Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Ikke lat som at du er så naiv, det handler ikke om noe så ikke-viktig som hudfarge da :)

Har forsåvidt aldri sagt noe negativt om det temaet.

 

Så hvorfor gjorde du et poeng ut av at "om noen tiår kommer vi ikke til å se ut som nordmenn en gang"? Med bilder av hvordan mennesker kanskje kommer til å se ut i fremtiden... (Kilde)

 

Edit: Og noen poster senere skriver du at det betyr noe allikevel:

 

Om du mener jeg er rasist fordi jeg vil bevare det nordiske utseendet til det norske folk så er det jo du som har et problem ikke jeg  :)

 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke lat som at du er så naiv, det handler ikke om noe så ikke-viktig som hudfarge da :)

Har forsåvidt aldri sagt noe negativt om det temaet.

 

Så hvorfor gjorde du et poeng ut av at "om noen tiår kommer vi ikke til å se ut som nordmenn en gang"? Med bilder av hvordan mennesker kanskje kommer til å se ut i fremtiden... (Kilde)

 

Edit: Og noen poster senere skriver du at det betyr noe allikevel:

 

Om du mener jeg er rasist fordi jeg vil bevare det nordiske utseendet til det norske folk så er det jo du som har et problem ikke jeg  :)

 

 

Geir :)

 

 

 

Altså folk må gjerne ha svart,brun,gul osv hudfarge det har ikke noe å si.

 

Det som har noe å si er at nordmenn fortsatt er en majoritet i sitt eget land og har et nordisk utseende. :)

 

Og ikke sånn som i de bildene nei.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Ordet rasist er blitt så misbrukt at det har mistet helt betyding. Kansje vi kunne gitt det en positiv betydning? Eksempel hvis noen redder noen fra en brennende byggning så kan vi si "Ja han er rasist". Eller hvis noen hjelpe til med nød-hjelp, kan man jo si " Det der er noen sikkelig rasister"

 

Jeg personlig er dritt lei at rasist ordet blir slengt rundt. Det har mistet hele sin betydning og er et svakt argument i en debatt.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Der er noen faktorer ved det som har med rase, som ikke trenger være helt uvesntlig.

Nå er det et farlig område å begi seg innpå (takket være Hitler og naziene), men det er sant og si litt betenkelig, at det skal være

et fullstendig tabu å berøre i det hele taget.
Hvordan vurderer man noen som rasist, er all focus på rase nøvendigvis negativt og galt, ondt .. eller hva man skal si?

Det er ikke til å komme forbi, at man opplever en (stort sett taus/kamufleret/snikende ) motsatt rasisme fra visse hold. Kanskje mest fra venstrevridde

, kvinner/feminister o.l. Der man ofte lett kan gjennomskue en formelig lysende forakt for etnisk Norske, særlig kanskje vel-voksne Norske menn

- for ikke å snakke om hvis man har et tradisjonellt , "traust" og/eller kristent livssyn. Da er man 'ute' og blir i beste fall rynket på nesen av.
Men det har selvsagt ikke noe med rasisme å gjøre, ikke sant liksom? Det er jo "bare noen kjedelige bleike etniske hvitinger av noen nordmenn"

De er det ikke så nøye med.

På den annen side: Nordmenn er unektelig en bra rase, med særlig godt anlegg for idrett, og ryddig redelig oppførsel.  Det er heller ikke

så nøye at den rasen ubetydliggjøres og utvannes over tid. Nei, det skal man selvsagt ikke berøre og snakke om forstår jeg.
Men jeg tok meg da den frihet og hvertfall bare nevne det.

Lenke til kommentar

Det er ikke til å komme forbi, at man opplever en (stort sett taus/kamufleret/snikende ) motsatt rasisme fra visse hold. Kanskje mest fra venstrevridde, kvinner/feminister o.l. Der man ofte lett kan gjennomskue en formelig lysende forakt for etnisk Norske, særlig kanskje vel-voksne Norske menn - for ikke å snakke om hvis man har et tradisjonellt , "traust" og/eller kristent livssyn. Da er man 'ute' og blir i beste fall rynket på nesen av. Men det har selvsagt ikke noe med rasisme å gjøre, ikke sant liksom? Det er jo "bare noen kjedelige bleike etniske hvitinger av noen nordmenn" De er det ikke så nøye med.

