Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste levering som var tilgjengelig for den skjermen var "Hjemlevering Varene leveres hjem til deg (til fortauskant)" eller å hente den på en expert butikk i nærheten når de motar den. Nå er dessverre nærmeste expert butikk for meg et par timer og en ferge unna så det er noe uaktuelt. Ellers tror jeg ikke det er så fryktelig praktisk å ha en monitor til 14K stående utendørs til jeg kommer hjem fra jobb heller... uff uff. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

 

 

Med andre ord kjører du maks fps på en g-sync skjerm er du i vsync modus helt til gpuen leverer færre fps en maks. Da slår adaptive sync inn og du unngår stuttering.

Som gjør gsync til en bedre løsning enn vsync. Takk.

Alle har vel ment at G-Sync/Adaptive sync er bra? ;)

 

Poenget er bare det at hvis du konstant kjører maks+ fps gjør du ikke bruk av adaptive sync. Og med vsync på får du akkurat den samme kjipe input-laggen som før.

Men med g-sync gir knapt høyere inputlag..

 

Uansett, så er g-sync helt konge. Det er alle enige om :D

Nei, ikke hvis du ligger på maks fps til skjermen. Da blir inputlag like høy som med v-sync. Hvis du derimot kommer under maks så blir inputlag mindre :) Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Med andre ord kjører du maks fps på en g-sync skjerm er du i vsync modus helt til gpuen leverer færre fps en maks. Da slår adaptive sync inn og du unngår stuttering.

Som gjør gsync til en bedre løsning enn vsync. Takk.
Alle har vel ment at G-Sync/Adaptive sync er bra? ;)

 

Poenget er bare det at hvis du konstant kjører maks+ fps gjør du ikke bruk av adaptive sync. Og med vsync på får du akkurat den samme kjipe input-laggen som før.

Men med g-sync gir knapt høyere inputlag..

 

Uansett, så er g-sync helt konge. Det er alle enige om :D

Nei, ikke hvis du ligger på maks fps til skjermen. Da blir inputlag like høy som med v-sync. Hvis du derimot kommer under maks så blir inputlag mindre :)

 

 

Det blir ikkje like høy inputlag som v-sync

Lenke til kommentar

Har du missforstått litt Nizzen?

 

Fra linken din: "When G-SYNC is capped out at maximum refresh rate, the behavior is identical to VSYNC ON, where the game ends up waiting for the refresh."

 
Det står jo på bildet også at det er med V-Sync av mot G-Sync.
 
Den testen er såpass gammel at på det tidspunktet var over 144fps med G-Sync det samme som en 144Hz skjerm med V-Sync on, så lenge man fikk mer enn 144fps fra maskinen.
 
FreeSync kom med muligheten til å velge selv om man ville ha V-Sync av eller på over maks Hz. Dette ble senere oppdatert i driveren til Nvidia slik at G-Sync kunne gjøre det samme. Nå har man altså muligheten til å få samme inputlag med G-Sync som med V-Sync av på en vanlig skjerm. Men da altså kun om G-Sync skjermen er stilt inn til å oppføre seg som en 144Hz vanlig skjerm med V-Sync av over 144fps..
Lenke til kommentar

 

Har du missforstått litt Nizzen?

 

Fra linken din: "When G-SYNC is capped out at maximum refresh rate, the behavior is identical to VSYNC ON, where the game ends up waiting for the refresh."

 
Det står jo på bildet også at det er med V-Sync av mot G-Sync.
 
Den testen er såpass gammel at på det tidspunktet var over 144fps med G-Sync det samme som en 144Hz skjerm med V-Sync on, så lenge man fikk mer enn 144fps fra maskinen.
 
FreeSync kom med muligheten til å velge selv om man ville ha V-Sync av eller på over maks Hz. Dette ble senere oppdatert i driveren til Nvidia slik at G-Sync kunne gjøre det samme. Nå har man altså muligheten til å få samme inputlag med G-Sync som med V-Sync av på en vanlig skjerm. Men da altså kun om G-Sync skjermen er stilt inn til å oppføre seg som en 144Hz vanlig skjerm med V-Sync av over 144fps..

 

 

Gadd ikkje å lese hehe :p

 

Det er IKKE tvil om at å spille bare med vanlig v-sync er helt ræva elendig. Med g-sync med v-sync er det helt konge. Akkurat dette finnes det ikkje tvil om ;)

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har skrevet i denne tråden, men kan etter noen måneder med Acer XR34 fastslå at det er en herlig skjem til alt jeg har brukt den til (primært gaming, men også film, redigering, surfing og alt det der). 

 

Ofte gidder jeg ikke engang å slå på freesync, merker et sted mellom minimalt og ingen forskjell i de fleste spillene jeg spiller. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...