Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns Acer har noen fordeler i tillegg til prisen.

Bilde i bilde er kult. Bilde for bilde antar jeg er stillbilde.

Det står ikke om Asus har omgivelseslyssensor, noe som er ganske vanlig.

Nu er ikke høytalerne på monitoren så viktig for meg, men Acer har 7w forsterker og DTS sound.

Noen som har prøvd lyden?

Lenke til kommentar

Lyden fra høytalerene er i mine øyne helt jævlig, alt for mye bass/for lite diskant. Ingen stereofølelse heller.
Spilt litt Trine 2 i det siste, og fortellerstemmen der er vanskelig å høre iblandt, fordi det er for mye "grøt" i de lave tonene.

Har heller høy lyd på DT880 headsettet og lar det ligge på bordet (koblet via Asus Xonar) :p

Har ikke testet jack ut fra skjermen, kan teste det i dag kanskje :)

Lenke til kommentar

Testet da utgangen fra skjermen. Ble bedre lyd enn fra høyttaleren innebygd såklart, men ikke akkurat noe å rope hurra for, funker sikkert "ok" om du har noe halvdårlige headsett.

Fruen sa i dag at lyden fra skjermen var flat og "fæl". Fra hodetelefonene i skjermen ble det noe bedre, men svak lyd (250 Ohm), så det er ikke noe særlig med effekt i utgangen. Lyden fra Asus Xonar er milevis foran det som skjermen klarer å produsere.

Lenke til kommentar

Det kan jo være kjekt å ha. Spesielt om man liker å ha minst mulig rot rundt skjermen.

 

Lyden i Dell-en er heller ikke mye å skryte av. Frekvensresponsen er jo helt på bærtur. (Låter overraskende greit med dyr equalizer... men av en eller annen grunn nekter Dirac å fungere godt med den.)

 

Jeg har ingen annen "mellomting" - og bruker stort sett hodetelefoner. Kan lene meg tilbake og skru på annlegget og bruke de store gulvstående høyttalerne, men rett framfor skjermen blir de for langt ut til sidene til at lyden blir grei. Har litt lyst på et par søte små studiomonitorer som kan stå ved siden av skjermen, men kan ikke ta meg råd til det enda.  :mellow: (Et par LS50 hadde vært kos.)

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Du har sikkert rett, er ikke mange dagene siden jeg bisto en nabogutt med å stille gamingskjermen på 27" han hadde hatt i nesten 2 år på 144hz.

 

Han hadde kjøpt den nettopp pga dette men hadde ikke videre tenkt på om det fungerte eller ikke.

 

Det er "eliten" som følger med og diskuterer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Henta mitt spontankjøp hos Expert i går. X34  :)

 

Brukt en Samsung 21:9 i jobben i snart ett år, men har ventet på en med noe mer hz. Ikke fått testet ordentlig ennå, men ser at det er noe back bleed, ikke nok til å plage meg. Slet også litt med 100hz overclock i starten, men så gikk det seg til virker det som.

Lenke til kommentar

Det kan jo være kjekt å ha. Spesielt om man liker å ha minst mulig rot rundt skjermen.

 

Lyden i Dell-en er heller ikke mye å skryte av. Frekvensresponsen er jo helt på bærtur. (Låter overraskende greit med dyr equalizer... men av en eller annen grunn nekter Dirac å fungere godt med den.)

 

Jeg har ingen annen "mellomting" - og bruker stort sett hodetelefoner. Kan lene meg tilbake og skru på annlegget og bruke de store gulvstående høyttalerne, men rett framfor skjermen blir de for langt ut til sidene til at lyden blir grei. Har litt lyst på et par søte små studiomonitorer som kan stå ved siden av skjermen, men kan ikke ta meg råd til det enda. :mellow: (Et par LS50 hadde vært kos.)

Hva med et par Yamaha HS5 eller 6? De er ganske bra og koster ikke allverden. :)

 

Jeg bruker faktisk storebror (HS8) i stua, koblet rett i TVen. Fungerer helt flott :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Er for kresen på det til at det frister med et par billige aktive monitorer. Førsteprioritet er pent lyd & pent utseende, og så foretrekker jeg passive høyttalere, sånn at jeg kan bruke gromforsterkeren på de.

 

Egentlig er det jo et ganske lite problem, jeg trives godt med hodetelefoner.

Tenkte mer på i tilfelle du ville ha en mellomting som du snakket om. HS serien er ikke HiFi, men de er veldig populære i mange studioer rundt i om verden, og det er det en god grunn til, de er rett og slett gode studiomonitorer.

 

Har du mulighet til XLR så mener jeg disse er veldig gode til å ha som PC-høyttalere, og det slår alt av vanlige PC lyd i allefall. Jeg sammenligner de gjerne som om man går fra gaming headsett til DT770, som også er et godt innsteg.

 

Beklager avsporing for øvrig, jeg legger det inn under at de passer på hver sin side av en ultrawide skjerm, hvis man har plass :)

Lenke til kommentar

Blander ihop diverse slike, eiger enten eve valkyrie, star citizen eller ET: Dangerous pga jeg rota med VR tidligere så skal sjekke, takk for tipset :)

 

Min X34 er nå dønn stabil på 100hz etter litt bruk, har ingen videre forklaring enn å bruke og å rote rundt i innstillinger, av og på med Gsync etc.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

KITGURU review Asus ROG Swift PG348Q

 

 

http://www.kitguru.net/peripherals/monitors/orestis-bastounis/asus-rog-swift-pg348q-34-3440x1440-ips-g-sync-curved-100hz-review/5/

 

 

Pros:

  • Very funky, futuristic design and appearance.
  • 100 Hz operation, with G-Sync support
  • Great picture quality

Cons:

  • Menu system could be more complete.
  • Expensive.

Kitguru Says: IPS? Check. Ultra-wide display? Check. G-Sync up to 100Hz? Check! All the ingredients are here for a great ultra-wide 21:9 gaming display. The Asus ROG Swift PG348Q is a stunning panel, but it is a pricey prospect.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...