Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere her som har problemer med 397.31 driveren som kom for et par dager siden?

 

Jeg opplever at alt fryser i 2-3 sekunder med gjevne mellomrom når jeg spiller BF4, og jeg har også opplevd frys i desktop/surfebruk.

 

Gikk tilbake til 391.35 og alt er ok igjen nå.

 

Windows 10 Pro, 1080 Ti

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den skaper ihvertfall problemer fro GTX 1060 eiere.

 

NVIDIA GeForce 397.31 WHQL Drivers Put GTX 1060-Powered Systems Into Endless Restart Loop

NVIDIA released their latest GeForce 397.31 WHQL drivers yesterday. The new 397.31 drivers came game-ready for recently released titles BattleTech and Frostpunk while also provided support for features like NVIDIA RTX and Vulkan 1.1. However, numerous GTX 1060 owners have reported on the official NVIDIA forums that they were unable to complete the installation of the 397.31 drivers. Users were prompted to restart their systems to complete the installation process, but once they have done so, they were presented with the exact screen over and over again putting their systems into an endless restart loop. While NVIDIA is investigating the bug, GTX 1060 owners are encouraged to roll back to a previous version of the drivers as a stop-gap solution. The workaround consists of rebooting the affected system in safe mode and running Display Driver Uninstaller (DDU) to completely remove the 397.31 drivers. Users can then proceed to install the previous 391.35 drivers normally.

 

https://www.techpowerup.com/243684/nvidia-geforce-397-31-whql-drivers-put-gtx-1060-powered-systems-into-endless-restart-loop

Lenke til kommentar

kanskje nvidia sitt nye geforce partner program gjør det mer spennende å game, eller hva sier dere fanboys?

Bare så trist at vega floppet på sann ca alt og at minere la sin elsk på midrange kortene til AMD.

 

EDIT: Du skal være bra fanboy for å velge Vega

Endret av Mumriken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

hei, jeg tenkte å bygge en gaming pc også lurer jeg hvilket skjermkort jeg skal velge, det er så utrolig vanskelig valg, jeg kan ikke så mye om datagreier men jeg er teknologi nerd så vil jeg helst ha nyeste teknologien og jeg bryr meg ikke om strøm lol hvem bryr seg om strømforbruket + jeg liker spill med vulkan teknologien fordi jeg synes vulkan baserte spill ser så pene ut, håper på svar fra dere snille nerder her inne

 

vega64 ca 6k nok

gforce 1080 ca 6k nok

 

takk på forhånd

Lenke til kommentar

hei, jeg tenkte å bygge en gaming pc også lurer jeg hvilket skjermkort jeg skal velge, det er så utrolig vanskelig valg, jeg kan ikke så mye om datagreier men jeg er teknologi nerd så vil jeg helst ha nyeste teknologien og jeg bryr meg ikke om strøm lol hvem bryr seg om strømforbruket + jeg liker spill med vulkan teknologien fordi jeg synes vulkan baserte spill ser så pene ut, håper på svar fra dere snille nerder her inne

 

vega64 ca 6k nok

gforce 1080 ca 6k nok

 

takk på forhånd

Hva er egentlig forskjellen på Vulkan og DX12 egentlig, grafikken ser jo identisk ut, så hva mener du egentlig med at Vulkan er penere :p

 

I tillegg er vel ikke det største problemet med Vega64 strømforbruket, men at de brukte ett år mer på å produsere noe som er dårligere i ytelse enn GTX1080, selv ett 980 ti kort kan slå Vega 64 om man overklokker det, og la oss være ærlige Vega64 er ikke egnet for overklokking.

 

Men er vel ganske innlysende at du kun lagde dette innlegget i et forsøk på å provosere når du skriver setninger «som dere snille nerder» :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hei, jeg tenkte å bygge en gaming pc også lurer jeg hvilket skjermkort jeg skal velge, det er så utrolig vanskelig valg, jeg kan ikke så mye om datagreier men jeg er teknologi nerd så vil jeg helst ha nyeste teknologien og jeg bryr meg ikke om strøm lol hvem bryr seg om strømforbruket + jeg liker spill med vulkan teknologien fordi jeg synes vulkan baserte spill ser så pene ut, håper på svar fra dere snille nerder her inne

 

vega64 ca 6k nok

gforce 1080 ca 6k nok

 

takk på forhånd

Saken er jo ganske grei 1080 er billigere, har bedre ytelse, bruker mindre strøm og er sådan stillere. Så i bunn og grunn en bedre GPU på alle punkt når det kommer til spilling. Det er vertfall svaret fra denne snille nerden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...