Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)


Anbefalte innlegg

 

 

 

Tja, så lenge de ikke kan friste med CL o.l. Så tror jeg ikke de aller største stjernene vil dit. Jeg vil nå si at det å ha en MLS-tittel har mindre verdi enn enn tittel i en europeisk liga.

Det mente også flere ikke så lenge siden om EPL. Mls og USA har flere fordeler som skal tiltrekke noe av de alle største stjerner hvis nok penger strømmer inn, ikke minst når det kommer en eller flere amerikansk superstjerner

 

Frykter du en voksende MLS? Hvis så, hvorfor?

Hva kan MLS vise til da som europeisk fotball ikke kan? Mye reising, liten internasjonal oppmerksomhet og avdanka spillere? Jeg tror ikke penger betyr så mye for enkelte spillere at de heller vil spille i MLS enn i Spania, Italia, England, Tyskland osv. OM MLS skulle blitt en betydningsfull liga måtte vel MLS implementert seg i CL osv. men det hadde igjen blitt urettferdig mot andre lag fra andre verdensdeler. Så nei, for oss i Europa tror jeg ikke det å se kamper kl 04.00 vil bli en hit.

Det går helt annen å spille kampene kl 1300 i USA(1900 i Europa). Det skjer allerede med baseball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klokka 13 i midtuka? Hvem er det som skal se på da?

Skjønner uansett ikke at det er et tema engang. Selv om MLS blir mer populært i USA så blir det ikke en del av UEFA. Interessen er nok uansett ganske mye lavere i resten av verden.

 

MLS blir neppe like populært som topp 4 i Europa. Lagene her har kommet veldig mye lengre. Bare se på sponsoravtalene. Det er mer enn nok penger i europeisk fotball.

 

Og hvis vi i det hele tatt skal snakke om at MLS kommer til å bli i nærheten av like stort som de største ligaene i Europa så er det likevel mange tiår fram i tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klokka 13 i midtuka? Hvem er det som skal se på da?

Når tror du amerikanere ser på CL kamper idag(de er meget populær)?

Skjønner uansett ikke at det er et tema engang. Selv om MLS blir mer populært i USA så blir det ikke en del av UEFA. Interessen er nok uansett ganske mye lavere i resten av verden.

Fifa blir meget intersert i å tjene på turneringer som engasjerer både europeere og amerikanere samtidig hvis nivåene blir ganske like

 

MLS blir neppe like populært som topp 4 i Europa. Lagene her har kommet veldig mye lengre. Bare se på sponsoravtalene. Det er mer enn nok penger i europeisk fotball.

Populær blant hvem?

 

Og hvis vi i det hele tatt skal snakke om at MLS kommer til å bli i nærheten av like stort som de største ligaene i Europa så er det likevel mange tiår fram i tid.

like stort når det gjelder?
Lenke til kommentar

1. Det er jo ikke det samme. Skal det arrangeres kamper i USA så må man tjene på stadiumpublikum, TV. Så er det sponsorpenger og penger fra rettigheter. Jo færre som ser på, jo mindre penger. Hvor mange amerikanere i USA som egentlig følger med på f.eks. gruppespillet? Ikke veldig mange vil jeg tro.

 

2. FIFA har allerede VM samt. VM for klubblag. At de vil ha mer er irrelevant da det ikke er opp til dem. Det er ikke bare å gi fram og si "Hei, la oss lage en ny turnering med klubber fra flere kontinenter mitt oppe i den allerede travle sesongen deres". Igjen, hvordan har du tenkt at det skal funke i praksis? At en amerikansk liga blir med i en europeisk turnering er heller ikke noe som plutselig skjer. Selv hvis det noen gang skulle bli vedtatt så vil man måtte vente flere år pga. de allerede eksisterende tv-avtalene og rettighetene.

 

3. Er ikke nok med at bare amerikanere er interessert i en liga hvis man skulle ta en så stor beslutning som å enten lage en ny turnering bare fordi MLS blir mer populært hos amerikanere eller å ta en enda større beslutning om å ta den med i CL (noe jeg enda ikke forstår at noen tror at det vil bli en realitet).

