Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

De er ikke en gruppe i den betydning at de ikke handler som én entitet. Amerikanske soldater i Irak er ute etter å oppfylle USAs strategiske mål, hva nå enn de er. Syriske innvandrere, uavhengig om man ser på de som flyktninger, lykkejegere eller rovdyr, har åpenbart ikke slike mål. Det er ikke en invasjon, uavhengig av antall. Det er voldsretorikk nesten på linje med folkemordsmaset til Oleoh.

 

Igjen, jeg er faktisk interessert i hvilken type liberalist du er. Du nevner at du filosofisk ser på det som det riktige. Er det da utilitaristisk eller natural rights? NAP og eiendomsrett?

Hvorfor impliserer du at jeg har kalt dagens innvandring for invasjon? For øvrig, kan vi ikke slutte med dette tøyset å kalle det syriske flyktninger nå da, bare en liten del av de som kommer er faktisk det.

 

Det var jeg som stilte spørsmål først her, og har ingen planer om å besvare anders spørsmål før mine egne blir besvart.

 

Hadde du tatt imot 5 millioner innvandrere neste år? Hvor hadde grensa gått før du ville tatt i bruk vold for å stanse en slik strøm?

Endret av coffeee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor impliserer du at jeg har kalt dagens innvandring for invasjon? For øvrig, kan vi ikke slutte med dette tøyset å kalle det syriske flyktninger nå da, bare en liten del av de som kommer er faktisk det.

 

Det var jeg som stilte spørsmål først her, og har ingen planer om å besvare anders spørsmål før mine egne blir besvart.

 

Hadde du tatt imot 5 millioner innvandrere neste år? Hvor hadde grensa gått før du ville tatt i bruk vold for å stanse en slik strøm?

Jeg har ikke implisert at du kaller dagens innvandring for invasjon, og jeg har ikke sagt noe om flyktninger. Tvert imot, jeg poengterte at det ikke har betydning om man ser på de som flyktninger eller ikke.

 

Du trenger selvsagt ikke å svare på det jeg spør om, det var en grunn til at jeg presiserte at det var off topic.

 

Jeg ville ikke tatt inn 5 millioner innvandrere neste år med dagens samfunnsstruktur. Det innebærer selvsagt at voldsbruk ville vært nødvendig om 5 millioner prøvde å komme til Norge samtidig som samfunnsstrukturen (dagens regler ift. velferd) forble uendret. Jeg vet ikke hvor grensen går, men det ville uansett ikke vært en invasjon.

Lenke til kommentar

Ingenting er som å starte dagen med litt dommedagsprofetier..

Det er helt vanlig at samfunn kollapser.

Historien er full av eksempler helt frem til i dag.

Romerriket er et av de mer kjente eksempler.

 

Det er alltid mange som ser hva som er i ferd med å skje. Dess nærmere stupet samfunnet kommer dess flere forstår hva som skjer.

 

 

Utviklingen vi har nå er ikke bærekraftig. Det betyr at enten så stopper vi utviklingen, eller utviklingen stopper oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enten stopper vi utviklingen eller så stopper utviklingen oss? Du vil ikke kanskje prøve å være med på utviklingen og forme framtiden altså, isåfall er det kun du/oss som taper på det må du vel se.

 

Tror vi trenger litt positivitet jeg, det smitter nemlig og gjør ofte tilsynelatende håpløse situasjoner overkommelig.

Lenke til kommentar

Enten stopper vi utviklingen eller så stopper utviklingen oss? Du vil ikke kanskje prøve å være med på utviklingen og forme framtiden altså, isåfall er det kun du/oss som taper på det må du vel se.

 

Tror vi trenger litt positivitet jeg, det smitter nemlig og gjør ofte tilsynelatende håpløse situasjoner overkommelig.

 

Om "utviklingen" betyr at vi må utryddes ser jeg helst at vi stopper her og nå, så kan du og dine dra til et annet sted der man "utvikler" seg fram til målet du mener vi alle har så godt av å komme til.

