Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neh, opprørene kjemper mot den syriske hæren som er styrt av Assad.

 

Kan vel lime fra wiki om hva de kjemper for:

 

Opprøret mot regimet til Bashar al-Assad skyldes hovedsakelig regjeringens korrupsjoninflasjonarbeidsløshet og mangelen på en effektiv grunnlov.[trenger referanse] Opprørernes krav inkluderer al-ʾAsads avgang, stans i utenrettslige henrettelser og tortur, like rettigheter for Syrias etniske og religiøse grupper, i og politiske friheter som presse-ytrings- og møtefrihet.[24]

 

26. februar avholdt regimet et valg om en ny og i prinsippet mer demokratisk grunnlov i Syria. 14 millioner hadde stemmerett under valget, hvorav 57,4% – i overkant av åtte millioner – avga stemmer, selv om opposisjonen oppfordra folk til å boikotte valget.[51] Resultatet ble 89,4% for den nye grunnloven.

 

IS kriger der nede, men de kriger mot alle. De har angrepet både opprørerne, hæren til Assad og Jabhat al-Nusra.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Borgerkrigen_i_Syria

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

den andre elgen, den 20 Apr 2015 - 20:01, sa:snapback.png

Der tar du feil

10 000 er bare den ene gangen.

en annen gang kommer det kanskje 10 000 til og da er det 20 000

 

20 000 er fortsatt ikke "millioner".

 

når dette skjer 10 ganger så har man plutselig 100 tusen som er kommet hit

men så har man jo også andre som forsøker å få opphold her i landet

 

forøvrig så trodde jeg at de som kommer hit , kommer fordi de risikerer livet sitt i hjemlandet fordi "demokrati" ikke er godtatt der  , ikke fordi de ypper til bråk

Da virker det lit merkelig at enkelte av dem også ypper til bråk her i landet

Enda rarere blir det når ingen regjering har klart å sende slike bråkmakere ut av landet eller at de forsøker å plaser bråkmakeren sammen med flyktningene

 

er de ikke interessert i å være med på å bygge opp hjemlandet sitt ?

Lenke til kommentar

forøvrig så trodde jeg at de som kommer hit , kommer fordi de risikerer livet sitt i hjemlandet fordi "demokrati" ikke er godtatt der  , ikke fordi de ypper til bråk

Da virker det lit merkelig at enkelte av dem også ypper til bråk her i landet

Enda rarere blir det når ingen regjering har klart å sende slike bråkmakere ut av landet eller at de forsøker å plaser bråkmakeren sammen med flyktningene

 

er de ikke interessert i å være med på å bygge opp hjemlandet sitt ?

 

Igjen med disse løgnene dine. Hvilken regjerning har ikke klart å sende slike bråkmakere ut av landet? Vanligvis er en regjeringsperiode på 4 år. Din påstand sier dermed at hver eneste periode på 4 år har 0 bråkmakere blitt sendt ut av landet. Hvis ikke du var klar over det kan jeg opplyse at det er feil.

 

At noen blir bråkmakere er ikke så rart hvis du tar inn over deg den frustrasjonen man får av å bli behandlet av det offentlige i en årrekke. Arbeidstillatelse, arbeidsledighet, fattigdom, sosiale forskjeller, kulturelle forskjeller, språkbarrierer, byråkrati og diskriminering har en negativ effekt på mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja.. jeg tror mye kommer av fattigdom og et styre som mangler vesentlige faktorer.

 

Det kan vel sammenlignes med han ene på skolen som var et vanskeligstilt problembarn, han kom sikkert fra en fattig familie med litt for dårlig oppfølging og støtte på hjemmefronten. Var det noen som behøvde en fosterfamilie for å få innført de rette verdier så var det vel han. 

 

Men nå var spørsmålet rettet mot deg, hva er det i kulturen deres som du er så imot?

 

Hvorfor mangler styret vesentlige faktorer? Hvorfor er det mange fattige?

Lenke til kommentar

Hvorfor stiller du spørsmålet til meg?

Jeg stilte spørsmålene siden det er noen her som har veldig sterke meninger mot kulturen deres, så jeg ville vite begrunnelsen bak disse meningene.

 

Sterke meninger kommer enten av overtalende informasjon eller av ren uvitenhet, og jeg tror det kom tydelig frem at uvitenhet var tilfellet her. Først så fikk jeg samme spørsmål tilbake som svar, så fikk jeg til svar at han ikke viste men at de var så imot demokrati.

