Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Det er klart, når man står med en fot i grava, så må man nesten bare forholde seg til hva som faktisk er på markedet.. :p

En fot i grava, ... den var ikke verst nei.  :rofl:

 

Regner jo med å spille ca 10 - 15 år til da, må jo prøve BF8 eller hva det nå blir om ca 10 år eller noe slikt.

For øyeblikket går det i BF1 og CoD WWII 

 

Å ja, søren au, glemte å si at jeg kan jo få med meg GTX 6080 eller noe slikt au ...

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jQUdcq

Det er klart, når man står med en fot i grava, så må man nesten bare forholde seg til hva som faktisk er på markedet.. :p

*Cringe*

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

tok meg endelig tid til litt spill igjen. tenkte å teste litt hellblade da det visstnok skulle være bra spill og det så jo temmelig bra ut med tanke på grafikk. ønsker å straffe kortet litt i spill. hva er tungt å drive og kan imponere en nørd av god gammel årgang. sånn ca ikke spilt noe grafikktunge spill siden crysis..

Endret av valen
Lenke til kommentar

 

Det er klart, når man står med en fot i grava, så må man nesten bare forholde seg til hva som faktisk er på markedet.. :p

En fot i grava, ... den var ikke verst nei.  :rofl:

 

Regner jo med å spille ca 10 - 15 år til da, må jo prøve BF8 eller hva det nå blir om ca 10 år eller noe slikt.

For øyeblikket går det i BF1 og CoD WWII 

 

Å ja, søren au, glemte å si at jeg kan jo få med meg GTX 6080 eller noe slikt au ...

 

 

Hehe, jeg mente vel ikke at man kan være for gammel for å spille, men man har jo ikke helt de samme refleksene lenger som man trenger for å være god i skytespill som Battlefield. Da har man ikke sjangs mot ungdommen. Godt at du får glede av det fortsatt da :)

 

Angående neste GPU serie fra nVidia, så sier noen at korta kommer nå snart i april/mai, mens andre kilder sier Juli... Så vet vi jo heller ikke om "GTX 2080" blir noe særlig raskere enn GTX 1080Ti heller. Kanskje 20% bedre?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Angående neste GPU serie fra nVidia, så sier noen at korta kommer nå snart i april/mai, mens andre kilder sier Juli... Så vet vi jo heller ikke om "GTX 2080" blir noe særlig raskere enn GTX 1080Ti heller. Kanskje 20% bedre?

Titan kortene har da alltid gitt en god indikasjon på hva man kan forvente av neste generasjon. Titan V har 25% mer ytelse enn 1080 ti, selv om det ikke er ment for gaming. Et 2080 vil med høyest sannsynlighet yte bedre enn Titan V, så vil tro det er realistisk å forvente 25-30% ytelse over 1080 ti.

 

nVidia vil aldri slippe et 2080 kort med tilnærmet lik ytelse som 1080 ti, det ville vært fullstendig økonomisk uforsvarlig. Lite vits å bruke store penger på ny arkitektur dersom man heller kan tjene like mye på dagens 1080 ti.

 

Når 1080 ti i dag er priset over nypris, med kommende generasjon rett rundt hjørnet så er det er dårlig kjøp. Har man pengene er det greit, men det har aldri vært et dårligere tidspunkt å kjøpe skjermkort enn nå.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

tok meg endelig tid til litt spill igjen. tenkte å teste litt hellblade da det visstnok skulle være bra spill og det så jo temmelig bra ut med tanke på grafikk. ønsker å straffe kortet litt i spill. hva er tungt å drive og kan imponere en nørd av god gammel årgang. sånn ca ikke spilt noe grafikktunge spill siden crysis..

Ett av fjorårets beste opplevelser det det for min del! Hodetelefoner er ett must :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Titan kortene har da alltid gitt en god indikasjon på hva man kan forvente av neste generasjon.

Nei, Titan-kortene har kun gitt en indikasjon på ytelsen til Ti-variantene av toppkortet (780 Ti, 980 Ti, 1080 Ti). Eller sagt på en annen måte: Titan-kortene har tradisjonelt brukt den største GPU-en i en arkitektur (Kepler, Maxwell, Pascal), i likhet med Ti-variantene av toppmodellen i Geforce-serien.

Titan V har 25% mer ytelse enn 1080 ti, selv om det ikke er ment for gaming. Et 2080 vil med høyest sannsynlighet yte bedre enn Titan V, så vil tro det er realistisk å forvente 25-30% ytelse over 1080 ti.

Titan V er basert på GV100, og har god ytelse for en haug med operasjoner som ikke er interessant for en vanlig forbruker i dag.

GTX 2080 vil sannsynligvis være basert på GV104 (eller alternativt GP104?), ettersom det vil være samme modell som Nvidia har brukt de siste 6 årene med stor suksess.

 

Ytelsesmessig kan vi forvente oss samme gevinst som 680, 980, og 1080 hadde over forrige generasjons Ti:

Et sted mellom 1.15x og 1.40x økning i ytelse avhengig av spill, oppløsning, og hvor kraftig Nvidia har designet GXYZ4-brikken i denne omgang.

GTX 980 var ikke voldsomt mye raskere enn 780 Ti da det kom ut.

 

nVidia vil aldri slippe et 2080 kort med tilnærmet lik ytelse som 1080 ti, det ville vært fullstendig økonomisk uforsvarlig. Lite vits å bruke store penger på ny arkitektur dersom man heller kan tjene like mye på dagens 1080 ti.