 

Hvis det er rasisme, mener du da det er rasisme når det går motsatt vei også, for eksempel forakt for ikke-"etnisk norske" muslimer?

 

På den annen side: Nordmenn er unektelig en bra rase, med særlig godt anlegg for idrett, og ryddig redelig oppførsel.

 

 

Våre anlegg for idrett synes å være nokså sesong-betonede. Vi er flinke på ski, som folk fra andre vinterland, men ikke akkurat i verdenstoppen i fotball, friidrett og annet. Og hvis et er rasen som avgjør dette, hvorfor er ikke danskene flinke på ski?

 

Det er heller ikke så nøye at den rasen ubetydliggjøres og utvannes over tid.

 

 

Hvorfor er det viktig at "raser" ikke vannes ut?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg håper at alle hudfarger blir visket ut til en god blanding av alt som finnes. Da kan ingen være rasistiske lenger i hvert fall. Selv synes jeg blandinger er utrolig vakkert. Mørkt hår, olivenbrun hud, blå øyne og vestlig ansiktstrekk, eller mørk hud, lyst hår, og grønne øyne  :dribble: amazing!  Forhåpentligvis blir vi slik om et par hundre år. Latin-Amerika er allerede der på mange måter. En del mennesker i USA også. Gleder meg til å se blandinger mellom Asiatere og Russere. Ser for meg mye pene mennesker kan komme ut av det.  Men tror folk missforstår mange som er kritiske til flyktninger. De er ikke kritiske til farge og utseende, men til religion og kultur. Jeg ønsker en verden uten fargeskiller, men jeg er fortsatt veldig kritisk til flyktningkrisen vi opplever nå. Statistisk sett vet vi hvor urokkelig mange religioner og kulturer er, og at assimilering ofte er vanskelig. Jeg ønsker ikke å slippe inn hundrevis av unge menn som kanskje aldri vil endre sitt kvinnesyn for eksempel. Og jeg er skeptisk til at så mange velger å dra gjennom flere land bare for å komme til et spesifikt land pga. økonomi. Skjønner at alle mennesker er lykkejegere og ønsker å få det så bra som mulig. Jeg gjør det selv, men hadde norge vært syria, hadde jeg aldri dratt familien min gjennom en lang traumatisk vandring med stress, bekymringer og frykt. Jeg hadde heller kommet meg til det første trygge landet.

 

Han fyren som kledde seg i Ku Klux Klan kostyme for å ta i mot flyktninger, han er rasistisk. Men å kalle noen som stiller seg kritisk til innvandring basert på økonomiske og kulturelle aspekter kan ikke kalles rasist. Selv tror jeg at å slippe inn for mange vil gjøre at flyktninge vil lide her. Barn og voksne blir plassert på asylmottak over lang tid og for aldri startet livet sitt. Allerede i dag er det jo folk på asylmottak som har vært bosatt der i flere år. Det virker som en trist tilværelse.

Lenke til kommentar

 

Altså folk må gjerne ha svart,brun,gul osv hudfarge det har ikke noe å si.

Det som har noe å si er at nordmenn fortsatt er en majoritet i sitt eget land og har et nordisk utseende. :)

Og ikke sånn som i de bildene nei.

 

Hvis hudfarge er "ikke-viktig", hvorfor har det noe å si at nordmenn har et nordisk utseende?

 

Geir :)

 

 

Hvorfor ødelegge en identitet og historie bare fordi "man kan" ?

 

Norge har alltid vært bosatt av nordmenn så ser ingen grunn til å forandre det.

Lenke til kommentar

Jeg håper at alle hudfarger blir visket ut til en god blanding av alt som finnes. Da kan ingen være rasistiske lenger i hvert fall. Selv synes jeg blandinger er utrolig vakkert. Mørkt hår, olivenbrun hud, blå øyne og vestlig ansiktstrekk, eller mørk hud, lyst hår, og grønne øyne  :dribble:

 

Det vil alltid dukke opp noen med recessive gener senere, med oransje eller gult hår. Disse vil da få det meget vanskelig... Har hørt at de blondeste i Oslo allerede farger håret svart for ikke å bli mobbet av innvandrerne.

 

Nye rapporter forteller at forholdene i flyktningemottakene er uakseptable, noe som ikke er noen stor overraskelse.

