Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Prøv å restart maskinen, kanskje det ligger masse brukere innlogget som stjeler diskplass. Men det har du vel gjort mange ganger allerede...

 

Vi har en PC som er sånn at den får null diskspace hvis flere brukere er logga inn samtidig. Etter en restart har C plutselig 1GB free igjen. Sett pagefila til 1,5x minne, så den ikke bygger seg opp automatisk. Det er et slags ekstra minne som tar harddiskplass.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har WinDirStat på ei minnepenn, men det var ikke nok diskplass til å installere det. Etter å ha fjerna hibernation-fila fikk jeg 6 GB ledig plass, og så fikk jeg flytta noen hundre MB med bilder og PDF-er, slik at jeg endelig kunne åpne Outlook i safe mode, og komprimere .OST-fila fra 9,5 GB til 7 GB, slik at han kunne sette i gang med det han egentlig skulle gjøre i dag (bortsett fra å skrive leder og diverse) … Rydde opp i innboksene, både sin egen og nyhetsredaksjonens.

 

I morgen skal jeg tvinge ham til å restarte maskina og installere alle oppdateringene som ligger og venter. Han sier han ikke kan restarte, fordi det er så mange oppdateringer som venter, men det blir jo ikke færre av at han utsetter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...