Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)


Anbefalte innlegg

 

EASTERN CONFERENCE (Seed in Parentheses)

 

Byes to Conference Semifinals:

(1) New York Red Bulls, (2) New England Revolution

 

Conference Knockout Round Matches:

(3) Columbus Crew SC vs. (6) Montreal Impact

(4) D.C. United vs. (5) Toronto FC

WESTERN CONFERENCE (Seed in Parentheses)

Byes to Conference Semifinals:

  (1) LA Galaxy, (2) Vancouver Whitecaps  

 

Conference Knockout Round Matches:

(3) FC Dallas vs. (6) Portland Timbers

(4) Seattle Sounders vs. (5) Sporting Kansas City

 

Dette her er MLS Cup slik den ville blitt satt opp med dagens tabell som utgangspunkt.

 

Jada-  Jeg har sesongkort til Columbus Crew. Gleder meg når playoffs begynner, selv om det blir ganske kaldt I Columbus I Desember..  De spiller mye bedre fotball enn I fjor.  Ganske underholdende også.  Det som gjør det intersannt er at intet lag dominerer som ofte skjer I Europa. 

 

Jeg skal til Seattle I 2016 forresten til å se på ditt lag.  Når Martins og Dempsey er I god form, spiller de meget underholdende football.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er det som er morsomt synes jeg. At det ikke nødvendigvis er de samme 2-3-4 lagene som dominerer tiår etter tiår.

 

Columbus Crew har vært underholdende å se på i de kampene jeg har sett dem.

 

Det er mange lag jeg vil karakterisere som sterke, og ikke så mange som er svake. Chicago Fire er vel kanskje det svakeste laget i år ut i fra det jeg har sett.

 

Sounders med og uten Martins og Dempsey er to helt forskjellige lag. Den perioden begge var ute over flere kamper var helt horribel!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I nattens kamper vant Toronto mot New York Red Bulls og ble klare for sin første playoff noensinne. De har et sterkt lag med Altidore, Bradley og ikke minst Giovinco. Giovinco er uten tvil den beste spilleren i MLS for tiden etter min mening. Det blir spennende å se hvor langt Toronto kommer i år. New York Red Bulls et langt på vei sikret førsteplass i Eastern Conference uansett med fem poengs ledelse med to kamper igjen å spille.

 

Samtidig som Toronto kunne juble ser det ut som en topp-2 plassering blir vanskelig om ikke umulig for Whitecaps etter nattens 0-2 tap mot FC Dallas. De er likevel ganske sikre på en playoffplass. Dallas er ganske sikre på en topp-2 plassering nå, og går i såfall rett inn i semifinale.

 

Portland tok en relativt sterk borteseier mot Real Salt Lake, og er i førersetet i kampen for den siste playoffplassen oi Western Conference - samtidig som playoff nå i praksis er umulig for Real Salt Lake med seks poeng opp og kun to kamper å gjøre det på.

 

Det blir et par fryktelig spennende uker fremover!

Lenke til kommentar

I nattens kamper vant Toronto mot New York Red Bulls og ble klare for sin første playoff noensinne. De har et sterkt lag med Altidore, Bradley og ikke minst Giovinco. Giovinco er uten tvil den beste spilleren i MLS for tiden etter min mening. Det blir spennende å se hvor langt Toronto kommer i år. New York Red Bulls et langt på vei sikret førsteplass i Eastern Conference uansett med fem poengs ledelse med to kamper igjen å spille.

 

Samtidig som Toronto kunne juble ser det ut som en topp-2 plassering blir vanskelig om ikke umulig for Whitecaps etter nattens 0-2 tap mot FC Dallas. De er likevel ganske sikre på en playoffplass. Dallas er ganske sikre på en topp-2 plassering nå, og går i såfall rett inn i semifinale.

 

Portland tok en relativt sterk borteseier mot Real Salt Lake, og er i førersetet i kampen for den siste playoffplassen oi Western Conference - samtidig som playoff nå i praksis er umulig for Real Salt Lake med seks poeng opp og kun to kamper å gjøre det på.

 

Det blir et par fryktelig spennende uker fremover!

Spennende kan man si vel! Jeg har allerede kjøpt playoff billetter til hjemmelaget mitt (columbus crew) og gleder meg til å se Giovinco (22 mål) mot Kamara (22 mål) på lørdag. Da får vi vite litt mer om playoffene
Lenke til kommentar

http://www.mlssoccer.com/post/2015/10/20/decision-day-everything-you-need-know?autoplay=true

 

Kun en hengekamp mellom Sporting Kansas City og Colorado Rapids gjenstår før Siste serierunde av seriespillet. Den siste uken har spennende ting skjedd, som blant annet Timbers' oppsiktsvekkende 5-2 seier borte mot LA Galaxy. Følger du lenken jeg har lagt ved vil du få en oversikt over alt som står på spill :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

New England Revolution snytt for straffe på overtid mot DC United, på stillingen 2-1 til DC. Jermaine Jones mistet hode, ble litt fysisk mot dommeren og fikk rødt kort og ganske sikkert en karantene i starten av neste sesong.

 

Forholdsvis underholdende kamp med straffebom (stolpeskudd) for DC i tillegg til et par-tre stolpeskudd fordelt mellom lagene - og en fantastisk New England-scoring.

 

Skulle gjerne sett Sounders - Galaxy, men den er ikke ferdig før nærmere klokka 05 norsk tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...