Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Vi må gjøre som en rekke andre nasjoner gjør, for eksempel de rikeste statene i Midt-østen, Saudi Arabia, UAE, Qatar, Bahrain og Kuwait.

Og Russland, Kina og Japan.

 

De hjelpe mennesker der de er og samtidig reduserer de innvandring til sin nasjon.

Russland bidrar militært og gir en hjelp Norge verken kan eller vil gi.

Norge bidro da militært i Libya, faktisk var Norge svært så ivrige på å drepe folk dernede, men det kan vel forklares ved at de da reduserer den potensielle innvandringen til Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vi må gjøre som en rekke andre nasjoner gjør, for eksempel de rikeste statene i Midt-østen, Saudi Arabia, UAE, Qatar, Bahrain og Kuwait.

Og Russland, Kina og Japan.

 

De hjelpe mennesker der de er og samtidig reduserer de innvandring til sin nasjon.

Russland bidrar militært og gir en hjelp Norge verken kan eller vil gi.

Norge bidro da militært i Libya, faktisk var Norge svært så ivrige på å drepe folk dernede, men det kan vel forklares ved at de da reduserer den potensielle innvandringen til Norge?

 

 

Norge sitt militære bidrag er alltid symbolsk, det er våre allierte som tar i.

Men Norge er ikke et selvstendig land, når våre allierte sier hopp har vi ikke noe annet valg enn til å hoppe.

Russland og Kina kan si nei, Norge kan ikke.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Enten stopper vi utviklingen eller så stopper utviklingen oss? Du vil ikke kanskje prøve å være med på utviklingen og forme framtiden altså, isåfall er det kun du/oss som taper på det må du vel se.

 

Tror vi trenger litt positivitet jeg, det smitter nemlig og gjør ofte tilsynelatende håpløse situasjoner overkommelig.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. 'Utvikling' er ikke en fysisk prosess vi kun kan observere. Vi påvirker den, og former den. Med dagens politikk utvikler vi oss mot et samfunn der vi vanskelig kan opprettholde det sikkerhetsnettet velferdsstaten er i dag, og der faren for økt konflikt og sosiale problemer er stor. Vi styrer med andre ord mot en potensielt veldig negativ utvikling, som vi ikke kjenner konsekvensene av.

 

Vi kan selv velge å skifte kurs, og prøve å være mer 'føre var', eller så kan vi se hva som skjer og håpe på det beste. Det er ingen naturlov som soer at vi må gjøre sistnevnte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten stopper vi utviklingen eller så stopper utviklingen oss? Du vil ikke kanskje prøve å være med på utviklingen og forme framtiden altså, isåfall er det kun du/oss som taper på det må du vel se.

 

Tror vi trenger litt positivitet jeg, det smitter nemlig og gjør ofte tilsynelatende håpløse situasjoner overkommelig.

Det er ingen selvfølge at nordmenn eksisterer i fremtiden.

Vi kan godt ende opp som samene, flertallet i verden vil ikke ha noe imot det.

 

Spørsmålet nordmenn må stille seg er om de kan ha en fremtid, eller om fremtiden hører til et sterkere folkeslag med bærekraftig fruktbarhetsrate.

 

Nordmenn er utdøende helt uavhengig av innvandring, men det er enklere å skylde på andre.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Norge sitt militære bidrag er alltid symbolsk, det er våre allierte som tar i.

Tja, med forbehold om sannhetsgehalten i NRKs reportasjer, ser ikke det ut til å stemme

http://www.nrk.no/fordypning/libya-piloter-snakker-ut-1.10944493

 

Men Norge er ikke et selvstendig land, når våre allierte sier hopp har vi ikke noe annet valg enn til å hoppe.

Russland og Kina kan si nei, Norge kan ikke.

Norge VIL ikke.

 

Der er vesensforskjell mellom kan og vil i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Spørsmålet nordmenn må stille seg er om de kan ha en fremtid, eller om fremtiden hører til et sterkere folkeslag med bærekraftig fruktbarhetsrate.

 

Spørsmålet hver enkelt nordmann må stille seg er hvordan han eller hun best mulig skaper en fremtid for seg og sine, ikke hvem som tilhører det "sterkeste" folkeslaget.

 

Nordmenn er utdøende helt uavhengig av innvandring, men det er enklere å skylde på andre.

