Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Patrick Viera til NYCFC

 

Jeg er ikke udelt positiv til det på vegne av NYCFC, men det er vel Manchester City som styrer den klubben, og de gjør vel som de vil.

 

Patrick Vieiras høyeste stilling har vel vært som reservelagstrener i City, men jeg håper han får dreisen på NYCFC. Egentlig er det trist at de sparket Kreis så fort, men det er jo Manchester City-tendensen. Spark alle som ikke lykkes på første forsøk.

Lenke til kommentar

Ja, landet er så merkelig på så mange områder at det ikke er til å beskrive engang. Likte at det måtte være medisinsk personell tilstede på kamper da, så lenge det lar seg gjennomføre, men det var strengt talt det eneste jeg likte også.

 

Snart får vel ikke barn lov å leke ute siden de kan skade seg.  

Lenke til kommentar

Ja, landet er så merkelig på så mange områder at det ikke er til å beskrive engang. Likte at det måtte være medisinsk personell tilstede på kamper da, så lenge det lar seg gjennomføre, men det var strengt talt det eneste jeg likte også.

 

Snart får vel ikke barn lov å leke ute siden de kan skade seg.

Norge er et rart land også, sett fra et annet synsvinkel enn det norske. Så du på det som skjer i NFL ville du forstår hvorfor flere amerikanere mener fotball er en "sissy sport" og også hvorfor det blir større oppmerksomhet på hodeskader. Men jeg antar det blir ikke mulig for deg å se på noe fra et amerikansk synsvinkel
Lenke til kommentar

Heading er en vesentlig del av sporten. Hodeskader skjer jo i alle sport, men det er absolutt ikke sammenlignbart med Amerikansk fotball. Idiotisk regel.

 

Som sagt så får vel ikke barn i Amerika lov å leke ute snart av de forskjellige statene. De har ikke råd å legge gummibelagt gang- og sykkelsti overalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heading er en vesentlig del av sporten. Hodeskader skjer jo i alle sport, men det er absolutt ikke sammenlignbart med Amerikansk fotball. Idiotisk regel.

 

Som sagt så får vel ikke barn i Amerika lov å leke ute snart av de forskjellige statene. De har ikke råd å legge gummibelagt gang- og sykkelsti overalt.

det finnes et problem med påstanden din. Amerikansk fotball som du vet kan bli helseskadelig og som har vært livsfarlig for flere, ikke forbys

25% av hodeskader blant barn skjer når de spiller fotball mens 40% kommer fra amerikansk fotball. Forskjellen er ikke så stor og fordi amerikanere har sett så mange forferdelige tilfeller i amerikansk fotball, et forbud for barn under 10 år skal støttes mer enn andre land. Vanskelig kan det være å forstår utenfor USA. Jeg er sikkert det modifiseres senere

 

 

Dette undersøkes også i UK med mulig endring

 

 

http://www.theguardian.com/lifeandstyle/shortcuts/2015/nov/10/heading-football-health-hazard-kids-brain-damage

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaja, så var Portland Timbers seriemester for første gang. Kan ikke annet enn å gratulere.

 

Skal jeg være ærlig har jeg ikke sett mestertakter av Timbers før helt på tampen av sesongen.

 

Crew har gjort en hederlig innsats i år også, selv om det ikke holdt helt inn.

Var på kampen selv med 30.000 andre. Tidlige mål gjorde kampen helt annerledes enn ventet. Timbers hadde god forsvar og higuain spilte dårlig fotball, noe som skjer av og til.
Lenke til kommentar

Ja, det blir fint med et par lag til merker jeg.

 

Ut i fra hva jeg leser har Atlanta en god greie gående, jeg leser tilsvarende gode ting om Minnesota. Blir også spennende med LAFC, og ikke minst hvem fjerdemann blir. Det er vel mest sannsynlig Miami sin tur virker det på Don Garber.

 

Apropos finalen; Ja, Timbers spilte særdeles godt. Håper likevel du hadde en god opplevelse jjkoggan :)

Lenke til kommentar

Ja, det blir fint med et par lag til merker jeg.

 

Ut i fra hva jeg leser har Atlanta en god greie gående, jeg leser tilsvarende gode ting om Minnesota. Blir også spennende med LAFC, og ikke minst hvem fjerdemann blir. Det er vel mest sannsynlig Miami sin tur virker det på Don Garber.

 

Apropos finalen; Ja, Timbers spilte særdeles godt. Håper likevel du hadde en god opplevelse jjkoggan :)

Ifjor kom .Giovinco, Kaka, Lampard,Villa, Drogba og Gerrard, blant annet. Flere journalister hevder at enda mer kommer iår, flere som er unge som Giovinco

 

Vi får se. Carlos Vela (real sociedad) var i Columbus igår.

 

MLS nå tillater også mer pengebruk for "middle of the roster" spillere, noe som manglet ifjor. Det fører til spillere som er solide, men ikke dyre stjerner

http://www.mlssoccer.com/post/2015/12/09/new-tam-homegrown-player-funds-aimed-improving-middle-roster

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...