Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Det ble en X34 på meg i dag også :)  Var litt skeptisk til om hardwaren min ville takle oppløsningen men det gikk helt fint.

Testet BF4 og satte ned preset til medium og det gikk stabilt over 60fps med et GTX970 kort. 

Det som jeg ble ekstra glad for var at den hadde høydejustering, noe Benq xr35 ikke hadde. Dette førte til antydninger av stiv nakke fordi jeg ble sittende å titte opp den korte tiden jeg hadde.

 

Alt fungerte som det skulle med overklokkingen også, så her er det bare fryd og gammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

 

0,1ms og 120hz i 4K med OLED. O.M.G :D

 

 

 

jesus H christ!

drømmeskjermen.

 

 

dere folk med tykke lommebøker.

 

selv rocker jeg denne her for tiden

 

http://www.ebay.com/itm/221857640393?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

1440p IPS 120hz til den nette sum av 2500kr! oh yeah

Lenke til kommentar

 

 

 

0,1ms og 120hz i 4K med OLED. O.M.G :D

 

 

 

jesus H christ!

drømmeskjermen.

 

 

dere folk med tykke lommebøker.

 

selv rocker jeg denne her for tiden

 

http://www.ebay.com/itm/221857640393?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

1440p IPS 120hz til den nette sum av 2500kr! oh yeah

 

 

Koreaskjermer var det vi hadde i gamledager :D

 

Ja de var helt konge til prisen. Faktisk helt latterlig bra!

 

Asus swift er 3 ganger så dyr, men også 3 ganger så bra ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

0,1ms og 120hz i 4K med OLED. O.M.G :D

 

 

 

jesus H christ!

drømmeskjermen.

 

 

dere folk med tykke lommebøker.

 

selv rocker jeg denne her for tiden

 

http://www.ebay.com/itm/221857640393?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

1440p IPS 120hz til den nette sum av 2500kr! oh yeah

 

 

Koreaskjermer var det vi hadde i gamledager :D

 

Ja de var helt konge til prisen. Faktisk helt latterlig bra!

 

Asus swift er 3 ganger så dyr, men også 3 ganger så bra ;)

 

 

hva er forskjellen? hvorfor er de så mye bedre? med unntakk av gsync og freesync selvfølgelig.

 

1440p IPS 120hz er jo ganske nytt

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

0,1ms og 120hz i 4K med OLED. O.M.G :D

 

 

 

jesus H christ!

drømmeskjermen.

 

 

dere folk med tykke lommebøker.

 

selv rocker jeg denne her for tiden

 

http://www.ebay.com/itm/221857640393?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

1440p IPS 120hz til den nette sum av 2500kr! oh yeah

 

 

Koreaskjermer var det vi hadde i gamledager :D

 

Ja de var helt konge til prisen. Faktisk helt latterlig bra!

 

Asus swift er 3 ganger så dyr, men også 3 ganger så bra ;)

 

 

hva er forskjellen? hvorfor er de så mye bedre? med unntakk av gsync og freesync selvfølgelig.

 

1440p IPS 120hz er jo ganske nytt

 

 

G-sync og det svært mye raskere panelet ER forskjellen. Latterlig stor forskjell. Hilsen en som har hatt begge deler.

 

2 år siden akkurat siden jeg hadde 1440p 120hz koreaskjerm :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har vurdert å selge min ROG Swift til fordel for en 3440x1440 skjerm. Ser Asus kommer med en ROG versjon snart, men er skeptisk ettersom jeg ser det endel spill som ikke søttet formatet. Da er jo hele poenget borte. Dere som har disse skjermene har dere opplevd at dette er et problem? Spiller FPS, RPG og endel DOTA. Noe vits?

I noen spill, så må man bruke "Flawless Widescreen" programmet f.eks. Ingen problem med de spilla jeg spiller. Spiller dog mest BF spilla, Fallout 4, farcry 4 og noen bilspill. Helt konge med Acer x34 i disse spilla ja.

 

Asus sin ultra wide er 2000kr dyrere enn x34. Om det er verdt prisforskjellen tviler jeg på. 

Lenke til kommentar

 

Har vurdert å selge min ROG Swift til fordel for en 3440x1440 skjerm. Ser Asus kommer med en ROG versjon snart, men er skeptisk ettersom jeg ser det endel spill som ikke søttet formatet. Da er jo hele poenget borte. Dere som har disse skjermene har dere opplevd at dette er et problem? Spiller FPS, RPG og endel DOTA. Noe vits?

I noen spill, så må man bruke "Flawless Widescreen" programmet f.eks. Ingen problem med de spilla jeg spiller. Spiller dog mest BF spilla, Fallout 4, farcry 4 og noen bilspill. Helt konge med Acer x34 i disse spilla ja.

 

Asus sin ultra wide er 2000kr dyrere enn x34. Om det er verdt prisforskjellen tviler jeg på.

 

Har nok rett angående Asus. Har ikke satt meg noe særlig inn i 21:9 skjermene helt. Er vel kanskje ikke så mange forskjellige panel på disse modellen? Ser de fleste har ganske like specs.