Flyktningene forlangte å få komme til Tyskland, de ville ikke i noen flyktningeleir. De er nå i flyktningemottak i Tyskland. Her er en rapport fra Giessen:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3249667/Germany-state-SIEGE-Merkel-cheered-opened-floodgates-migrants-gangs-men-roaming-streets-young-German-women-told-cover-mood-s-changing.html

 

"Gjenger med menn tusler rundt i gatene" "Seksuelt misbruk på mottaket" "Elevene på tyske skoler blir bedt om å dekke seg til for sikkerhets skyld" "Kvinner på mottaket sover med klærne på, og tør ikke gå til toalettet om natten fordi dette er assosiert med overgrep eller voldtekt" "Flere er pakistanske innvandrere som ikke kommer fra noen krigssone, men ønsker en bedre framtid for sine barn".

Lenke til kommentar

 

 

Altså folk må gjerne ha svart,brun,gul osv hudfarge det har ikke noe å si.

Det som har noe å si er at nordmenn fortsatt er en majoritet i sitt eget land og har et nordisk utseende. :)

Og ikke sånn som i de bildene nei.

 

Hvis hudfarge er "ikke-viktig", hvorfor har det noe å si at nordmenn har et nordisk utseende?

 

Hvorfor ødelegge en identitet og historie bare fordi "man kan" ?

 

Du svarer ikke på spørsmålet: Hvis hudfarge er "ikke-viktig", hvorfor har det noe å si at nordmenn har et nordisk utseende?

 

Hvordan ødelegger det vår historie om vi endrer utseendet? Hadde Snorre kongesagaer eller Eidsvollsforsamlingen blitt annerledes av det?

 

Norge har alltid vært bosatt av nordmenn så ser ingen grunn til å forandre det.

 

 

Det spørs om det ikke skjer uansett. Historien er i praksis konstant forandring. I så fall må du ha en grunn for å stoppe det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Det vil alltid dukke opp noen med recessive gener senere, med oransje eller gult hår. Disse vil da få det meget vanskelig... Har hørt at de blondeste i Oslo allerede farger håret svart for ikke å bli mobbet av innvandrerne.

 

Nye rapporter forteller at forholdene i flyktningemottakene er uakseptable, noe som ikke er noen stor overraskelse.

Flyktningene forlangte å få komme til Tyskland, de ville ikke i noen flyktningeleir. De er nå i flyktningemottak i Tyskland. Her er en rapport fra Giessen:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3249667/Germany-state-SIEGE-Merkel-cheered-opened-floodgates-migrants-gangs-men-roaming-streets-young-German-women-told-cover-mood-s-changing.html

 

"Gjenger med menn tusler rundt i gatene" "Seksuelt misbruk på mottaket" "Elevene på tyske skoler blir bedt om å dekke seg til for sikkerhets skyld" "Kvinner på mottaket sover med klærne på, og tør ikke gå til toalettet om natten fordi dette er assosiert med overgrep eller voldtekt" "Flere er pakistanske innvandrere som ikke kommer fra noen krigssone, men ønsker en bedre framtid for sine barn".

 

 

Ja, det er akkurat dette jeg er skeptisk til. Det er kanskje ikke mulig, og veldig generaliserende og mulig veldig uheldig ovenfor den store delen av menn som er helt normale, men vil heller at Norge tar inn små barn, kvinner og eldre mennesker. Spesielt barn og eldre. Barn kan kanskje havne i norske forsterhjem og dermed bli assimilert og oppdratt med norsk kultur. Da skaper vi flere fremtidige voksne som kan arbeide og leve som nordmenn. Men det sier litt om hvor uforanderlig kulturen mennene er oppdratt i er når kvinner oppfordres til å kle på seg, sover med klær på mottak og ikke går på toalettet på natten pga. overgrepsfaren.

 

I Finnland var det vel en høgskole som oppfordret kvinnelige studenter til å kle seg mer konservativt, slik at de nyankommende studentene ikke trengte å se hud. Altså de regner da med at noen vil se hud og dermed reagere negativt. Kvinner kler jo ikke på seg mer klær, eller unngår toalettbesøk på natten på grunn av andre kvinner eller barn.

 

Jeg ser i media mye om enslige menn som reiser alene, men ikke om enslige kvinner. Tror nemlig det er enklere å integrere enslige kvinner. Kan godt være det ikke stemmer, men det er mitt inntrykk i hvert fall.

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ødelegge en identitet og historie bare fordi "man kan" ?