Lenke til kommentar

Nordmenn kommer ikke til å dø ut. Rundt 2045 kommer de som er igjen av gamle, vestlige, progressivt tenkende mennesker til å laste opp bevissthetene sine i kvantedatamaskiner og dra ut i universet mens jordkloden blir til en Matt Damon film.

 

Dette er ikke dommedagsprofetier, det er godt belagte statistikker. 

 

Den statistikken høres spennende ut. Hvilket forlag er den gitt ut på?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enten stopper vi utviklingen eller så stopper utviklingen oss? Du vil ikke kanskje prøve å være med på utviklingen og forme framtiden altså, isåfall er det kun du/oss som taper på det må du vel se.

 

Tror vi trenger litt positivitet jeg, det smitter nemlig og gjør ofte tilsynelatende håpløse situasjoner overkommelig.

 

Om "utviklingen" betyr at vi må utryddes ser jeg helst at vi stopper her og nå, så kan du og dine dra til et annet sted der man "utvikler" seg fram til målet du mener vi alle har så godt av å komme til.

 

 

Nå tror jeg du blander korta litt. Det er nok ikke våre nye landsmenn og jeg som ønsker oss bort herifra, det blir nok deg og dine som må flytte for å slippe denne forferdelige flerkulturen. Tenker en tidsmaskin hadde vært perfekt så kunne du ha tatt deg tilbake til fordums tid og møtt meningsfellene dine.

 

Can`t stop progress

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Idealister :)

 

Jada, Pycno. Noen av oss synes idealisme er en god ting. Jeg spør deg også: Hva er alternativet?

 

Geir :)

 

 

Av og til må vi ta vanskelige valg.

 

Skal vi holde oss sunne og friske kan det innebære:

 

Slutte med røyking

Ikke spise fastfood Macdonalds hver dag

Ikke bare sitte på sofaen men faktisk mosjonere/trene

 

Idealisten får et kortvarig liv med helseplager.

Realisten sier at det kunne idealisten ha unngått.

 

Du er som en person som ikke vet at usunn mat og uvaner kan føre til helseplager.

"Jeg spiser frokost, lunch, middag og kveldsmat på macdonalds hver dag og skjønner ikke hvorfor jeg blir syk. Legene må gjøre meg frisk og gi meg slankeoperasjon".

 

Alternativet er å bruke hodet.

 

Halvparten av befolkningen har under gjennomsnittet IQ, da passer det at halvparten er idealister :)

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er noen feil med den, rent bortsett fra at den er gammel (SSB har oppdaterte befolkningsfremskrivninger.)

 

Det ene er at han skriver at "SSB forventer at innvandrere fra ikke-vestlige land vil utgjøre ca. 63 prosent..." Nei, SSB forventer ikke det. Det er derimot resultatet av det såkalte "høyalternativet". Men det er han og ikke SSB som mener at det er "ikke urealistisk". SSBs forventning er fortsatt basert på mellomalternativet, som ikke når 8 millioner innbyggere i 2100. (Så kan vi selvsagt diskutere om artikkelforfatteren eller SSB er mest troverdig.)

 

Det andre er påstanden om at barnekullene til de ikke-vestlige påvirker denne utviklingen. Sannheten er at barnekullene er synkende for de ikke-vestlige, og at den totale fruktbarheten ikke øker tross økningen i antall innvandrere:

 

post-52698-0-70022000-1444812610_thumb.png

 

post-52698-0-33959700-1444812612_thumb.png

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Enten stopper vi utviklingen eller så stopper utviklingen oss? Du vil ikke kanskje prøve å være med på utviklingen og forme framtiden altså, isåfall er det kun du/oss som taper på det må du vel se.

 

Tror vi trenger litt positivitet jeg, det smitter nemlig og gjør ofte tilsynelatende håpløse situasjoner overkommelig.

 

Om "utviklingen" betyr at vi må utryddes ser jeg helst at vi stopper her og nå, så kan du og dine dra til et annet sted der man "utvikler" seg fram til målet du mener vi alle har så godt av å komme til.