 

Forresten noen som vet om et sted man kan se disse skjermene i aksjon? Oslo/Akershus område

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

 

 

 

 

jesus H christ!

drømmeskjermen.

 

 

dere folk med tykke lommebøker.

 

selv rocker jeg denne her for tiden

 

http://www.ebay.com/itm/221857640393?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

1440p IPS 120hz til den nette sum av 2500kr! oh yeah

Koreaskjermer var det vi hadde i gamledager :D

 

Ja de var helt konge til prisen. Faktisk helt latterlig bra!

 

Asus swift er 3 ganger så dyr, men også 3 ganger så bra ;)

hva er forskjellen? hvorfor er de så mye bedre? med unntakk av gsync og freesync selvfølgelig.

 

1440p IPS 120hz er jo ganske nytt

G-sync og det svært mye raskere panelet ER forskjellen. Latterlig stor forskjell. Hilsen en som har hatt begge deler.

 

2 år siden akkurat siden jeg hadde 1440p 120hz koreaskjerm :)

Hva med 4k 120hz med gsync og 0.1ms i 1440p og OLED? Hva ville du gitt for det Nizzen? For min del så er jeg ikke sein om å gi DI 15K for det :D Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Dere som har X34 har dere hatt noe betydelig problem med skjermenne deres? Når alle 100hz? Er det ute en ny revisjon av noen slag med mindre prolemer enn "release skjermenne?  Jeg sitter veldig og vipper mellom X34 eller Asus PG348Q, er litt skeptisk på X34 da jeg har lest om fryktelig mye tull og problemer med de rundt omkring. Ser det kun er CDON og proshop som har X34 på lager, og da til en tusenlapp dyrere enn resten, for PG348Q sin del er det Komplett som har en Ubekreftet lagerstatus i dag og resten av butikkene har den listet som bestillingsvare.

Lenke til kommentar

Dere som har X34 har dere hatt noe betydelig problem med skjermenne deres? Når alle 100hz? Er det ute en ny revisjon av noen slag med mindre prolemer enn "release skjermenne?  Jeg sitter veldig og vipper mellom X34 eller Asus PG348Q, er litt skeptisk på X34 da jeg har lest om fryktelig mye tull og problemer med de rundt omkring. Ser det kun er CDON og proshop som har X34 på lager, og da til en tusenlapp dyrere enn resten, for PG348Q sin del er det Komplett som har en Ubekreftet lagerstatus i dag og resten av butikkene har den listet som bestillingsvare.

 

JEg har av nyeste revisjon uten feil. Kom i desember. Kjører 100hz og er superfornøyd. Er litt backlightbleed i et hjørne, men det er umulig å se ved bruk. Ser det bare under oppstart med helt sort skjerm. Altså ikkje noe problem. De som mener det er et problem, har et annet problem  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forøvri så ble leveringsdatoen til komplett utsatt betydelig så endte opp med å bestille en X34 fra CDON. Motok skjermen i går, koblet den opp, det første som møtte meg var ganske massiv backlight bleed når jeg skrudde den på, i så stor grad at det måtte være noe alvorlig galt, videre når jeg prøver å justere opp hertzen over 75 hz kommer den en hau vertikale linjer over hele skjermen.. Misstenker det var en returskjerm som CDON har solgt igjen som ny ettersom innpakkingen var noe shabby. Ble vertfall pakket ned å sendt i retur i dag etter en frustrerende telefonsamtale med CDON som skulle ha meg til å betale frakten...

Lenke til kommentar

Forøvri så ble leveringsdatoen til komplett utsatt betydelig så endte opp med å bestille en X34 fra CDON. Motok skjermen i går, koblet den opp, det første som møtte meg var ganske massiv backlight bleed når jeg skrudde den på, i så stor grad at det måtte være noe alvorlig galt, videre når jeg prøver å justere opp hertzen over 75 hz kommer den en hau vertikale linjer over hele skjermen.. Misstenker det var en returskjerm som CDON har solgt igjen som ny ettersom innpakkingen var noe shabby. Ble vertfall pakket ned å sendt i retur i dag etter en frustrerende telefonsamtale med CDON som skulle ha meg til å betale frakten...

Ikke bra. Been there done that. 

Jeg har brukt min noen uker og digger den. Jeg fant en innebygd Fps måler også, som legger seg i høyre hjørne akkurat som Fraps, men jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg slår den av :) Skjermen har fått trekk på menyene, og det er en av få ting jeg har å utsette også. 

 

Jeg skrev ovenfor at jeg måtte sette ned preseten på BF4 på medium, det var ikke riktig. Jeg satte ned fra Ultra til high, og flyten ligger godt over 60 hele tiden. Så er du i tvil om et GTX 970 holder på denne skjermen, kjør på.

 

I world of tanks ble bildet strukket fordi formatet ikke støttes, så det var et lite minus enn så lenge. Var uvant til å begynne med, men det har gått seg til nå. Jeg tipper 21:9 støtte kommer etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...