Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Crazy update på leveringstid på komplett :p

 

Heldigvis denne gang satset jeg på elkjøp.

 

Husker ikke hvilken youtubekanal det var men regnestykket på total båndbredde mtp dagens displayport og x34 på og 100hz er omtrent i praktisk grenseland, lurer på om ikke dette er litt av grunnen for problememe folk hadde med refresh oc i start.

 

4k lignende eller mer oppløsning og enda mere hz er vi teknologisk ett stykke fra enda.

 

Dette er skjermen å ha nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meeh.. Endelig bestemt meg for å bestille Acer X34 etter å ha sett og lest alle verdens reviews. Men selvsagt er det ingen som har den på lager og jeg vil HA DEN NÅ!!!!

 

:) Noen som vet om en hemmelig butikk som har X34 på lager?

Det beste er å bare putte inn en bestilling hos en stor leverandør som Komplett.no eller elkjøp/lefdal. Jeg bestillte min på lefdal ved release, og var da en av de første i Norge som fikk en. Valgte Lefdal, fordi da er det lett å levere den inn om det skjerm noe. Jo før du bestiller, desto før får du den. Nå virker det som om det er så mange som vil ha denne skjermen, at man aldri ser at den er på lager. De blir bare sendt ut fortløpende. Venter man på at det kommer på lager, så kommer man LANGT ut i køen for å si det slik ;)

Lenke til kommentar

 

Meeh.. Endelig bestemt meg for å bestille Acer X34 etter å ha sett og lest alle verdens reviews. Men selvsagt er det ingen som har den på lager og jeg vil HA DEN NÅ!!!!

 

:) Noen som vet om en hemmelig butikk som har X34 på lager?

Det beste er å bare putte inn en bestilling hos en stor leverandør som Komplett.no eller elkjøp/lefdal. Jeg bestillte min på lefdal ved release, og var da en av de første i Norge som fikk en. Valgte Lefdal, fordi da er det lett å levere den inn om det skjerm noe. Jo før du bestiller, desto før får du den. Nå virker det som om det er så mange som vil ha denne skjermen, at man aldri ser at den er på lager. De blir bare sendt ut fortløpende. Venter man på at det kommer på lager, så kommer man LANGT ut i køen for å si det slik ;)

 

 

 

God idé. Bestilte fra Lefdal jeg også nå. Valgte faktura, for jeg gidder ikke legge ut 12.000,- dersom det viser seg at jeg plutselig finner skjermen før hos en annen leverandør.  :)

Endret av dekar24k
Lenke til kommentar

Jeg er vel egentli bare imponert over at det er et såpass stort marked for en skjerm til 12 000 kroner her på berget at ingen nettbutikker klarer å ha den lager i mer enn et par timer før de forsvinner igjen. Det er veldig surt at jeg nå er i samme båt dekar igjen ettersom CDON sendte meg en defekt brukt skjerm...

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg er vel egentli bare imponert over at det er et såpass stort marked for en skjerm til 12 000 kroner her på berget at ingen nettbutikker klarer å ha den lager i mer enn et par timer før de forsvinner igjen. Det er veldig surt at jeg nå er i samme båt dekar igjen ettersom CDON sendte meg en defekt brukt skjerm...

 

Det er sant, men jeg forstår jo at den er populær. Det er jo et lite gjennombrudd med en så stor skjerm som både har høy oppløsning, IPS-panel, G-Sync OG 100hz refresh rate. :) Argh, jeg klarer ikke vente. Jeg bestilte ett MSI GTX 970 Gaming 4G kort til også, som jeg får i morgen. Håper 2 stk. GTX 970 + Core i7 4790K er beefy nok til å kjøre denne skjermen her.

Lenke til kommentar

 

 

Meeh.. Endelig bestemt meg for å bestille Acer X34 etter å ha sett og lest alle verdens reviews. Men selvsagt er det ingen som har den på lager og jeg vil HA DEN NÅ!!!!

 

:) Noen som vet om en hemmelig butikk som har X34 på lager?

Det beste er å bare putte inn en bestilling hos en stor leverandør som Komplett.no eller elkjøp/lefdal. Jeg bestillte min på lefdal ved release, og var da en av de første i Norge som fikk en. Valgte Lefdal, fordi da er det lett å levere den inn om det skjerm noe. Jo før du bestiller, desto før får du den. Nå virker det som om det er så mange som vil ha denne skjermen, at man aldri ser at den er på lager. De blir bare sendt ut fortløpende. Venter man på at det kommer på lager, så kommer man LANGT ut i køen for å si det slik ;)

 

 

 

God idé. Bestilte fra Lefdal jeg også nå. Valgte faktura, for jeg gidder ikke legge ut 12.000,- dersom det viser seg at jeg plutselig finner skjermen før hos en annen leverandør.  :)

 

Man legger ikke ut men blir reservert på konto helt til den blir sendt.

De fleste har vel kredittkort uansett så skal ikke være noen sak sånn sett.

Lenke til kommentar

Inb4 det kommer en ny og bedre skjerm før x34 kommer på lager

Det er derfor du kjøper hos Lefdal, Expert, Elkjøp eller Komplett som har 30 dagers åpent kjøp. Når det uansett blir en stund til X34 kommer på lager, og at man deretter har 30 dager til med åpent kjøp er det et stort nok vindu til at i alle fall Asus sin rog swift ultrawide vil være på markedet og fått plenty av reviews. Da kan du komme deg ut av kjøpet hvis det viser seg at Asus sin er merkbart bedre :)

 

Bestiller selv nå på Elkjøp av samme grunner som folk over har nevnt. 

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tvilsomt siden de har samme panel, blir 2 sider av samme sak det der.

