Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart hvordan folk alltid skal klage på toppseriens «dyre priser»

 

Det er jo om absolutt alt annet i værden skal man ha det absolutt beste er det ikke alltid prisen forsvarer ytelsen.

For meg så går det på proposjonalitet. I en gamingrigg så har det normalt vært en tredeling mellom prosessor, hovedkort/ram og skjermkort når det kommer til pris, men de siste 2-3 årene så har skjermkort i den klassen blir mer og mer mot halve prisen av riggen.
Lenke til kommentar

Jepp, en del burde bare kjøpt 1050, 1060 eller 1070. Mange i dag "skal ha det beste" men helst ikke betale prisen/innsatsen/kravene.

 

Tja, jeg kan ikke snakke for noen andre enn meg selv og det er ikke prisen i seg selv som er problemet. Det er prisutviklingen i den nåværende markedssituasjonen som jeg ihvertfall finner obskøn. Det gjelder forsåvidt mer enn bare 1080ti

Lenke til kommentar

Jaha? Kanskje vise oss brikker som har prishistorikk lenger enn et par måneder?

 

Disse billigbrikkene kostet under 400,- per 8GB. Altså 800,- for 2x8GB som er godt under halvparten av det du påstår. våren/sommeren 2015 hvor flere jeg kjente oppgraderte til DDR4 systemer var prisene også forholdsvis gode. Selv med tanke på at DDR4 var tilgjengelig i butikkene senhøsten 2014 og prisene alltid er "kunstig" høye i starten. De beste prisene fikk man dog sommeren 2016 og etter dette har DDR4 steget jevnt og trutt i pris her til lands.

 

 

post-38451-0-88415400-1520139312_thumb.png

 

Noen flere eksempler

post-38451-0-66766900-1520140380_thumb.png

post-38451-0-94082600-1520140502_thumb.png

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere med Pascal kort som har problemer med 391.xx driveren? Evig reboot fra Win10 boot screen. Boota inn i Safe Mode og avinstallerte den, men det hjalp ikke. La så inn et backup image med Acronis med en installasjon som jeg har 388.71 driveren og Windows booter som normalt. Kan virke som 391 driveren føkker ting opp. Andre på nettet som også har problemer.

 

Edit : Må være noe annet. Skjedde nå også med gammel driver.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

ikke uenig der. Sist jeg oppgraderte var det første gang jeg har brukt mer på ram enn cpu. Det var en litt rar følelse.

Hva følte du da?

 

 

At jeg hadde en rar følelse? At noe ikke stemmer? At det bryter med normalen? osv.

 

Husker jeg rett betalte jeg ca 2700 for 16gb ddr4 rett før jul. Jeg hadde sett for meg å gå opp fra 16 til 32gb ram når jeg oppgraderte, men prisen føltes litt høy. Jeg ga rett under 2700 for 1700x cpu, på tilbud.

 

Jeg har aldri vært borte i en situasjon som dette. For meg har GPU vært dyrest, så CPU, så ssd/ram/hk osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...