Gå til innhold

Microsoft: – 139 kroner for å se film i Windows 10, takk.


Anbefalte innlegg

Ikke for privatbrukerne, selv om man har 10 maskiner, som de færeste har, blir det bare 20$ som er ca 165 kr.

Det er en pris man godt kan betale.

 

Det skal microsoft ha 139 kr for per maskin. Uhørt.

Koster det MS $2 dollar i lisens, så koster det dem også noen kroner i å lage programvaren for å få lisensen til å fungere. Det koster også penger.

 

Det er også mulig at MS har satt prisen litt ekstra høy for å se hvor mange som gidder å betale for det når det finnes gratis alternativer. Når de ser at det er få nok som betaler, så kan de heller fjerne hele greia, og slippe å tenke på det mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg ser i denne tråden er det strengt tatt nesten ingen som ønsker å kjøpe deres DVD-avspiller, og da må også utviklingskostnadene fordeles på nesten ingen. Og prisen er likevel ikke så høy sammenlignet med andre betalte DVD-avspillere, men til gjengjeld sikkert konkurrentenes mye mer funksjonsrike? 

 

Uansett, et særdeles forståelig tiltak, når de kan spare to dollar per installasjon, for noe som tydeligvis ikke så mange ønsker å ha likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for privatbrukerne, selv om man har 10 maskiner, som de færeste har, blir det bare 20$ som er ca 165 kr.

Det er en pris man godt kan betale.

 

Det skal microsoft ha 139 kr for per maskin. Uhørt.

 

Skal de ha 139kr pr maskin? Meg bekjent kan du installere apper på flere maskiner. I Windows 8 så var vel antallet 81, men mener det har blitt redusert til rundt 10 i Windows 10. Om det er egne regler for denne DVD-spilleren vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg med denne artikkelen er at artikkelforfatter sitter som journalist i det som er norges desidert største hardwareside, og klarer å gjøre slike grunnleggende feil. Desverre har kvaliteten på artiklene (både det faktuelle og hviket nivå de legger seg på) falt betraktelig de siste årene.

 

Dette antar jeg er i jakten på mest mulig klikk for mest mulig reklameinntekter. Det er synd at ett nettsted som jeg leste i sin helhet hver dag for noen år siden, har I dag blitt redusert til en side jeg besøker annenhver dag og scroller over halvparten av artiklene.

 

Dere har mye å lære av f. eks Anandtech (F. eks Ian Cutress' review av Skylake).

 

AMEN!

HW.no var bra en gang i tiden, men har tapt seg betraktelig, og er i dag knapt over it-avisen nivå (sier vel seg selv når de tidvis bruker it-avisen som kilde).

 

Synd både Anand og Kristian Vattö har sluttet i Anand. Men kvaliteten på anandtech er fortsatt laaaangt over snittet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli lei av at alle skal ta betalt for alt, og det er jo ikke snakk om små summer en må ut med i løped av et år.

 

Sa opp mitt "Ekstra" super duper medlemskap etter denne artiklen. hardware.no var bra en gang men nå er det like greit å lese gratis sider uten reklame andre steder.

 

Det er ingen ting fantastisk med noe av det de skriver om og det er ikke mye nytt, mange ganger er det jo saker som en har lest andre steder for lengst.

 

Det blir neppe fornyet noe her.

Lenke til kommentar

jeg har brukt en del utgaver  av windows  opp gjennom årene

Da har det enten vær en oppgradering eller OEM utgave 

 

om jeg foretok en ren installasjon  av  en  oppgradering så var det nok at  installasjonsprosessen fikk lese lit på den originale platen så var oppgraderingen godkjent.

I de fleste tilfeller så beholder man tidligere snarveien på desktoppen eller i starmenyen

likevel så kan forkomme en del problemer der programmene nekter å fungere .og man må installere dem på nytt

 

mange ønsker jo også rydde opp på pcen når de bytter til nyere OS .

da foretar man en ren installasjon

Men da er det ofte et veldig styr med å måtte legge inn alle programmene på nytt

 

så da ville en mellom løsning være det beste

en ren  installasjon samtidig som man beholder snarveien fra forrige utgave

 

jeg har også en del informasjon på epost som jeg nødig vil miste

 

så spørmålet blir hva gjør w10 med de gamle snarveiene i w7  ?

Lenke til kommentar

jeg har også en del informasjon på epost som jeg nødig vil miste

 

så spørmålet blir hva gjør w10 med de gamle snarveiene i w7  ?

 

Når du begynner oppgraderinger får du spørsmål om du vil kjøre en tradisjonell oppgradering hvor du beholder alt, eller om du vil ha en "clean install" hvor den fjerner alt.

 

 

 

"Frivillig" oppgradering, helt til spill begynner å kreve DX12.

 

Er da fortsatt frivillig å oppgradere nå den tid kommer.

Endret av Zicos
Lenke til kommentar

 

Når du begynner oppgraderinger får du spørsmål om du vil kjøre en tradisjonell oppgradering hvor du beholder alt, eller om du vil ha en "clean install" hvor den fjerner alt.

 

Da er det jo ingen forbedring

Det jeg ønsker meg er jo en mellomting

 

Det kritiske vil jo være om programmene virker etter en oppgradering ( selv om Microsoft påstår at det skal virke ) .