Jo, det vil de. Alt som kreves er:

Produksjonskostnadene per enhet er lavere - større margin per produkt, og brikken er allerede laget. Dette er grunnlaget for kort som GTX 1050, 1060, og 1070.

Varmeproduksjonen er lavere, dette gjør at nye laptoper med bedre ytelse, mindre støy, og mer kompakt formfaktor kan lages.

 

Hvis antakelsen din stemte, hadde du GTX 780 Ti i stedet for GTX 1060, dette er ikke tilfelle.

 

Når 1080 ti i dag er priset over nypris, med kommende generasjon rett rundt hjørnet så er det er dårlig kjøp. Har man pengene er det greit, men det har aldri vært et dårligere tidspunkt å kjøpe skjermkort enn nå.

Sånn er det alltid rett før en ny arkitektur, det var ikke noe forskjellig om man kjøpte et 980 Ti i mars 2016, 780 Ti i september 2014, eller GTX 680 i april 2013

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville vel ikke oppgradert/bytta ut en 6700K @ 4.5 Ghz i dag var jeg deg dredg. Kanskje med enda bedre kjøling, så kan du få litt mer ut av den - 4600-4700 MHz. Så investere i noen raskere RAM brikker som disse : G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 DC SR - 16GB. Men da bør du oppgradere hovedkort og CPU neste gang - før du bytter til enda raskere skjermkort igjen. Intel kommer vel med en mainstream 8-kjerne CPU enten til høsten eller neste år en gang som skal erstatte 8700K.

Får den opp i 4.6 og 4.7 men med for mye volt, og da yter den lavere i cinebench enn på 4.5. Har nok fått en potet av en chip jeg. Høres veldig fornuftig ut den oppdateringsruten du skisserer der. 3000 kroner for 16gb ram, for en syk, syk verden vi lever i :p

 

 

Ja da bør du ha din 6700K på 4.5 Ghz. RAM er dyrt i dag, det er sikkert. Hadde du hatt 3000 Mhz brikker fra før hadde du ikke trengt å oppgradere, men det er litt forskjell fra 2133 opp til 3600 Mhz da.

 

PS : Noe du kan gjøre av OC med ditt 1080Ti kort er å kun øke powerlimit til max, og overklokke VRAM med 350-450 Mhz. La core være "stock".

 

 

 Har lest mye artikler og sett mye videoer om RAM og gaming, det som ser ut til å være den generelle oppfattelsen til de profesjonelle er at raskere minne ikke er verdt det for gaming. Jeg har dog bestilt ett sett med Corsair CL15 3000mhz så får jeg se selv hva forskjellen blir. Kan ikke se noen annen flaskehals igjen i systemet nå, dog skal det vel mye til at RAM byttet gir meg 30-40 mer minimum frames da jeg idag dipper til 50-tallet i BF1. Funker ikke dette må jeg bare nedgradere til 1080 igjen da TI blir overkill for meg.

Lenke til kommentar

Får håpe raskere minne gjør susen da :)

 

Jeg har ikke problemer med dips i hele tatt. Jeg har 16gb 2166. Men man kan vel ikke sammenligne quad channel.

 

Da kan jeg bekreftet at det var minnet som throttla hele driten. Nytt minne på plass, får dog bare kjørt det på 2666 da 3000 bare kræsjer. Men nå er det 120-144 fps på amiens 64 spillere med dips ned til rundt 105, GPU ligger på 95-100% der den før lå på 70%.

 

 men av en eller annen grunn kan jeg ikke ha samme OC på GPU lenger +120 på core som tidligere ble til 2050 ble bare til 2020 og er ustabil så nå er jeg +100 som gjør at den er 1980. Skjønner ingenting, men samma det så lenge alt flyter så bra som nå og er stabilt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Får håpe raskere minne gjør susen da :)

 

Jeg har ikke problemer med dips i hele tatt. Jeg har 16gb 2166. Men man kan vel ikke sammenligne quad channel.

men av en eller annen grunn kan jeg ikke ha samme OC på GPU lenger +120 på core som tidligere ble til 2050 ble bare til 2020 og er ustabil så nå er jeg +100 som gjør at den er 1980. Skjønner ingenting, men samma det så lenge alt flyter så bra som nå og er stabilt.

Ikke så rart egentlig siden du får høyere last på gpu

Lenke til kommentar

 

Får håpe raskere minne gjør susen da :)

 

Jeg har ikke problemer med dips i hele tatt. Jeg har 16gb 2166. Men man kan vel ikke sammenligne quad channel.

 

Da kan jeg bekreftet at det var minnet som throttla hele driten. Nytt minne på plass, får dog bare kjørt det på 2666 da 3000 bare kræsjer. Men nå er det 120-144 fps på amiens 64 spillere med dips ned til rundt 105, GPU ligger på 95-100% der den før lå på 70%.

 

 men av en eller annen grunn kan jeg ikke ha samme OC på GPU lenger +120 på core som tidligere ble til 2050 ble bare til 2020 og er ustabil så nå er jeg +100 som gjør at den er 1980. Skjønner ingenting, men samma det så lenge alt flyter så bra som nå og er stabilt.

 

Kjører selv på 90+ 1080Ti evga sc2. Ligger på 2025, 60c på gpu, rpm er ca 1900.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...