Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

 

Jeg har alltid likt Asus og har egentlig ikke hatt et Acer-produkt på maaaange år. Rett og slett fordi jeg forbinder Acer med dårlig kvalitet og billig røkkel .. :) Men når det kommer til Acer X34 vs Asus PG348Q, så må jeg si at sistnevnte har et enda grellere design enn Acer'en. Den foten der.. Ergh .. 

 

Uansett.. Så lenge man har flaks og får et panel uten feil/artifacts/bleeding/clouding, så tror jeg Acer X34 er noe av det beste man får innen PC-skjerm på en veldig god stund.

Få et panel helt uten NOE bleed er vel egentlig umulig. Om man ser bleed ved bruk, er en annen ting. Ved helt sort skjerm, så vil man nok se noe bleed uansett. Min har litt bleed i et hjørne, men umulig å se ved bruk. Ved oppstart, så ser jeg det litt når skjermen er helt sort.

 

Ja, selvsagt vil det alltid være noe light bleed. Men som du sier, litt i hjørnene/ytterst i kantene er akseptabelt. Så lenge det ikke strekker seg utover panelet og er synlig på annet enn sorte/mørke skjermbilder. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om risikoen for å få en "fucka" skjerm er ganske stor. Hvilke rettigheter har jeg om skjermen har mye bleed? Vil ikke betale 12k for en skjerm som ikke er mer eller mindre feilfri. 

 

btw, takk for tipset om veggfeste Nizzen. Den andre du linker til koster nesten 2k, så ja den er uaktuell.

 

Edit: Ikke hallshugg meg om noen har spurt om dette før i tråden. Orker ikke bruke resten av kvelden på å bla gjennom sider...

Går nesten utifra at noen har spurt om dette før.

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar

Virker som om risikoen for å få en "fucka" skjerm er ganske stor. Hvilke rettigheter har jeg om skjermen har mye bleed? Vil ikke betale 12k for en skjerm som ikke er mer eller mindre feilfri. 

 

btw, takk for tipset om veggfeste Nizzen. Den andre du linker til koster nesten 2k, så ja den er uaktuell.

 

Edit: Ikke hallshugg meg om noen har spurt om dette før i tråden. Orker ikke bruke resten av kvelden på å bla gjennom sider...

Går nesten utifra at noen har spurt om dette før.

Lefdal/elkjøp har du 30dager "100% fornøydgaranti" Gjorde dette med en 4k venteskjerm. Ingen spørsmål, bare levere inn og penger tilbake. :)

Lenke til kommentar

Den skjermen jeg motok fra CDON hadde så drøy backlight bleed at bildet på skjermen nærmest ble blasse, startet i hjørnenne å gikk langt innover skjermen, pluss hertzen ikke ville over 75.  Så om CDON plutselig får en X34 på lager igjen de nærmeste dagenne ville jeg vært ytterst forsiktig med å bestille, da jeg misstenker den skjermen jeg fikk var levert tilbake av en annen kunde på samme måte som jeg nå leverer tilbake den jeg motok.  

Lenke til kommentar

Venter på OLED. Orker ikke disse mellom produktene som ikke oppfyller alle kravene. 144hz, 4k eller tilsvarende, 21:9, lav lag på panelet og input, Perfekte farger (når kalibrert) og uten bleed. Tar nokk 1 år eller noe slikt, men gidder ikke kaste penger i dassen. Er ganske sikker på at de kunne gitt oss dette allerede, men man skal jo melke markedet først ?

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Venter på OLED. Orker ikke disse mellom produktene som ikke oppfyller alle kravene. 144hz, 4k eller tilsvarende, 21:9, lav lag på panelet og input, Perfekte farger (når kalibrert) og uten bleed. Tar nokk 1 år eller noe slikt, men gidder ikke kaste penger i dassen. Er ganske sikker på at de kunne gitt oss dette allerede, men man skal jo melke markedet først

 

Med tanke på hvor lenge vi venta på 1440p og 144hz/g-sync og 3440x1440 g-sync 100hz, så må du nok vente lengre enn ett år før du får det DU vil ha. Regner med at du ikkje vil kjøpe 3 stk Big Pascal heller, så da må du iallefall vente 3 år.

 

Når det har gått 3 år, så er det noe annet i horisonten, så da blir det ikkje kjøp da heller på deg  :wee:

 

Vente er håpløst. Er veldig mange her på forumet som skulle vente på Skylake cpu. Disse skulle jo være rene frelseren. De samme folka kommer nå og sier. "F "#¤% skulle ha kjøpt x99 og 5960x/5820k ved release, fordi dollaren er jo 25% dyrere enn for ett år siden.  :tease:  Dermed ble skylake for dyr i forhold til ytelsen den gir for mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Venter på OLED. Orker ikke disse mellom produktene som ikke oppfyller alle kravene. 144hz, 4k eller tilsvarende, 21:9, lav lag på panelet og input, Perfekte farger (når kalibrert) og uten bleed. Tar nokk 1 år eller noe slikt, men gidder ikke kaste penger i dassen. Er ganske sikker på at de kunne gitt oss dette allerede, men man skal jo melke markedet først

Med tanke på hvor lenge vi venta på 1440p og 144hz/g-sync og 3440x1440 g-sync 100hz, så må du nok vente lengre enn ett år før du får det DU vil ha. Regner med at du ikkje vil kjøpe 3 stk Big Pascal heller, så da må du iallefall vente 3 år.

