Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Nå er det en viktig forskjell at ingen nordmenn oppfører seg som slike oppblåste aper som de i den filmen. Slik oppførsel er ut i fra deres kultur helt akseptabel, så vidt jeg har forstått.

 

Aldri vært på ferie i syden? Nordmenn kan såvisst oppføre seg som opplåste aper og værre enn i filmen desverre, men det er ikke akseptabelt i noen kultur.

 

Jeg, i syden? Heh. Antar at det kun er "akseptabelt" når alle er drita fulle? Ellers vil jeg gjerne se en film hvor de er mongo mens de er edru.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

kom ikke Mulla Krekar hit til Norge som flyktning ?

 

Det er typisk slike personer som ikke burde få lov til å få oppholdstillatelse her

Og det er jo nettopp han som ikke har oppholdstillatelse her.

 

Kreket kom vel hit som flyktning anntar jeg, er en god del år siden nå.

 

 

hvorfor har han da  fått "lov" til å være her da ?

Dere har sikker fått med dere hva som er sagt og påstått rundt Krekar, bl.a. at det er dåde tryngt og ikke trygt i hjemlandet ?

 

likevel er det ingen regjering som har fått lov til å sende han ut under påstander at det er for utrygt for han . det til tross for at familien til Krekkar  påstår at det er trygt nok for han

 

Krekar er bare en tilfeldig person oppe i dette.

Men når det kommer stadig flere hit så risikere vi at det kommer flere slike personer.

 

Så hvorfor skal vi også hjelpe "bråkmakerne"  ?

( da mener jeg de som ypper til krig , ikke de som er offer i krigene)

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du hva elgen, du sier så mye sprøyt at jeg tar ingenting av det du sier for god fisk. Dersom du skal komme med påstander så får du værsågod komme med kilder, hvis ikke anntar jeg at det du sier kun er diktet opp i ditt eget hodet akkurat som med påstanden om at ingen regjering har sendt ut bråkmakere eller at alle regjeringer sender bråkmakere på asylmottak.

Lenke til kommentar

Vet du hva elgen, du sier så mye sprøyt at jeg tar ingenting av det du sier for god fisk. Dersom du skal komme med påstander så får du værsågod komme med kilder, hvis ikke anntar jeg at det du sier kun er diktet opp i ditt eget hodet akkurat som med påstanden om at ingen regjering har sendt ut bråkmakere eller at alle regjeringer sender bråkmakere på asylmottak.

for meg virker det som det du nå sier , gjør du bare for å provoserer

det virker også som du ikke følger med på nyheten o.s.v

 

jeg sier det ikke for å provoser deg , men for at du skal forstå bedre hva debatten dreier seg om

 

her er poenget at Norge har tatt i mot en person de ikke burde ta i mot

og det kan skje flere ganger uten at vi kan gjøre noe med det

på toppen av det så virker det som regjeringene heller ikke kan gjøre noe med det , på grunn av internasjonale avtaler

 

Dette er personer som opptrer som flyktninger selv om de ikke er det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er poenget:

 

Alt du sier, alt du påstår, som du ikke legger ved kilder på, anntar jeg at du har diktet opp i hodet ditt. Det vil si at jeg tar det som fantasi, helt uavhengig fra virkeligheten. At du velger å ikke legge ved kilder er vel for å provosere meg og alle andre som måtte finne på å lese det du skriver.

 

Istedenfor å la meg provosere avventer jeg kilder. Så har du noe du vil si, som ikke er sprøyt, legg ved kilde slik at det du sier kan knyttes til noe utenfor hodet ditt. Mye av det du har sagt tidligere er bare tull du har funnet på, så jeg gidder ikke kvalitetssikre påstandene dine før jeg diskuterer med deg. Å legge ved kilder på kontroversielle påstander er faktisk å regne som normal diskusjonsskikk, særlig når kilder blir etterspurt.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vet du hva elgen, du sier så mye sprøyt at jeg tar ingenting av det du sier for god fisk. Dersom du skal komme med påstander så får du værsågod komme med kilder, hvis ikke anntar jeg at det du sier kun er diktet opp i ditt eget hodet akkurat som med påstanden om at ingen regjering har sendt ut bråkmakere eller at alle regjeringer sender bråkmakere på asylmottak.

for meg virker det som det du nå sier , gjør du bare for å provoserer

det virker også som du ikke følger med på nyheten o.s.v

 

jeg sier det ikke for å provoser deg , men for at du skal forstå bedre hva debatten dreier seg om

 

her er poenget at Norge har tatt i mot en person de ikke burde ta i mot

og det kan skje flere ganger uten at vi kan gjøre noe med det

på toppen av det så virker det som regjeringene heller ikke kan gjøre noe med det , på grunn av internasjonale avtaler

 

Dette er personer som opptrer som flyktninger selv om de ikke er det 

 

Det er ikke ofte jeg er enig med Abigor, men i dette tilfellet er enig. Du må alltid vise til kilder, slik at jeg har gjort det i hovedinnlegget. Jeg forstår godt hva du mener, men du kan ikke ta for gitt at alle følger med de samme nyhetsmediene du gjør :).

