spillerprodusent som ikke krypterte nøkkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke riktig at du må betale for å se DVD filmer (plater) i Windows 10. Gå til startmenyen, Se alle Apper og naviger ned til "W". Der vil du finne Windows DVD Player. Høyre-klikk på den og du vil se at du kan legge den til både i Start Menyen og i Oppgavrelija. Da er det bare å putte en DVD film inn i DVD spilleren og velge Windows DVD Player. Det fungerer helt greit for meg - har prøvd flere - og det koster ingen ting.

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig at du må betale for å se DVD filmer (plater) i Windows 10. Gå til startmenyen, Se alle Apper og naviger ned til "W". Der vil du finne Windows DVD Player. Høyre-klikk på den og du vil se at du kan legge den til både i Start Menyen og i Oppgavrelija. Da er det bare å putte en DVD film inn i DVD spilleren og velge Windows DVD Player. Det fungerer helt greit for meg - har prøvd flere - og det koster ingen ting.

 

Fordi du betalte for DVD-lisensen til en tidligere Windows-versjon allerede, selv om du kanskje ikke var klar over det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er kodek'ene og programvaren fri for malware i den PotPlayer programvaren? Programmert av koreaner (er jo ikke synonymt med kjeltringer), freeware og i så måte lukket kildekode.

 

VLC har elendig kvalitet på enkelte videoklipp når man kjører dem (f.eks. MP4). Men VLC er ihvertfall åpen kildekode.

Lenke til kommentar

 

 

Var det kabalen som kostet 12 kroner i måneden?

 

Uansett, her er den fullstendige prislisten:

 

Skru av PC uten å dra ut støpslet, kr 5 per måned.

Høyreklikking på utvalgte objekter: kr 7 per måned.

Komplett kalkulator (gratisversjonen kan ikke dele): kr 4 per måned.

Reklamefri Explorer, kr 7 per måned.

Tilgang til spesialtegn (ä, ö, ü, ë), kr 9 i engangspris.

 

Og så videre, og så videre

 

Barnslig slippery slope fallacy

Morsomt var det flippety plippery woo

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Huh, har aldri sett dere klage for at en må _kjøpe_ programvare før jeg. Dette begynner å ligne på en kampanje mot Microsoft.

 

Har hittil ikke sett en positiv overskrift over win10 jeg på tek.no. Når det er epler involverte finnes det ikke negative overskrifter.

 

Disse endringen går jo i negativ retning da klager man.

Når man fik noe gratis før , hvor skal man da plutselig betale for det ?

 

nå ser jeg heller ikke helt hensikten med  at  mikrosoft tar betaling så lenge det finnes gratis alternativer

hvis folk er lit fornuftige så må patenttrollene bite i sitronen

 

Det er faktisk ingenting som har endret seg fra Windows 7 og Windows 8. For å se DVD'er i disse så måtte du WMC. For Windows 7 betydde det at du måtte ha Home Premium eller Ultimate. For Windows 8 så måtte du enten være tidlig ute og få WMC gratis etter oppgraderingen, eller kjøpe WMC i ettertid.

 

 

I Windows 10 så får du DVD-appen gratis om du oppgraderer fra Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 8 with Windows Media Center or Windows 8.1 with Windows Media Center.

 

 

Og jo Microsoft må betale for dette pga at rettighetshaverne vet at Microsoft har mye penger på bok, så om de selger/gir bort ett produkt som inneholder DVD-playback uten å betale royalties så blir de saksøkt og må betale mye mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg fatter ikkje ka dei driver med her. Først melker dei besteforeldre over heile landet med den jevla kabal prisen og no skal dei melke intetanande kunda for å sjå ein dvd. Dei av oss som har vokst opp med ein PC veit jo om alle dei gratis alternativa, men mor mi og besteforeldra mine veit det jo ikkje. Det her er jo skamlause utnyttelse av lojale kunder.

Lenke til kommentar

Eg fatter ikkje ka dei driver med her. Først melker dei besteforeldre over heile landet med den jevla kabal prisen og no skal dei melke intetanande kunda for å sjå ein dvd. Dei av oss som har vokst opp med ein PC veit jo om alle dei gratis alternativa, men mor mi og besteforeldra mine veit det jo ikkje. Det her er jo skamlause utnyttelse av lojale kunder.

De må jo tjene penger på en måte og når windows er gratis..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...