Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slo over på kampen NYC - Toronto. Er Canadisk fotball også på frammarsj Jjkoggan, i likhet med Usa?

Hockey blir alltid mest populær i Canada men interesse i fotball også øker i canada. Forskjellen mellom USA og Canada er at 20% interesse i Canada er mye lavere enn 20% interesse i USA. Fotball i usa trenger ikke å bli mest populær til å bli en stormakt i fotball.
Lenke til kommentar

Ser at Giovinco spiller for Toronto. Hva faen? 28 år gammel og han drar fra Juventus til Canada??

Get used to it. MLS begynner å tiltrekke yngre flinke europeiske spillere. MLS målet blir å øke nivået til å bli blant topp 5 ligaen i verden. Det tar lang tid, men blir ikke umulig hvis interessen fortsetter til å øke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, så lenge de ikke kan friste med CL o.l. Så tror jeg ikke de aller største stjernene vil dit. Jeg vil nå si at det å ha en MLS-tittel har mindre verdi enn enn tittel i en europeisk liga.

Det mente også flere ikke så lenge siden om EPL. Mls og USA har flere fordeler som skal tiltrekke noe av de alle største stjerner hvis nok penger strømmer inn, ikke minst når det kommer en eller flere amerikansk superstjerner

 

Frykter du en voksende MLS? Hvis så, hvorfor?

Lenke til kommentar

Frykter du en voksende MLS? Hvis så, hvorfor?

Ikke på noen som helst måte. Tidsforskjellen vil faktisk hindre MLS fra å bli superpopulær i Europa. Hvis de legger om på når kampene spilles vil det være negativt for amerikanerne, og det vil de vel neppe heller. Det er KUN positivt hvis MLS blir en god liga, gjerne topp 4 beste ligaer i verden, noe vi ikke vil få målt siden de ikke er med i en turning som kjemper mot Europas beste lag. Flere fotballstjerner er bare bra, og Amerika har nok av folk å ta av. 

 

I tillegg er det bra for VM med flere nasjoner som kan være med på å vinne, bare gøy spør du meg. At MLS plutselig skal bli mer populært enn PL er i mine øyner totalt urealistisk. 

Lenke til kommentar

 

Tja, så lenge de ikke kan friste med CL o.l. Så tror jeg ikke de aller største stjernene vil dit. Jeg vil nå si at det å ha en MLS-tittel har mindre verdi enn enn tittel i en europeisk liga.

Det mente også flere ikke så lenge siden om EPL. Mls og USA har flere fordeler som skal tiltrekke noe av de alle største stjerner hvis nok penger strømmer inn, ikke minst når det kommer en eller flere amerikansk superstjerner

 

Frykter du en voksende MLS? Hvis så, hvorfor?

 

 

Hva kan MLS vise til da som europeisk fotball ikke kan? Mye reising, liten internasjonal oppmerksomhet og avdanka spillere? Jeg tror ikke penger betyr så mye for enkelte spillere at de heller vil spille i MLS enn i Spania, Italia, England, Tyskland osv. OM MLS skulle blitt en betydningsfull liga måtte vel MLS implementert seg i CL osv. men det hadde igjen blitt urettferdig mot andre lag fra andre verdensdeler. Så nei, for oss i Europa tror jeg ikke det å se kamper kl 04.00 vil bli en hit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OM MLS skulle blitt en betydningsfull liga måtte vel MLS implementert seg i CL osv. men det hadde igjen blitt urettferdig mot andre lag fra andre verdensdeler. Så nei, for oss i Europa tror jeg ikke det å se kamper kl 04.00 vil bli en hit.

Hva med CL er rettferdig? Ser ikke noen grunn til at ikke MLS kunne bli med i CL en gang i fremtiden. Alt handler om penger..

Lenke til kommentar

CL drives av UEFA. Om UEFA skal åpen opp for at CONCACAF lag blir med så er det vel mer sannsynlig at FIFA setter igang en internasjonal klubbturnering. Jeg kan heller ikke se for meg at FA skal få tid til å sende lag til USA midt i uken når dem så vidt klarer å lage et kampprogram som gjør at engelske lag kan dra til Spania. Jeg tror heller ikke spillere osv. er så veldig interessert i en slik ordning heller. Europeisk fotball har en så stor status at det å inkludere MLS vil gi en minimal øking på status. De med fotballinteresse i USA følger allerede med på CL osv.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Hvordan ser du for deg at det skulle fungere i praksis? MLS-lag skal bruke 12 timer på reise 2 ganger i uka nesten hver eneste uke i en periode? Så har du returkampen, tror du at de største lagene uten videre vil gå med på å reise helt dit? Det vil gå utover ligaen. Hva med det faktum at de ligger under et helt annet kontinentalt fotballforbund. Med det kommer det masse juridisk ting og tang også; rettigheter, penger, rettigheter og penger osv.

Og hvis MLS skal få lov så vil jo også andre bli må.

Den fremtiden ligger iallefall langt unna.

Noe som er mye mer sannsynlig er at det opprettes en ny mindre turnering hvor de beste lagene fra hvert kontinent møter hverandre. Har jo allerede FIFA Klubb-VM, men det er for lite prestisje pga mangelen på konkurranse. Skal ikke se bort ifra at de gjør endringer på den om en 10-15 års tid.

Lenke til kommentar

 

OM MLS skulle blitt en betydningsfull liga måtte vel MLS implementert seg i CL osv. men det hadde igjen blitt urettferdig mot andre lag fra andre verdensdeler. Så nei, for oss i Europa tror jeg ikke det å se kamper kl 04.00 vil bli en hit.

Hva med CL er rettferdig? Ser ikke noen grunn til at ikke MLS kunne bli med i CL en gang i fremtiden. Alt handler om penger..

 

 

Dette har vi diskutert en million ganger nå. Skjer ikke at Europeiske klubber går med på reise til USA for å spille midtuke-kamper i Champions League.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...