 

Jeg vil tro at du sikter til Mullar Krekar

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg at nordmenn har fremmedfrykt, og det er derfor de ikke vil ha flere flyktninger til Norge. Jeg vil stå for at vi tar imot 10.000 flyktninger fra Syria istedet for å gi disse pengene til Syria. Da gir disse pengene til statsoverhodene og ikke til selve befolkningen :(

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg at nordmenn har fremmedfrykt, og det er derfor de ikke vil ha flere flyktninger til Norge. Jeg vil stå for at vi tar imot 10.000 flyktninger fra Syria istedet for å gi disse pengene til Syria. Da gir disse pengene til statsoverhodene og ikke til selve befolkningen :(

 

Da har du ikke lest mye av tråden.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal ta imot flyktninger fra Syria så kan vi slå opp en norsk leir i Tyrkia. Det er mye bedre enn å bruke opp alle pengene på flybilletter, tvinge krigsrammede syrere til en unødvendig lang reise og et kaldt klima. 

 

Bedre for oss, kanskje. Men neppe for dem som skal bo i leiren, og neppe for tyrkerne. Og hvem vet, kanskje de liker snø...  :wee:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Da har du ikke lest mye av tråden.

 

På den annen side kan det tenkes at han har lest desto mer av kommentarspaltene i avisene. Det er ganske tøffe meldinger som kommer der.

 

«Flyktningene fra Afrika er ikke vårt problem. Jeg blir helt kvalm bare ved tanken på hva disse folkene vil kunne finne på over for oss andre når de først er her». (Fra VG)

 

«Hvorfor skulle vi ha noen kostnader med slike forrædere, som forlater sine egne. Vi har nok hyklere i vårt eget system - som vi gjerne skulle vært for uten…» (Fra VG)

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis vi skal ta imot flyktninger fra Syria så kan vi slå opp en norsk leir i Tyrkia. Det er mye bedre enn å bruke opp alle pengene på flybilletter, tvinge krigsrammede syrere til en unødvendig lang reise og et kaldt klima. 

 

Bedre for oss, kanskje. Men neppe for dem som skal bo i leiren, og neppe for tyrkerne. Og hvem vet, kanskje de liker snø...  :wee:

 

Geir :)

 

 

Poenget er bare å hjelpe dem gjennom konflikten,så er det ikke nok å bare ta hånd om deres sikkerhet og liv? Synes fokuset skal være på at de overlever, ikke hvorvidt det er behagelig å bo i leir eller ikke.

 

Å ta dem med hit er ikke noen god idé det heller.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal ta imot flyktninger fra Syria så kan vi slå opp en norsk leir i Tyrkia.

Har du en tomt vi kan bruke?

Hvordan er det med el, vann & avløp der?

 

Har du kontakter med tyrkiske myndigheter som kan være behjelpelige med å gi alle de nødvendige tillatelser, osv.?

 

Det er mye bedre enn å bruke opp alle pengene på flybilletter, tvinge krigsrammede syrere til en unødvendig lang reise og et kaldt klima.

Du har tydeligvis ikke fått med deg værforholdene om vinteren der de er nå ...

Lenke til kommentar

Syrere som flykter til Norge ønsker seg penger, våre penger, ikke sikkerhet.

Nå er det vel her snakk om å ta imot 10000 kvoteflyktninger, altså av de som sitter i flyktningeleirer i dag.

Syrere som forsøker å ta seg ulovlig inn i Europa er et helt annet spørsmål.

 

Nordmenn som flyktet til Sverige, England og USA under WW2 var nok også ute etter penga dems ...

Lenke til kommentar

Her er poenget:

 

Alt du sier, alt du påstår, som du ikke legger ved kilder på, anntar jeg at du har diktet opp i hodet ditt. Det vil si at jeg tar det som fantasi, helt uavhengig fra virkeligheten. At du velger å ikke legge ved kilder er vel for å provosere meg og alle andre som måtte finne på å lese det du skriver.

 

Istedenfor å la meg provosere avventer jeg kilder. Så har du noe du vil si, som ikke er sprøyt, legg ved kilde slik at det du sier kan knyttes til noe utenfor hodet ditt. Mye av det du har sagt tidligere er bare tull du har funnet på, så jeg gidder ikke kvalitetssikre påstandene dine før jeg diskuterer med deg. Å legge ved kilder på kontroversielle påstander er faktisk å regne som normal diskusjonsskikk, særlig når kilder blir etterspurt.

 

når alle som kommenter ikke legger ved kilde på hva de mener ( noe som forøvrig er langt over det man kan forvente )  så gjør heller ikke jeg det

jeg har ingen utskrift  fra hjerneaktiviteten min .

i alle tilfeller så er du neppe i stand til å forstå en slik utskrift

 

kilden min er alt om Mulla Krekar som har vær  opp i nyhetene , enten på TV2  eller NRK

hvis man følger med på nyhetene så burde kilder være  fullstendig unødvendig

 

eller så er det underlig at jeg er den eneste du forlanger kildehevdelse  fra

 

 

Forøvrig hvilke detaljer er det du vil ha dokumentert  ( jeg kan ikke henvise hele arkivet til NRK og TV2)

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...