 

Jeg vet ikke hva som skaper fattigdom, men jeg har heller ikke påstått at kulturen deres er så råtten at folkene som er vokst opp der ikke skal få sette en fot i landet vårt. 

Men skal vi gå til grunne for å finne ut av de økonomiske problemene i disse arabiske og afrikansk-kristne lendene  og hvorfor det er oppstått et korrupt eller ikke godt nok styre så må vi nesten gå inn i hvert enkelt land og se på hvordan samfunnet deres er oppbygd. Sikkerhets apparatet i landet om korrupsjon oppstår osv. Noe jeg ikke har gjort og derfor ikke sitter å hater alle mennesker som kommer fra et område.

Lenke til kommentar

Jeg stilte spørsmålene siden det er noen her som har veldig sterke meninger mot kulturen deres, så jeg ville vite begrunnelsen bak disse meningene.

 

Hva definerer du som en veldig sterk mening? Bare det å være imot noe?

 

 

... Først så fikk jeg samme spørsmål tilbake som svar ...

 

Jeg stilte deg kun et eneste spørsmål.

 

 

 

så fikk jeg til svar at han ikke viste ...

 

Aldri sagt det.

 

 

Jeg vet ikke hva som skaper fattigdom, men jeg har heller ikke påstått at kulturen deres er så råtten at folkene som er vokst opp der ikke skal få sette en fot i landet vårt. 

 

Jeg sa ikke det heller? Sa kun at det ikke var nødvendig å gi dem permanent opphold her.

 

 

 

... og derfor ikke sitter å hater alle mennesker som kommer fra et område.

 

Igjen antyder du noe som ikke er sant.

Lenke til kommentar
Hva definerer du som en veldig sterk mening? Bare det å være imot noe?

 

Det er vel ingen som "bare" er imot noe? Meningene til folk er basert på informasjon som blir satt sammen til å skape formeningen.

 

Hadde jeg vært imot humler i Norge så hadde du vel også forventet at jeg forklarte hvorfor jeg mener det? Samme om det er at jeg har blitt stukket av flere, at jeg ikke finner de nyttige for floraen eller at de bare generelt sett er irriterende.

Noe ligger bak folks formeninger, uten disse opplysningene så er meningen likegyldig, den er verdiløs.

 

Religionen er ikke nødvendigvis av interesse, mer den typen kultur de tar med seg fra de underutviklede landene som ikke er ønskelig her.

 

Jeg stilte deg kun et eneste spørsmål.

 

Skal vi bli pirkete så stilte du to spørsmål som svar, i stede for å svare på spørmålet om hvorfor du ikke vil ha mennesker med deres kultur i Norge.

 

Hvorfor tror du landene de kommer fra er så dårlige at de må stikke av?

Kan det være noe som ligger i kulturen?

 

Aldri sagt det.

 

 

Når du ikke har et bedre svar en at du ikke er ekspert på kulturen deres, at de ikke har kultur for demokrati og at de er religion fanatikere så blir jeg gitt et inntrykk av at du ikke vet. Har du et bedre svar så kom med det.

 

Jeg er ikke ekspert på kulturen deres, men et eller annet er det tydelig som ikke fungerer optimalt. De har ikke kultur for demokrati, det er en ting. Og selvfølgelig er de for fanatiske når det kommer til religion, som er en del av kulturen.

 

 

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som "bare" er imot noe? Meningene til folk er basert på informasjon som blir satt sammen til å skape formeningen.

 

 

Hadde jeg vært imot humler i Norge så hadde du vel også forventet at jeg forklarte hvorfor jeg mener det? Samme om det er at jeg har blitt stukket av flere, at jeg ikke finner de nyttige for floraen eller at de bare generelt sett er irriterende.

Noe ligger bak folks formeninger, uten disse opplysningene så er meningen likegyldig, den er verdiløs.

 

Nå svarte du ikke på spørsmålet mitt, hvorfor har jeg "veldig sterke meninger"? Det må nesten forklares siden det ifølge deg automatisk underminerer det jeg sier

 

 

Skal vi bli pirkete så stilte du to spørsmål som svar, i stede for å svare på spørmålet om hvorfor du ikke vil ha mennesker med deres kultur i Norge.

 

En post med et spørsmål, formulert som to setninger

 

 

Når du ikke har et bedre svar en at du ikke er ekspert på kulturen deres, at de ikke har kultur for demokrati og at de er religion fanatikere så blir jeg gitt et inntrykk av at du ikke vet. Har du et bedre svar så kom med det.

