Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

http://arendalstidende.no/nyheter/foreldre-vil-ikke-bruke-tromoy-barnehage/

 

Foreldre opplevde blodig slossing og asylsøkere inne i barnehagen, og nektet å ha barna der lenger. Nå er den like godt stengt.

 

Jeg synes foreldrene overreagerer her. Barn har da bare godt av å bli en del av "det nye vi" så tidlig som mulig.

 

Det forbauser meg at du ikke selv ser hvor ensidig du er i hele denne komplekse saken. Som det meste annet så er det endel nyanser her, ikke svart/hvitt, snill/slem etc. Det blir for enkelt og du blir for selektiv i hvordan du framstiller situasjonen og menneskene generelt. Jeg håper du innser at jeg kunne ha funnet frem ett rykende ferskt nytt youtube klipp eller avisartikkel med en etnisk nordmann i hovedrollen som gjør noe faenskap hver eneste dag. Men hvorfor skulle jeg det om jeg ikke har en agenda om å svartmale nettopp denne gruppen? 

 

 

Kan du ikke please si det til foreldrene til barna som går i den barnehagen? De er vel så ensidige, og skal bare svartmale.

 

Og vis meg artikkelen på en barnehage som har blitt stengt pga etnisk norske har hatt slosskamp på utsiden. Akkurat å stå inne i barnehagen kan alle gjøre, det er helt riktig at det ikke er definert til noen folkegruppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare så ensidig alt sammen syntes jeg, ett evig negativt fokus selv om jeg ikke kan forsvare idiotene som klarer å begynne å sloss i en barnehage. Man skal vel ikke se bort ifra at mange sliter med traumer som kan slå ut i aggresjon.

 

Uansett, over til en gladmelding som de fleste av oss kan si oss enige i for en gangskyld!

 

Norsk IS-kriger skal være død!

 

Om det stemmer at han hadde en ledende rolle så er dette viktig for å hindre videre rekruttering ifra Norge. Good riddance!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Traumer er plausibelt, og et standard argument som har blitt brukt i flere tiår på muslimer som gjør noe galt.

 

"Han var jo traumatisert, derfor voldtok han henne"

Det er jo aldri helt galt når en muslim gjør noe galt, eller?

 

Det burde jo være et enda større argument på at vi bør roe ned litt og faktisk ikke ta inn fler enn vi har kapasitet til.

Hvis folk er så traumatiserte så trenger de mer hjelp enn å bare komme hit og sitte på et mottak, for da trenger de psykisk hjelp. 

 

 

Godt han daua. Har ikke noe til overs for de som drar for å kjempe hellig krig. Drar de derimot ned for å kjempe for forbedringer fordi de har sett hvordan vi har det, og vil kjempe for det, kudos! Er vel noen av de og trur jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Facebook jobber med å gi gratis internett til Afrika.

Hvorfor det tror dere?

 

Jeg tror det kommer til å trigge en folkevandring mot Europa.

 

Jeg tror at øket velstand, internett inkludert, er det som skal til for å stoppe folkevandringen.

 

Geir :)

 

 

 

 

 

Det høres logisk ut på overflaten, men det er faktisk det motsatte som skjer. Jo fler som har mulighet til å reise og informasjon om reisemålet, jo fler reiser.

 

 

 

"Prepare yourselves: The Great Migration will be with us for decades"

 

"It is not war, but money, that drives people abroad. That is not going to change any time soon"

 

"The military learnt then what politicians are only slowly beginning to work out – that this is not simply a refugee crisis. The world’s poor are on the move because they’re not quite so poor as they used to be, and can afford to travel. A great migration has begun, and it could be with us for decades."

 

 

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/immigration/11842760/Prepare-yourselves-The-Great-Migration-will-be-with-us-for-decades.html

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare så ensidig alt sammen syntes jeg, ett evig negativt fokus

 

Til overmål er det 3-4 norske nettsteder som systematisk støvsuger media på jakt etter "muslim og innvandrerstoff" men som (selvsagt) aldri nevner episoder med "motsatt" fortegn.

 

Siden barnehage ble "fremhevet" lengre oppe,

 

- Ei skammens uke i Gudbrandsdalen

 

http://www.dagbladet.no/2015/10/11/nyheter/innenriks/rasisme/gudbrandsdalen/vaga/41441952/

 

 

Og forøvrig helt enig med deg i:

 

 

 

"jeg kunne ha funnet frem ett rykende ferskt nytt youtube klipp eller avisartikkel med en etnisk nordmann i hovedrollen som gjør noe faenskap hver eneste dag. Men hvorfor skulle jeg det om jeg ikke har en agenda om å svartmale nettopp denne gruppen?"

 

Det er vel avholdet fra det som skiller vanlig anstendige mennesker her i landet, fra den klikken som har systematisert agenda for å spre mest mulig negativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Facebook jobber med å gi gratis internett til Afrika.

Hvorfor det tror dere?