 

Når det har gått 3 år, så er det noe annet i horisonten, så da blir det ikkje kjøp da heller på deg :wee:

 

Vente er håpløst. Er veldig mange her på forumet som skulle vente på Skylake cpu. Disse skulle jo være rene frelseren. De samme folka kommer nå og sier. "F "#¤% skulle ha kjøpt x99 og 5960x/5820k ved release, fordi dollaren er jo 25% dyrere enn for ett år siden. :tease: Dermed ble skylake for dyr i forhold til ytelsen den gir for mange.

Nå er jeg ganske sikker på at 2 Pascal holder. OLED fins jo alerede så er kun bedre kabel standard som hindrer min drøm som kommer dette året, slik jeg ser det ☺ Endret av Gralle
Lenke til kommentar

 

 

Venter på OLED. Orker ikke disse mellom produktene som ikke oppfyller alle kravene. 144hz, 4k eller tilsvarende, 21:9, lav lag på panelet og input, Perfekte farger (når kalibrert) og uten bleed. Tar nokk 1 år eller noe slikt, men gidder ikke kaste penger i dassen. Er ganske sikker på at de kunne gitt oss dette allerede, men man skal jo melke markedet først

Med tanke på hvor lenge vi venta på 1440p og 144hz/g-sync og 3440x1440 g-sync 100hz, så må du nok vente lengre enn ett år før du får det DU vil ha. Regner med at du ikkje vil kjøpe 3 stk Big Pascal heller, så da må du iallefall vente 3 år.

 

Når det har gått 3 år, så er det noe annet i horisonten, så da blir det ikkje kjøp da heller på deg :wee:

 

Vente er håpløst. Er veldig mange her på forumet som skulle vente på Skylake cpu. Disse skulle jo være rene frelseren. De samme folka kommer nå og sier. "F "#¤% skulle ha kjøpt x99 og 5960x/5820k ved release, fordi dollaren er jo 25% dyrere enn for ett år siden. :tease: Dermed ble skylake for dyr i forhold til ytelsen den gir for mange.

Nå er jeg ganske sikker på at 2 Pascal holder. OLED fins jo alerede så er kun bedre kabel standard som hindrer min drøm som kommer dette året, slik jeg ser det ☺

 

 

Det hjelper ikkje å være ganske sikker eller tro. ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk vel en av de første i landet her i starten av november, har null nada og niks av backlight bleed eller clouding, kjører utmerket på 100hz og er en velsignelse å spille på. Kan virkelig anbefale skjermen!

Men som andre nevner er det en fordel og bestille på en av butikkene som har 30 dagers returrett. Om du skulle være uheldig og få en skjerm som har problemer med bleed, clouding eller overklokking av frekvens er det bare og benytte seg av retur :)

Legger ved et bilde av promperommet, hvor skjermen står plassert

post-5283-0-54248200-1454950734_thumb.jpeg

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

 

FreeSync versjonen var på markedet lenge før X34. Men den går ikke til 100Hz, stopper vel på 75?

Dermed blir freesyncversjonen elendig i forhold.

 

 

Nåvel, det er nok større forskjell opp til 75Hz fra 60, enn det er fra 75Hz opp til 100. Jeg tenker vi kan si at FreeSync versjonen er en flott skjerm, og at G-Sync er bedre. Realistisk sett så har de fleste uansett ikke skjermkort til å drive X34 i 100Hz uansett.

Lenke til kommentar

 

 

FreeSync versjonen var på markedet lenge før X34. Men den går ikke til 100Hz, stopper vel på 75?

Dermed blir freesyncversjonen elendig i forhold.

 

 

Nåvel, det er nok større forskjell opp til 75Hz fra 60, enn det er fra 75Hz opp til 100. Jeg tenker vi kan si at FreeSync versjonen er en flott skjerm, og at G-Sync er bedre. Realistisk sett så har de fleste uansett ikke skjermkort til å drive X34 i 100Hz uansett.

 

Det er mye mere forskjell fra 75-100. Jeg vet, men du tror. Det ER forskjellen.

Problemet er at selv i windows så er 60 og 75hz for lite. 100hz er på grensen, iallefall når jeg er blitt godt vant med 144hz på swift.

Lenke til kommentar

Er ikke begge skjermenne basert på samme panelet? Det er jo langt fra alle X34 som når 100hz heller, men det kan vel kanskje tenkes at freesync utgaven kan klokkes opp på et greit nivå om en er heldig med skjermpanelet en får. 

 

x34 freesync er sikkert gjort billigere og dårligere for å gi inntrykk av at freesync er billig. Problemet er vel at det er dårlig og billig  :tease:

 

Burde vel vært bra og billig.  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...