Lenke til kommentar

 

 

Når du begynner oppgraderinger får du spørsmål om du vil kjøre en tradisjonell oppgradering hvor du beholder alt, eller om du vil ha en "clean install" hvor den fjerner alt.

 

Da er det jo ingen forbedring

Det jeg ønsker meg er jo en mellomting

 

Det kritiske vil jo være om programmene virker etter en oppgradering ( selv om Microsoft påstår at det skal virke ) .

Jeg oppgraderte fra 8.1 Pro . Alle programmer og spill virker etterpå , office 10 med alt av mail intakt.

Jeg tok image backup føre jeg begynte så om ting ikke går bra kommer man tilbake til start.

Hvis du vil rydde i windows installasjonen (add/remove programs) din får du gjøre det føre oppgradering .Eller etterpå , men føre er nok best.

Userprofilen din blir videreført.

 

Det er større forskjeller mellom windows 7 og 10 , enn windows 8.1 og 10.

Så erfaringer du ser andre har - se på hva de oppgraderer fra.

 

Brukere som har fiklet med windows installasjonen sin (register cleaners , ccleaner etc) har etter hva jeg observerer flere tilfeller med problemer enn de som ikke har modifisert noe i windowsen sin.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Uten spesial programmer vil det så og si være umulig å få ryddet opp i windows .

Man kan la være men da ligger det ofte mye slagg igjen etter programmer man har fjernet , som også vil forsinke systemet

 

på det punktet så vil en ren installasjon  hjelpe veldig , men da risikere man en masse "opprydding"  etter på for å få alt til virke slik man ønsker .

installerer man over ( altså en ekte oppgradering)  så risikerer man også å få  med mye slagg fra av-installere programmer

 

hvordan skal man kunne installere uten så mye ekstra arbeid før og etter installasjonen ?

Lenke til kommentar

Det ligger ikke slagg igjen etter at man fjerner et program fra add/remove programs.

Ligger det igjen noen keys fra software firmaet i registeret er dette å anse som ubetydelig og latt være igjen bevisst. Dette er informasjon som kommer i fra Mark Russinovich i forbindelse med diskusjon om register cleaners og hvordan firmaer som selger disse gir feilaktige inntrykk.

Det er en placebo effekt og idag blitt til myter og har ingenting med ytelse eller noe i den duren å gjøre.

 

Edit:

Man sletter ikke programfiler eller filer i \Program Files\ .\Program Files (x86)\ manuelt.

Like lite som man sletter benyttede register oppføringer om installerte programmer enten manuelt eller med register programmer.

Det er dette jeg mener med å fikle med windows installasjonen,

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det ligger ikke slagg igjen etter at man fjerner et program fra add/remove programs.

Ligger det igjen noen keys fra software firmaet i registeret er dette å anse som ubetydelig og latt være igjen bevisst. Dette er informasjon som kommer i fra Mark Russinovich i forbindelse med diskusjon om register cleaners og hvordan firmaer som selger disse gir feilaktige inntrykk.

Det er en placebo effekt og idag blitt til myter og har ingenting med ytelse eller noe i den duren å gjøre.

 

Edit:

Man sletter ikke programfiler eller filer i \Program Files\ .\Program Files (x86)\ manuelt.

Like lite som man sletter benyttede register oppføringer om installerte programmer enten manuelt eller med register programmer.

Det er dette jeg mener med å fikle med windows installasjonen,

 

Det heter seg at det ikke skal ligge noe igjen etter en av-installering.

min erfaring sier noe helt annet

 

man kan komme til det punktet at registret blir for stort og tregt

det hender også at slagg etter et program er i veien for et annet , nettop fordi av-installeringen ikke har gjort en god jobb

noen programmer er også slik at man ikke kan fjerne dem  på en normal måte

Lenke til kommentar

 

Det ligger ikke slagg igjen etter at man fjerner et program fra add/remove programs.

Ligger det igjen noen keys fra software firmaet i registeret er dette å anse som ubetydelig og latt være igjen bevisst. Dette er informasjon som kommer i fra Mark Russinovich i forbindelse med diskusjon om register cleaners og hvordan firmaer som selger disse gir feilaktige inntrykk.

Det er en placebo effekt og idag blitt til myter og har ingenting med ytelse eller noe i den duren å gjøre.

Edit:

Man sletter ikke programfiler eller filer i \Program Files\ .\Program Files (x86)\ manuelt.

Like lite som man sletter benyttede register oppføringer om installerte programmer enten manuelt eller med register programmer.

Det er dette jeg mener med å fikle med windows installasjonen,

 

Det heter seg at det ikke skal ligge noe igjen etter en av-installering.

min erfaring sier noe helt annet

 

man kan komme til det punktet at registret blir for stort og tregt

det hender også at slagg etter et program er i veien for et annet , nettop fordi av-installeringen ikke har gjort en god jobb

noen programmer er også slik at man ikke kan fjerne dem på en normal måte

Alt jeg kan si da er at du bruker feilaktige og/eller lugubre programmer.

Det med avinstallering og ligge igjen er nok ikke riktig oppfattet. Om du installerer noe med trial periode i 30 dager skal du ikke bare kunne avinstallere det etter 30 dager for å installere det på nytt.

Registeret blir ikke stort og tregt. Men dette er off-topic ift tråden så jeg stopper der.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...