 

Jeg tror det kommer til å trigge en folkevandring mot Europa.

 

Jeg tror at øket velstand, internett inkludert, er det som skal til for å stoppe folkevandringen.

 

Geir :)

 

 

 

Jeg tror at fred i hele verden og like mye velstand som Norge vil gjøre at færre søker lykken i andre nasjoner.

 

"Israel og Gaza må slutte å skyte raketter på hverandre".

 

"Land med tørke og hungersnød må få mer nedbør".

 

"Land med flom og oversvømmelser må få mindre nedbør."

 

Idealister :)

Lenke til kommentar

"Verden er ræv og blir bare værre"

 

Kynikere :)

 

Du vet med informasjon, utdanning og utvikling så kan man faktisk gjøre tiltak mot tørke, hungersnød, epedemier, flom osv.

 

Jeg tror de fleste flyktninger hadde valgt å bli i sitt eget land om det var en fremtid der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Verden er ræv og blir bare værre"

 

Kynikere :)

 

Du vet med informasjon, utdanning og utvikling så kan man faktisk gjøre tiltak mot tørke, hungersnød, epedemier, flom osv.

 

Jeg tror de fleste flyktninger hadde valgt å bli i sitt eget land om det var en fremtid der.

Her er en graf som beskriver roten til det meste av elendighet. Skal det bli fred kan ikke vi i vesten leve så flott som vi gjør i dag. Lykke til med det.

post-111084-0-30243900-1444756366_thumb.jpg

Lenke til kommentar

"Vi må møte hat med kjærlighet" står det i den avisartikkelen linket over her.

 

Ja lykke til med det. Dra gjerne til syria og vis kjærlighet, så skal vi se hvor lenge det tar før man som hvit person blir kidnappet og drept. Men er dette rasisme mot hvite? Nei, det finnes som kjent ikke.

 

Tror ikke man kommer langt om man skal bekjempe IS med kjærlighet.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

 

Jada, Pycno. Noen av oss synes idealisme er en god ting. Jeg spør deg også: Hva er alternativet?

 

Geir :)

 

Hypotetisk spørsmål, hvor går  grensa mellom innvandring og invasjon? Dersom det nå kom 5 millioner mennesker i løpet av neste år, skulle vi ha latt det skje eller skulle man stilt opp soldater på grensene som skjøt og drepte alle som trosset advarslene?

Lenke til kommentar

Det er ikke en gruppe, det er individer. De flytter fra et sted til et annet. Det var faktisk et konkret spørsmål; hva slags liberalist er du? Åpenbart ikke en 'natural rights'.

Flere individer utgjør åpenbart en gruppe. Alle mennesker er individer, det betyr ikke at man aldri kan bruke begreper som "gruppe av mennesker" og lignende.

 

At man er liberalist betyr ikke nødvendigvis at man ønsker sin egen ideologi innført over natten i et allerede eksisterende samfunn. Når jeg sier jeg er liberalist så mener jeg hva jeg rent filosofisk anser for å være det riktige. Det betyr hverken at jeg selv handler slik, eller at jeg mener andre bør handle slik.

Lenke til kommentar

De er ikke en gruppe i den betydning at de ikke handler som én entitet. Amerikanske soldater i Irak er ute etter å oppfylle USAs strategiske mål, hva nå enn de er. Syriske innvandrere, uavhengig om man ser på de som flyktninger, lykkejegere eller rovdyr, har åpenbart ikke slike mål. Det er ikke en invasjon, uavhengig av antall. Det er voldsretorikk nesten på linje med folkemordsmaset til Oleoh.

 

Igjen, jeg er faktisk interessert i hvilken type liberalist du er. Du nevner at du filosofisk ser på det som det riktige. Er det da utilitaristisk eller natural rights? NAP og eiendomsrett?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Denne libertarianer (jeg har forstått at andre grupper har trademark på "liberalist") ser ikke på innvandring som invasjon. Men jeg går ut fra at liberalister flest ville latt dem komme, men ikke gitt dem noen sosiale eller andre offentlige ytelser. De ville heller ikke gitt dem noen særrettigheter på grunn av religion eller kultur.

 

Det ville vært et helt annet samfunn en dagens. I dagens samfunn har jeg sagt hvordan jeg vil møte problemet: 

1. Fullfinansiere flyktningeleirene slik at de kan fungere som et bosted over mer enn dager for voksne og barn. 

2. Vise barmhjertighet overfor kvoteflyktninger.

3. La folk søke asyl fra hjemland/oppholdssted, så de slipper å møte opp på grensen for å be om opphold her.

4. Tillate asylsøkere og kvoteflyktninger som er istand til å livnære seg og sine på lovlig vis å "bytte kø" og bli arbeidsinnvandrere.

5. La verden få vite at de som allikevel kommer på grensen her enten må ha en fordømt god grunn, eller være villig til å jobbe for føden uten rett til offentlige ytelser, og uansett ha papirene i orden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...