 

4. Like stort når det gjelder fans, interesse, prestisje, penger. Tror heller ikke at det formatet i MLS er noe som kommer til å tiltrekke seg fans utenfor USA. Spenningen bror totalt borte hvis man ikke kan rykke ned engang.

 

 

 

Det er flott at fotball blir mer populært i USA, men CL og det der er totalt urealistisk av utrolig mange grunner.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

1. Det er jo ikke det samme. Skal det arrangeres kamper i USA så må man tjene på stadiumpublikum, TV. Så er det sponsorpenger og penger fra rettigheter. Jo færre som ser på, jo mindre penger. Hvor mange amerikanere i USA som egentlig følger med på f.eks. gruppespillet? Ikke veldig mange vil jeg tro.

 

Det blir allerede nok profitt og sponsorer til å vise CL kamper på amerikansk tv midt på dagen Spilles noe kamper på amerikansk jord med MLS lag blir det enda mer penger til å tjene. Stadium publikum blir ikke noe problem. Som sagt fylles baseball stadioner kl 1400 på onsdager ofte på storbyene i USA

2. FIFA har allerede VM samt. VM for klubblag. At de vil ha mer er irrelevant da det ikke er opp til dem. Det er ikke bare å gi fram og si "Hei, la oss lage en ny turnering med klubber fra flere kontinenter mitt oppe i den allerede travle sesongen deres". Igjen, hvordan har du tenkt at det skal funke i praksis? At en amerikansk liga blir med i en europeisk turnering er heller ikke noe som plutselig skjer. Selv hvis det noen gang skulle bli vedtatt så vil man måtte vente flere år pga. de allerede eksisterende tv-avtalene og rettighetene.

Ingenting skjer plutselig eller går lettvint. Det tok lang tid til å utvikle CL som det skjer idag med nøyaktig de samme klagelser du uttrykker men fordi det ble mye penger til å tjene så hendte det

3. Er ikke nok med at bare amerikanere er interessert i en liga hvis man skulle ta en så stor beslutning som å enten lage en ny turnering bare fordi MLS blir mer populært hos amerikanere eller å ta en enda større beslutning om å ta den med i CL (noe jeg enda ikke forstår at noen tror at det vil bli en realitet).

Blir det nok interesse til å vite hvilke klubb lag er den beste i verden så finnes investorer en måte å gjør det. Akkurat nå så finnes det ingen andre ligaer å utfordre ligaene i Europa, så blir det lite interesse. Endrer dette med andre ligaer med lignende kvalitet så blir det nok interesse. Det har allerede blitt mer internasjonal interesse i MLS fordi flere stjerner spiller i USA. Hvis mere, yngre topp klasse spillere kommer (som begynner nå) så kan interesse øke.

4. Like stort når det gjelder fans, interesse, prestisje, penger. Tror heller ikke at det formatet i MLS er noe som kommer til å tiltrekke seg fans utenfor USA. Spenningen bror totalt borte hvis man ikke kan rykke ned engang.

oss amerikanere blir flinke til å adoptere til hva som tjener mest og mls styret har mye mer kontroll på hva som skjer

 

Det er flott at fotball blir mer populært i USA, men CL og det der er totalt urealistisk av utrolig mange grunner.

Umulig kanskje idag eller med idags formatet, men ikke umulig med andre formater
Lenke til kommentar

Er Giovinco en spiller som ses på som yngre toppklasse? Jeg er uenig isåfall. Han går vel utelukkende til MLS fordi han ikke er bedre enn som squad-spiller i de store lagene og da foretrekker han kanskje penger fremfor benken. Om en store europeisk klubb hadde tilbudt han spilletid på A-laget, så tror jeg ikke han hadde reist over.

 

Igjen, CL er uaktuelt å ta med lag fra andre verdensdeler. FIFA er organisasjonen som må etablere en verdens-turnering om det skulle bli aktuelt. Jeg finner det også lite realistisk at europeiske lag skal gidde å prioritere å reise over hele verden for å spille kamper i sesong (de gjør vel dette i pre-season for å vise seg frem), når CL har så høy stjerne og de tjener uansett millioner av kroner fra før av. 

