Gå til innhold

Nedetid tirsdag 24. mars fra 04:00 til 12:00


Anbefalte innlegg

Vi skal konvertere databasen var fra å bruke latin1_swedish_ci til utf8mb4_unicode_ci for tekstfelt i databasen. Dermed blir forumet utilgjengelig i en lengre periode mellom 04:00 og 12:00. Dette inkluderer kommentarfeltene på Gamer.no, Tek.no osv.

 

Dere skal forhåpentligvis ikke merke noen forskjell når forumet er tilbake igjen.

 

Dette gjør vi for å gjøre oss klare til senere forumoppgraderinger. På sikt vil det også gjøre ting enklere for oss i teknisk, da alle de andre sidene i nettverket våre bruker UTF-8 allerede.

 

Planen er omtrent denne:

  • 03:45 - Det lagres en databasekopi til disk.
  • 04:15 - Forumet blir tatt ned og UTF-8-konvertering påbegynt.
  • 04:40 - Undertegnede krysser fingra og stikker hjemmefra for å ta toget inn til Oslo
  • 06:30 - Undertegnede ankommer kontoret.
  • 08:00 - Konvertering er etter planen ferdig. Det settes av 1-2 timer på testing.
  • 10:00 - Forumet åpner ...kanskje?

Vi håper det ikke fører til noen store ulemper for noen :)

Endret av TSP
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10:10 - Teknisk avdeling innser at noe er riv ruskende galt og tar ned forumet igjen.

12:40 - De innser at slaget er tapt og bestemmer seg for å gjenopprette fra backup

12:50 - Backup er korrupt!

12:51 - Panikk

13:37: De har endelig sporet opp en eldre backup og setter i gang med gjenoppretting, men den eldre backupen ligger i hodet til TSP så det tar litt tid å taste inn igjen alle innleggene.

15:30 (fem år senere): Forumet er oppe igjen. Enn så lenge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Altså både planlegging, backup og testing... gee.
Hmm,... jeg skal sørge for at det tar litt lengre tid og alt antagelig går i dass:

øæåØÆÅöÖäÄtestæøåøæ

... der fikk dere noe å tygge på tenker jeg.

Lenke til kommentar

Veldig så lang reisevei du har til kontoret da:p

 

Nå hadde jeg skrevet feil klokkeslett her ser jeg. Feil var 06:50, riktig er 06:30.

 

Men ja, sitter på toget 3 timer om dagen. Får tid til å lese og gjøre oppgaver som ikke er fullt så nettkrevende da :)

 

Altså både planlegging, backup og testing... gee.

Hmm,... jeg skal sørge for at det tar litt lengre tid og alt antagelig går i dass:

 

øæåØÆÅöÖäÄ

 

... der fikk dere noe å tygge på tenker jeg.

 

Neeeeiii! Den så vi ikke komme :(

Lenke til kommentar

 

Men ja, sitter på toget 3 timer om dagen. Får tid til å lese og gjøre oppgaver som ikke er fullt så nettkrevende da :)

 

Det må jeg si var en meget politisk korrekt beskrivelse av hva du benytter den tiden på! Jeg bruker også 3 timer kollektivt pr. dag, men jeg hater livet hvert eneste sekund. Og ut fra kroppsspråket til mine medpassasjerer tipper jeg de tenker det samme.

 

Uansett lykke til. Tegnsettkonverteringer er alltid gøy...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trololol, forumet er ikke nede, failet på å ta det ned også.

Den er, 04.20 den 24 mars nå.

 

 

Ikke forsov deg på toget slik at du våkner opp på en gudsforlatt endestasjon.

 

Jeg endte faktisk opp med å forsove meg 45 minutter, men ikke på toget. Men det hadde ingen særlig innvirkning på slutt-tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...