Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://certbot.eff.org

 

Er ikke værre en det.

 

ssh til domenet og kjør for eksempel for domenet:

sudo certbot certonly --webroot -w /var/www/resistansen -d resistansen.no -d www.resistansen.no
/var/www/resistansen er location hvor du fysisk lagrer domenet, de to etter er domenene du ønsker tilknyttet.

 

 

Jeg antar det betyr at jeg må lære meg SSH / Linux? :p Vi var aldri innom det da jeg gikk på IKT for … 12 - 13 år siden. Da var det Windows Server og Novell.

Lenke til kommentar

 

https://certbot.eff.org

 

Er ikke værre en det.

 

ssh til domenet og kjør for eksempel for domenet:

sudo certbot certonly --webroot -w /var/www/resistansen -d resistansen.no -d www.resistansen.no
/var/www/resistansen er location hvor du fysisk lagrer domenet, de to etter er domenene du ønsker tilknyttet.

 

 

Jeg antar det betyr at jeg må lære meg SSH / Linux? :p Vi var aldri innom det da jeg gikk på IKT for … 12 - 13 år siden. Da var det Windows Server og Novell.

 

Har du en VPS eller ett webhotell? Tipper sistnevnte, og da hjelper det lite med Lets Encrypt, som jeg har forstått det.

 

Tenk å være nerd, og samtidig så lite nerd... :fun:

Lenke til kommentar

 

 

https://certbot.eff.org

 

Er ikke værre en det.

 

ssh til domenet og kjør for eksempel for domenet:

sudo certbot certonly --webroot -w /var/www/resistansen -d resistansen.no -d www.resistansen.no
/var/www/resistansen er location hvor du fysisk lagrer domenet, de to etter er domenene du ønsker tilknyttet.

 

 

Jeg antar det betyr at jeg må lære meg SSH / Linux? :p Vi var aldri innom det da jeg gikk på IKT for … 12 - 13 år siden. Da var det Windows Server og Novell.

 

Har du en VPS eller ett webhotell? Tipper sistnevnte, og da hjelper det lite med Lets Encrypt, som jeg har forstått det.

 

Tenk å være nerd, og samtidig så lite nerd... :fun:

 

Webhotell, ja.

 

Jeg har aldri kalt meg selv nerd, så det går greit. Jeg har ambisjoner om å bli det innen et eller annet fagfelt engang, men enn så lenge har det blitt med tanken. Jeg er alt for giddalaus til å fokusere så mye på ett (eller flere) felt. :tease:

Lenke til kommentar

Snakket noen dager med en jente på snapchat.

Så sender hun i dag at hun skal dra fra skolen midt på dagen for å møte bae. Siterer "bae er i leiligheten sin og klar for meg ;););)".

Så sender jeg noe da, som jobber eller studerer bae, og siste jeg sendte var "ligger bae naken i sengen for deg nå", siden jeg tolket det slik på den første snappen.

 

Tilbake noen timer senere får jeg en jæævlig rage snap med bare "hva faen feiler det deg snakker drit om folkene mine, fjern deg plis" osv osv. Så blokkerte hun meg.

Fulgte hun på Insta så sendte melding der og skrev "hva faen, hva var det for noe" liksom.

 

Så får jeg svar: "Hva faen er ditt problem? Drittsekk eller? Skjønner ikke? Snakker drit om folkene mine én gang til og de klæsser deg i trynet, taper ;-)"

 

Altså.

1nb2ok.jpg

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...