 

Dette er i hovedsak kun en diskusjon fordi du mener MLS har en mye høyere stjerne enn hva som er realiteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Giovinco en spiller som ses på som yngre toppklasse? Jeg er uenig isåfall. Han går vel utelukkende til MLS fordi han ikke er bedre enn som squad-spiller i de store lagene og da foretrekker han kanskje penger fremfor benken. Om en store europeisk klubb hadde tilbudt han spilletid på A-laget, så tror jeg ikke han hadde reist over.

 

Igjen, CL er uaktuelt å ta med lag fra andre verdensdeler. FIFA er organisasjonen som må etablere en verdens-turnering om det skulle bli aktuelt. Jeg finner det også lite realistisk at europeiske lag skal gidde å prioritere å reise over hele verden for å spille kamper i sesong (de gjør vel dette i pre-season for å vise seg frem), når CL har så høy stjerne og de tjener uansett millioner av kroner fra før av.

 

Dette er i hovedsak kun en diskusjon fordi du mener MLS har en mye høyere stjerne enn hva som er realiteten.

Jeg snakker om mulig fremtiden, ikke nå. Og jeg ser kanskje en mulighet til noe større enn CL når både Europa og USA engasjerer seg samtidig.

 

At du ikke ser at investorene ville glede seg til en slik drømme eller at de aldri klarer å få det til synes jeg som litt rart. At det aldri skjer som idags CL format blir jeg enige. At det aldri skjer på en annen begrenset måte tviler jeg sterkt på.

NBA allerede jobber på å etablere europeiske NBA basketball lag som spiller imot NBA lag i USA og omvendt. Hvis de greier å gjør det så kan det gjøres med fotball, ikke uten mange problemer å løse, men mulig likevel

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

 

Dette er i hovedsak kun en diskusjon fordi du mener MLS har en mye høyere stjerne enn hva som er realiteten.

Nei MLS har ingen stjerner, men nå begynner å tiltrekke yngre kompetente europeiske spillere som kunne godt spille på topp ligaene i Europa. Denne trenden kombinert med nylig etablert aktiviteter blant mls klubber til å utvikle amerikansk talent, økende interesse i fotball og flinke investorer med stor penger gjør meg optimistisk at ligaen kan nå ganske langt, selv som en globalisert liga

Det finnes allerede amerikansk lag i andre idrett som New York Yankees og Dallas Cowboys som ikke er globalisert men som ligner de topp fotball lag i verden når detgjelder penger, bare tenk på investører som ser på et globalisert MLS lag!

Lenke til kommentar

USA burde ha potensiale til å få sinnsvake tilskuertall på kampene. Jeg vet ikke hva det ligger på i MLS til daglig, men selv college-fotball har vel noe sånt som 50.000 på hver kamp.

Tilskuertallene i MLS ligger rundt 20.000 i snitt men noe markeder er mye høyere. Seattle ligger nærmere 35.000

Det som MLS mangler er gode TV avtaler. Amerikanere er mer intersert i europeiske ligaene på tv enn MLS. Dette endrer hvis kvaliteten endrer

Lenke til kommentar

 

Det går helt annen å spille kampene kl 1300 i USA(1900 i Europa). Det skjer allerede med baseball

Kl. 13 på vestkysten (LA) er vel ikke kl. 19 i Europa? Er det ikke 4 timers forskjell mellom øst og vest i USA?

 

Det er 3 timers forskjell mellom øst og vest. Alle kampene kan spilles på østkkysten

Lenke til kommentar

Så alle lag fra vestkysten må:

 

1) flytte ut av byen sin til en ny by for å spille fotball (og alt som hører til).

 

2) aldri noen sinne få spille hjemmekamper?

 

Eller mente du noe annet?

Det skjedde allerede i MLS. MLS Cup spilltes ikke på hjemmebanen.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...