 

Du svarer ikke på spørsmålet: Hvis hudfarge er "ikke-viktig", hvorfor har det noe å si at nordmenn har et nordisk utseende?

 

Hvordan ødelegger det vår historie om vi endrer utseendet? Hadde Snorre kongesagaer eller Eidsvollsforsamlingen blitt annerledes av det?

 

Norge har alltid vært bosatt av nordmenn så ser ingen grunn til å forandre det.

 

 

Det spørs om det ikke skjer uansett. Historien er i praksis konstant forandring. I så fall må du ha en grunn for å stoppe det.

 

Geir :)

 

 

Når det har tatt flere tusen år for hvite å utvikle seg til det dem er i dag så syns ivertfall jeg at det er "bortkastet" å ikke fortsette på lik linje som forfedrene våre har gjort :)

 

Historien om hvite som endte sin egen rase fordi media, politikere og andre samfunnsfiender jobber sammen for å slippe inn millioner av folk fra andre raser som vil bety slutten for oss høres ut som en forferdelig slutt på historien om hvite, syns du ikke ?

 

Er ikke en utryddelse av hvite grunn nok til å stoppe det ?

 

 
Ali har også noen fine tanker rundt temaet som også har blitt fortalt rundt omkring i tråden her.
Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde kanskje sett annerledes på det om denne multikulturalismen gjaldt hele verden, ...

 

Jeg synes den burde gjelde hele verden jeg. Men det er vel ikke mange utenfor Norge som hører på meg. Kanskje ikke så mange innenfor Norge heller...  :hmm:

 

 

Spørsmålet er hvorfor blir ikke Saudi Arabia, Sør-Korea eller Japan anklaget for rasisme av FN, Paven osv når de nesten ikke tar inn asylsøkere i hele tatt?

 

Golf-statene har mer enn nok penger og ressurser kollektivt til å håndtere flyktninge krisen selv men istedenfor blir flyktningene funneled til Europa av bade Europeiske politikere og menneske smugglere som lover alt fra jobb og sex til gratis bolig. Kriminelt, jeg sympatiserer med flyktningene som trur de kommer til paradis, men tiden vil vise dette til å være starten på balkaniseringen av Vest-Europa.

 

Mennesker lærer ikke av historien, vi har sett dette før selv om det er 1000 år siden sist gang så beveger vi oss nå inn i en ny periode av folkevandring og folkemord på denne skalaen. Det virker tregt for oss som tar dette inn dag for dag, men i historisk sammenheng er dette en turbulent fase når vi går inn i en ny verdensorden som USA hegemoniet forsvinner. De Europeiske mest venstrevridde USA hatende klovnene vil ironisk nok være de som vil savne USA hegemoniet mest.

Lenke til kommentar

Hvis en rase ikke klarer å få sine folk til å få mange barn, fortjener den på en måte å bli utryddet.

 

Samtidig er det en underlig holdning når enkelte håper at deres rase kommer til å bli utdødd.

Sistnevnte må en nærmest lete etter årsaker til i psykologien... Hvis de ikke setter pris på sin egen rase og sine slektsfrender, liker de da seg selv?

Lenke til kommentar

 

Nordmenn er unektelig en bra rase, med særlig godt anlegg for idrett, og ryddig redelig oppførsel.

 

Begrepet er utvannet og slengt rundt alt for ofte, men dette er selve definisjonen av rasisme.

 

 

Nei det er det ikke. Det står ingenting om i Delvis innlegg at nordmenn er bedre enn andre raser.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nordmenn er unektelig en bra rase, med særlig godt anlegg for idrett, og ryddig redelig oppførsel.

 

Begrepet er utvannet og slengt rundt alt for ofte, men dette er selve definisjonen av rasisme.

 

Nei det er det ikke. Det står ingenting om i Delvis innlegg at nordmenn er bedre enn andre raser.

 

"en bra rase, med særlig godt anlegg..."

 

Hvis det ikke er bedre enn hos andre raser, er det da "særlig godt"?

 

Geir :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle raser har sine egenskaper. At Norsk rase er bra og vel bedre enn de fleste, er ikke annet enn en kjennsgjerning

og en realitet.

Det er ikke dermed sagt at vi skal "se ned på" andre raser, der må man se et skille. Det er altså ikke mennesket men rasen

vi snakker om.

Når det gjelder feks hunder, har man inge problemer å snakke om ulikheter ved raser. En hund er en like mye hund for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...