 

Jeg har da pekt på to elementer i kulturen deres som jeg synes er dårlige, og dette gir deg inntrykk om at jeg ikke vet? Mer generelt virker det som at de ikke tåler at folk gjør ting de ikke liker.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du landene de kommer fra er så dårlige at de må stikke av? Kan det være noe som ligger i kulturen?

Hvorfor tror du tusenvis av nordmenn måtte "stikke av" fra Norge i perioden 1940-1945?

Kan det være noe som lå i kulturen?

 

Eller kan det være at de var eller følte seg truet eller forfulgt i Norge?

Lenke til kommentar

Du snakker om invasjon av et annet land. Hvilket land er Syria invadert av? Og ja, det var noe som lå i den norske kulturen, undertrykkelse av minoriteter, negativt syn på jøder og andre likheter.

 

Som du sier, nordmenn flyktet faktisk fra Norge på grunn av trussel om tortur og død. Hvor mange nordmenn flyktet til Syria? Jeg vet ikke om en eneste en. Tilsvarende skulle det være naturlig å annta at dersom det brøt ut 3. verdenskrig, og verdens største og mest avanserte krigsmakt invaderte Syria, så kunne vi forvente 0 syriske flyktninger til Norge.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Hvorfor tror du landene de kommer fra er så dårlige at de må stikke av? Kan det være noe som ligger i kulturen?

 

Hvorfor tror du tusenvis av nordmenn måtte "stikke av" fra Norge i perioden 1940-1945?

Kan det være noe som lå i kulturen?

 

Eller kan det være at de var eller følte seg truet eller forfulgt i Norge?

 

Nå er det en viktig forskjell at ingen nordmenn oppfører seg som slike oppblåste aper som de i den filmen. Slik oppførsel er ut i fra deres kultur helt akseptabel, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Kjære forumsbrukere

 

Etter at leder for ApU (Mani Hussaini), ønsket seg 5000 flyktninger til Norge, så har landsmøtet for Arbeidetpartiet valgt å ta dette tilfølge ved dobble antallet til 10.000 flyktninger.

 

- Sverige har tatt imot 60.000. Da har Norge en stor jobb å gjøre mener han.

 

Hva mener dere om dette?

Hvis politikere er ærlig med hva det koster og har en plan hvordan de skal bosettes er det greit for meg. 

Det som gjør meg noe betenkt er tilstedeværelsen av skip fra EU land vil føre til en økt tilstrømning til

Europa som ikke vil ta slutt. Skipene vil bli som lokkemat for alle som ønsker seg til Europa.

Endret av PerryAndre
Lenke til kommentar
Nå er det en viktig forskjell at ingen nordmenn oppfører seg som slike oppblåste aper som de i den filmen. Slik oppførsel er ut i fra deres kultur helt akseptabel, så vidt jeg har forstått.

Aldri vært på ferie i syden? Nordmenn kan såvisst oppføre seg som opplåste aper og værre enn i filmen desverre, men det er ikke akseptabelt i noen kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du snakker om invasjon av et annet land. Hvilket land er Syria invadert av?

Er det kun når et land er invadert av et annet land at det er legitimt å flykte derfra?

Hva med borgerkriger der to eller flere sider kjemper om makten i samme område innenfor landet?

 

Syria er invadert av sunni-krigere fra Irak som sammen med sunnier fra Syria og såkalte fremmedkrigere herfra og derfra utgjør IS. Du klarer sikkert å finne listen over alle de andre partene som kriger delvis med og mot hverandre i Syria.

 

Og kan ikke folk fra land A flykte til land B dersom ikke folk fra land B har flyktet til land A tidligere?

Stiller du alltid det som betingelse for å hjelpe noen?

"Skulle gjerne ha hjulpet deg opp, men kan ikke se at du har hjulpet meg tidligere, så, sorry mac."

Lenke til kommentar

Jo folk kan flykte hit selv om nordmenn aldri har flyktet til Asia, Afrika osv.

 

Men motivasjonen er jo penger. Nordmenn flyktet i sikkerhet. De som flykter fra Syria ender opp i Tyrkia og Libanon. Syrere som flykter til Norge ønsker seg penger, våre penger, ikke sikkerhet. Det har de i nabolandene. Det er ganske mange trygge land imellom Syria og Norge. Likevel vil de komme hit.

 

Det handler ikke om å hjelpe. Det handler om å gi penger til de som er rike og mektige nok til å reise igjennom verdensdeler for å øke sin rikdom og makt.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...