Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Ok, det er jo tullete og bra tok slutt ihvertfall. Produktnavnet er jo det jeg bruker for å identifisere design og kjøleløsning, så titter jeg på kort så er det jo chip + produktnavnet jeg bruker for å finne ønsket kort. Det gjør det jo vanskeligere å finne kjøleløsningen jeg vil ha hvis kortet ikke er NVidia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jo bare snakk om et klistremerke med et annet navn da, i første omgang ihvertfall. Asus kom så langt at de faktisk slapp en "ny" linje AMD kort under "AREZ" navnet. Det er det vanlige ROG kortet med ny emballasje, og "AREZ" klistremerker på viftene. Ikke usannsynlig at man kan skrape av AREZ klistremerkene, og finne ROG under. :p

 

Men en ting jeg ikke har sett nevnt andre steder enda, er om hvorvidt dette var et lite stikk tilbake til Nvidia når de valgte "AREZ" for AMD kortene. For Asus har nemlig tidligere lagd uber premium skjermkort under navnet "ROG Ares" med AMD chip på. Litt morsomt i så fall. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at denne hjalp så mye hos meg.

 

Ved restart etter driverinstall så var skjermen svart, måtte ta en hard reset, tok uvanlig lang tid, blinka i musa som jeg ikke har sett før, OG i BF4 så har jeg samme frys som ved forrige driver, og ting fryser i 1-2 sekund i desktop bruk også..

 

Hva f er dette for noe piss? :p

 

Back to 391.35

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hei ! To spørsmål. Er det noen her som har et 1080 ti til salgs ? Gjerne med vannblokk. Og så lurer jeg på om garantien ryker hvis kortet er brukt til mining ?

Garantien til ASUS kort ryker om du fjerner vifta. Til mining beholder du garantien, så lenge det ikke er brukt custom BIOS på kortet. 

Lenke til kommentar

Hæ? Fortell meg hvor du får reklamasjon om om du fjerner vifte på asus kort.

Jeg kan fortelle deg at du har garanti på evga :)

 

Mine 10 msi har en hvit tape på en skrue, bryter jeg den er det ingen garanti, ikke reklamasjon heller :shrug:

 

I Norge har du fremdeles reklamasjonsrett. Den forsvinner kun dersom du selv har ødelagt produktet. Og det er produsentens oppgave å bevise at det er det som har skjedd..

 

I USA gjorde de forøvrig nylig selve "Warranty Void" klistremerket forbudt.

 

Produsenter har ikke lov til å nekte deg å la tredje parter fikse eller gjøre endringer på produktene, med mindre de selv tilbyr seg å gjøre det samme selv, gratis..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hæ? Fortell meg hvor du får reklamasjon om om du fjerner vifte på asus kort.

Jeg vil regne med at Komplett, Digital Impuls, Dustinhome, Power, Elkjøp, cdon, multicom, og andre norske butikker vil gi deg reklamasjonsrett så lenge du monterer den på igjen. De må i så fall komme med bevis på at dine tilpasninger har ført til at kortet har sluttet å fungere.

Lenke til kommentar

 

Hæ? Fortell meg hvor du får reklamasjon om om du fjerner vifte på asus kort.

Jeg kan fortelle deg at du har garanti på evga :)

 

Mine 10 msi har en hvit tape på en skrue, bryter jeg den er det ingen garanti, ikke reklamasjon heller :shrug:

 

I Norge har du fremdeles reklamasjonsrett. Den forsvinner kun dersom du selv har ødelagt produktet. Og det er produsentens oppgave å bevise at det er det som har skjedd..

 

I USA gjorde de forøvrig nylig selve "Warranty Void" klistremerket forbudt.

 

Produsenter har ikke lov til å nekte deg å la tredje parter fikse eller gjøre endringer på produktene, med mindre de selv tilbyr seg å gjøre det samme selv, gratis..

 

Ikke om du bryte garanti fra produsenten, som jeg gjør på mine 1080 msi om jeg åpner dem for å få en annen kjøleløsning.

Mister ikke garantien på evga om jeg bytter kjøler.

Er ikke tredje part som er problemet, men at du bytter kjøler og garanti. Bryter du garantien, har du heller ikke reklamasjonsrett?

Lenke til kommentar

Ikke om du bryte garanti fra produsenten, som jeg gjør på mine 1080 msi om jeg åpner dem for å få en annen kjøleløsning.

 

Mister ikke garantien på evga om jeg bytter kjøler.

Er ikke tredje part som er problemet, men at du bytter kjøler og garanti. Bryter du garantien, har du heller ikke reklamasjonsrett?

 

 

Om du bryter produsentens garanti vilkår (og de vilkårene er lovlige), så har du ingen garanti lenger. Men reklamasjonsretten er i henhold til norsk lov. Og det er ikke noe som noe selskap kan ta i fra deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...