 

 

Er det noen som skylder på andre? De som skylder på innvandringen, selvsagt, samt noen som skylder på feminismen. Men ellers er vi vel godt innforstått med at det blir ikke flere etterkommere etter oss enn de vi lager selv...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi må gjøre som en rekke andre nasjoner gjør, for eksempel de rikeste statene i Midt-østen, Saudi Arabia, UAE, Qatar, Bahrain og Kuwait.

Og Russland, Kina og Japan.

 

De hjelpe mennesker der de er og samtidig reduserer de innvandring til sin nasjon.

Russland bidrar militært og gir en hjelp Norge verken kan eller vil gi.

Mens vi hjelper en håndfull med å lære seg norsk og svensk kan landene nevnt ovenfor hjelpe mange flere mennesker i nærområdene.

 

Vår ondsinnede politikk bidrar til økt sult og nød i verden, samtidig som vi er en magnet for organisert kriminalitet og menneskesmuglig.

 

Vi har på ingen måte tilpasset oss det 21. århundrede med moderne teknologi som internett.

De aller fleste som flykter fra Syria flykter fra Assad. Russland kjemper for Assad. Saudi Arabia, derimot, finansierer opprørerne. Jeg er interessert i hvordan du mener begge disse landene bidrar til mindre sult og nød, da de spiller på forskjellige hester.

 

Videre. Du skryter av disse landene fordi de hjelper folk der de er. I 2013 besto Norges utviklingshjelp av 1,07 % av GNI. Japan lå på 0,23 %, Russland 0,03 %, UAE 1,25 %.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_governments_by_development_aid

 

Saudi Arabia: 0,18 %. Det er vanskelig å finne en trend som viser at disse landene hjelper flere 'der de er'.

Lenke til kommentar

 

Enten stopper vi utviklingen eller så stopper utviklingen oss? Du vil ikke kanskje prøve å være med på utviklingen og forme framtiden altså, isåfall er det kun du/oss som taper på det må du vel se.

 

Tror vi trenger litt positivitet jeg, det smitter nemlig og gjør ofte tilsynelatende håpløse situasjoner overkommelig.

Det er ingen selvfølge at nordmenn eksisterer i fremtiden.

Vi kan godt ende opp som samene, flertallet i verden vil ikke ha noe imot det.

 

Spørsmålet nordmenn må stille seg er om de kan ha en fremtid, eller om fremtiden hører til et sterkere folkeslag med bærekraftig fruktbarhetsrate.

 

Nordmenn er utdøende helt uavhengig av innvandring, men det er enklere å skylde på andre.

 

 

Problemet er at din definisjon av en nordmann ikke er kompatibel med tiden vi lever i. Jeg mener en nordmann er ett menneske med norsk statsborgerskap uansett holdning, opphav eller utseende, det kan virke som at du har andre kriterier for hvem som er hva.

Lenke til kommentar

Det er ingen selvfølge at nordmenn eksisterer i fremtiden.

Der er ikke engang noen selvfølge at nordmenn eksisterer idag, og jeg må si at jeg stiller meg sterkt tvilende til noen slik påstand inntil de har blitt vitenskapelig bevist. :)

 

Problemet er at din definisjon av en nordmann ikke er kompatibel med tiden vi lever i. Jeg mener en nordmann er ett menneske med norsk statsborgerskap uansett holdning, opphav eller utseende, det kan virke som at du har andre kriterier for hvem som er hva.

Problemet med din definisjon, Thoto79, er at du da overlater til politikerne å velge velgerne ...

 

...for i bakvendtland,

der kan alt gå an,

der er de like tøysete og rare alle mann.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Problemet er at din definisjon av en nordmann ikke er kompatibel med tiden vi lever i. Jeg mener en nordmann er ett menneske med norsk statsborgerskap uansett holdning, opphav eller utseende, det kan virke som at du har andre kriterier for hvem som er hva.

 

 

"Tiden vi lever i" :wee:

 

Men da er jo alt greit, bare å gi bort landet vårt til alle som vil komme. :wee:

 

Hva kan gå galt med en slik tankegang.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva vil si at en definisjon er feil, og jeg tviler på at dette er tråden for å finne ut slikt.

Ok, bare lurte på om du mente den offisielle definisjonen er feil. Begrepet nordmann har åpenbart ikke noe med statsborgerskap å gjøre, hvis man mener det er man rett og slett litt uvitende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...