 

 

Nå tror jeg du blander korta litt. Det er nok ikke våre nye landsmenn og jeg som ønsker oss bort herifra, det blir nok deg og dine som må flytte for å slippe denne forferdelige flerkulturen. Tenker en tidsmaskin hadde vært perfekt så kunne du ha tatt deg tilbake til fordums tid og møtt meningsfellene dine.

 

Can`t stop progress

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=W2QcffxADHY

 

 

"Can`t stop progress" :wee:

 

Vi får se hvor lenge det varer før vanlige folk har fått nok av progressive ideer som vil til slutt ende europa slik vi kjenner det.

Lenke til kommentar

Skal vi holde oss sunne og friske kan det innebære:

Slutte med røyking

Ikke spise fastfood Macdonalds hver dag

Ikke bare sitte på sofaen men faktisk mosjonere/trene

 

Og jeg som trodde at det var innvandringmotstanderne som satt foran TV'en og gikk på MacDonalds. (Du vet: Alle de som har "livets harde skole" som utdannelse på fjesboka.)

 

Mens idealistene var akademikere som stemte MDG og gikk på hyttetur i fjellheimen.

 

Ja ja...  :wee:

 

Av og til må vi ta vanskelige valg.

 

 

Ja, og jeg spør igjen: Hvilket valg er det du vil ta?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tom waits for alice,

 

 

 

Det er noen feil med den, rent bortsett fra at den er gammel (SSB har oppdaterte befolkningsfremskrivninger.)

 

Det ene er at han skriver at "SSB forventer at innvandrere fra ikke-vestlige land vil utgjøre ca. 63 prosent..." Nei, SSB forventer ikke det. Det er derimot resultatet av det såkalte "høyalternativet". Men det er han og ikke SSB som mener at det er "ikke urealistisk". SSBs forventning er fortsatt basert på mellomalternativet, som ikke når 8 millioner innbyggere i 2100. (Så kan vi selvsagt diskutere om artikkelforfatteren eller SSB er mest troverdig.)

 

 

Geir :)

 

 

 

Hvis du ønsker deg SSB sitt "mellomalternativ" så bør du altså stemme FRP, det baserer seg på ekstrem omveltning av innvandringspolitikk.

 

Dagens innvandringspolitikk er ikke bærekraftig, det er tydelig at mange her ikke forstår hva det betyr.

Det betyr at det er umulig å opprettholde dagens innvandringsnivå uansett hva vi gjør eller prøver på. Det er derfor jeg sier at den vil tilpasse seg et bærekraftig nivå - uansett om vi vil det eller ikke. Vi kan ikke fjerne tyngdekraften heller uansett hvor mye penger vi bevilger eller underskrifter vi samler inn.

Lenke til kommentar

 

Skal vi holde oss sunne og friske kan det innebære:

Slutte med røyking

Ikke spise fastfood Macdonalds hver dag

Ikke bare sitte på sofaen men faktisk mosjonere/trene

 

Og jeg som trodde at det var innvandringmotstanderne som satt foran TV'en og gikk på MacDonalds. (Du vet: Alle de som har "livets harde skole" som utdannelse på fjesboka.)

 

Mens idealistene var akademikere som stemte MDG og gikk på hyttetur i fjellheimen.

 

Ja ja...  :wee:

 

Av og til må vi ta vanskelige valg.

 

 

Ja, og jeg spør igjen: Hvilket valg er det du vil ta?

 

Geir :)

 

 

 

Vi må gjøre som en rekke andre nasjoner gjør, for eksempel de rikeste statene i Midt-østen, Saudi Arabia, UAE, Qatar, Bahrain og Kuwait.

Og Russland, Kina og Japan.

 

De hjelpe mennesker der de er og samtidig reduserer de innvandring til sin nasjon.

Russland bidrar militært og gir en hjelp Norge verken kan eller vil gi.

Mens vi hjelper en håndfull med å lære seg norsk og svensk kan landene nevnt ovenfor hjelpe mange flere mennesker i nærområdene.

 

Vår ondsinnede politikk bidrar til økt sult og nød i verden, samtidig som vi er en magnet for organisert kriminalitet og menneskesmuglig.

 

Vi har på ingen måte tilpasset oss det 21. århundrede med moderne teknologi som internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...