Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Vi som kjøper kort vet at 2800 for 1070 er feil pris, så at vedkommende fikk medhold skjønner jeg ikke.

 

Det er jo bare å lese hvorfor de konkluderer slik, prisen er ikke gal nok til at det ikke kan anses for å være et tilbud.

 

 

Du har noen heftige selvmotsigelser:

 

1. "Det er jo bare å lese hvorfor de konkluderer slik, prisen er ikke gal nok til at det ikke kan anses for å være et tilbud."

2.  "Hva du vet er dog ikke relevant når det er lover og presedens som regulerer dette"

 

I det ene øyeblikket mener du at man kan vurdere hvorvidt 40% er et riktig tilbud og i det andre mener du at man ikke kan det.

Ergo kan man ikke si at saken ble besluttet på grunnlag av skjønn om hva som er et riktig tilbud. Det er helt irrelevant.

 

Selve saken bryr jeg meg lite om men rett skal være rett ;)

 

- Enten vurderte FTU saken på hvorvidt tilbudet var troverdig hvor innklagede har utfallet på sin side.

- Eller så fulgte FTU  kjøpslovparagrafer til punkt og prikke hvor klager har utfallet på sin side.

 

All bruk av skjønn i denne saken burde gått i innklagedes favør.

 

Hvis FTU har basert avgjørelsen på hvorvidt tilbudet var troverdig er det nesten synd at CDON ikke anket saken videre da det er nettopp slik trolling og misbruk av forbruksrettigheter som sløser store mengder tid og penger på tull. Og dette for et produkt feilpriset til 2800,-? De fleste hadde forstått at dette var feilprising (inkludert klager) og latt det ligge om ordren ble trukket. Man må heller se det som en bonus eller ekstrem goodwill om slike ordre går igjennom.

 

 

PS.

Jeg forsvarer ikke slett arbeid (CDON) men alle kan gjøre feil og det jeg misliker sterkest er misbruk av rettigheter vi en dag man miste nettopp pga. misbruk.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formulerte meg kort, raskt og dermed upresist :)

 

At ordningen utnyttes er det nok ingen tvil om, et av navnene man kan finne i FTU sine offentlige dokumenter kan man søke opp på finn.no og finne det aktuelle kortet til salgs med en helt annen forklaring på hvor det kom fra.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilket skjermkort vil dere anbefale å bytte et GTX 970 ut med, til spilling på en PG348Q? Burde man ta den helt ut med et Ti, holder det egentlig med vanlig 1080 eller kommer det kanskje noe spennende til høsten? Går for det meste i dota, som går greit på det jeg har, men titler som BF1 og Andromeda kunne trengt noe mer futt.

Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort vil dere anbefale å bytte et GTX 970 ut med, til spilling på en PG348Q? Burde man ta den helt ut med et Ti, holder det egentlig med vanlig 1080 eller kommer det kanskje noe spennende til høsten? Går for det meste i dota, som går greit på det jeg har, men titler som BF1 og Andromeda kunne trengt noe mer futt.

 

1080Ti er ikke overkill, så har du pengene...go for it :)

Anbefaler deg enten Asus Strix OC eller MSI Gaming X.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort vil dere anbefale å bytte et GTX 970 ut med, til spilling på en PG348Q? Burde man ta den helt ut med et Ti, holder det egentlig med vanlig 1080 eller kommer det kanskje noe spennende til høsten? Går for det meste i dota, som går greit på det jeg har, men titler som BF1 og Andromeda kunne trengt noe mer futt.

Har den skjermen selv og et vanlig GTX1080 er bra nok men jeg var lei av å være ned i 60fps i enkelte spill. Spill som Witcher 3 og Battlegrounds var rimelig hardt å kjøre i 3440x1440. Oppgraderte til 1080TI og nå er jeg 90+ fps i alle spill. Viktig å ha 1080 serien i et veldig godt og kjølig kabinett, var faktisk en god del ytelsesgevinst ved å kjøpe en ekstra vifte som blåste rett på skjermkortet. Har MSI Gaming X 1080Ti og ligger nå på 80-90 fps i Battlegrounds på alt i Ultra. Innendørs er det 120-130fps. Jeg har en gammel CPU også. I7-4770k men klokket til 4.2ghz.