Ja, var mest hypotetisk. Men det er vel en mulighet at Asus har bedre kvalitetskontroll, og at de "skroter" flere paneler enn Acer og at man derfor har bedre sjanse for å få et feilfritt panel fra Asus ...? 

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Den stor forskjellen tipper jeg nok i all hovedsak blir at Asusen kommer til å ha en mye mer solid og fleksibel fot samt et forhåpentligvis noe bedre menysystem enn Acer skjermen.  Om det er vært 2000 ekstra for være opptil hver enkelt, jeg kommer til å ende opp med den skjermen som blir sendt til meg først.  

Lenke til kommentar

Den stor forskjellen tipper jeg nok i all hovedsak blir at Asusen kommer til å ha en mye mer solid og fleksibel fot samt et forhåpentligvis noe bedre menysystem enn Acer skjermen.  Om det er vært 2000 ekstra for være opptil hver enkelt, jeg kommer til å ende opp med den skjermen som blir sendt til meg først.  

 Det med foten kan stemme, men jeg liker faktisk bedre designet på X34. 

 

Bestilte ikke likevel. Klarer ikke helt å få meg til å bestille en så dyr skjerm, selv om jeg har råd til det. Jeg har ikke engang en spesielt kraftig PC! :p (GTX 970 overklokket, i5 3570k overklokket, 8 gig ram. Har riktignok planer om å oppgradere til 980-ti varianten antakelig med pascal da)

 

Kan noen av dere please overtale meg til å enten kjøpe, eller ikke kjøpe skjermen? :p Blir helt gal, tenker på det så ofte. Jeg trenger en PC-skjerm , og å kjøpe noe annet enn Gsync virker teit. (Liker ikke at jeg låser meg til nvidia da men). Samtidig har jeg troen på ultrawide. Men 12 000 er EKSTREMT mye å bruke på en monitor! Hele PC-en min kostet rundt 10.

 

Hmrf. Har slitt med denne avgjørelsen siden skjermen kom. Kanskje jeg bare må kjøpe den og bruke den i et par dager. Først da jeg har hatt en periode og den hypen jeg nå føler har lagt seg vil jeg vite helt sikkert om det var verdt de 12 lappene eller ei. Hvis ikke kan jeg alltids levere den tilbake ...

 

Decisions ...

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Er i samme båt som deg Jakoozie. Harnoenlunde  lik hadrware i min, men jeg lar meg ikke skremme av det. Håper og tror at det skal gå greit.

Det eneste jeg har tenkt på de siste ukene er asus eller acer, asus eller acer, galskapen lenge leve.

Ettersom jeg har en pult der skjermen står er hevet er jeg avhening av at skjermen kan senkes så langt ned som mulig. Skjermen jeg har nå gir meg nakkeproblemer så det holder fordi den ikke kan justeres ned.

 

Noen som har en x34 som kunne lagt med ett bilde av den justert helt ned?

 

Designmessing foretrekker jeg Asus, når det er sagt betyr det ikke allverdens :p

Lenke til kommentar

Er i samme båt som deg Jakoozie. Harnoenlunde  lik hadrware i min, men jeg lar meg ikke skremme av det. Håper og tror at det skal gå greit.

Det eneste jeg har tenkt på de siste ukene er asus eller acer, asus eller acer, galskapen lenge leve.

Ettersom jeg har en pult der skjermen står er hevet er jeg avhening av at skjermen kan senkes så langt ned som mulig. Skjermen jeg har nå gir meg nakkeproblemer så det holder fordi den ikke kan justeres ned.

 

Noen som har en x34 som kunne lagt med ett bilde av den justert helt ned?

 

Designmessing foretrekker jeg Asus, når det er sagt betyr det ikke allverdens :p

 

Hvis du bruker et "vesa" veggfeste, så kan du jo senke den ned så langt du vil. Da er jo foten borte :D Et slikt veggfeste koster vel ca 300-400kr. 

 

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Skjerm/Tilbehør/Veggfeste/Veggfeste-for-TV-skjerm-med-3-Ledd-Max-25kg-VESA-75200-bygger-10-35-cm117350-p0000052454

 

Eller slik arm:

 

http://www.ergotron.com/ProductsDetails/tabid/65/PRDID/56/Default.aspx

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har alltid likt Asus og har egentlig ikke hatt et Acer-produkt på maaaange år. Rett og slett fordi jeg forbinder Acer med dårlig kvalitet og billig røkkel .. :) Men når det kommer til Acer X34 vs Asus PG348Q, så må jeg si at sistnevnte har et enda grellere design enn Acer'en. Den foten der.. Ergh .. 

 

Uansett.. Så lenge man har flaks og får et panel uten feil/artifacts/bleeding/clouding, så tror jeg Acer X34 er noe av det beste man får innen PC-skjerm på en veldig god stund.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid likt Asus og har egentlig ikke hatt et Acer-produkt på maaaange år. Rett og slett fordi jeg forbinder Acer med dårlig kvalitet og billig røkkel .. :) Men når det kommer til Acer X34 vs Asus PG348Q, så må jeg si at sistnevnte har et enda grellere design enn Acer'en. Den foten der.. Ergh .. 

 

Uansett.. Så lenge man har flaks og får et panel uten feil/artifacts/bleeding/clouding, så tror jeg Acer X34 er noe av det beste man får innen PC-skjerm på en veldig god stund.

Få et panel helt uten NOE bleed er vel egentlig umulig. Om man ser bleed ved bruk, er en annen ting. Ved helt sort skjerm, så vil man nok se noe bleed uansett. Min har litt bleed i et hjørne, men umulig å se ved bruk. Ved oppstart, så ser jeg det litt når skjermen er helt sort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...