 

Har du pengene og du virkelig vil over 60fps i alle spill så er 1080TI det eneste valget egentlig.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Ser 1080 Ti fra MSI er på tilbud nå til 7300kr. Det er den såkalte "Aorus"-utgaven. (komplett.no som har det). Det skal vel være et bra kort? Litt usikker på om det har noen hensikt å vente mer på Vega. Ytelsen der virker å være et stykke under ja.

 

Kjør på, jeg hadde 2 slike før jeg skiftet til FE. Knall kort, men de fungerte dårlig til SLI da de bygger 3 slots. 

Bestill raskt, regner med de 15 kortene går fort. 

 

https://www.komplett.no/product/917196/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1080-ti-aorus#

Lenke til kommentar

 

Et annet tips er å følge med på Power sine DNB kampanjer. Fikk mitt Asus ROG Strix 1080 Ti OC for 6600 kr med 20% rabatt:)

Aldri hørt om, men det må jeg tydeligvis undersøke! Gjelder det ved bruk av DnB kredittkort eller noe sånt?

 

 

Ja, cirka 3-4 ganger i året kjører Power en kampanje som gjør at man får 20% på alle varer de fører om man betaler med DnB Mastercard. Så lenge man betaler kredittkortregningen før forfall koster det ingenting å benytte. Har brukt dette for å kjøpe iPads og hardware med 20% rabatt i 3-4 år nå :) Neste plan er en feit G-Sync skjerm med 20%, men ser ut som HDR modellene er forsinka:/

 

Forrige kampanje var siste uka i juni, tipper neste kommer i september.

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar

 

 

Et annet tips er å følge med på Power sine DNB kampanjer. Fikk mitt Asus ROG Strix 1080 Ti OC for 6600 kr med 20% rabatt:)

Aldri hørt om, men det må jeg tydeligvis undersøke! Gjelder det ved bruk av DnB kredittkort eller noe sånt?

 

 

Ja, cirka 3-4 ganger i året kjører Power en kampanje som gjør at man får 20% på alle varer de fører om man betaler med DnB Mastercard. Så lenge man betaler kredittkortregningen før forfall koster det ingenting å benytte. Har brukt dette for å kjøpe iPads og hardware med 20% rabatt i 3-4 år nå :) Neste plan er en feit G-Sync skjerm med 20%, men ser ut som HDR modellene er forsinka:/

 

Forrige kampanje var siste uka i juni, tipper neste kommer i september.

 

Aha! Tusen takk for info. Det hadde jeg ingen anelse om. På en del produkter innen hardware er det ellers aldri noen form for tilbud, så 20% er jo bra, det!

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar

 

 

 

Et annet tips er å følge med på Power sine DNB kampanjer. Fikk mitt Asus ROG Strix 1080 Ti OC for 6600 kr med 20% rabatt:)

Aldri hørt om, men det må jeg tydeligvis undersøke! Gjelder det ved bruk av DnB kredittkort eller noe sånt?

 

 

Ja, cirka 3-4 ganger i året kjører Power en kampanje som gjør at man får 20% på alle varer de fører om man betaler med DnB Mastercard. Så lenge man betaler kredittkortregningen før forfall koster det ingenting å benytte. Har brukt dette for å kjøpe iPads og hardware med 20% rabatt i 3-4 år nå :) Neste plan er en feit G-Sync skjerm med 20%, men ser ut som HDR modellene er forsinka:/

 

Forrige kampanje var siste uka i juni, tipper neste kommer i september.

 

Aha! Tusen takk for info. Det hadde jeg ingen anelse om. På en del produkter innen hardware er det ellers aldri noen form for tilbud, så 20% er jo bra, det!

 

 

Jepp, kan f.eks få 2000 kr i avslag på 7900X/1950X om man har planer om en skikkelig Workstation:) Blir vel fort vekk en 65" OLED i løpet av det neste året, kommer an på førprisen:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...